Stille tocht voor paard dat gestorven is door vuurwerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

demug

Re: Stille tocht voor paard dat gestorven is door vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:40

de eigenaar heeft toch zelf heeft gekozen om het paard in de wei tezetten dit jaar tijdens oud en nieuw omdat hij andere jaren de stallen sloopte.

Mika2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:00

sorry hoor maar ik vind al jullie reacties belachelijk als iemand het fijn vind om te organiseren dan doet die gene dat toch lekker het is de dood van haar paard waar ze misschien heel veel om geeft dus ik zeg niemand houd je tegen! sterkte!

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:10

Ik vind t eerder onrespectvol voor dingen die echt belangrijk/erg zijn er waar ook een stillevtocht word voor gehouden... Ja die gene kan wel heel erg van zen paard gehouden hebben maar een stille tocht gaat te ver, ik ken werkelijk niemand die een stille tocht gaat houden voor een
Paard

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:11

eigelijk snap ik niet dat iedereen t overdreven vind?..
wel een beetje, maar misschien laten die mensen die meeliepen zo wel merken, dat vuurwerk veel stress geeft voor dieren..? dus dat je voorzichtiger in de buurt van dieren moet zijn. :) :)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:12

Mika2001 schreef:
sorry hoor maar ik vind al jullie reacties belachelijk als iemand het fijn vind om te organiseren dan doet die gene dat toch lekker het is de dood van haar paard waar ze misschien heel veel om geeft dus ik zeg niemand houd je tegen! sterkte!

ik dacht dat ik de enige was. :) jij vind t dus ook :)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:26

Ja oke voorzichtig zijn bij dieren, maar dat weet iedereen met een beetje verstand wel, ga dan protesteren ofzo, stille tochten zijn voor ergere dingen zoals mh17, dat wat in Parijs is gebeurt en dat soort dingen

Pullo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 05:03

Als eigenaar van Pullo wil ik hier toch ook eens reageren hoor, ik heb lang getwijfeld maar doe het toch.
Ik begrijp dat er veel gepraat word, dat is op alle fora dat er mensen dingen neerzetten waarover ze iets gehoord hebben en het complete verhaal niet kennen.

dus laat me duidelijk zijn dat ik hier niemand wil aanvallen desondanks mensen mij verwijten van psychische problemen bij de eigenaar of aandacht te willen krijgen voor Pullo en/of mezelf.

Het gaat niet om Pullo in de aandacht te brengen, dit had ik liever niet hoeven te doen want het gaat me heel zwaar vallen met die optocht en ik hou er niet van om in de belangstelling te staan, wel gaat het hier om het in de aandacht te brengen dat het voor een paar minuten knallen er steeds slachtoffers moeten vallen, ik vind ook mensen belangrijker dan dieren maar jullie moeten ook weten wat het mensen, dieren en de natuur aandoet.

Elk jaar sterven er nutteloos dieren en waarom? Voor een paar lichtjes die afgestoken zijn door mensen die in het rood gaan op hun bankrekening om toch wat op te vallen, je moet eens stil staan bij de natuur ook want kunnen de boswachters of de vogelbescherming enz… de vogels naar beneden halen om op te sluiten? Alle vogels gaan in 1 ruk naar boven, wel 500 meter hoog en de vogelsterfte na de jaarwisseling is enorm hoog, honden die staan te trillen op hun benen, katten die weg lopen en onder auto’s belanden of niet meer naar huis komen, paarden die op hol slaan en verkeersongelukken veroorzaken waar dan de eigenaar weer voor aansprakelijk gesteld word en meestal een aanrijding met een paard loop dodelijk af voor een bestuurder van een wagen.

Dus deze optocht is niet alleen voor Pullo maar ook voor alle andere gestorven dieren, uiteraard moeten we tocht een naam geven en Pullo was al bekend.

Het gaat ons ook niet om een vuurwerkverbod maar ten minste op gecontroleerde plaatsen, uiteraard zal dat het volledige probleem niet wegnemen maar we willen ook de mensen hun plezier niet afnemen.

Wat Pullo zelf betreft, ik zie hier allerhande reacties over Pullo, dat valt me nog zwaarder dan de reacties over mezelf.

Pullo was een koetspaard, rijpaard, ploegen en eggen of het gras bijeendoen op de weide, noem maar op en hij deed het, Pullo heeft 10 tallen andere paarden op geleerd in 2 span en was het meest betrouwbare paard dat ik gekend heb, had van niets bang, hij luisterde naar de stem en had geen teugels nodig, heeft nooit iets geweigerd en kan niet zeggen dat hij ooit een bevel genegeerd heeft, ik reed er ook altijd mee door het dorp en je kon je in 2 parkeervakken mee parkeren en de winkel binnen gaan, de Kinderen van de scholen en verenigingen waar we de Sint naartoe brachten zullen Pullo ook hard missen, een traditie op de school de Ceder is dat zwarte piet steeds de ballen van het dak gaat halen en gooit ze dan op de speelplaats, 10 tallen ballen die vallen voor pullo, achter hem of zelfs op hem, hij verroerde geen vin en genoot steeds van de aandacht.

