Paul Schockemöhle: "Aankoop van Totilas slechte investering"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Paul Schockemöhle: "Aankoop van Totilas slechte investering"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:00

Wat een speculaties allemaal. Dus omdat die nou kreupel is zal die van te voren ook wel niet goed zijn geweest? Mensen die commentaar op Rath hebben zijn mensen die afzeiken, maar iemand beschuldigen van het verkopen van een 'ongezond' paard kan wel door de beugel.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:04

Liezel1 schreef:
Ik moet dan elke keer weer denken aan die veterinaire rapporten van de Eurocommerce paarden.
Als je die las, leek het alsof het nog een wonder was dat die dieren nog op hun benen konden staan, maar ze sprongen wel met 2 vingers in de neus een GP parcours.

Dat is nu precies waarom je een klinische en een rontgonologische keuring hebt. Je hebt ook paarden die op de foto perfect zijn maar stok kreupel en andersom zoals jij al zegt. Paarden komen en gaan. Dat zal altijd blijven. Edward en HP hebben nu Glock maar die liefde zal ook heus wel weer een keer overgaan en dan staat er weer een ander boven aan of anky krijgt het op dr heupen en gaat weer starten. Zo blijft het spannend toch?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:08

Amandavd schreef:
Wat een speculaties allemaal. Dus omdat die nou kreupel is zal die van te voren ook wel niet goed zijn geweest? Mensen die commentaar op Rath hebben zijn mensen die afzeiken, maar iemand beschuldigen van het verkopen van een 'ongezond' paard kan wel door de beugel.

Ik uit slechts mijn bedenkingen. Hij was klinisch goed. Dus ongezond was ie op dat moment niet. En als daar eerlijk over geweest is (wat ik wel denk) zie ik de beschuldiging niet. Dan is het gewoon een eerlijke deal geweest. Maar imo zitten er wel veel op een erg roze wolk wb topsport paarden. :) maar he, als het helpt... Ga je gang.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:11

Mijn hemel... als je alles gehad hebt... dan krijg je de dames die kennelijk de accountant zijn van de verschillende spelers en dus weten wie er wel of niet goed geboerd heeft ( kasboekonderzoekje gepleegd?), Rath de handjes boven 't hoofd willen houden door te impliceren dat het paard over de top was en in één adem wat vals toevoegen dat de eigenaar en ruiter dat misschen wel wisten en in dromenland leven als ze zeggen dat iemand een paard van 10 miljoen koopt met een klinische keuring.. Ach, ach..

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:13

Ayasha schreef:
Nou goed gedaan... Ze zijn wel het land uit gevlucht oa door alle commotie. De enige die wérkerlijk "goed geboerd" heeft op de beslissing is Gal...

Maar die zal wel een emotionele klap hebben gehad...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:13

Ayasha schreef:
Amandavd schreef:

Ik uit slechts mijn bedenkingen. Hij was klinisch goed. Dus ongezond was ie op dat moment niet. En als daar eerlijk over geweest is (wat ik wel denk) zie ik de beschuldiging niet. Dan is het gewoon een eerlijke deal geweest. Maar imo zitten er wel veel op een erg roze wolk wb topsport paarden. :) maar he, als het helpt... Ga je gang.

Ik weet niet of ze hem of ze hem op de foto gezet hebben, en tenzij jij dat weet, moet je daar verder ook geen uitspraken doen. Je doet i.m.o. een beetje waar je de rest van beticht.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:16

Och kom JP. Het enige verlies dat Gal geleden heeft is Totilas en zijn populariteit is vertienvoudigd en nee ik geloof niet dat ie niks gekregen heeft nee. Maar asjeblieft, ga je gang, werk vooral je frustraties op mij uit ipv met tegen-argumenten te komen. :)

Keep your panty's on. Als ik een paard heb dat een gebrek heeft (let op de ALS) en ik verkoop m en zeg 'jonge je mag 'm hebben maar denk er aan dat ie dat gebrek heeft' en de koper neemt 'm. Dan ben ik toch niet ineens een slecht mens? :+ waarom wordt het als een beschuldiging gezien als ik elke keer zeg dat ik denk dat het een eerlijke deal geweest is?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:19

Snap je dat nou werkelijk zelf niet? Hoe kom je er in godsnaam bij dat Totilas al een gebrek had of uberhaupt heeft? Je speculeert er maar wat op los en dan vind je het gek dat mensen er iets van zeggen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:23

Ik doe niks meer of minder dan de rest. Alleen belicht ik een andere mogelijkheid. Dus ga aub alle andere aanspreken ook of houd je persoonlijke issues met mij voor een mooie PB ofzo.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:26

Ben je met je verkeerde been uit bed gestapt ofzo? :+ Poeh poeh, je stekels staan wel uit zeg. En ik vind de speculaties waar jij mee komt wel heel erg op het randje. Eigenlijk zeg je gewoon dat Gal en Visser een kreupele slechte en beperkte bok hebben verkocht. Wat grappig dat je zo fel bent op alle mensen die volgens jou commentaar hebben op Paul en Rath, maar vervolgens precies hetzelfde doet over Gal. Iets met de pot verwijt de ketel?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:32

Toch vind ik het ook een interessante theorie. Toegegeven is dat het paard wel telkens iets mankeert, de vraag is dan of dat toeval is, ten gevolge van stalmanagement, ten gevolge van de omschakeling van ruiter of omdat ie er al tegenaan zat..?

