Jannepauli schreef:Ik mag hopen dat de Fam. Bartels zich door echte medische deskundigen laat bijstaan. Thiel klept een eind weg maar heeft geen enkele medisch/fysiologische basis en achtergrond om haar beweringen wetenschappelijk te staven. Ze is immers niet meer dat een veredelde lesgeefster en stalhoudster met en doctorstitel in de menswetenschappen. Het is allemaal al aan de orde geweest in het eerdere topic.
Daarbij is ze al een jarenlange tegenstander van alles wat maar enigszins naar de hedendaagse dressuurmethodes riekt en dat afwijkt van de door haar geleerde en gestelde norm. Haar rapport is niet, zoals het een onpartijdig beoordelaar betaamt, vrij van persoonlijke opvattingen en gelardeerd met haar persoonlijke hetze tegen de dressuurwereld.
Hun medische deskundigen gaan al van hele goede huize moeten zijn als ze het objectieve verslag van een prof. van de Gentse faculteit diergeneeskunde willen weerleggen, vrees ik.
Dat verslag van Thiel is maar een interpretatie en bijkomstig.
De bevindingen van de Gentse universiteit, daar moet Bartels schrik van hebben...
Ze kan toch lekker met een losse teugel een sprongetje hebben gemaakt, recreatief? Ik neem aan dat het paard nog prima gereden kan worden, maar niet op top niveau?
. 3x raden waar zij dit van geleerd hebben.
Je moet het maar willen.