Britt Dekker betrapt paardenmisbruiker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:02

Wie van de bokkers weten allemaal wat voor duistere dingen er gebeuren in het donker op verlaten plekken? Waarom denken jullie dat er allemaal auto's in het donkere bos staan in het donker. Deze man is gewoon een gevalletje zoals eerder aangegeven opzoek naar herenliefde. En durfde zich d'r niet voor uit te komen denk ik.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:04

purny schreef:
Wie van de bokkers weten allemaal wat voor duistere dingen er gebeuren in het donker op verlaten plekken? Waarom denken jullie dat er allemaal auto's in het donkere bos staan in het donker

Parkeerplaatsje hier in de buurt staan er ook altijd een paar na kantoortijden, en echt niet omdat ze even een boekje zitten te lezen :Y)

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:04

Ik heb ook mijn twijfels aan de geloofwaardigheid van het verhaal.
Was het dier wel verdoofd? Is dat onderzocht? En wat zegt de eigenaar van de pony? Die mis ik in dit verhaal.
Deze pony staat bij ons in de buurt, lijkt ook verdoofd, maar is het niet.
Afbeelding

En inderdaad, waarom nam de man niet de benen nadat hij aangesproken? Waarschijnlijk omdat hij niks van plan was en zich dus geen reden voelde om te vertrekken. Mij lijkt het ook aannemelijker dat het gewoon een homo wachtend op een date is. Een ijzeren pijp zou dan voor eventuele zelfverdediging kunnen zijn, als zijn date verkeerd zou willen.

En mag de politie zomaar aan derden vertellen wat iemand op zak had? Dacht dat ze ivm privacy een soort zwijgplicht hebben.

Iedereen gaat er vanuit dat Britt de waarheid vertelt, omdat ze bekend is. Ik ben eigenlijk benieuwd naar het verhaal van deze betrokken agenten.
Laatst bijgewerkt door Schoentje op 10-03-15 13:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:05

toevallig hoor, dat zij langs kwam

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:06

purny schreef:
Ik vraag me af hoe jullie zouden reageren als Marie van dalen dit zou hebben gedaan. zouden jullie dan nog steeds hetzelfde gereageerd hebben of meer met een lachertje.

dank je purny,

ik zat al er al te wachten..

mijn antwoord daarop is heel duidelijk staat ook in mijn bericht.

als iemand anders dan Britt het gemeld zou hebben, zou ik het op hogere waarde hebben geschat.
ik maak nergens een lachtertje van het nieuwsbericht.. ook dat maak ik duidelijk..

maar Britt Dekker staat er wel om bekend dat ze conclusies weet te trekken waar niemand ooit op kan komen. Dus ja, als Marie van Dalen (wie is dat?) het zou melden zou ik mij eerder geneigd voelen om bozer te zijn..

neemt nog steeds niet weg, dat er dan nog steeds niet is uitgelegd hoe de pony dan versufd is geraakt en daarmee dus geen bewijs dat de man iets gedaan heeft tegen die pony, of iets van plan was te gaan doen, hij hoeft alleen maar te zeggen, mijn vriendin kickt erop als ik haar *** zonder mijn broek uit te doen en hij blijft niet zo best staan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:08

Knakker schreef:
toevallig hoor, dat zij langs kwam

Doet me ook denken aan het verhaal dat iemand misschien wel het slachtoffer geweest kon zijn van Bonnie en clyde.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:09

Keet schreef:
Hier in de omgeving (Zaanstreek - Waterland, waar Britt dus ook woont) zijn merries met een stalen buis oid bewerkt.
http://www.dichtbij.nl/zaanstreek/112/a ... pdate.aspx

Dus ik snap de reactie van Britt heel goed.
Wellicht dacht deze meneer dat hij er wel mee weg zou komen nadat hij aangesproken was.

Maura: je weet de functie van cockringen? Nergens staat toch beschreven dat deze voor het verwonden van het dier gebruikt worden? Vind een stalen buis in zijn fietstassen zorgwekkender ;)

In dat artikel staat 'een voorwerp'. Niet 'een stalen buis' (of cockring for that matter :+ ).
Ik snap de reactie van Britt dat ze de politie belt met de mededeling dat er een mogelijk verdacht persoon bij een weiland staat ook best. Maar het getetter op Facebook en hier in het topic snap ik helemaal niet. Niet als ik naar de feiten kijk en ook niet als ik naar de omstandigheden kijk. Op een van de eerste wat warmere lenteavonden van het jaar denk ik bij dit verhaal nog steeds eerder aan een avontuurlijke homo dan aan een geraffineerde paardenbeul. Ik ben verder niet bekend in die streek dus het zou kunnen dat daar meer paardenbeulen buitenspelen dan mannen met een relatief veel voorkomende hobby, maar dat lijkt me toch erg onwaarschijnlijk.
Daarbij denk ik dat de meeste mensen in die buurt Britt wel herkennen en weten dat ze nogal een flapuit is, dus dan vind ik dat van die weidevogels zo snel nog best goed gevonden. Wat had hij dan moeten zeggen? Had hij haar foto's van z'n speelgoed moeten laten zien om op internet te gooien?

