Dekhengst Red Pebbles verwaarloosd aangetroffen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:24

Meeste mensen hier begrijpen de achtergrond niet.... als je een fokbedrijf / ranch hebt gehad met heel veel paarden en door omstandigheden moeten ze allemaal weg.... en je houdt er eentje zelf van al je lieverds!!!!! Begrijpen jullie niet hoeveel pijn dat gedaan heeft bij Sylvia ??? Jiuist Pebbles en een andere oude merrie kon ze zo een goed tehuis bieden dacht ze.... het is niet zo dat ze NU weer een ANDER paard heeft !!!

Enne....Fjorj... DA heeft gzegd dat Pebbles volkomen gezond is! alleen tekort aan voeding heeft gehad, met beleid is dat op te lossen, waarom zou je dit gelijk inslapen ???

Linnie050

Re: Dekhengst Red Pebbles verwaarloosd aangetroffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:17

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:48

ElCamino schreef:
Meeste mensen hier begrijpen de achtergrond niet.... als je een fokbedrijf / ranch hebt gehad met heel veel paarden en door omstandigheden moeten ze allemaal weg.... en je houdt er eentje zelf van al je lieverds!!!!! Begrijpen jullie niet hoeveel pijn dat gedaan heeft bij Sylvia ??? Jiuist Pebbles en een andere oude merrie kon ze zo een goed tehuis bieden dacht ze.... het is niet zo dat ze NU weer een ANDER paard heeft !!!

Enne....Fjorj... DA heeft gzegd dat Pebbles volkomen gezond is! alleen tekort aan voeding heeft gehad, met beleid is dat op te lossen, waarom zou je dit gelijk inslapen ???

ik begrijp heel veel....alleen niet dat ze in vijf jaar tijd haar lieveling nooit heeft opgezocht.Maar ik denk dat het aan mij ligt dat ik het niet begrijp.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:56

ja geerke zo dacht ik er vroeger ook over tot ik mijn 'flessenkind' verkocht had en de moed niet meer vond om haar te gaan opzoeken want ja, ze toch een een super thuis gevonden.
Niet dus, na 2 jaar stond ze ook terug hier, al een geluk niet in de staat als deze arme sukkelaar maar baasje was er iig al een jaar niet meer geweest en ze kwam dus nog amper uit haar stalletje!

Je kent de redenen niet waarom iemand niet meer langsgaat, zeker als je denkt dat ze het super hebben!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:57

Geerke dat snap ik ook niet, paard heeft er maar 2 jaar gestaan dus geen idee wat ze er 5 jaar had moeten doen.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:58

Geerke, het gaat om twee jaar. En er staat nergens dat ze nooit contact heeft gehad of hem heeft opgezocht. Al is dat inderdaad het geval dan nog kennen wij de beweegreden niet, de eigenaresse heeft het paard onder andere weggedaan om lichamelijke problemen. Wij weten niet wat die problemen zijn, dus laten we niet oordelen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:00

ik oordeel niet,ik begrijp het alleen niet....dat is iets anders. ;)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:01

De verwijtbare bal zou hier niet naar de oud-eigenaresse gespeeld behoren te worden (die had/heeft met ernstige fysieke en financiele probemen te kampen gehad), maar naar het zogenaamd geweldige opvangadres, dat immers goed voor Pebbles zou zorgen. Die lui daar is nog net niet het moedwillig veroorzaken van dood door verwaarlozing te verwijten, maar het scheelde geen haar!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:03

terpentijn schreef:
De verwijtbare bal zou hier niet naar de oud-eigenaresse gespeeld behoren te worden (die had/heeft met ernstige fysieke en financiele probemen te kampen gehad), maar naar het zogenaamd geweldige opvangadres, dat immers goed voor Pebbles zou zorgen. Die lui daar is nog net niet het moedwillig veroorzaken van dood door verwaarlozing te verwijten, maar het scheelde geen haar!

en als je dan heel erg geitenwollesok gaat redeneren kun je er van uitgaan dat dierenleed vaak niet zonder mensenleed gaat.
Dat zie ik hier ook.
Maar voor mij persoonlijk heeft niemand een geldige reden om dit zover te laten komen....
Maar ik ben geen geitewnwollesok.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:08

Geerke... als je nu al je dieren weg met doen... om wat coor reden dan ook en het doet je enorm veel zeer.... dan WIL je niet kijken....

Ik heb mijn Quarter Cody moeten wegdoen omdat relatie over ging, ik moest verhuizen en had er 3!!! ik moest kiezen ... mijn oudje heb ik gehouden maar Cody heb ik weggegeven aan CrazyCactus en mijn ezelhengst heb ik ook weggegeven.
Ik zok Cody NIET op bij Marion.... ik weet dat hij het goed heeft.... dat dacht Sylvia ook.... ik ga er niet heen omdat ik hem dan liefst weer mee terugneem.... same goes for the donkey....ik ga er niet heen.... ik wil hem terug...

