Hart van NL: Pensionhoudster verkoopt andermans paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hart van NL: Pensionhoudster verkoopt andermans paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:34

Ik denk niet dat het de bedoeling is dat nummers op een forum worden gezet zodat er een klopjacht geopend kan worden :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 09:38

svp geen adressen en/of telefoonnummers plaatsen. :)

Evitaali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:39

ok sorry :) kan je het ook vw?

Evitaali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:45

ik heb het vw. Zou Yentl mijn bericht dan ook bij haar tekst weg willen halen? Ik kan alleen vertellen dat er opdat moment een haflinger stond en dat ze zei dat die weg ging en dat er nog een wat ouder bruin paard stond die best wel zaggie was. ze had ook 2 honden een husky en een golden retriever pup. Op internet had ze ook een advertentie (marktplaats) staan voor haar 2 oudere husky's dus ik vroeg haar ernaar en ze zei dat deze al weg waren want ze waren niet lief. De trailer zou goed zijn, maar sorry deze was echt van top tot teen verrot. Ik moet ook zeggen dat het dak van het huis er slecht uit zag, maar de stallen waren wel fijn, de paarden konden elkaar wel knuffelen. Meer weet ik er niet over te vertellen. Misschien heb ik hier iemand mee geholpen.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:29

Nu krijg ik een Pb bericht dat ik geen adres mag plaatsen

Ik heb geen adres gegevens geplaatst dat was Evitaali en ik gaf alleen een reactie erop :(

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:36

yentl2010 schreef:
Nu krijg ik een Pb bericht dat ik geen adres mag plaatsen

Ik heb geen adres gegevens geplaatst dat was Evitaali en ik gaf alleen een reactie erop :(

Foutje kan gebeuren ;)

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:26

Believe schreef:
Zal wel eens vriend van me vragen, woont in Vledder en kent bijna iedereen daar.
Op facebook hebben ze een groep gemaakt met iedereen die een paard kwijt is geraakt door Ellie.

Door zichzelf dus. Natuurlijk is dit hartstikke fout wat deze mevrouw doet maar laat de eigenaren ook eens hand in eigen boezem steken.

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:34

Ik zit te denken, wie koopt er nou een oud paard??
Misschien toch... (nare gedachte dat wel)

Mijn bejaarde bok mag lekker bij mij blijven, denk een stuk veiliger als je al die verhalen hoort.....

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:15

Na op FB net gelezen... 1 paard is gevonden... geslacht in Belgie :-(

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:30

wat erg....

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:36

Het is toch ongelooflijk dat mensen zo'n mooi concept als een rusthuis volledig kunnen verrampeneren voor iedereen die zijn paard op die manier z'n oude dag gunt. Ik vind het echt abnormaal dat we zulke mensen in onze maatschappij hebben rondlopen..

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:55

Zij is niet de enige die er dergelijke praktijken op na houdt. Er zijn er echt wel meer.

Waarom gebeuren deze dingen?

Omdat de dieren (paarden, maar ook honden en katten) GRATIS worden overgedragen en er overigens niet voor de zorg wordt betaal, door de (ex)eigenaren. Dus is iedere cent die "mevrouw" er aan kan verdienen is voor haar mooi meegenomen, slacht of met een mooi verhaal doorverkopen. zij krijgt de paarden immers gratis (ik meen dat ze te kleine ponies zoals Shetten niet interessant vond, tsja daar is natuurlijk te weinig aan te verdienen...)

Jaren geleden is er al eens een campagne gestart (ook via advertenties in de kranten) die de mensen op het hart wilde drukken hun oude, zieke of overtollige dieren vooral nooit GRATIS weg te doen, omdat daar steevast figuren op afkomen die daar (hoe dan ook)nog een centje aan willen verdienen.
Al vraag je maar een symbolisch (maar redelijk) bedrag, dan zijn deze figuren vaak al niet meer geinteresseerd, want ze zoeken met name gratis dieren.
Zo snel mogelijk weer verpatsen is voor hen het enige doel, want iedere dag of week dat ze ze moeten onderhouden en te eten moeten geven kost hen zelf geld.

Ik ga absoluut niet met de vinger wijzen naar beduvelde mensen, die dachten hun oudje een fijn pensioen te bezorgen en hun dieren gratis van de hand hebben gedaan, daar kunnen velerlei -ook personlijke- redenen aan ten grondslag liggen, maar zou wel willen dat mensen wat minder goed van vertrouwen en wat wereldwijzer werden. Wanneer er iets gratis te krijgen valt, zijn er altijd mensen die de eurotekens bij voorbaat al in hun ogen krijgen....

Voor de zogenaamde "opvang" bij "mevrouw" hoefde dan ook niets betaald te worden, de paarden werden gratis afgestaan, waarmee (helaas!) "mevrouw eigenaar werd. En er naar eigen goeddunken mee om kon springen.
Natuurlijk is dat bedriegerij van het laagste allooi, het zal je paard maar zijn die daar terecht gekomen is op een mooi vertrouwenwekkend verhaal en nu spoorloos is...
Maar wettelijk is dit een hele lastige zaak, daar er ook geen papieren contracten zijn en mondelinge afspraken (mits niet opgenomen op telefoon of tape) nu eenmaal zeer moeilijk te bewijzen zijn.

