'De slag om London' vanavond op tv

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:51

Ik heb nooit echt het hele verhaal omtrent Fam. Visser goed begrepen. Wordt dit in de docu duidelijk gemaakt?

Edit:
Wat een bende daar bij die Vasco op kantoor!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:59

Rowdine schreef:
Jannepauli schreef:
Dan moet je ook geen oordeel vellen over de Visser familie want daar weet je net zo min iets van. Dat de banken een zeer bedenkelijk rol in dit drama gespeeld hebben is evident - die kunnen hun handjes niet in onschuld wassen.

Wat de familie Visser heeft gedaan is overal lang en breed uitgemeten. Dat is niet alleen valsheid in geschrifte maar ook failissementspauliana.
Vertel jij eens in concreto wat de Rabo heeft (mis)daan in deze zaak en wat ook is vastgesteld door de rechter?

Het is op z'n zachtst gezegd nogal naïef als je denkt dat de banken hier geen rol in gespeeld hebben. Daarbij zijn die wel zo handig dat bepaalde malversaties niet voor de rechter komen. Denk even aan de directeur van de FGH bank die goed op de hoogte was van de foute zaken van Visser en toch 'een oogje dichtkneep'.. de man werd een paar maanden geschorst en keerde vervolgens weer terug naar zijn baan en bonussen. Hij leeft vrolijk verder en het arme personeel van Visser staat zonder pardon op straat. Geen medelijden hoor. En wie heeft er al een bank voor de rechter zien staan voor het veroorzaken van de crisis waar we nog van aan het bekomen zijn?

purny

Re: 'De slag om London' vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:03

Iedere bankier kan het bedrijf naar de knoppe helpen. Krijgt een torenhoog salaris en nog een premie mee. Onacceptabel dat deze praktijken nog steeds mogen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:04

Jannepauli schreef:
Rowdine schreef:

Wat de familie Visser heeft gedaan is overal lang en breed uitgemeten. Dat is niet alleen valsheid in geschrifte maar ook failissementspauliana.
Vertel jij eens in concreto wat de Rabo heeft (mis)daan in deze zaak en wat ook is vastgesteld door de rechter?

Het is op z'n zachtst gezegd nogal naïef als je denkt dat de banken hier geen rol in gespeeld hebben. Daarbij zijn die wel zo handig dat bepaalde malversaties niet voor de rechter komen. Denk even aan de directeur van de FGH bank die goed op de hoogte was van de foute zaken van Visser en toch 'een oogje dichtkneep'.. de man werd een paar maanden geschorst en keerde vervolgens weer terug naar zijn baan en bonussen. Hij leeft vrolijk verder en het arme personeel van Visser staat zonder pardon op straat. Geen medelijden hoor. En wie heeft er al een bank voor de rechter zien staan voor het veroorzaken van de crisis waar we nog van aan het bekomen zijn?

Ik heb nergens gezegd dat de Rabo hierin geen rol heeft gespeeld. Over het aandeel van de Rabo kan je lang en breed discussiëren maar omdat dit niet breder uitgemeten is, lijkt het me nogal onzinnig. Zoals ik eerder al aangaf.
De rol van de directeur is onderzocht, en hij is maanden geschorst geweest. Weet jij precies wat er uit dat onderzoek kwam? Wat hij fout heeft gedaan en of er reden was hem te ontslaan, of te vervolgen? Lijkt me niet, dus wellicht is het wel prima dat hij lekker verder leeft met z'n salaris en bonussen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:04

purny schreef:
Iedere bankier kan het bedrijf naar de knoppe helpen. Krijgt een torenhoog salaris en nog een premie mee. Onacceptabel dat deze praktijken nog steeds mogen

Purny, ik betrap jou steeds op rare, ongefundeerde uitspraken. Je draagt op deze manier toch helemaal niks bij aan het topic?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:06

Dat is dan jouw mening.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:13

Heb helaas niet de hele docu gezien maar ben halverwege pas gestart. Uiteraard zal de Fam. Visser ook e.a verkeerd gedaan hebben of op het randje gezeten hebben daar is geen twijfel over mogelijk. Niemand maar dan ook niemand wordt echt rijk door alles volgens de regels te doen. De banken hebben er allemaal van geprofiteerd en wilden allemaal graag meedoen toen het goed ging. Wie het onderste uit de kan wil hebben krijgt de deksel op zijn neus. Banken zijn geen lieverdjes en ik heb dan ook totaal geen medelijden met die boevenbende. Ze komen overal mee weg, frauderen doelbewust voor miljarden. Wij zijn daar de dupe van omdat wij direct hogere rente percentages etc betalen voor onze hypotheken. Heeft iemand op bokt daar al een vergoeding voor ontvangen van zijn bank? Neen.... Geen bankier is veroordeelt dat is pas triest, we hadden gewoon een zootje onder de guillotine moeten doorhalen als voorbeeld voor de rest. De schade wat door dit faillissement is ontstaan komt overigens niet op het bord van de rekeninghouders... Dat is onjuist beeld wat Dhr Vasco geeft.

