Paarden in vrachtwagen vast door sneeuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Re: Paarden in vrachtwagen vast door sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 17:19

Je moet niet denken dat je met winterbanden overal veilig naar toe kan gaan. Het scheelt zeker, maar is geen wondermiddel.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 17:23

ik zoek nog vervoer naar de volgende en laatste selectiewedstrijd (Geldrop naar Son) misschien moet ik hier maar iemand vragen want jullie zijn een stuk stoerder dan ik ben :o

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 17:27

Yom schreef:
ik zoek nog vervoer naar de volgende en laatste selectiewedstrijd (Geldrop naar Son) misschien moet ik hier maar iemand vragen want jullie zijn een stuk stoerder dan ik ben :o

Verwar "stoerheid" niet met het ontbreken van gezond verstand. ;-)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 17:30

piezze schreef:
En dus moet een ander het ook niet mogen of met de grond gelijk gemaakt worden als die een andere keus maakt? Ik wordt persoonlijk eerder misselijk vsn types die altijd met de opgeheven vinger klaar staan over de keuzes vsn anderen. Ook met slechte weersomstandigheden kun je met de juiste veiligheidsmaatregels de weg wel op en om dan maar gelijk te stellen dat dat gevaarlijke gekken zijn die minder dan jij van hun dier houden. Het is toch geen wedstrijd wie het meest van zijn dier houdt?

Het probleem is dat de meesten niet de juiste veiligheidmaatregelen kunnen treffen, simpelweg omdat ze niet het juiste materiaal hebben!

Ik ben ooit in soortgelijk weer terecht gekomen met een vrachtwagen-met-paard en aan 50km/h een afstand van ruim 300km moeten overbruggen! Ik kan je dus uit persoonlijke ervaring meedelen wat dat inhoud. Iemand die doelbewust door dit weer gaat rijden is knettergek!

Als mijn paard met een dikke koliek staat, ga ik ermee naar de kliniek, in elk weer; maar ik heb wel de middelen ter beschikking om door te kunnen rijden waar 90% van Nederland het op moet geven.
Maar concours gaan? Sorry, maar dan spoor je in mijn ogen niet. Dat je je eigen auto en paard naar de kl*te helpt, is jouw probleem, maar er zullen anderen bij betrokken raken omdat jij zo nodig ergens moet gaan laten zien hoe geweldig je wel (niet) kunt rijden........

Als er op mijn werk zulke risico's genomen zouden worden, stond de arbeidsinspectie op de stoep en krijgt mijn baas een douw waar jij een half leven voor moet werken!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 17:38

Dank zij dit soort mensen zijn die verzekering premies zo hoog. Ik vindt bizar aangezien men van te voren goed was gewaarschuwd dat er sneeuw op komst was.
Om die reden ben ik ook gisteren nacht naar huis gegaan van familie bezoek in plaats van morgen ochtend.

Dat je keer in de sneeuw terecht komt kan gebeuren, maar dit keer was men goed van te voren gewaarschuwd.

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 18:15

ikke schreef:
Maar concours gaan? Sorry, maar dan spoor je in mijn ogen niet. Dat je je eigen auto en paard naar de kl*te helpt, is jouw probleem, maar er zullen anderen bij betrokken raken omdat jij zo nodig ergens moet gaan laten zien hoe geweldig je wel (niet) kunt rijden........

Dan kan iedereen maar beter thuis blijven met dit weer. Als ik met mijn auto naar het werk rijd en ik raak in de slip kunnen er ook anderen bij betrokken raken..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 18:18

Het risico met een trailer of aanhanger achter de auto is wel een stuk groter. ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 18:19

_Zeppelin schreef:
ikke schreef:

Dan kan iedereen maar beter thuis blijven met dit weer. Als ik met mijn auto naar het werk rijd en ik raak in de slip kunnen er ook anderen bij betrokken raken..

Als je niet genoeg vlieguren hebt gemaakt, is dat misschien wel verstandiger.
Degenen die wel voldoende vlieguren achter hun naam hebben staan, weten dat ze met wat extra concentratie en voorzichtigheid gewoon op hun werk kunnen komen. Er zijn niet zoveel mensen die voor hun werk 2000+kg achter hun auto moeten knopen en daarbij is dat dan meestal dood gewicht......

