elenaMM77 schreef:snowdon schreef:Ja ik snap je berekening, maar er zullen ook wel emoties meespelen. Zeker als ze alledrie al extra zorg nodig hadden van wat ik ergens begreep. Dan maar in 1x er van af is soms een makkelijkere weg...
klopt.. en daar heb ik ook op zich begrip voor..
maar om dan de media op te zoeken en daar doen voorkomen dat het komt vanwege de belasting,
dat vind ik niet kloppen. dan zat er gewoon al iets niet snor..
en als ze inderdaad alledrie al extra zorg nodig hadden, ja dan raak je ze ook niet meer kwijt natuurlijk, want een ander moet er dan net zo hard belasting voor betalen.
als de belasting lager is (vergelijkbaar met hondenbelasting of max 200 euro), dan vind ik het nog niet al te bezwarend. zeker niet als het ten goede komt van de ruitersport. mensen zullen dan eerder geneigd zijn om een paard dat niet of nauwelijks meer gaat (en een hoop kosten meebrengt) te laten gaan. Mensen zijn minder geneigd om akkoord te gaan paarden met gebreken. en mensen zullen minder snel gaan fokken met paarden waarbij geen mooie resultaten te bereiken zijn, of ze leren het na twee veulens die ze niet kwijtraken wel af.. Het schoont wel de markt wat.. en dat klinkt wellicht hard, maar het is wel een gevolg.
Ik snap jouw redenatie helemaal en kan ook niet zeggen dat ik het er niet mee eens ben, maar die kromme papierloze veulens die er "gefokt" worden hebben vaak niet eens een chip en paspoort. Eigenlijk weet niemand dat dat dier daar rond loopt, laat staan wie er belasting voor zou moeten betalen.