Bij een goed degelijk pension, rusthuis of opvang, blijf je eigenaar of deels eigenaar en hangt er een prijskaartje aan vast voor de (medische) verzorging en het onderhoud van het paard.
En die zijn er echt nog wel... alleen niet gratis, dus.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:32

Mooi verwordt terpentijn. het probleem is gewoon dat deze soort mensen extreem goed erin zijn om mensen te bespelen. Dus de eigenaren hoeven niet eens " naïef" of "stom" te zijn. Ben vaak zat met zulk tuig in aanraking gekomen. zelfs zo kleine dingen als hondemanden, die ik ooit op mp had... zielig verhaal voor opvang in Spanje...ja, dan laat je jou hart spreken een geeft de dure dingen zomaar weg... om nog geen 2 dagen later weet tegen te komen voor de dubbele vraagprijs... en helemaal bij dieren komen zoveel oplichters op af... dus je hebt 100% gelijk, nooit gratis... alleen is het behalve voor die ene ruin die wel in bruikleen stond, voor de rest te laat en het is alleen maar te hopen dat ze hun paarden kunnen vinden... ook al is het geslacht...

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:46

Tsja, als het om geld gaat, gaan mensen over lijken....

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:12

yep... jammer maar waar...

Evitaali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:09

Yentl, dat klopt maar ik had het aangepast toen ïkhoorde dat het niet mocht, maar je had het gedeeld dus het stond nog in jou post..maar het is nu opgelost :)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:14

1 paard die is doorverkocht is naar de slacht gebracht ;(

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:17

Terpetijn, helaas wel ja, dat zie je ook met erfenissen, zodra er geld in het spel is, veranderen mensen in nietsontziende geldwolven :(.

In dit soort gevallen denk ik dan maar: if it sounds to good to be true, it usually is :o.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:36

Als het echt zo is dat de eigenaren er niet voor betaalden dan begrijp ik sowieso hun gedachtengang niet. We weten toch allemaal hoe duur het is om paarden te hebben? Hoe zou iemand dan weetikhoeveel paarden kunnen houden zonder dat er een vergoeding tegenover staat? Dat kan alleen iemand die miljonair is, anders is zoiets toch niet te betalen?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:43

Kinke, nou ja dat bedoel ik inderdaad ook een beetje. Waarom zou een ander wel voor jouw oude of geblesseerde paard gaan betalen als jij dat zelf om wat voor reden dan ook niet meer kan of wil :o ? Het houden van paarden, zeker oudere, kost geld. Ik kan me wel voorstellen dat je eventueel een goedkopere plek gaat zoeken maar hou dan de controle en het eigendomsrecht ofzo. Ik denk dat het een utopie is om te denken dat iemand balangeloos de kosten van jouw paard over gaat nemen :o.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:21

Nu ja, met mijn post bedoel ik nauurlijk ook te zeggen dat er logischerwijze al alarmbellen moeten gaan rinkelen als men aanbiedt (want "mevrouw" benadert dus ook zelf uit eigener beweging paardeneigenaren met haar opvangverhaal, wanneer zij zo iets in een advertentie ziet staan... NOG meer alarmbellen dus!) het paard "op te vangen" of "over te nemen" en dat het allemaal gratis is.
Je geeft in feite als eigenaar je paard dan gewoon weg.En hebt er vervolgens niets meer over te zeggen.

Goede rusthuizen, oude-dagspensions en opvangen (goede dus) zijn gewild en zullen dus al gauw vol zitten, soms is daar ook een soort wachtlijst voor. Als zo iemand ZELF eigenaren gaat benaderen voor zo'n gratis paard vind ik dat al een bedenkelijke zaak.

Een en ander doet er voor mij niet aan af, dat ik het vreselijk vind voor die eigenaren die te goeder trouw hun paard hebben afgestaan aan deze harteloze en gewetenloze "dame". Zeker als je weet dat die ook zonder meer paarden voor de slacht liet doorgaan. Als dat de bedoeling van de eigenaren was geweest hadden ze het paard zelf wel naar te slacht gebracht, kennelijk wilden ze dit nu juist voorkomen. Dan is het extra zuur.

Dat er nogal wat naieve paardeneigenaren rondlopen geeft natuurlijk niet zo'n vrouw een vrijbrief om dan ook maar de boel te bedonderen over de rug van levende wezens. Maar die lieden lopen er toch meer rond dan men blijkbaar aanneemt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:53

Dat is helemaal waar terpentijn, het geeft haar geen vrijbrief om anderen te bedonderen. Maar ik vind het zelf nogal bijzonder dat men echt gelooft dat iemand zomaar allerlei paarden kan opvangen zonder dat er een bijdrage in de kosten gevraagd wordt.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:12

wat ik nog het ergste vind is, dat je eigenlijk kan aannemen dat alle paarden bij de slager belandt zijn... sneller kun het haast geen geld verdienen en deze vrouw weet heel goed dat als ze oude of afgekeurde paarden probeert te verkopen, ze met vragen en of keuringen te maken krijgt... dus veel meer moet investeren....

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:17

Dat is zo, @kinke, maar ook de paardenwereld zit vol met enorm naieve mensen en dromers aan de ene kant, en mensen die daar gebruik van maken aan de andere kant. zoals de vrouw in dit topic.
Vaak wordt men pas wijzer door schade en schande, als de neuzen op pijnlijke wijze gestoten zijn en men uit de droom is geholpen... helaas.

Het is een van de redenen waarom ik mijn 2 Shetten (jong en leuk en gezond)nog niet heb "weggedaan".
Ze hebben geen bijzonder kleurtje of speciale afkomst, ik weet niet wat daarmee gebeurrt als ze voor "kinderpony" worden verkocht. En de kinderen groeien er uit. Ik zou er van wakker liggen.
Zeker van Shetlanders, straks staan ze opeens enkele reis Italie of Belgie, zonder dat ik het weet.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:11

Ja, die kans is groot bij Shetten. Ik zou het risico ook niet nemen, hier blijven mijn knollies ook tot de laatste adem op het erf.