Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pepelien schreef:Als dit zo'n slechte methode zou zijn, zouden de paarden van Anky niet zo oud worden en niet nog op hoge leeftijd nog in de sport lopen.
Ze heeft inmiddels 2 olympische paarden die op die manier getraind zijn en lang, gezond meegegaan zijn in de sport en nog heel erg lang van het pensioen genoten.
Wat een gezeur dit zeg, haar paarden zien er in het wet werk echt niet ongelukkig uit, integendeel, de praktijk is een betere graadmeter als al die onbenullige geldweggooiende onderzoeken.
Gaat alleen op voor mensen die op deze manier zonder ervaring deze trainingsmethode toe willen passen en het te lang of verkeerd doen.
magda_90 schreef:Van het onderzoek waarbij naar cortisol is gekeken, zijn er Grand Prix paarden gebruikt zo uit mijn hoofd. Bij die andere 14 paarden waarvan diverse springen, dressuur en 1 paard voor beiden. Details volgen nog, ben niet thuis momenteel.
Natuurlijk is dat ook een vereiste anders is het onderzoek ook niets waard.
damian23 schreef:http://youtu.be/umhzBxRT1mM
nog een fijne uit de oude doos. Deze man reed echt op "niet bijzondere paarden". Er fijn om naar te kijken. Geen dwang of open mond. En in de dagelijkse trainig gewoon gereden met een trensje. Beetje offtopic maar wel leuk om naar te kijken.
damian23 schreef:http://youtu.be/umhzBxRT1mM
nog een fijne uit de oude doos. Deze man reed echt op "niet bijzondere paarden". Er fijn om naar te kijken. Geen dwang of open mond. En in de dagelijkse trainig gewoon gereden met een trensje. Beetje offtopic maar wel leuk om naar te kijken.
Bizzybijtje schreef:Ik heb inmiddels gelezen wat voor paarden er gebruikt zijn voor dit onderzoek, en helaas zijn het inderdaad paarden geweest die niet bekend zijn met deze trainingsmethode. Onderzoek lijkt me dus niet zo heel betrouwbaar.
bliver schreef:Bizzybijtje schreef:Ik heb inmiddels gelezen wat voor paarden er gebruikt zijn voor dit onderzoek, en helaas zijn het inderdaad paarden geweest die niet bekend zijn met deze trainingsmethode. Onderzoek lijkt me dus niet zo heel betrouwbaar.
Dat is dus wat ik in het begin al zei maar toen werd ik voor gek verklaard!![]()
Als ze een echt objectief onderzoek over dit onderwerp doen met deze resultaten dan sta ik er zeker wel voor open, maar dat is er nog steeds niet.