Peuter ernstig gewond door trap van paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Narita

Re: Peuter ernstig gewond door trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:18

Een ongeluk is een ongeluk. Beetje naïef om nu gelijk te gaan oordelen over de ouders.
Hoop dat het goed afloopt met het kindje en dat ze er niets aan overhoudt!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:45

Hopelijk loopt t goed af met de kleine. En wat n aannames zeg. Enkele mensen letten écht niet op, n gedeelte weet/ziet t gevaar niet in, en soms is het dikke pech..kun je opletten wat je wilt...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:50

Getup schreef:
Hopelijk loopt t goed af met de kleine. En wat n aannames zeg. Enkele mensen letten écht niet op, n gedeelte weet/ziet t gevaar niet in, en soms is het dikke pech..kun je opletten wat je wilt...

er zit wel degelijk waarheid in die zogenaamde ''aannames''....zoals ik las in een andere post van een moeder die haar peuter aan de zijkant van het paard laat borstelen en haar vast heeft.Die loopt veel minder risico,want moeder trekt haar gewoon weg als er iets gebeurt.Kind kan ook niet alle kanten oplopen omdat ze vastgehouden word.
Een ongeluk zit in een klein hoekje maar veel is gewoon te voorkomen.Helemaal als ze zo klein zijn.
Als ze eenmaal 12 zijn en een weiland inlopen en dan getrapt worden,tja...daar doe je weinig aan.Ze doen het vermoedelijk daarna nooit meer.

safari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:59

pffff hele toppic doorgelezen in de hoop van iemand te lezen hoe het nu met de peuter is. Maar Nee alleen mensen die heel goed weten hoe anderen op hun kinderen moeten letten..... Is er al nieuwe info?

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:00

Niemand hier weet nog de juiste toedracht maar speculaties zijn er altijd wel meteen.

Ik heb als zes jarige een heftig ongeluk gehad met een merrie met veulen van de achterbuurman. Had mijn heup verbrijzeld en meerdere fracturen in mijn gezicht. De betreffende merrie wilde haar veulen beschermen tegen mij en onze hond ( want daarmee liep ik in hun land). Mijn vader heeft er nog behoorlijk tegen gepraat dat de eigenaar de merrie niet naar de slager zou brengen, maar dat heeft niets uitgehaald. Het was nl niet de eerste keer dat de merrie agressief was en de eigenaar was er nu klaar mee.
Ik heb 8 weken in het UMCG, toen AZG, gelegen in tractie. Het is gelukkig allemaal goed gekomen en ben nog steed gek van deze dieren.
Wij hebben inmiddels zelf twee meiden van 5 en 8 jaar oud en ook besmet met het paardenvirus maar ik ben misschien wel te voorzichtig met ze als ze meegaan naar de paarden. Er loopt een veulen in de kudde en ze denken af en toe dat het een my little pony is maar blijven gelukkig bijna altijd buiten de hekken. Ik wil ze ook niet bang maken maar waarschuw ze wel veelvuldig.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:12

Ooh, je kan die kleintjes ook geen seconde uit het oog verliezen... Hopelijk komt het goed met het kind. Vind sommige verhalen hier ook echt om kippenvel van te krijgen...

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:42

Ik heb gehoord dat het meisje een scheurtje in de lever heeft en waarschijnlijk morgen al naar huis mag. Ze heeft dus veel geluk gehad.

De moeder heeft overigens ook een boktaccount.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:48

Vreselijk ongeluk, veel sterkte voor de ouders en het kindje. Hopelijk knapt ze op.

De aannames slaan nergens op.
Een kind is vlug en een ongeluk zit in een heel klein hoekje. Zelfs wanneer het kind aan de hand loopt kan zoiets nog gebeuren helaas. Kleine kinderen weghouden van stal is nergens voor nodig. Buiten stal om zijn er ook honderden gevaren..

De ouders laten dit ook niet expres gebeuren en zullen zich al rot genoeg voelen, daar hebben ze jullie berichten niet voor nodig. Steun en elkaar helpen hebben ze meer aan.

Supertammy fijn deze update, hopelijk geneest ze voospoedig.. ze heeft echt een engeltje bij zich..

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:25

geerke schreef:
Sizzle schreef:
Ik heb liever nog kleintjes op stal dan pubers. Die zijn vaak pas echt levensgevaarlijk bezig in een poging zich te bewijzen.

ben ik even blij dat ik geen van beiden op stal heb :7

Ik ook!!
Kinderen en paarden = ongeschikt!!!

Bloesem2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:31

Wat sneu

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:36

manie schreef:
Ik ook!!
Kinderen en paarden = ongeschikt!!!

Kinderen en sommige mensen ook, maar die kun je ook niet ontwijken. Wij hebben de paarden aan huis en ik heb ook een 2,5 jarige dochter. Ze weet dat ze niet in de paddocks of wei mag komen als er paarden staan en bij het binnen/buiten zetten wacht ze binnen of in een lege box met de deur dicht. Maar ze loopt ook wel eens langs het hek en in theorie kan ze dan een kopstoot of een trap krijgen. Maar je kunt ze helaas niet overal tegen beschermen hoe goed je je best ook doet.

Ik hoop dat dit meisje met de schrik vrij komt en dat ze voorspoedig hersteld.
Laatst bijgewerkt door Anoeska27 op 19-10-14 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:44

manie schreef:
geerke schreef:

Ik heb liever nog kleintjes op stal dan pubers. Die zijn vaak pas echt levensgevaarlijk bezig in een poging zich te bewijzen.

ben ik even blij dat ik geen van beiden op stal heb :7

Ik ook!!
Kinderen en paarden = ongeschikt!!![/quote]

Wat een complete nonsens. Dus kinderen mogen niet in contact met paarden komen? Tot welke leeftijd? En mogen ze dan wel in een levensgevaarlijke auto of de straat oversteken?