Dat je schrikt als je iemand zo bij een weide ziet staan snap ik, dat je even gaat informeren wat hij daar doet ook, dat je het niet vertrouwt en de politie even waarschuwt ook, maar dat je vervolgens, nadat de politie polshoogte is gaan nemen, op internet gaat slingeren dat het hier vast om een mishandelaar gaat, dat de politie z'n werk niet goed heeft gedaan en dat het dus allemaal een grote bende is in ordehandhavend Nederland vind ik hysterisch gekakel.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:10

Bekijk het eens van de andere kant... Hoe dom ben je als je als man bij een versufte pony over het hek heen gaat hangen om te kijken, met zulke spullen in je tas? :')

Sorry hoor, maar dan vind ik Britt Dekker nog slimmer.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:11

De politie kon ook niks, ik denk dat die er ook flink te balen van in hebben -O- Als die man nu tegen de lamp loopt, doet hij heus nog wel een keer. Ook denk ik dat hij zich wel even gedeisd houdt tot dat de boel een beetje is gesust, anders is ie nog gekker dan ie al is :z

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:11

Huh?
Wat maakt het nou uit wie het gemeld heeft. of dat nou Britt Dekker is of iemand anders. Kan natuurlijk zijn dat de man echt niets verkeerds heeft gedaan, maar toch goed dat iemand alert is op vreemde dingen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:16

Idd. schoentje,als je zo kijkt lijkt de pony verdoofd te staan.
Hier lijkt dit paard ook verdoofd op de grond te liggen,het lag gewoon in de zon te bakken.
Afbeelding

Scum

Re: Britt Dekker betrapt paardenmisbruiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:18

Als de pony verdoofd is kunnen ze dat met een bloedtest terugvinden. En dat is niet gedaan??

heli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:19

Allemaal echt op tv hoor :j :j :j

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:19

Dat is mijn punt dus ook, is t paard wel onderzocht ?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:22

Als ik sávonds in het schemer/donker iemand zag staan bij mijn dieren die beweerde dar hij naar vogeltjes luisterde en een uur later lag één van mijn dieren daar gedrogeerd dan had hij heel hard moeten lopen. Die man kan op zijn homovriendje staan wachten maar je mag aannemen dat die er dan allang geweest zou zijn. Het is dan nu toevallig Britt, geen fan van deze dame maar ze heeft veel met paarden en vandaar uit kan ik me goed voorstellen dat ze net wat alerter is. Iemand die daar langs was gereden die niets met paarden heeft was het niet op gevallen.

SAKKIA

Re: Britt Dekker betrapt paardenmisbruiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:24

Maar wie zegt dat het paard gedrogeerd is? Dat is toch op nog geen enkele manier bewezen.
Daar wordt nu voor het gemak maar even vanuit gegaan, want dat maakt het beschuldigen ook wat makkelijker.
Misschien heeft de eigenaar van de pony zelf wel helemaal geen aanleiding om het dier te laten onderzoeken? Want misschien ligt het elke avond rond dezelfde tijd voor het hek te suffen, niks geks aan hoor. Misschien gaat het om een veel ouder dier, maar kwam het wel naar het hek toe, maar de man was verder niet interessant.

Dat is allemaal net zo aannemelijk als dat de man het dier gedrogeerd heeft.

corbosman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:29

Het verhaal mbt de politie klopt van geen kanten. Je hoeft helemaal niet nu een strafbaar feit te plegen om toch aangehouden te worden. Er is een serie strafbare feiten gepleegd, tientallen, zo niet honderden, en deze meneer past aardig in het plaatje van al die strafbare feiten. Dan kan je de meneer gewoon voor ondervraging mee nemen naar het buro.

Als er een serie autoinbraken wordt gepleegd, en bij alle inbraken wordt de auto na afloop met rode verf besmeurd, en de politie ziet iemand bij een auto klooien met gereedschap dat mogelijk gebruikt kan worden om in te breken, en er zit ook nog eens rode verf in de rugtas, wedden dat die meneer mee naar het buro gaat?

Dieren staan niet zo hoog op de agenda. Dit was een kwestie van niet willen ipv niet kunnen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:31

SAKKIA schreef:
sterregoud schreef:

De pony is al mishandeld ! Het laten versuffen zonder medische reden is al een misdaad.
Deze man was aantoonbaar niets goeds van plan (had zeer vreemde attributen bij zicht) èn had de pony al versufd.
Hij is strafbaar door die pony te sederen, hij heeft daar niets te zoeken en al helemaal niet een dier met een substantie buiten westen te brengen.