Wat ik veel kwalijker vind is dat de journalist de familie al wegzet als medeplichtig omdat ze naar de rechtzaak komen kijken. Volgens zijn woorden zijn ze dan eigenlijk medeplichtig en doen ze het voor de aandacht. Nou dat is een behoorlijke beschuldiging, ik vraag mij heftig af door wie Dhr Vasco eigenlijk betaald word. Volgens mij is het nog altijd zo dat je pas een crimineel bent als je daarvoor ook veroordeeld bent. Naar mijn weten zijn er tegen de beide Vissers nog geen uitspraken geweest als zodanig. Dat ze nog steeds in luxe leven is geheel logisch omdat iedereen die over zoveel geld beschikt wel de methodes kent om nog wat apart te houden voor moeilijke tijden.

Dat er 20 Ferrari's zijn waar niet in gereden word dat mogen ze helemaal zelf weten. Op dat moment draaide het bedrijf als een trein en werden er bakken met geld verdient. Als de bankdirecteuren allemaal mogen meerijden dan haken ze ook niet af. Het is dan ook een grof schandaal dat de bank zich op deze manier gedraagt.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:16

Banken kunnen strafvervolging van bankiers gewoon afkopen hoor :D
Google maar eens.
Wat het aandeel is van de Rabobank in de zaak Visser is onduidelijk maar ze zijn zeker niet de onschuld zelve...

En dat is mijn laatste bijdrage voordat twee discussies naast elkaar gaan lopen (bankwezen algemeen en de Rabo/Visser zaak).

Feit is dat veel onschuldige mensen de dupe zijn geworden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:19

Ik vind het jammer dat de paarden de dupe zijn geworden en de andere mensen die hun hele hart en ziel erin hebben gestopt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:21

Jannepauli schreef:

Mee eens. De banken waren ziende blind. En het kon natuurlijk allemaal. De bomen reikte tot aan de hemel! Die miljoenen,..ach,..die kwamen wel terug.

Totdat de crisis echt in-kickte en de miljoenen niet terug kwamen.

Geheel terecht dat ze hun geld zijn gaan halen hoor.....maar de manier waarop verdient geen schoonheidsprijs.
Ze eerder een einde aan de fraude moeten maken, meneer van de FGH bank netjes de laan uit sturen en op een meer constructieve wijze met Eurocomerce aan de tafel gaan zitten.
Dan had de Rabobank er waarschijnlijk nu meer geld aan over gehouden...of nou ja...meer geld terug gezien.

Resultaat was uiteraard het zelfde geweest Het einde van de stal...en terecht. Fraude moet aangepakt worden.

Ik had inderdaad gruwelijk medelijden met het personeel van Eurocomerce. En respect dat ze daar zijn blijven werken tot het bittere einde.

Dat zinkende schip had ik eerder verlaten.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:21

Rowdine schreef:
Jannepauli schreef:

Ik heb nergens gezegd dat de Rabo hierin geen rol heeft gespeeld. Over het aandeel van de Rabo kan je lang en breed discussiëren maar omdat dit niet breder uitgemeten is, lijkt het me nogal onzinnig. Zoals ik eerder al aangaf.
De rol van de directeur is onderzocht, en hij is maanden geschorst geweest. Weet jij precies wat er uit dat onderzoek kwam? Wat hij fout heeft gedaan en of er reden was hem te ontslaan, of te vervolgen? Lijkt me niet, dus wellicht is het wel prima dat hij lekker verder leeft met z'n salaris en bonussen :)

Dream on girl!

Robert45: +:)+

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:25

De Radstake, waar Berlin heen is gegaan, daar ben ik afgelopen vrijdag nog langsgelopen. Wat een enorm bedrijf zeg, jeetje mina.

Maar even een kort vraagje: de oudjes zijn uiteindelijk toch wel weer bij elkaar gekomen?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:26

Kijk nu de docu over Totilas. Pas nu kom ik erachter dat de vorige eigenaar Kees Visser natuurlijk de (uitgekochte) broer is van Ger Visser.

Oudjes staan met z'n vieren weer bij elkaar ja :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:27

Jannepauli schreef:
Rowdine schreef:

Dream on girl!

Robert45: +:)+

Wat een zwaktebod als je dergelijke reacties plaatst ipv inhoudelijk te reageren. Ach, toch niet genoeg kennis van de juridische kant van de zaak? Jammer!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:27

Oh, gelukkig. :) Dat vond ik stiekem nog het meest schrijnende.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:38

Sammyoo schreef:
Bijna een miljard aan schulden maken :oo Een rekening die wij met zijn allen moeten betalen _-:(
Vervolgens de stal en restaurant voor een appel en ei naar je kinderen doorsluizen, ik vind het schurken. Echt geen medelijden met dat soort mensen.... 20 Ferrari's hebben en er niet in rijden omdat het niet zo comfortabel is, bah.