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:46

Aan huis, is niet boeiend...
Kinderen en paarden werken gewoon NIET.
Iedereen kan 1000 'excuses' verzinnen, voor mij geen probleem, maar dan vooral niet roepen 'ach wat sneu'.... Ieder weldenkend mensch kan dit bedenken.
(=is blij niks met kinderen te hebben!)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:49

Juist omdat jij niets met kinderen hebt denk je zeer bekrompen en niet realistisch. Jouw mening is daardoor ook totaal gekleurd en heeft niets met het werkelijke leven te maken.

Prima dat je niets met kinderen hebt maar hou je dan ook buiten een topic waarin gemeld wordt dat een kindje gewond is geraakt. Zal jou dus duidelijk een zorg zijn maar mensen die wel iets met kinderen hebben leven wel mee en aangezien dat ook mensen met paarden zijn weten ze hoe het er aan toe gaat.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:53

manie schreef:
Iedereen kan 1000 'excuses' verzinnen, voor mij geen probleem, maar dan vooral niet roepen 'ach wat sneu'.... Ieder weldenkend mensch kan dit bedenken.

Gezien jouw complete gebrek aan gevoel en inlevingsvermogen ben ik ook erg blij dat jij niets met kinderen te maken hebt...

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:53

Percy schreef:
Juist omdat jij niets met kinderen hebt denk je zeer bekrompen en niet realistisch. Jouw mening is daardoor ook totaal gekleurd en heeft niets met het werkelijke leven te maken.

Prima dat je niets met kinderen hebt maar hou je dan ook buiten een topic waarin gemeld wordt dat een kindje gewond is geraakt. Zal jou dus duidelijk een zorg zijn maar mensen die wel iets met kinderen hebben leven wel mee en aangezien dat ook mensen met paarden zijn weten ze hoe het er aan toe gaat.

Tuurlijk een realistische blik wordt weggewuifd, ben het gewend...
Blijf lekker 'ach-en-wee' roepen!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:55

Anoeska27 schreef:
manie schreef:

Gezien jouw complete gebrek aan gevoel en inlevingsvermogen ben ik ook erg blij dat jij niets met kinderen te maken hebt...

Te maken genoeg, maar ze krijgen een slag om de oren (of onder de kont) zodra ze in de buurt van paarden én honden komen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:57

Och bah wat een nare reacties en vervelende aannames :n en dat terwijl het complete verhaal niet eens bekend is. Het enige dat er bekend is gemaakt, is dat er een klein meisje ernstig gewond is.
Ik hoop niet dat de ouders dit topic tegen zullen komen. Ik vind diverse reacties tenenkrommend en zo onrespectvol.
Ik hoop dat het meisje volledig en snel zal herstellen! Heel veel sterkte!

Supertammy ik hoop echt dat dat waar is, dat het 'slechts' een scheurtje in de lever is en ze waarschijnlijk snel naar huis mag!

Manie, je geeft aan dat je niets met kinderen hebt ... prima maar oordeel dan niet of paarden en kinderen niet samen kunnen. Waar is dit op gebaseerd?
Reacties van jou als: vooral niet roepen ''ach wat sneu'' vind ik ronduit walgelijk. Als je dat respect niet op kan brengen reageer dan niet of open desnoods een ander topic.
Zelf heb ik twee pony's aan huis en twee dochters van bijna 7 en bijna 4 en dat gaat prima. Natuurlijk moet je voorzorgsmaatregelen nemen, uitleg geven en er altijd bij zijn. Gevaren zijn er, maar die liggen overal op de loer.
Ik vind het tegenwoordig gevaarlijker om op de fiets met mijn kinderen naar school te gaan, dan gezellig de pony's te borstelen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:58

[/quote]
Gezien jouw complete gebrek aan gevoel en inlevingsvermogen ben ik ook erg blij dat jij niets met kinderen te maken hebt...[/quote]

Te maken genoeg, maar ze krijgen een slag om de oren (of onder de kont) zodra ze in de buurt van paarden én honden komen.[/quote]

Goh, jij bent vast een leuk mens.. :D

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 23:08

@majabeestje, dank je!
Veel mensen vinden me heel leuk!!
Waarom?!? Omdat ik een mening heb en niet met de massa meehobbel.
Nogmaals fijn dat je dat óók zo ziet :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 23:10

Zooooooo wat een nare mensen hier :oo :=

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 23:11

Ojajoh schreef:

Volgens mij valt dat gelukkig wel mee en is het er maar 1.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 23:12

manie schreef:
Percy schreef:

Tuurlijk een realistische blik wordt weggewuifd, ben het gewend...
Blijf lekker 'ach-en-wee' roepen!

Waar zeg ik ach en wee? Denk eerder dat jij dat roept. Sorry, ik blijf graag beleefd maar dit is tenenkrommend. Alsof ouders onverantwoordelijke achterlijke wezens zijn. Hoe weinig ongelukken gebeuren er met kinderen en hoeveel kinderen hebben ruiters als ouders?

Denk daar maar eens over na en kom dan maar eens met statistieken. Ik ben benieuwd.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 23:19

Anoeska27 schreef:
Ojajoh schreef:

Volgens mij valt dat gelukkig wel mee en is het er maar 1.

Nou dan lees ik denk ik anders dan jou? Ik zie echt veel antwoorden dat ik denk,najaaa.......

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 23:30

Ik hoop dat het meisje ongedeerd is en dat ze ondanks haar leeftijd er wat van geleerd heeft.