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 18:29

Ik ga morgen ook gewoon naar mijn werk, of er nou wel of niet een bult sneeuw bij komt vannacht. Iig wat eerder van huis, maar thuisblijven is niet echt een optie :n

Op concours zou ik never niet aan beginnen met dit weer. Daar is mijn daf niet voor uitgerust :n
Wat een ander doet, moet die ander lekker weten, zolang ze mijn paarden er maar niet bij opladen :+

demug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 18:40

Waarom mag iemand zelf niet bepalen of hij/zij wel of niet de weg opgaat?
Waarom moet alles met de toestemming van de bokt veiligheidsdienst?
Ik zal ook niet onnodig de weg opgaan met dit weer, voor een leukritje over het zou ik thuis blijven maar als het om een NK zou gaan was ik ook de weg op gegaan. Onderweg gewoon opletten en vertouw ik het niet, stop ik en draai ik om.
Het is gewoon tegek voor woorden dat een bokt veiligheidsdienst hier mensen voor rotte vis uit maakt.
Ik heb er echt geen probleem mee als iemand zegt, nee ik vind het niet veilig ik blijf thuis, alle respect zelfs, maar veroordeel niet een ander die zich gewoon aan de nederlandse wet houd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 18:42

Grappig. In het winterbanden topic lees ik iedere keer dat het in nederland nooit sneeuwt. En alweer ligt er in nederland sneeuw en bij mij op de stoep in zwitserland niet :+

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 18:56

Dat vond ik zo zuur voor al die wintersporters die vandaag terugkwamen..

Ik ga rustig op pad met de auto in dit weer, maar met de trailer alleen in geval van hoge nood.
Die rukwinden met sneeuw op de wegen van vanmorgen, niet geprepareerd en vol met glibberige smurrie..... Dat wil je toch niet opzoeken?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 19:05

Jolien87 schreef:
Het risico met een trailer of aanhanger achter de auto is wel een stuk groter. ;)

En dit betrof een vrachtwagen en geen auto met trailer of aanhanger.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 19:11

Nou... Zolang het nog met een B rijbewijs te rijden is, vind ík het geen vrachtwagen hoor. ;)

In Nederland hebben maar weinig mensen genoeg ervaring om in deze weersomstandigheden te rijden. Laat staan dat ze dan paarden zouden moeten vervoeren.
Helaas overschat het gros zijn eigen kunnen. (En komt dan misschien in de berm terecht. Of erger.)
Helaas hebben de paarden geen keus.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 19:12

demug schreef:
Waarom mag iemand zelf niet bepalen of hij/zij wel of niet de weg opgaat?
Waarom moet alles met de toestemming van de bokt veiligheidsdienst?
Ik zal ook niet onnodig de weg opgaan met dit weer, voor een leukritje over het zou ik thuis blijven maar als het om een NK zou gaan was ik ook de weg op gegaan. Onderweg gewoon opletten en vertouw ik het niet, stop ik en draai ik om.
Het is gewoon tegek voor woorden dat een bokt veiligheidsdienst hier mensen voor rotte vis uit maakt.
Ik heb er echt geen probleem mee als iemand zegt, nee ik vind het niet veilig ik blijf thuis, alle respect zelfs, maar veroordeel niet een ander die zich gewoon aan de nederlandse wet houd.

Er waren op dat concours geen miljoenen te verdelen; het gaat er niet om of IK vind wat iemand moet doen; ik verbaas me alleen over de eindeloze kortzichtigheid van die mensen.

Wat had je gezegd als ze een andere auto overhoop hadden gereden er er drie doden gevallen waren en een klein kind wees achterbleef....??

demug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 19:32

Ik heb nergens gezegt dat daar een NK was.
Iedere dode is er natuurlijk 1 teveel ikke maar helaas vallen er met de regelmaat van de klok slachtoffers, dat is gewoon het risico van deelnemen aan het verkeer. Wil je dat voorkomen moeten we gewoon allemaal gaan wandelen. Niks auto en al helemaal geen aanhangers en vrachtwagens meer. Dat wil denk ik niemand meer.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 19:35

