Ook Glock's Undercover en Kingsley Siro niet naar Normandië

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:37

Oh ja toen was ik 10. Dus daar was ik natuurlijk niet bij :+

Maar dan nog, het is wel logisch dat er zo gereageerd word hoor. Paard word voor miljoenen verkocht en daarna zie je hem amper nog. Afmelding na afmelding na blessures etc. in de documentaire hoor je dat er gerommeld is met zijn hoeven. Inmiddels heeft ie Nederlandse hoefsmid & trainer, maken ze een halve comeback op Aachen en vervolgens is het weer een blessure die roet in het eten gooit. Vind je het heel gek dan mensen dan anders reageren dan wanneer Edward Gal Undercover terug moet trekken vanwege een blessure? Twee verschillende verhalen toch? ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:40

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:42

Marjoow schreef:

Maar dan nog, het is wel logisch dat er zo gereageerd word hoor. Paard word voor miljoenen verkocht en daarna zie je hem amper nog. Afmelding na afmelding na blessures etc. in de documentaire hoor je dat er gerommeld is met zijn hoeven. Inmiddels heeft ie Nederlandse hoefsmid & trainer, maken ze een halve comeback op Aachen en vervolgens is het weer een blessure die roet in het eten gooit. Vind je het heel gek dan mensen dan anders reageren dan wanneer Edward Gal Undercover terug moet trekken vanwege een blessure? Twee verschillende verhalen toch? ;)

Zo zie je maar wat media kan doen met je.

Overigens, een halve comeback? Mag hopen/dromen dat ik ooit zo'n halve comeback maak.....

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:47

R12312 schreef:
Marjoow schreef:

Zo zie je maar wat media kan doen met je.

Overigens, een halve comeback? Mag hopen/dromen dat ik ooit zo'n halve comeback maak.....

Halve comeback als in: Niet alle wedstrijden gereden :)

Maar wat media kan doen? De media heeft het enkel verteld, maar het is allemaal toch gebeurd?

Sammie schreef:

En ik ben in 2006 geregistreerd :Y) Sorry hoor maar op een leeftijd van 10 ben je daar niet mee bezig ;)

Sammie

Re: Ook Glock's Undercover en Kingsley Siro niet naar Normandië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:50

Nou erm.. Het was meer bedoeld als naslagwerk, dat je even kunt lezen wat er toen aan de hand was :)

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:52

Marjoow schreef:
Maar wat media kan doen? De media heeft het enkel verteld, maar het is allemaal toch gebeurd?

Dat is een mooi iets om je eens in te verdiepen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:35

R12312 schreef:
Marjoow schreef:

Dat is een mooi iets om je eens in te verdiepen.

Ah, dus de media liegt. Whatever joh :')
Overigens, was het een documentaire en werd het hoefverhaal verteld door de hoefsmid van Toot, maar dat terzijde.

Ik vind de reacties echt niet zo raar. Altijd afmelden is toch iets anders dan 1x afmelden.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 05:19

De media liegt niet direct, maar het is de toon die de muziek maakt, zo ook in de reacties hier.

Ik bedoel:

'hij kan helaas niet deelnemen'

of

'hij kan weer niet deelnemen'

Zelfde boodschap, andere stemming.

In het 2e zinnetje worden eerdere afmeldingen erbij gehaald, terwijl zowel Gal als Rath dat eerder hebben moeten doen voor grote wedstrijden.
Maar omdat Lingh voor veel mensen te ver weg is, telt dat niet.
Ik kan het me overigens nog wel herinneren en weet dat ik toen ook hetzelfde 'yeah right...' gevoel had wat veel mensen nu bij Totilas hebben.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 06:02

R12312 schreef:
Marjoow schreef:
Lingh? wanneer was dat??

2004, OS Athene.

_O- da's 10 jaar geleden.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 06:06

klopt lingh inderdaad, die viel zogezegd van de laadklep af. Groot verschil is wel dat gal voor eigenaren rijd en daar afhankelijk van is. Rath (zijn familie) is inprincipe zelf eigenaar.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 06:38

Zover ik me kan herinneren werd Lingh niet voor zowat elk groot concours teruggetrokken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 06:52

Jennyj01 schreef:
_O- da's 10 jaar geleden.

