Studies tonen nadelige effecten aan bij hyperflexie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Re: Studies tonen nadelige effecten aan bij hyperflexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 00:20

Meen je dat nou?

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 00:28

pepelien schreef:
Als dit zo'n slechte methode zou zijn, zouden de paarden van Anky niet zo oud worden en niet nog op hoge leeftijd nog in de sport lopen.
Ze heeft inmiddels 2 olympische paarden die op die manier getraind zijn en lang, gezond meegegaan zijn in de sport en nog heel erg lang van het pensioen genoten.
Wat een gezeur dit zeg, haar paarden zien er in het wet werk echt niet ongelukkig uit, integendeel, de praktijk is een betere graadmeter als al die onbenullige geldweggooiende onderzoeken.
Gaat alleen op voor mensen die op deze manier zonder ervaring deze trainingsmethode toe willen passen en het te lang of verkeerd doen.

Dussss... Omdat er een handje vol toch oud word moet het maar kunnen?? Haha.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 07:20

Kun jij mij aantoonbaar vertellen welke paarden er NIET oud door zijn geworden? Dus echt 100 % bewezen door de trainingsmethode?
Want als je zo cynisch reageert vraag ik me af of dat gebaseerd is op feit of fabel.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:03

magda_90 schreef:
Van het onderzoek waarbij naar cortisol is gekeken, zijn er Grand Prix paarden gebruikt zo uit mijn hoofd. Bij die andere 14 paarden waarvan diverse springen, dressuur en 1 paard voor beiden. Details volgen nog, ben niet thuis momenteel.

Natuurlijk is dat ook een vereiste anders is het onderzoek ook niets waard.

Als ik het artikel in de hoefslag mag geloven dan is het dus duidelijk dat er geen paarden noch ruiters zijn gebruikt die daadwerkelijk met het systeem LDR trainen. Dan kom ik dus bij je onderste zin terecht....

Ik doe veel mee aan allerlei metingen en heb gisteren nog met een hartslagmeter getraind om een wetenschapper inzicht te geven in de hartslag van mijn paarden in de hogere oefeningen. Was zelf eigenlijk verbaasd hoe ontzettend laag dat bleef. De Fries had in piaffe een hartslag van 121, precies hetzelfde als in de gewone draf. In galop ging zijn hartslag naar de 140, galoppirouette ging hij terug naar 128. Wissels series rond de 145. Nooit boven de 150 gekomen. De Sandro Hit kwam zelfs niet boven de 140 (PstG niveau). Houding maakte geen enkel verschil in de hartslag. Diep ingesteld, bovenin, hartslag bleef gelijk. Als paarden zoveel stress hadden, ademnood, weet ik het wat er nog meer wordt geroepen, dan zou de hartslag vele malen hoger zijn dan dat.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:11

Ik heb wel toegang tot de papers, als iemand ze wil pb me dan je emailadres.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:13

Er zijn klassiek geschoolde paarden gebruikt, die ineens voor het onderzoek met hyperflexie zijn getraind... nee dat is lekker objectief.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:21

Om nog maar te zwijgen over de ruiters, hadden die enig idee hoe ze die houding moesten gaan vragen? Of is er gewoon een slof aangehangen?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:25

Sizzle schreef:
Bliver, ik ben ook bij een clinic van haar geweest.
Ik was teleurgesteld.

Heb nog gevraagd wat te doen met een paard dat geleerd heeft hard te zijn in de mond. Antwoord was ook weer: vasthouden tot hij het opgeeft en anders als recreatiepaard verkopen.

8)7

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:26

damian23 schreef:
http://youtu.be/umhzBxRT1mM

nog een fijne uit de oude doos. Deze man reed echt op "niet bijzondere paarden". Er fijn om naar te kijken. Geen dwang of open mond. En in de dagelijkse trainig gewoon gereden met een trensje. Beetje offtopic maar wel leuk om naar te kijken.

Geen dwang? Die kerel die er de hele tijd achteraan loopt met een zweep die doet dat voor de grap denk jij? :(:)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 11:20

damian23 schreef:
http://youtu.be/umhzBxRT1mM

nog een fijne uit de oude doos. Deze man reed echt op "niet bijzondere paarden". Er fijn om naar te kijken. Geen dwang of open mond. En in de dagelijkse trainig gewoon gereden met een trensje. Beetje offtopic maar wel leuk om naar te kijken.

Ik kijk anders veel liever naar een Valegro dan naar dit. Sterker nog, ik denk dat als je dit op een gemiddelde Z-wedstrijd zou laten zien, je behoorlijk wat commentaar krijgt op de aanleuning/nageeflijkheid.
Dus nee, fijn om naar te kijken, voor mij niet echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:53

Ik heb inmiddels gelezen wat voor paarden er gebruikt zijn voor dit onderzoek, en helaas zijn het inderdaad paarden geweest die niet bekend zijn met deze trainingsmethode. Onderzoek lijkt me dus niet zo heel betrouwbaar.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:56

Bizzybijtje schreef:
Ik heb inmiddels gelezen wat voor paarden er gebruikt zijn voor dit onderzoek, en helaas zijn het inderdaad paarden geweest die niet bekend zijn met deze trainingsmethode. Onderzoek lijkt me dus niet zo heel betrouwbaar.

Dat is dus wat ik in het begin al zei maar toen werd ik voor gek verklaard! :j

Als ze een echt objectief onderzoek over dit onderwerp doen met deze resultaten dan sta ik er zeker wel voor open, maar dat is er nog steeds niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:58

bliver schreef:
Bizzybijtje schreef:

Dat is dus wat ik in het begin al zei maar toen werd ik voor gek verklaard! :j

Als ze een echt objectief onderzoek over dit onderwerp doen met deze resultaten dan sta ik er zeker wel voor open, maar dat is er nog steeds niet.

Werd door meerdere bokkers aangegeven (onder andere door mij) maar heb niemand gezien die het er absoluut niet mee eens was hoor.

Maar idem, jammer want verder ziet het onderzoek er prima uit op het eerste zicht (nog geen tijd gehad het volledig door te lezen).

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:07

Ik denk dat het ook bijna niet objectief te onderzoeken valt. Dit onderzoek kan je eigenlijk alleen maar doen bij combinaties die deze methode perfect beheersen en dat zijn er maar heel weinig.