Ik zag net bij het journaal beelden van dat vrachtwagentje. Er stond een paard in te stampen, je zag aan de buitenkant golvende bewegingen. Best eng, dier was duidelijk in paniek. :(

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 19:39

Inderdaad tevoren je eigen risico inschatting maken met de omstandigheden en het materiaal dat je tot je beschikking hebt en bedenken of het het waard is. Meer kan je niet doen. (Nou ja bij twijfel het alwetende bokt vragen, al weet je het antwoord dan wel)

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 19:50

estja schreef:
Ik zag net bij het journaal beelden van dat vrachtwagentje. Er stond een paard in te stampen, je zag aan de buitenkant golvende bewegingen. Best eng, dier was duidelijk in paniek. :(

inderdaad heb het net ook gezien :( niet fijn om te zien :n

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 19:56

Als de bokt veiligheidscommissie of alwetend bokt je blijkbaar zo irriteert, wat doe je hier dan? Kun je beter een rondje door de sneeuw gaan rijden.

Volgens mij zegt niemand dat mensen niet mogen rijden, wèl dat het wellicht voor een paardenblik op wielen niet de handigste keuze is. Lijkt mij ook een logische gevolgtrekking.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 20:00

ikke schreef:
Wat had je gezegd als ze een andere auto overhoop hadden gereden er er drie doden gevallen waren en een klein kind wees achterbleef....??

Dan is echt waar het laatste wat ik zou doen met een betweterige schuldvinger naar die persoon wijzen. Wat win je erbij? Zeker met dat als'en. Dit keer is er niets gebeurd, hopelijk hebben ze hun les getrokken. Maar om nou met veel als'en de meest verschrikkelijke hypotheses (die dus niet gebeurd zijn) de wereld in te helpen. Nogmaals, wat win je erbij?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 20:28

Ik moest vandaag ook op pad met de auto, richting Zeeland. Ik ben een aantal trailers tegengekomen, daar heb ik mij wel over verbaasd. Behalve dat het hier de hele dag sneeuwde, waaide het ook hard. Er waren wel veel veeg- en strooiwagens op pad, maar op- en afritten waren nog glad. Persoonlijk zou ik niet met trailer op pad gaan, behalve in noodgevallen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 20:47

demug schreef:
Ik heb nergens gezegt dat daar een NK was.
Iedere dode is er natuurlijk 1 teveel ikke maar helaas vallen er met de regelmaat van de klok slachtoffers, dat is gewoon het risico van deelnemen aan het verkeer. Wil je dat voorkomen moeten we gewoon allemaal gaan wandelen. Niks auto en al helemaal geen aanhangers en vrachtwagens meer. Dat wil denk ik niemand meer.

Ik zou zeggen, ga vooral op wedstrijd, bij windkracht 9, 20cm sneeuw en bij -5 Celcius maar als het mis gaat, niet piepen want dat is het risico van het leven.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 20:56

Nee hoor ik ga mooi de deur niet uit en ik vermaak me bijzonder goed met alwetend Bokt, waarom denk je dat Bokt mij irriteert dan Djinnie? Maar waarom is het voor sommigen zo moeilijk te begrijpen dat als je iets nou belangrijk genoeg vindt en je vindt zelf dat je de juiste ervaring en spullen hebt dst je dan lekker zelf mag weten of je lekker een eindje met je knollie op pad gaat. Daar hebben ze wetten en regels voor bedacht en dan kunnen wij hier allemaal ach en wee gaan lopen roepen en het onverantwoord en zielig vinden voor het paard maar ja gaat niet helpen. Eerlijk gezegd ga ik zelf ook niet weg als het niet hoeft en al helemaal niet met een kar, maar gezien noodsituaties wel fijn dat ik zou kunnen gaan alshett moet.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:04

Wie zegt dat dit een vrachtwagentje type B-rijbewijs was? Aannames, aannames.... Dit type kan ook met 2 paarden beladen worden (en dient hiervoor gekeurd te worden) en dan dient men over in ieder geval E te beschikken. Zo lang niemand de papieren van deze vrachtwagen/bestuurder heeft ingezien, is het misschien beter om te stoppen met speculeren en veroordelen.... VDL rijdt niet rond met ondeugdelijk spul/personeel.