Documentaire Totilas donderdag te zien op Nederland 1

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:38

Mooie docu, ben benieuwd wat de toekomst brengt. Wat ik weet is dat hij nog steeds iedere week in erp traint. Voor zowel toot als rath gun ik het. Tuurlijk gal was perfect, maar dat is gewoon geweest.

MarshaAldo

pff van de ene eigenaar naar de andere. geld, geld,geld... wat een prachtbreest!

Marlou_

Pfoe dat was indrukwekkend vond ik.. Het inderdaad maar een kant van het verhaal. Ik ben benieuwd of het waar is dat glock probeert hem terug te kopen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:39

Ik vind het nog steeds net niet ogen :n

Marlou, ik denk echt dat Glock dat geprobeerd heeft :j

moniiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:39

Mooi om te zien. En ik blijf lekker be-voor oordeelt, dat hij bij Edward beter liep :D
Hij had Nederland gewoon nooit mogen verlaten.. Maar helaas!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:40

Pff heftig! Heel indrukwekkend inderdaad...

MarshaAldo

moniiquee schreef:
Mooi om te zien. En ik blijf lekker be-voor oordeelt, dat hij bij Edward beter liep :D

gelijk heb je!

different1

Mooie docu, kreeg kippenvel van de Edward-Toot beelden, en ook wat betreft t feit dat Edward nog altijd niet over Toot wilde praten...
Het verhaal van Rob Reiniri hakte er ook wel in zeg.
Eerlijk gezegd vond ik Rath best sympathiek in de docu, maar op de een of andere manier moest Totilas hem niet, veel oren in de nek en geen echt contact maken met Rath.

Ik ben blij voor Toot(en Rath) dat hij weer een klein beetje zichzelf is kunnen worden, maar ik vind hem niet meer zo fenomenaal als onder Edward.
Rath en Toot hebben heel veel progressie gemaakt, en toch mis ik dat gouden randje.

Overigens ook wel een triest stukje met Jiska, niets aan overgehouden...
Laatst bijgewerkt door different1 op 14-08-14 20:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:41

Ik vond het interessant om te zien, wat een geld joh niet te geloven. Hoop voor Rath dat ze terug komen, dat zal de tijd leren...

Zwoezie

Had op het laatste toch tranen in mijn ogen, weet niet waarom, blijft voor mij persoonlijk het meest machtige paard dat er is en daarom niet perse om dat hij kan..

Momenteel doet hij het weer goed, hoop dat het zo mag blijven..
Al was hij toch nog het aller mooist met Edward en ik ben Belg, dus :D

SAKKIA

Ja vond het toch wel een mooie docu hoor. Misschien wel wat gekleurd maar dat komt ook omdat er gewoon heel veel mis ging na de koop. Het leek niet te klikken en er waren steeds, in de ogen van het publiek, vage redenen dat ze er weer niet bij waren. Niet alleen het Nederlands publiek stelde vragen, het duitse publiek misschien nog wel meer.
Ik denk dat tijdens de docu vragen worden gesteld die voor ons misschien voor de hand liggen. Maar niet iedereen kent het verhaal en dus moet het uitgelegd worden.
Op het rond verdwijnt het van Gal totaal naar de achtergrond en gaan ze alleen nog maar in op de terugkeer van totilas. Met als afsluiting de overwinning in Aken, waarmee gezegd wordt dat Totilas weer terug is.

Ik zag een gelukkiger paard op het einde en dat is volgens mij waar het uiteindelijk omdraait. Mij maakt het dan niet meer uit voor welk land hij uitkomt en welke ruiter er op zijn rug zit.
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 14-08-14 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Antoinette

Doet me opnieuw pijn.
Wat een wereldwonder met Edward!

En nu?
Het gaat misschien beter, maar toch ik heb m'n twijfels.
Hoop het beste voor dit prachtige dier!

En toch, mag Valegro van mij winnen in Normandië! :D

Overigens goede documentaire!

Lis_Ol

Vond het best heftig
Schrok van de uitstraling van totilas in de periode van zijn blessure!

