Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Santos_05 schreef:Ik verbaas me over de reacties in dit topic. 95% van de paardeneigenaren hoeven niet op pad (concours, rijvereniging, DA), dus die kunnen respecteren dat ze niet op pad gaan.
Voor pluimveehouders heeft dit zo'n grote impact, hun hele inkomen valt weg en de kans is groot dat ze het niet meer op kunnen bouwen. Dus als we de verspreiding kunnen voorkomen, is 3 dagen niet zo lang.
Santos_05 schreef:Ik verbaas me over de reacties in dit topic. 95% van de paardeneigenaren hoeven niet op pad (concours, rijvereniging, DA), dus die kunnen respecteren dat ze niet op pad gaan.
Voor pluimveehouders heeft dit zo'n grote impact, hun hele inkomen valt weg en de kans is groot dat ze het niet meer op kunnen bouwen. Dus als we de verspreiding kunnen voorkomen, is 3 dagen niet zo lang.
lady62 schreef:De kortste klap als je iets wilt weten is even bellen met het ministerie.
Dan weet je het zeker.
Er worden hier vragen gesteld die ik ook niet met zekerheid kan beantwoorden.

Sparky10 schreef:Santos_05 schreef:Ik verbaas me over de reacties in dit topic. 95% van de paardeneigenaren hoeven niet op pad (concours, rijvereniging, DA), dus die kunnen respecteren dat ze niet op pad gaan.
nou inderdaad! ik zit lang niet in het risico gebied, maar haal straks mijn paard uit de wei ga rijden in de bak (wat ik dus nooit doe eigenlijk ) gewoon voor het geval dat, er lopen bij ons kippen los dus van de buren naar de andere kant van de weg naar de dijkenzovoorts ... dus je weet het niet en voorkomen is beter dan genezen , zeker voor de pluimveehouders is dit toch het minste wat we met zijn allen kunnen en zouden moeten doen , zonder gezeik en gezannik ... ik snap sommige reacties ook echt niet!!
@cowgirl ja had ik gelezen maar wel pas nadat ik mijn post had neergezet gisteren , maar toen was dus al bekend ook dat vogelopvang naarden nu gewoon op slot zit ,... en dat vind ik persoonlijk gewoon een goede zaak ,de gewonde dieren worden door een secundair bedrijf opgehaald , maar ik mag toch zeer zeker hopen dat het bestuur van jou dierenambulance een draaiboek heeft , voor dit soort uitbraken ? en hier dus op in kan spelen en het dus duidelijk kan doorspelen naar hun vrijwilligers ??
want zo krijg je de raarste en meest vreemde berichten en reacties op Facebook ect ... het is in het belang van zoveel meer dieren , waarom dan het risico lopen op ?
amoj schreef:Ik vind het schandalig dat men zich hier druk maakt of ze wel of niet met hun paard op wedstrijd kunnen of naar een fotoshoot kunnen. Doe niet zo moeilijk en houd je paard lekker thuis, als je het te lastig vind om je papierrommel voor mekaar te hebben.
Citaat:http://www.nieuweoogst.nu/scripts/edori ... GnGlTSG-Hg
Hier staat een kaart tot waar het 10 km gebied is. Volgens mij val jij daar niet onder? Dan zou je gewoon met lege trailer mogen rijden volgens mij.
Marije_jiplover schreef:Safina, als ik jou zo hoor, moet je solliciteren bij EZ. Ze willen je daar vast hebben.
Ik zou er graag wat mee doen hoor! Maar dan moet ik verhuizen naar het westen, vermoed ik. En dat gaat niet gebeuren.
safina schreef:Marije_jiplover schreef:Safina, als ik jou zo hoor, moet je solliciteren bij EZ. Ze willen je daar vast hebben.
Ik zou er graag wat mee doen hoor! Maar dan moet ik verhuizen naar het westen, vermoed ik. En dat gaat niet gebeuren.
![]()
Ik zag trouwens dat de KNHS nieuwe informatie online heeft. Antwoorden op veelgestelde vragen ten aanzien van paarden.![]()
https://www.knhs.nl/actueel/nieuws/knhs ... ntwoorden/

muppetmayo schreef:Santos_05 schreef:Ik verbaas me over de reacties in dit topic. 95% van de paardeneigenaren hoeven niet op pad (concours, rijvereniging, DA), dus die kunnen respecteren dat ze niet op pad gaan.
Santos_05 ik voel mij hierin aangesproken. Is het zo vreemd dat ik deze vraag stel? Mijn trailer moet naar de garage en ik wil besmetting voorkomen. Maar wil ook niet de omzet weghalen bij de trailer garage... Zij hebben al een afspraak staan, het is vrij druk en als ik niet kom hebben ze een gat in de agenda en omzet "verlies". Ik begrijp van internet dat het voor ons (als ik in de regio val, mijn stal ligt echt naast de streep) 30 dagen geen vervoer is en ik wil zeker weten dat ik straks de boel niet verspreid...
Lagy62 dat heb ik dus gedaan maar daar werd ik verre van wijzer van... Volgens die mevrouw mag ik zelfs gewoon met paard op stap ongeacht of ik in een gebied val of niet... Redelijk kwalijke zaak als ik hierdoor besmetting veroorzaak...
Juist dan ben ik blij dat je informatie in wint wat je wel of niet mag
Cowgirl schreef:http://www.telegraaf.nl/binnenland/2333 ... eid__.html
Goed nieuws. Hopelijk word morgen alles opgeheven.