Als je je in dit soort zaken zou verdiepen zou je moeten weten dat zulke Ferrari's geen 'hebbedingetje' zijn, of louter een vervoersmiddel. Klassieke Ferrari's zoals deze kan je zien als investering, in tijden van crisis worden deze steeds meer waard, net zoals bijvoorbeeld oude schilderijen. Natuurlijk ga je niet alleen maar rondjes rijden met die dingen.. :+ Die auto's zijn later ook voor een schijntje weer weg gegaan bij Visser, 1 van die 20 auto's was al bijna even veel waard als het gehele bedrag.

Bizar hoe de FIOD met zo veel man en bombarie een inval doet, ken er wel meerdere verhalen van.. Echt ronduit bizar.

Had die link ook nog niet helemaal gelegd RianneH haha :D

Fijn van de oudjes!

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:42

Als de FIOD vervolgens invallen doet met zwaarbewapende medewerkers dan is dat pure intimidatie. De Fam Visser zijn nou niet bepaald mensen die beginnen te schieten of iets dergelijks....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:42

Visser had helemaal gelijk over de FIOD, lekker intimiderend doen door met 30 man je huis binnen te vallen. Die camerabewaking die bij stal werd geplaatst, ook lekker overdreven.
En dat hij niet eens meer bij zijn eigen stal mocht komen... :n

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:43

RianneH schreef:
Kijk nu de docu over Totilas. Pas nu kom ik erachter dat de vorige eigenaar Kees Visser natuurlijk de (uitgekochte) broer is van Ger Visser.

:oo :oo Krijg nou wat, natuurlijk! Die link had ik nog niet gelegd!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:47

Die camera begrijp ik wel hoor. Als er al zo veel paarden 'verdwenen' zijn en er staat nog een paar miljoen op stal, neem je geen risico. Een huis of een loods vol Ferrari' s kan je hermetisch afsluiten, een stal is zo veel lastiger.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:59

Haha ja, ze hadden ook gewoon even rustig om de tafel kunnen zitten met de beste man. :') maar nee hoor, 30 gewapende mannen haha.

Bizar ook dat verhaal van die man met het paspoort van London om zijn lijf in de vrachtwagen bij London en dan eenmaal op stal gewoon weg gaan :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:01

Heb het ook gekeken. Is hoe je het ook wend of keert geen zuivere koffie geweest daar!Heb ook geen enkele medelijden met de familie! Witteboorden criminelen noem ik dat!
Vond het sneu voor de medewerkers. Gerco is er nog het beste van af gekomen, kan lekker verder rijden!

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:02

Mooie docu hoor! Staat London nu nog steeds in Tubbergen of staat hij inmiddels in Oosterbeek bij het Glock performance center?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:02

Zojuist de docu gekeken maar ik merk dat ik toch echt niet genoeg weet van al dat "bankgedoe" om het even in Jip en Janneke taal te zeggen. Vanaf een bepaald punt begreep ik er helemaal niets meer van. Zo vraag ik me ook af: waarom wilde junior zo nodig het bedrijf van zijn vader overnemen terwijl hij eigenlijk al wist dat dit een zinkend schip was?

Ik vond het ook zo triest om die beelden van die paarden te zien en daarbij te denken dat ze geen idee hebben wat er allemaal gaande is. Voornamelijk natuurlijk Londen, die nietsvermoedend voor zich uit staat te staren. Jammer dat de hereniging van de 4 oude paarden niet meer is meegenomen in de docu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:05

Jolien87 schreef:
Zojuist de docu gekeken maar ik merk dat ik toch echt niet genoeg weet van al dat "bankgedoe" om het even in Jip en Janneke taal te zeggen. Vanaf een bepaald punt begreep ik er helemaal niets meer van. Zo vraag ik me ook af: waarom wilde junior zo nodig het bedrijf van zijn vader overnemen terwijl hij eigenlijk al wist dat dit een zinkend schip was?

Ik vond het ook zo triest om die beelden van die paarden te zien en daarbij te denken dat ze geen idee hebben wat er allemaal gaande is. Voornamelijk natuurlijk Londen, die nietsvermoedend voor zich uit staat te staren. Jammer dat de hereniging van de 4 oude paarden niet meer is meegenomen in de docu.

Junior nam het paardendeel voor een klein prijsje over, zodat dit niet bij het faillissement betrokken zou worden.
Wordt het wel bij het faillissement betrokken (zoals nu ook is gedaan), dan wordt ook daarmee voldaan aan de schulden van de schuldeisers. Het wordt dus gebruikt om de boedel te vereffenen.