SBS6 komt met nieuw paardgerelateerd televisieprogramma

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:36

Mijn vader (met weinig verstand van paarden) vroeg waarom ik niet elke keer tijdens het trainen met witte rijbroek en mooi geknot paard reed :+ . Probeerde het nog uit te leggen, maar hij vond het slordig :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:38

Ik heb op hun facebook-pagina een reactie gezet met, naast m'n eigen mening, een link naar dit topic dat ze hier misschien wat tips en adviezen uithalen. Daar staan héél veel reacties ook zoals deze over dat het flut was :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:41

Maartje1990 schreef:
Ik heb op hun facebook-pagina een reactie gezet met, naast m'n eigen mening, een link naar dit topic dat ze hier misschien wat tips en adviezen uithalen. Daar staan héél veel reacties ook zoals deze over dat het flut was :+

Ik zag al zoiets voorbij komen ja. Voor zover ik zie zitten er geen enkele positieve reactie tussen op facebook.
Ik hoop van harte dat hier wat mee wordt gedaan anders zie ik het wel weer gebeuren dat er een programma na 2 of 3 uitzending wordt stopgezet. En dan ben ik benieuwd hoe lang het duurt voor iemand opnieuw een paardenprogramma wil/durft te maken.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 11-01-15 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:42

Ja, de paardengroep die iets wil leren, leert hier door het amateurisme en gebrek aan paardenkennis helemaal NIKS van (dat vitaminespuit-verhaal!) en de chiquere klasse met geld waar men dan op schijnt te mikken denkt: Jahoor weten we allemaal al.
Hiermee trekt SBS 6 dus absoluut geen kijkcijfers, wie heeft ze hierbij in Godesnaam geadviseerd, wat een rommel.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 11-01-15 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:45

terpentijn schreef:
Ja, de paardengroep die iets wil leren, leert hier door het amateurisme en gebrek aan paardebkennis helemaal NIKS van (dat vitaminespuit-verhaal!) en de chiquere klasse met geld waar men dan op schijnt te mikken denkt: Jahoor weten we allemaal al.
Hiermee trekt SBS 6 dus absoluut geen kijkcijfers, wie heeft ze hierbij in Godesnaam geadviseerd, wat een rommel.

Daar ben ik het mee eens, het is te smal. Te onbereikbaar voor de gemiddelde paardenbezitter, dat toch de grootste groep vormt.
Persoonlijk vond ik de docu Totilas heel leuk om te zien, vooral om te zien hoe het er in de top aan toe gaat. Maar ik hoef echt niet elke week de top te zien, juist niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:49

Gem schreef:
De slipjacht was leuk om er (als volger en toeschouwer) bij te zijn en ze hebben daar wel een goed item van neergezet. Niet compleet, maar wel informatief genoeg voor de oppervlakkige tv-kijker die onder het genot van een bakkie koffie een halfuurtje over heeft voor dat het schaatsen begint.

Het suffe daaraan is dat de doelgroep - lijkt mij - niet de oppervlakkige tv-kijker is die niets van paarden weet, maar juist mensen die wel te maken hebben met paarden. En daarvoor is het dan toch weer net te oppervlakkig.

Tamaar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:50

Jammer dat ze zo snel van hak op de tak gaan. En heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel reclame. Nee ik ga er niet meer naar kijken :D

Ineke2

Re: SBS6 komt met nieuw paardgerelateerd televisieprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:54

Steeds dat gewissel van onderwerp vond ik ook maar storend... Maar het ergste is gewoon dat het oppervlakkig geneuzel is zonder inhoud.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 15:00

op een gegeven moment zegt ze we krijgen het 3e deel van de jacht en nog een stukje osteopathie en die trekker.. ik heb geen osteopathie meer gezien..

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 15:02

Wat leuk, ik ga zeker kijken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 15:05

Ik verwachtte ook niets anders dan inhoudsloos geneuzel... dus wat dat betreft voldoen ze weer perfect aan mijn verwachtingen

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 15:24

terpentijn schreef:
Wat een flut-rommel weer! Wanneer maken ze nou es een paardenprogramma geadviseerd door of gepresenteerd door PAARDENmensen die weten waar ze het over hebben.

Dit soort commerciele Koffietijd-achtige zooi is echt niks voor de doelgroep (ik vraag me eigenlijk af op WELKE doelgroep hiermee gemikt wordt, het is zo'n raar husseltje van alles door mekaar... een gemiste kans dus weer)!

