Maar dat is vast anders.....
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

LBLGypsyCobs schreef:Er is ook al jaren sprake van dat er neusriem controle komt, er was zelfs al een meetstokje ontwikkeld om te kunnen meten of de neusriem niet te strak zit.
Wordt dat eigenlijk al gedaan?
Muppett schreef:Het spijt me, maar tong aan de kaak vastbinden vind ik ook smakeloos.
LBLGypsyCobs schreef:Ow ik bedoelde het andersom, dus dat 99.9% wel een rijtechnische of medische oorzaak heeft.
Dus 0.01% doet het zonder dat er iets mis is.
LBLGypsyCobs schreef:Het probleem is dat de reden van het tong uitsteken niet altijd duidelijk is, daarom is denk ik gekozen voor een zero tolerance beleid, dat is helaas ten koste van de paarden die hun tong zonder reden of uit gewoonte uitsteken.
) maar de voornaamste reden om hem onder het bit te houden moge duidelijk zijn, een paard wat 50 km/u gaat wil je niet stuurloos hebben. Het moment dat de tong over het bit komt bestaat de kans dat deze de keel in schiet waardoor ze helemaal geen lucht krijgen. Schuld van de sport? Denk het niet, mijn dressuur arab gooit hem er ook weleens overheen als hij onstuimig is. Moet hem dan weer helpen hem terug te krijgen gezien ik hem niet de mond wil snoeren met een neusriem.