Maar Gribaldi is geen tien jaar geleden. Die ging in 2007 ineens in de staak op een wereldbeker en verdween toen grotendeels van het toneel. Nog een keer op een 'kleinere' wedstrijd in 2008 waar hij ook staakte en nog meer zelfs, daarna niet meer tot hij in 2010 oud genoeg was om 'zonder vragen' uit de sport gehaald te worden.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 06:56

gribaldi was toch nooit zijn teampaard?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 06:59

Maar goed het is niet keer op keer geprobeer op wedstrijd. Paard kan stuk gaan en daar kan je soms zelf iets aan doen en soms niet.
Wat er met Totilas aan de hand is weet niemand maar dat vage gedoe erom heen werkt speculaties in de hand. Ik vind het niet verrassend dat ze hem niet naar de WEG laten gaan en ik heb het gevoel dat er idd wat anders aan de hand is maar dat wil niet zeggen dat dat zo is. De verklaring van Sjef doet mijn vermoedens wel een soort van bevestigen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 07:03

easygoing schreef:
Maar goed het is niet keer op keer geprobeer op wedstrijd. Paard kan stuk gaan en daar kan je soms zelf iets aan doen en soms niet.
Wat er met Totilas aan de hand is weet niemand maar dat vage gedoe erom heen werkt speculaties in de hand. Ik vind het niet verrassend dat ze hem niet naar de WEG laten gaan en ik heb het gevoel dat er idd wat anders aan de hand is maar dat wil niet zeggen dat dat zo is. De verklaring van Sjef doet mijn vermoedens wel een soort van bevestigen.

Zo grappig ... Die assimilatie... :)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 07:15

Ayasha, wederom jammer

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 07:18

ik lees dit bericht nu pas, jammer voor Edward.
Maar vergis je niet in Voice, kan een verrassing worden.
Voor Adelinde worden de kansen nu wel heel groot....

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 07:24

Knakker schreef:
ik lees dit bericht nu pas, jammer voor Edward.
Maar vergis je niet in Voice, kan een verrassing worden.
Voor Adelinde worden de kansen nu wel heel groot....

kans waarop? een bronzen medaille? meer niet hoor. En voice is een heel goed paard alleen kan in de zwaardere oefeningen die dubbeltellen als piaffe nog niet helemaal bijbenen, dat is ook de paar procent verschil met de rest. Als Valegro en damon hill ook nog even uitvallen dan word het weer een beetje spannend.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 07:38

Ben benieuwd welk paard er wel gaat starten :+

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 07:41

Haha ja indd. De keuring moet ook nog komen van de week. Misschien komen er daar ook een paar niet doorheen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 07:44

Persoonlijk vind ik Diederik en Arlando een leukere combinatie dan Danielle en Siro dus dat zij mee gaan vind ik niet erg :D
Denk alleen dat deze wedstrijd voor zowel Voice als Arlando te vroeg komt. Ik vind Voice een imponerender paard dan Undercover, maar Fritsie heeft weer de ervaring en routine op dit niveau.

Maar goed, de titel strijd zal gaan tussen Charlotte en Helen, dat is duidelijk. Denk niet dat Adelinde daar nog wat tussen kan brengen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 07:48

bliver schreef:
. Als Valegro en damon hill ook nog even uitvallen dan word het weer een beetje spannend.

Nee, dat zie je fout. Dan is er niets meer aan. Foei toch deze opmerking vanwege zo'n mooie combinatie als Helen met Damon Hill, dat is toch gewoon pret voor elke liefhebber van de paarden dressuur?! <3 Dat geldt trouwens ook voor Valegro met Charlotte Dujardin.
Altijd jammer vind ik als het deelnemersveld door blessureleed wordt veranderd.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 22-08-14 07:49, in het totaal 1 keer bewerkt

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 07:48

Aranel schreef:
Persoonlijk vind ik Diederik en Arlando een leukere combinatie dan Danielle en Siro dus dat zij mee gaan vind ik niet erg :D
Denk alleen dat deze wedstrijd voor zowel Voice als Arlando te vroeg komt. Ik vind Voice een imponerender paard dan Undercover, maar Fritsie heeft weer de ervaring en routine op dit niveau.

Maar goed, de titel strijd zal gaan tussen Charlotte en Helen, dat is duidelijk. Denk niet dat Adelinde daar nog wat tussen kan brengen.

Fritsie is heeft niet alleen meer ervaring, hij is kwalitatief veel beter.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 07:52

pien_2010 schreef:
bliver schreef:
. Als Valegro en damon hill ook nog even uitvallen dan word het weer een beetje spannend.

Nee, dat zie je fout. Dan is er niets meer aan. Foei toch deze opmerking vanwege zo'n mooie combinatie als Helen met Damon Hill, dat is toch gewoon pret voor elke liefhebber van de paarden dressuur?! <3 Dat geldt trouwens ook voor Valegro met Charlotte Dujardin.
Altijd jammer vind ik als het deelnemersveld door blessureleed wordt veranderd.

Klopt qua kwaliteit gaat het dan erg achteruit, maar qua spanning tussen de landen en individueel zou het spannender zijn als deze twee ook niet meer meedoen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 08:38