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:42

Kon je alles in je leven maar voorzien en zo perfect regisseren dat je nooit in een situatie komt waarbij je hartbrekende keuzes moet maken.
Alleen.. zo zit het leven niet in elkaar, soms gebeuren er gewoon drama's in een mensenleven, die doorwerken in alle andere bewegingen in het leven, of je dat nu wil of niet.

Dat had mij ook gemakkelijk kunnen overkomen (en was ook bijna zo)toen ik plots half verlamd raakte en allerlei idiote verschijnselen kreeg. Ik kon niks meer. En dan plots heb je de regie zelf niet meer in handen.
Als je dan nog belazerd wordt ook door het adres waar ze zo goed voor je oudje zouden zorgen...een adres dat je zelf zorgvuldig hebt uitgezocht.... Dan word je toch gek?

Inderdaad gebeurt het wel met grote regelmaat, zo te lezen, en wat je zoal hoort, dat vele zgn. goede adressen naderhand een horror-locatie blijken te zijn, handelaars, of wat dan ook.
maar wat hier gebeurd is vind ik toch van een andere orde.
Het ging in dit geval het adres blijkbaar niet eens om geld, maar men heeft het dier gewoon als waardeloos beschouwd, als niet de moeite waard om nog naar om te kijken, als een wegkwijn-artikel.

@Elcamino: bij CCRanch van Marion staat mijn 5 jarige merrie nu al weer een poosje in de belering (ze komt al bijna weer terug).

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:17

Ik zou graag mensen willen laten weten dat Pebbles het goed maakt. Hij staat bij mijn paard op het land(wel geschijden, want ik heb een merrie) wat mijn ouders huren. Wat mij wel heel erg zeer doet zijn alle speculaties rond om wat er aan de hand is. Ik snap dat mensen meer informatie willen en het liefst alles willen weten. Helaas is het geval dat ook wij alles niet weten. daarom kunnen wij jullie ook niet alles laten weten.

Graag zou ik jullie wel willen verzoeken even wat beter na te denken over wat jullie schrijven. als je het hele verhaal niet weet kun je er dus ook niet over oordelen. Dus inplaats van al het gespeculeer kunnen jullie ook discuseren over wat er wel bekend is.

Pebbles heeft geen grote gezondheids problemen, behalve dat hij uitgehongerd is. hij eet normaal, kauwd normaal, hij gaat zeker al vooruit en is alert en helder.
mogt er verder informatie bekent worden dan komt dat op de facebook pagina te staan. onthoud wel dat het geld wat gedoneerd word in eerste instantie is om Pebbles te helpen en daarna meerdere westen paarden te helpen.

flinstone0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:00

Hallo allemaal,

Mijn missie is geslaagd...!
Het contact wat ik via deze site heb willen maken is gelukt!!!
Bedankt voor alle reacties, en dat waren er best een hoop...

Ik verlaat deze site weer als "lid",
maar zal 'm zeker als lezer af en toe blijven bezoeken.
Ik wil tot slot nog 1 alinea achter laten...

Ik ben het met o.a. filly eens dat het prettig zou zijn als al het speculeren nu ophoudt.
Je kan tig redenen bedenken waarom een paard,of ander dier, verwaarloosd/mishandeld in een wei/stal staat. Het belangrijkste is in mijn optiek dat het nóóit zo ver mag komen!
Wanneer je financieel of lichamelijk niet meer in staat bent om een dier te verzorgen geef je het een beter thuis. ( wat in dit geval Sylva dacht gevonden te hebben)
Laten we nu stoppen met zwarte pieten toespelen, blij zijn dat Pebbles nu weer een top plek heeft,
en opkomen voor dieren die dit helaas nog wel nodig hebben.
Dan besteed je je tijd die je eventueel over hebt ook nog nuttig...
Iedereen mag zijn eigen mening laten weten,
maar niet ten koste van anderen.
Je kan pas oordelen wanneer je de inhoud weet...

Nogmaals dank voor alle reacties!

flinstone0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 21:49

Heb geprobeerd om van deze site me weer terug te trekken,
maar kom er niet achter hoe het moet...digibeet...haha!
Naam veranderd op verzoek,
das dan weer wel gelukt :j

Maak dan toch maar van de gelegenheid gebruik om nog even wat te schrijven...
Afgelopen maandag heb ik met mijn dochter Pebbles opgezocht;
wát ziet hij er al een stuk beter uit!!!!
Hij en zijn nieuwe vriendinnetje werden al zo close dat ze eventjes gescheiden moesten worden...haha!
Hoe wij hem 15 augustus aantroffen,
en hoe hij er nu bij staat...enórm!
Hij graast zich gek,
eet goed, is actief, alert en lijkt weer een blij paard.
Op 15 aug kreeg hij amper het ene voor het andere been,
had zo goed als niks te grazen, wist niet wat hij met een stukje appel en wortel moest...
Het is al een heel ander paard...!
Ga zo door Ina!