Als PS nu toe geeft dat het geen verstandige aankoop was, maar verder niets zegt over de rijwijze, dan lijkt dat die theorie wel te ondersteunen ;) Maar ik denk dat zij inderdaad wel precies wisten wat zij kochten, incl de eventuele problemen. Wat natuurlijk niet per definitie een probleem hoeft te zijn, immers het paard liep gewoon (meer dan goed) op zijn niveau.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:33

Dat paard is voor zoveel geld verkocht, die is echt wel helemaal doorgelicht/gekeurd en volledig op de rontgenfoto gezet.....als ze dat niet hebben gedaan dan verklaar ik ze meteen voor gek ;)

Maar dan nog heb je geen garantie dat hij nooit iets gaat mankeren, een ongeluk zit in een klein hoekje en wie daar dan de schuldige van is...tja waarschijnlijk niemand, het is gewoon zoals het gegaan is :o Ongelukjes hadden bij Gal ook kunnen gebeuren.

Neemt niet weg, dat ik vond dat Rath/Toot geen combi waren .... de chemie was/is er niet tussen die twee :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:36

Amandavd schreef:
Ben je met je verkeerde been uit bed gestapt ofzo? :+ Poeh poeh, je stekels staan wel uit zeg. En ik vind de speculaties waar jij mee komt wel heel erg op het randje. Eigenlijk zeg je gewoon dat Gal en Visser een kreupele slechte en beperkte bok hebben verkocht. Wat grappig dat je zo fel bent op alle mensen die volgens jou commentaar hebben op Paul en Rath, maar vervolgens precies hetzelfde doet over Gal. Iets met de pot verwijt de ketel?

Ik zeg dat ze eerlijk een paard verkocht hebben. Maar enlighten me, heb jij foto's gezien dat ie helemaal goed was?
Het enige wat ik weet is dat ie verkocht is, visser het land ontvlucht is, Gal een boel meevallers kreeg en Totilas het een na het ander heeft ondanks dat Rath bepaalt geen manegeruiter is (en zelfs die rijden een paard niet zo snel de vernieling in.)

Jij mag mij noemen wat je wil. Ik tel slechts dingen bij elkaar op en vorm een conclusie, net als alle andere bokkers gedaan hebben. Die kan juist zijn maar even goed fout. Het enige probleem met mijn 'conclusie' is dat ik de boeman niet als enige 'negatief' belicht maar opper dat ze wellicht allemaal goed wisten wat ze deden. En daar mag je me op aan kijken zoveel je wil maar dat is mijn gedachtengang. En ja, dat zijn insinuaties, net zoals zeggen dat ie 100% gezond was en Rath hem stuk gemaakt heeft dat zijn.
Dus wie is nu pot, en wie ketel?

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:38

Ach schokemole is goed voor 55 miljoen .. En daar komt steeds meer bij
De lat in dressuur is weer hoger gelegd valegro 94% dat gaat een rath niet redden met toot dat red vrees ik niemand momenteel ...
Kijk naar het verhaal Tommy visser en die Valentijn ... Dat is super eerlijk en met gevoel ... En nooit verwacht van alle kanten en toch gebeurt !

Tis lastig sport met paarden gaat veel geld in om , in voetbal ook alleen komt daar geen gevoel of levend dier in voor ..

Tis zonde dat Edward en totilas uit elkaar zijn dat is een gegeven waar denk ik de meningen niet veel over verschillen ... Nu is er natuurlijk ook de andere soap met dinja ook heel heel triest voor haar ... Maar het gebeurt en het gebeurt om geld .. Als je 55 mil. te besteden heb geef je niet uit met gevoel maar met € tekens ...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:40

Punt is dat niemand weet waardoor het komt. Ja misschien was hij niet goed. Ja misschien is het de rij wijze van Rath die de veroorzaker is. Ja misschien hebben ze gewoon vette pech gehad.

Je weet het niet. Dus om daarom maar over het een of het andere te speculeren is niet netjes. Het is nu eenmaal zoals het is.

Ayasha, ik zeg nergens dat ik foto's heb gezien, sterker, ik zeg zelfs dat ik niet weet of ze foto's gemaakt heb. Maar ik ben dan ook niet degene die beweert dat hij of al slecht verkocht is, of slecht geworden is bij Rath. Als je met zulke dingen gaat gooien, welke kant dan ook op, kom dan met gegronde argumenten.

