Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rowdine schreef:Jannepauli schreef:Dan moet je ook geen oordeel vellen over de Visser familie want daar weet je net zo min iets van. Dat de banken een zeer bedenkelijk rol in dit drama gespeeld hebben is evident - die kunnen hun handjes niet in onschuld wassen.
Wat de familie Visser heeft gedaan is overal lang en breed uitgemeten. Dat is niet alleen valsheid in geschrifte maar ook failissementspauliana.
Vertel jij eens in concreto wat de Rabo heeft (mis)daan in deze zaak en wat ook is vastgesteld door de rechter?
Jannepauli schreef:Rowdine schreef:
Wat de familie Visser heeft gedaan is overal lang en breed uitgemeten. Dat is niet alleen valsheid in geschrifte maar ook failissementspauliana.
Vertel jij eens in concreto wat de Rabo heeft (mis)daan in deze zaak en wat ook is vastgesteld door de rechter?
Het is op z'n zachtst gezegd nogal naïef als je denkt dat de banken hier geen rol in gespeeld hebben. Daarbij zijn die wel zo handig dat bepaalde malversaties niet voor de rechter komen. Denk even aan de directeur van de FGH bank die goed op de hoogte was van de foute zaken van Visser en toch 'een oogje dichtkneep'.. de man werd een paar maanden geschorst en keerde vervolgens weer terug naar zijn baan en bonussen. Hij leeft vrolijk verder en het arme personeel van Visser staat zonder pardon op straat. Geen medelijden hoor. En wie heeft er al een bank voor de rechter zien staan voor het veroorzaken van de crisis waar we nog van aan het bekomen zijn?

Jannepauli schreef:Het is op z'n zachtst gezegd nogal naïef als je denkt dat de banken hier geen rol in gespeeld hebben. Daarbij zijn die wel zo handig dat bepaalde malversaties niet voor de rechter komen. Denk even aan de directeur van de FGH bank die goed op de hoogte was van de foute zaken van Visser en toch 'een oogje dichtkneep'.. de man werd een paar maanden geschorst en keerde vervolgens weer terug naar zijn baan en bonussen. Hij leeft vrolijk verder en het arme personeel van Visser staat zonder pardon op straat. Geen medelijden hoor. En wie heeft er al een bank voor de rechter zien staan voor het veroorzaken van de crisis waar we nog van aan het bekomen zijn?
Rowdine schreef:Jannepauli schreef:
Het is op z'n zachtst gezegd nogal naïef als je denkt dat de banken hier geen rol in gespeeld hebben. Daarbij zijn die wel zo handig dat bepaalde malversaties niet voor de rechter komen. Denk even aan de directeur van de FGH bank die goed op de hoogte was van de foute zaken van Visser en toch 'een oogje dichtkneep'.. de man werd een paar maanden geschorst en keerde vervolgens weer terug naar zijn baan en bonussen. Hij leeft vrolijk verder en het arme personeel van Visser staat zonder pardon op straat. Geen medelijden hoor. En wie heeft er al een bank voor de rechter zien staan voor het veroorzaken van de crisis waar we nog van aan het bekomen zijn?
Ik heb nergens gezegd dat de Rabo hierin geen rol heeft gespeeld. Over het aandeel van de Rabo kan je lang en breed discussiëren maar omdat dit niet breder uitgemeten is, lijkt het me nogal onzinnig. Zoals ik eerder al aangaf.
De rol van de directeur is onderzocht, en hij is maanden geschorst geweest. Weet jij precies wat er uit dat onderzoek kwam? Wat hij fout heeft gedaan en of er reden was hem te ontslaan, of te vervolgen? Lijkt me niet, dus wellicht is het wel prima dat hij lekker verder leeft met z'n salaris en bonussen
Jannepauli schreef:Rowdine schreef:
Ik heb nergens gezegd dat de Rabo hierin geen rol heeft gespeeld. Over het aandeel van de Rabo kan je lang en breed discussiëren maar omdat dit niet breder uitgemeten is, lijkt het me nogal onzinnig. Zoals ik eerder al aangaf.
De rol van de directeur is onderzocht, en hij is maanden geschorst geweest. Weet jij precies wat er uit dat onderzoek kwam? Wat hij fout heeft gedaan en of er reden was hem te ontslaan, of te vervolgen? Lijkt me niet, dus wellicht is het wel prima dat hij lekker verder leeft met z'n salaris en bonussen
Dream on girl!
Robert45:
Sammyoo schreef:Bijna een miljard aan schulden makenEen rekening die wij met zijn allen moeten betalen
![]()
Vervolgens de stal en restaurant voor een appel en ei naar je kinderen doorsluizen, ik vind het schurken. Echt geen medelijden met dat soort mensen.... 20 Ferrari's hebben en er niet in rijden omdat het niet zo comfortabel is, bah.
Die auto's zijn later ook voor een schijntje weer weg gegaan bij Visser, 1 van die 20 auto's was al bijna even veel waard als het gehele bedrag. 
maar nee hoor, 30 gewapende mannen haha.
Jolien87 schreef:Zojuist de docu gekeken maar ik merk dat ik toch echt niet genoeg weet van al dat "bankgedoe" om het even in Jip en Janneke taal te zeggen. Vanaf een bepaald punt begreep ik er helemaal niets meer van. Zo vraag ik me ook af: waarom wilde junior zo nodig het bedrijf van zijn vader overnemen terwijl hij eigenlijk al wist dat dit een zinkend schip was?
Ik vond het ook zo triest om die beelden van die paarden te zien en daarbij te denken dat ze geen idee hebben wat er allemaal gaande is. Voornamelijk natuurlijk Londen, die nietsvermoedend voor zich uit staat te staren. Jammer dat de hereniging van de 4 oude paarden niet meer is meegenomen in de docu.