Ik snap niet dat de politie hem niet in hechtenis heeft genomen, voor nader onderzoek.
Echt niet te vatten.

Allemaal aannames. Het is helemaal (nog) niet bewezen dat de man de pony gesedeerd heeft. Die man mag in zijn fietstassen meenemen wat ie wil. Ja het is een beetje vreemd dat hij dat soort dingen bij zich heeft, maar hij heeft er niks mee gedaan. Een onderbroek met een extra gat in een fietstas is geen strafbaar feit.

Dat ze hem niet gefouilleerd hebben staat volgens mij ook nergens. Misschien hebben ze hem wel gevraagd om zijn zakken leeg te maken en kwam daar niks uit wat zorgwekkend was.
En het stuk metaal is ook ineens veranderd in een stalen buis.........

En daarbij.... Britt Dekker? Ik ben ze weleens geloofwaardiger tegen gekomen ;)

Wat mooi dat je van allemaal aannames spreekt en vervolgens over de geloofwaardigheid van Britt Dekker begint.

Ik vraag mij af wat er gebeurt op het moment dat iemand met een bivakmuts een juwelier binnen komt lopen en een tas met verdachtmakende voorwerpen bij zich heeft. Laten ze die dan ook weer gaan onder het mom 'doet op dit moment niets strafbaars'?

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:33

Is het wel belangrijk wie nu precies de politie gebeld heeft? Zaak is DAT er gebeld is. Er is genoeg over te doen, al die mishandelde dieren. Lijkt me logisch dat je naar zo'n man met heel andere ogen kijkt en heel goed dat er dan actie ondernomen wordt. Zouden meer mensen met dergelijke zaken moeten doen, sociale controle heet dat. Maar veel mensen kijken liever de andere kant op, is veel makkelijker.
Of hij een afspraakje heeft? Stiekum? En dan zo in het zicht? Lijkt me ook niet logisch zo bij zo'n open weiland met dergelijke zaken bij je.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:33

Ja, die moet je ook laten gaan. Ik ken daar een soortgelijk geval van. Ze werden in dat geval wel opgepakt maar gingen met een goede advocaat naar de rechter.
De beste jongens hadden het koud, want het was winter. En dan mag je geen bivakmuts dragen??
En de wapens die ze bij zich hadden, die hadden ze net gevonden en die wilden ze naar de politie gaan brengen. Daar is toch niks mis mee?
Dus vrijuit..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:34

idd corbos,

er moet aannemelijk genoeg zijn om zo iemand mee te nemen voor verhoor..
blijkbaar was het niet aannemelijk dat deze meneer ook daadwerkelijk iets van plan was met die pony,
en was het ook niet aannemelijk dat deze pony iets was aangedaan..

als de politie de aanname van Britt, dat het dier suf was (dus gesedeerd), over zou nemen. Had deze meneer op het politiebureau gezeten en had men gezocht naar hoe de pony gesedeerd zou zijn.

Blijkbaar was het aannemelijker dat deze meneer verderop een afspraakje had met vriend/vriendin.. Hoe komt men er op dat deze meneer homo is? dat is ook een aanname (cockringen, zijn niet alleen voor homo's, zelfs niet meestal voor homo's.. het is gewoon een artikel om een erectie in langer in stand te houden).

Tenslotte.. waren het wel cockringen? of was deze meneer op eigen stal een verbouwing aan het doen en had hij ringen en een plaatje metaal bezig om ogen aan de muur te maken..

Dit laatste in verband met het 'Britt' gehalte van het geheel.

Het kan van alles zijn, we hebben alleen het verhaal van Britt.. En sorry, maar ik blijf erbij dat ik Britts verhalen met een kilo zout moet lezen om 1x te begrijpen hoe ze tot bepaalde gedachten en conclusies komt..
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 10-03-15 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:36

Weet niet wat ik ervan moet denken, maar het geeft me toch de kriebels..... Vooral dat als de paarden op de wei staan, mijn pony de eerste is die naar het hek loopt om een knuffel te halen bij wie dan ook.....

Wat ik wel opvallend vind is dat de man de onderbroek bijv niet al aanhad mocht hij er iets mee van plan zijn.. ..... Neem niet aan dat de onderbroek voor het paard was.
Dus het verhaal dat de man op een andere mans- dan wel jongens (laten we hopen van niet) persoon aan het wachten was vind ik ook nog aannemelijk. Maar dan nog......

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:38

bigone schreef:
Maar in ieder geval is er nu iemand die gevolgd kan worden door de politie, ik denk dat deze meneer nog niet klaar is met de politie.

Zou het? zou politie eindelijk is meer doen dan. Uit hun neus zitten eten?!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:40

Uit de OP begrijp ik dat de politie bij het onderzoeken vaststelde dat de pony versuft was.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:41

Ja ze eten ook donuts :+