Dit is veel erger als koffietijd. Dat is tenminste nog leuk om als achtergrond op de tv te hebben. En dat was dit niet.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 15:29

Ineke2 schreef:
Steeds dat gewissel van onderwerp vond ik ook maar storend... Maar het ergste is gewoon dat het oppervlakkig geneuzel is zonder inhoud.

Oei, ik was even bang dat het aan mij lag, maar vond er niets aan.
Totaal geen inhoud, constant verandering van onderwerp.
Weet niet of ik het nog een keer ga kijken.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 15:35

Ik heb nog nooit zo'n slecht programma gezien. Het gewissel van de onderwerpen was vreselijk irritant. Het zag er uit als tijdsopvulling en die tijd hadden ze beter kunnen besteden. Zoals waar je op moet letten bij het kopen van een paard etc. Zo'n beetje het enige wat echt informatief was en zelfs daar krijg je geen antwoord op.

Om nog maar niet te spreken over osteopatsie. Hoe vaak kan je dat in nog geen minuut tijd verkeerd zeggen.

Presentatie was ook niet goed, maar ik was mij meer aan het irriteren aan andere dingen.

Er was teveel reclame en zelfs dat was niet goed neergezet.

Aangezien dit de eerste aflevering is en het daarna alleen nog maar slechter wordt, ga ik niet meer kijken.

Echt jammer, zo moeilijk is het niet om een leuk en interessant programma te maken.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 15:39

Ze proberen het wel.

Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 16:11

Nou dat is dan in ieder geval wel een goed ding

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 16:38

Nibbit schreef:
Osteopatsie :+
Maar t werd wel consequent fout gezegd. :')

verder best leuk om te zien, al zou ik het liever per onderwerp zien dan steeds kleine stukjes van alles door elkaar :)

Daar heb ik me zo aan geërgerd! En de presentatrice idd erg stijfjes. Het komt ook erg over alsof ze er zelf helemaal niks mee heeft.

Ik vond dat er te veel en te snel van onderwerp werd veranderd. Bijv.die slipjacht, dat had net zo goed 1 iets langer stuk kunnen zijn. Dat is rustiger om naar te kijken.
Verder weinig informatief.
Wel leuk om verschillende stallen te zien, maar wel erg reclamemakerij. Hoop dat de volgende uitzendingen wat diepgaander zijn.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 16:58

ik heb het gekeken maar kan er niets anders van maken dan een half uur duren reclame voor oa de verkoop van golden dream stables en producten van hofmann.. Jammer

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:06

Wat een flut programma -O- had er toch meer van verwacht. Dingen in stukjes, zoals de slipjacht en die stal. Maak er één uitzending van ipv dit.
Wat ik wel grappig vond, is de osteopaat, deze had ik eerst voor mijn pony :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:24

ik zie de toegevoegde waarde van dit programma niet, weinig echte concrete informatie

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:43

Nou ik wil wel een informatief paarden programma presenteren en maken :D

Ik wil o,a wel een aantal dingen aan bod laten komen in beeld en informatie:

* wat komt er kijken bij je paard naar de eeuwige weides sture.
over slachten, inslapen, rendac, paarden crematorium

*over alle facetten van de paardensport
Dressuur, springen, mennen, keuringen etc etc.

*misschien dagje meekijken met een veearts, hoefsmid, osteopaat etc etc.

*stukje over handige middeltjes tegen b,v wonden met daarbij dus foto/video materiaal met b,v mensen wiens paard er mee behandeld word etc

En zo kun je nog wel door gaan

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:40

en misschien een andere presentatrice eentje die WEL verstand van paarden heeft. :list:

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 01:36

ach ben allang blij dat er iets met paarden op de TV is
er is al zooo weinig
vond dat stukje over dat hooivorkmachineapparaat wel echt te ver gaan qua reclame
maar dat stukje over de slipjacht juist weer wel informatief
je kan het overigens gewoon terugkijken op de website van sbs
verder gruwel ik van al dit soort programma's a la business class waar op een houterige manier allerlei reclame aan je wordt voorgeschoteld, maar we kunnen inderdaad geen programma maken zonder geld..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 09:15

Zidore zonder reclame kan niet dat snapt iedereen, maar dat hoeft niet te betekenen dat alles zo enorm oppervlakkig is.
Daarbij élk programma tot nu toe gaat alleen maar over dure sportpaarden / stallen. Alsof er niks anders in de wereld is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 09:20

Had er al niet veel van verwacht maar vond het echt flut. Die paardenmakelaar die vertelde dat je je paard in topconditie moet hebben en dat dit kan met een supplement spande voor mij de kroon.