Ik heb ook eergisteren het verslag van de Universiteit van Gent binnen gekregen en daaruit blijkt dat Pullo kerngezond was, dus is scheelde niets met zijn hart, wij hebben op 1 januari aan de pers gezegd wat onze dierenarts vermoedde en dat was “ het zou kunnen zijn dat hij een hartaderbreuk heeft gekregen” maar de pers maakt er van “ Pullo is gestorven aan een hartaderbreuk”.

Ook lees ik reacties alsof we niet bij de paarden waren, niets is minderwaar want elk jaar gaan wij vrij vroeg naar de paarden en Mijn zoontje van 11 jaar, mijn vrouw en ikzelf hebben het zien gebeuren voor onze neus, mijn zoontje heeft er nog steeds nare dromen van en weent nog elke dag, het was ook zijn paard want als we een tochtje maakte van 3 of 4 uur kon ikzelf maar 15 minuten mennen en hij de rest van de toer, Pullo was een groot paard van 1,75 meter en mijn zoontje spande die in, verzorgde zijn hoeven, hij zette er soms een ladder tegenaan om er op te kruipen zonder dat het paard bewoog, dus om het kort te maken, je moet Pullo gekend hebben alvorens je kan zeggen wat voor zeldzaam paard hij wel was, ze mochten er hier nog 20 of 30 duizend euro voor neertellen, hij ging niet weg.
Dus bij deze ben ik echt niet boos op de mensen die extreme reacties hebben gepost maar hoop bij deze de speculaties uit de lucht geholpen te hebben.

Toch aan iedereen nog een gelukkig nieuwjaar gewenst.
Groetjes Peter

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 07:24

Sterkte met het verlies.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:51

Ik vind die tocht er alsnog teveel aan... Ik vind het heel erg voor je en ik hoop dat het nooit met mijn paarden gebeurd, maar ik zou nooit een tocht organiseren of gewoon al de tv-zenders of kranten contacteren...

Ik vind het ook erg gevaarlijk met zoveel dieren bij elkaar... Ik ging net met mijn papa naar de winkel en zag dat er al enkele paarden klaargemaakt werden/ingespannen werden.
Toen we terug naar huis reden, zagen we ook een ingespannen paard richting de verzamelplaats gaan en dat paard was al zo opgefokt dat het onbestuurbaar was want het is in de haag gelopen... Liep dus al niet goed en dan waren ze nog niet in groep...
Volgens mij gaat het daar goed fout lopen en ik vond het dan ook fout om te zeggen dat ze hun dieren mochten meenemen... :=

In elk geval nog veel sterkte! Aan je beschrijving te lezen, was het idd een erg zeldzaam paard. Y;(

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 13:02

Tsja, als je niet wil dat er gespeculeerd word moet je niet constant de media op blijven zoeken.

Pullo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 16:53

Vandaag de tocht volbracht, GEEN INCIDENTEN , uiteraard waren het wel mensen die iets van paarden kennen.
alle filmpjes zullen op onze facebook gepost worden en hebben jullie NEW STUFF OM TE ......

Groet Peter

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:41

Alsof er bij mensen die veel van paarden kennen nooit iets kan gebeuren...
Vind je reactie ook een beetje raar. Alsof je het leuk vindt dat mensen over je praten, zowel positief als negatief :n
Lijkt me dan wel dat je enkel op aandacht uit bent..

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:20

Pullo schreef:
Vandaag de tocht volbracht, GEEN INCIDENTEN , uiteraard waren het wel mensen die iets van paarden kennen.
alle filmpjes zullen op onze facebook gepost worden en hebben jullie NEW STUFF OM TE ......

Groet Peter

Goed dat het allemaal netjes is verlopen toch. Dat laatste snap ik niet helemaal?

Nancy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:31

Even toch bedenkingen.
Een dier verliezen doet altijd heel veel pijn maar maak er geen mediageile gekte van!
Een 6-jarige die tientallen andere paarden in tweespan heeft opgeleid? Het paard is zelf amper volwassen en doet nog steeds volop ervaring op en zo'n jong dier anderen laten opleiden?????
Als hij dan zo bomproof was dat er kinderen rond joelden, ballen tegen hem werden gegooid, in optochten ( met notabene steeds volop lawaai, getier en diens meer ) meeliep zonder een stap scheef te zetten.
zoontje dat met een ladder ertegen erop kroop en ermee reed.....
Een paard kan heel goed super braaf zijn maar dan ieder jaar z'n stal verrot slaan en over de roie gaan met vuurwerk.
sorry maar dit is of niet hetzelfde paard of heel erg overdreven.

Ik blijf erbij : rouw om een dierbare vriend in alle rust maar niet via alle mediawegen die men maar kan bemachtigen
Laatst bijgewerkt door Nancy01 op 11-01-15 18:48, in het totaal 2 keer bewerkt

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:41

Pullo schreef:

Groet Peter

Om te wat....?
Wat wil je met deze reactie bereiken?

