Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Billy schreef:Whahaha, een roofdier, die is grappig. Jij hebt Gert duidelijk niet live aan het werk gezien.
Gert is een geboren paardenman, die kijkt heel goed naar de paarden, en past zijn aanpak per paard aan....
Maar ik geloof dat ik uit deze discussie stap....als er geneuzeld gaat worden als zien als roofdier en zo...haak ik af. Ben benieuwd in welke penny dat stond...
Billy schreef:Dat denk ik dus niet....
We lijken niet op een roofdier, we bewegen niet als een roofdier en we gedragen ons niet als een roofdier, dus waarom zouden ze in paniek moeten raken?
Trouwens, als wij zo veel op een roofdier lijken en paarden bang zijn dat ze besprongen worden, waarom is het na een paar keer niet meer eng...gewenning toch?
Zou het ook wennen als er 5x per week een poema op je rug spring denk je?
JudArthos schreef:Instinct denk ik?
Waarom zou het paard anders nerveus zijn als je erop klimt?
Billy schreef:Volgens mij weten paarden heel goed dat mensen geen roofdieren zijn, ander zouden ze ten allen tijde voor ons op de vlucht slaan.
Ze weten uit ondervinding dat mensen niet gevaarlijk zijn, ze brengen voer en ze knuffelen en ze brengen ze naar de wei, dus waarom zou je opeens op een tijger? lijken als je erop gaat zitten?
liedje89 schreef:JudArthos schreef:Instinct denk ik?
Waarom zou het paard anders nerveus zijn als je erop klimt?
Ik denk niet dat dat perce met allerlei oerdrangen te maken heeft. Paarden vinden meestal toch alles wat nieuw is even spannend.
Ik ben zelf geen prooidier maar ik denk dat ik ook best zou schrikken als men ineens besloot om op mijn rug te gaan zitten. Het is toch ook gewoon een best raar idee, zelfs zonder dat je meteen denkt dat je dood gaat.
KarmaWitch schreef:Billy schreef:Volgens mij weten paarden heel goed dat mensen geen roofdieren zijn, ander zouden ze ten allen tijde voor ons op de vlucht slaan.
Ze weten uit ondervinding dat mensen niet gevaarlijk zijn, ze brengen voer en ze knuffelen en ze brengen ze naar de wei, dus waarom zou je opeens op een tijger? lijken als je erop gaat zitten?
Ik ga mij verder niet in de hele discussie mengen, maar een paard weet dus dat wij geen kwaad doen?
Dan heb jij dat verhaal over Una niet gelezen...
Een wild of semi-wild paard gaat echt wel voor ons op de "vlucht" omdat ze ons zien als roofdier.
Vele veulens zijn ook lang niet altijd even vertrouwd met mensen.
Jou mening gaat niet helemaal op.
Daarbij "ogen" wij wel als roofdier. Lopen recht op het paard af, zijn 2benig en lopen rechtop. Velen lopen onbewust behoorlijk dreigend op het paard af.
Pippaa schreef:Het is ook echt niet mijn ding, maar hij is inderdaad niet hardhandig.
Is deze brief niet gericht op heel JA? Dat het er allemaal maar gelikt uit moet zien en dat de dieren op een tweede plaats komen? Volgens mij gaat deze brief niet alleen over Gert van den Hof.
Citaat:doe wat je gevraagd wordt en angst, pijn of ongemak gaat weg. Het overlevingsinstinct van het paard zegt hem zich aan te passen. Kundig? Mmm. Ethisch verantwoord? Nou, nee.
Amaranth7 schreef:Je wil je eigen paard toch niet vergelijken met de dieren die gert voor zn neus geschoven krijgt?
Amaranth7 schreef:JudArthos schreef:Helemaal mee eens. Een paar grondwerklessen verder zag mijn paard mij als leider en kon ik ook prima op mijn "probleempaard" rijden
Je wil je eigen paard toch niet vergelijken met de dieren die gert voor zn neus geschoven krijgt?
HindaFree schreef:Gert, kundig! Ja zeker! Van uit hier (als dan niet mijn eigen paard) goede ervaringen. De juiste plaatst? Nee, en dat vooral omdat jumping ook bezocht word door mensen die helemaal niks afweten van de sport, 99% is namelijk geen dagelijks recreatie paardje.Mis hadden ze beter er bij kunnen zeggen dat gert voor veel paarden een soort laatste redding is. Maja dit is ook wel iets heel Ander dan een getemde Shetlander in een apenpakkie
KarmaWitch schreef:Billy schreef:Volgens mij weten paarden heel goed dat mensen geen roofdieren zijn, ander zouden ze ten allen tijde voor ons op de vlucht slaan.
Ik ga mij verder niet in de hele discussie mengen, maar een paard weet dus dat wij geen kwaad doen?
Dan heb jij dat verhaal over Una niet gelezen...
Een wild of semi-wild paard gaat echt wel voor ons op de "vlucht" omdat ze ons zien als roofdier.
Vele veulens zijn ook lang niet altijd even vertrouwd met mensen.
Jou mening gaat niet helemaal op.
Daarbij "ogen" wij wel als roofdier. Lopen recht op het paard af, zijn 2benig en lopen rechtop. Velen lopen onbewust behoorlijk dreigend op het paard af.