Ik vind het van beide kanten niet netjes om zulke dingen te speculeren, en vind het apart dat er niet op gemod wordt. Normaal gebeurt dat al bij kleinste dingen, en nu wordt er van beide kanten met flinke speculaties gegooid.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:41

Ayasha schreef:
Och kom JP. Het enige verlies dat Gal geleden heeft is Totilas en zijn populariteit is vertienvoudigd en nee ik geloof niet dat ie niks gekregen heeft nee. Maar asjeblieft, ga je gang, werk vooral je frustraties op mij uit ipv met tegen-argumenten te komen. :)

Keep your panty's on. Als ik een paard heb dat een gebrek heeft (let op de ALS) en ik verkoop m en zeg 'jonge je mag 'm hebben maar denk er aan dat ie dat gebrek heeft' en de koper neemt 'm. Dan ben ik toch niet ineens een slecht mens? :+ waarom wordt het als een beschuldiging gezien als ik elke keer zeg dat ik denk dat het een eerlijke deal geweest is?

Ik moet erg om je lachen Ayasha :))
Nog even en je bent zelfs persoonlijk bij de verkoop aanwezig geweest. En.. speculeren mag omdat 'de rest' het ook doet? Ik kom zeker niet met tegenargumenten, dan zou ik ook aan het speculeren moeten en ik hou me liever bij feiten. Kan ik je aanraden.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:41

Schockemohle heeft gewoon dikke pech gehad met Totilas. Het blijft een dier en gezondheid kun je niet kopen nee. Paul heeft een zeer talentvol dier gekocht aan een giga tarief, dat het dier nooit meer zijn talenten heeft kunnen showen heeft helemaal niets met de ruiter te maken. Dat hij Totilas niet zo goed zou kunnen voorbrengen als Gal en dat daar veel mensen blij om zijn kan ik nog begrijpen, maar dat hij niet meer 1 volledig seizoen heeft kunnen starten is gewoonweg diep triest. Als ik morgen een wedstrijdpaard koop die niet aan starten toekomt door gezondheidissues, dan hoop ik toch op iets meer begrip of medeleven dan wat er hier door sommige bokkers neergeschreven wordt. Dat wens je toch niemand toe ?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:44

Ik denk Betadine, dat, dat laatste wat je noemt, een beetje komt door dat er af en toe hoog van de toren werd geblazen, en daar vervolgens niks van terecht is gekomen. Iets met hoogmoed komt voor de val.

Natuurlijk is het sneu, zo hadden alle partijen het niet voor zich gezien. En allerminste het paard, die de dupe is van zijn blessures.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:47

Blijkt Paultje toch niet zo'n enorm paardenmens als vele hier steeds beweerden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:58

easygoing schreef:

En dat word door één miskoop geconcludeerd? Dan kunnen we Bokt beter opheffen want hier regent het verhalen over miskopen dus zijn er geen paardenmensen meer }>
Eerlijk gezegd denk ik dat het een combinatie van heel veel dekken, te weinig gereden worden want de eerste periode stond hij niet bij Rath thuis en een compleet andere rijwijze. Kom op nou, er zijn vele paarden die deze combi niet trekken en daardoor kleine blessures ontwikkelen. En dan moet je als ruiter van hele goede huize komen om weer naar het vorige niveau te komen. Paul en Rath hebben allang toegegeven dat het niet goed ging toen ze bij Sjef gingen trainen. Dacht dat iedereen dat wel door had maar blijkbaar niet.

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:11

Schockemohle dacht even snel succes te kunnen hebben.. helaas, de band tussen man en paard is sterker dan iemand had kunnen denken.. Jammer dat geld zo belangrijk is op deze wereld, anders zou dit verhaal er ook heel anders uit hebben gezien..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:12

easygoing schreef:

Hij heeft zich misberekend....veel paardenmensen hebben een soort waas voor de ogen als het om geld gaat,of om er nog meer geld van te maken.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:19

bigone schreef:
easygoing schreef:

En dat word door één miskoop geconcludeerd? Dan kunnen we Bokt beter opheffen want hier regent het verhalen over miskopen dus zijn er geen paardenmensen meer }>
Eerlijk gezegd denk ik dat het een combinatie van heel veel dekken, te weinig gereden worden want de eerste periode stond hij niet bij Rath thuis en een compleet andere rijwijze. Kom op nou, er zijn vele paarden die deze combi niet trekken en daardoor kleine blessures ontwikkelen. En dan moet je als ruiter van hele goede huize komen om weer naar het vorige niveau te komen. Paul en Rath hebben allang toegegeven dat het niet goed ging toen ze bij Sjef gingen trainen. Dacht dat iedereen dat wel door had maar blijkbaar niet.

Dan heeft hij toch niet zo'n goed inzicht als een aantal mensen hier maar bleven beweren.
Elke simpele amateur kan bedenken dat dit geen goede aanpak is voor welk paard dan ook dus tja dan blijf ik erbij dat hij toch niet zo'n geweldig paardenmens is.
Maar goed dat heeft hij in het verleden al lang bewezen niet te zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:28

Uj JP en Amanda, er wordt gespeculeerd... Vliegen jullie daar ook even op?
Ik heb ten minste nog het fatsoen om er 'imo' en 'ik denk' en 'volgens mij' voor te zetten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:28

tja...in de topsport mee lopen wil nog niet per definitie zeggen dat je een paardenmens bent natuurlijk.