Pullo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:48

weet je wat? ik heb hier mijn enorme post gezet, ook vermeld dat ik niemand iets kwalijk nam dat ze mij uitmaakte voor psychopaat en geen verstand had van paarden enz... , maar zoals alle mensen zeggen, blijf weg van bokt.nl want die moeten daar het laatste woord hebben en ze kennen er niets van, dus bij deze heb ik dat nu zelf ondervonden en je zal mij hier nooit meer horen, van alle onnozele commentaar heb ik hun profiel bekeken en alles op een rijtje kunnen zetten, ook heb ik anders fora op bokt.nl gelezen en uit al deze reacties op mensen die normale vragen stellen of een probleem hebben drijven jullie die mensen nog dieper, mijn conclusie is dat jullie niet weten wat doen en op deze manier zoveel mogelijk posts te verzamelen, ik ben een geduldige man maar jullie slagen er echt in om 2 stenen te laten vechten, voor sommige hier!!! als ze dat verstand in een vogel zouden stoppen, die vloog achteruit .

Groeten Peter en tot nooit meer.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:54

Pullo schreef:

Groet Peter

Ik vind het een heel fijn initiatief en top voor al degenen die er aanwezig waren....en dat er hier veel "gelult" wordt, staat algemeen bekend idd :j

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:10

Pullo schreef:
weet je wat? ik heb hier mijn enorme post gezet, ook vermeld dat ik niemand iets kwalijk nam dat ze mij uitmaakte voor psychopaat en geen verstand had van paarden enz... , maar zoals alle mensen zeggen, blijf weg van bokt.nl want die moeten daar het laatste woord hebben en ze kennen er niets van, dus bij deze heb ik dat nu zelf ondervonden en je zal mij hier nooit meer horen, van alle onnozele commentaar heb ik hun profiel bekeken en alles op een rijtje kunnen zetten, ook heb ik anders fora op bokt.nl gelezen en uit al deze reacties op mensen die normale vragen stellen of een probleem hebben drijven jullie die mensen nog dieper, mijn conclusie is dat jullie niet weten wat doen en op deze manier zoveel mogelijk posts te verzamelen, ik ben een geduldige man maar jullie slagen er echt in om 2 stenen te laten vechten, voor sommige hier!!! als ze dat verstand in een vogel zouden stoppen, die vloog achteruit .

Nou, je hebt echt gelijk. Heb het zelf ook al moeten ondervinden :) Idd beter om dan gewoon niets te plaatsen.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:20

Ik denk dat de titel beter: optocht dierenvrienden tegen vuurwerk kon zijn...

De dood van Pullo heeft het allemaal wat op gang gebracht maar ik vind ook dat er wat meer beleid mag worden gedaan omtrent vuurwerk... niet alleen voor paarden maar voor alle dieren, zowel wild als huisdieren...

Bij ons mag het enkel met vergunning maar dan zet de gemeente in de gemeentebladen dat er niet opgetreden wordt als de mensen wel vuurwerk afschieten... wat heeft het nut dan...

Dit vind ik dan een mooie actie om de mensen bewust te maken van de gevolgen...

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:26

Pullo schreef:

Sorry hoor maar je komt hier zelf relschoppen met uitspraken zoals
"en hebben jullie NEW STUFF OM TE......"

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:27

Voor nieuwjaar klaagt iedereen over het vuurwerk. Dat het zielig is voor de dieren. En dat het afgeschaft moet worden.
Nu ineens is het overdreven? Deze mensen doen tenminste wel IETS eraan. En krijgen zelfs steun.

Iedereen kiest er toch zelf voor om mee te doen of niet?
Laat iedereen lekker in hun waarde.

Ik wil sommige mensen nog wel eens horen nadat hun paard zoiets als dit overkomt. :)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:28

jessdaniels schreef:
Pullo schreef:

dat was t eerste wat ik ook dacht, en daarnaast begon hijzelf er een hele ophef over te maken in de media dus nu moet ie ook nie zeuren dat mensen speculeren, t raar vinden of wat dan ook

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:38

jessdaniels schreef:
Pullo schreef:

Volgensmij is het rellen al ver voor Pullo op bokt kwam begonnen.

Zou jij het leuk vinden om op bokt te komen en daar uitgemaakt te worden voor van alles en nog wat.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:40

Kijk, de titel van het topic is erg misleiden, namelijk: "Stille tocht voor paard dat gestorven is door vuurwerk"
Een stille tocht omdat een paard dood is, dat vind ik raar.

Maar een stille tocht met als doel om vuurwerk te gaan verbieden ivm met dieren en angst DAT vind ik een heel goed initiatief!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:01

Roweentje89 schreef:
Voor nieuwjaar klaagt iedereen over het vuurwerk. Dat het zielig is voor de dieren. En dat het afgeschaft moet worden.
Nu ineens is het overdreven? Deze mensen doen tenminste wel IETS eraan. En krijgen zelfs steun.

Iedereen kiest er toch zelf voor om mee te doen of niet?
Laat iedereen lekker in hun waarde.

Ik wil sommige mensen nog wel eens horen nadat hun paard zoiets als dit overkomt. :)

Zo is het, vind het erg en heel laag hoe mensen hier reageren, het was niet alleen Pullo. Er zijn ook merries die een miskraam gehad hebben die nacht.