Gal en totilas waren geweldig, wel gun ik rath het succes met dit paard, want bij het laatste stukje in Aken zie je t paard weer genieten in de ring!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:42

Wat een verhaal zeg! Pfff arm beest. Gelukkig zit hij nu weer een beetje beter in zijn vel..

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:42

Ik ben trouwens heel benieuwd naar Toto Junior!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:43

Blijf erbij dat hij bij Gal had moeten blijven :D

Wat een verschrikkelijk mens zeg die stiefmoeder

Lotus83

MarshaAldo schreef:
moniiquee schreef:

gelijk heb je!

Helemaal eens!

friendly

Aan het begin had ik het wauw-gevoel. Dat werd al snel pure zwaarmoedigheid. Ik vind het jammer. Want die zwaarmoedigheid komt niet omdat Totilas zo naar is en omdat hij nu bij Rath staat, maar de toon die ze in de docu gezet hebben. De beelden die zij gebruikt hebben met de treurige muziek. De zielige praat, wat als..dit was niet goed en dat niet... Zeer jammer. Ik had op een objectieve docu gehoopt waarin getoond werd hoe Totilas van veulen tot nu zijn leven heeft meegemaakt en hoe hij zo geworden is. Niet een zielige docu: zo was hij, toen is hij gejat, ze behandelen m niet goed en kijk ons nu bestolen zijn van medailles. Bah.

Misschien is het zo ja dat Totilas een nog grotere ster was geworden bij Edward maar als je niet zelf de eigenaar bent heb je daar geen keus in. Iedereen heeft een prijs en als je dan nog niet je paard verkoopt sta je verdomd sterk in je schoenen en heb je ècht een enorm hart voor je dier. Ik vind het ook eeuwig zonde maar er is niks aan te doen. Deze zielige docu hadden wij als nederlanders echt niet nodig hoor. Objectiviteit had fijner geweest. Jammer.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:44

Ladybird schreef:
Ik ben trouwens heel benieuwd naar Toto Junior!

Ik hoop dat hij nogmaals een troef in handen heeft, in zijn handen deze keer

SplashIsLief

Prachtig. Ik heb echt genoten!

xChanelx

Wow, wat een docu. Wat een paard, wat een uitstraling. Oké, die laatste beelden, zn comeback zeg maar dat zag er best mooi uit, maar die eenheid gal-totilas, volgens mij komt die er niet met rath-totilas...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:45

Shona schreef:
vrij logisch dat de Nederlanders aan Gal's kant staan. maar toch is het wel heel erg partijdig in deze documentaire. ik heb nog weinig goeds over Totilas nu gehoord...

Ik wel. nl dat Visser en Gal het publiek voor de gek hielden..
nl. in Kentucky voor de start was hij al verkocht.

Had dat gezicht moeten zien van Visser, toen hij Gal feliciteerde..Het leek meer een Judas-kus..

en 10 % is minimaal voor de berijder.
Laatst bijgewerkt door ceasario op 14-08-14 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Ladybird schreef:
Marlou, ik denk echt dat Glock dat geprobeerd heeft :j

Dat is ook echt zo :) De geruchten waren er al en het is ook bevestigd in de documentaire.

Overigens vallen er nu wel meer geruchten op hun plek :D

Voor niet-paardenmensen een leuke documentaire, maar als paardenkenner kijk je er toch anders naar :)

R12312

Ik vond het een aparte docu. Jiska van den Akker die er gruwelijk bij ingeschoten is. Dat is niet zo chique. Edward die beweerde er niets van te weten, maar wel degelijk het wist ( en dat was bekend). Dat dat paard lastige voeten heeft en ze in Duitsland niet zulke beste smeden hebben was ook bekend.

Maar Meli.ssen.............die ooit nog schreef dat Totilas niets met dressuur te maken had maar een groot circus was. Wat een boter op zijn kop zeg.........

verootjoo

Mooie docu. Toto hoort echt bij Edward, hoewel hij op het einde van de docu ook aardig loopt onder rath. Het blijft pronken met andermans veren, totilas was totilas nooit geworden zonder Edward.

Maar die stiefmoeder... Serieus, die hoort zichzelf ook graag praten over haar eigen gemiste kansen die haar stiefzoon goed gaat maken...