Opvang Wapserveen verkoopt paarden door

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:46

Een paard die de sport niet meer kan maar nog wel bereden kan worden is een recreatie paard. Een pensioenpaard is een sport of recreatie paard wat misschien nog wel kan maar niet meer hoeft omdat het de rust verdiend heeft.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:53

yenopi schreef:
Überhaupt deze dame en haar dochter niet vertrouwen !!!

( ongeacht de discussie die ontstaat , echt pas op ! )

Ik kan het hier alleen maar mij eens zijn.

Ik ken ze persoonlijk en mán, wat zijn dat een stelletje rotte appels...
Je wilt ook niet weten hoe die dochter deed met haar pony's... zodra haar pony niet deed wat zij wou dan werd het afgerost door kind, ze heeft ook al heel wat verschillende pony's gehad maar het gaat elke keer weer hetzelfde... En moeders is niet veel beter.

Ik wil jullie echt waarschuwen! PAS OP!
Ik ga hier verder niet op in aangezien ik de verdere intentie niet heb om ze zwart te maken. Dat doen ze zelf ondertussen wel.

suggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:57

Niet iedereen over 1 kam scheren! Wij hebben 4 pensioenpaarden/pony's opgevangen.
De oude eigenaren zijn bij mij meer dan welkom.
Die oudjes verdienen ook een goede oude dag.
Krijgen bij ons ook de verzorging die ze nodig hebben.
We hebben een zware excemer die zijn medicijnen en benodigde dekens krijgt.
Een zwaar bevangen pony die dampig is.
Een artrosegeval en een met chronische peesblessure.
Ze worden allemaal liefdevol verzorgd en krijgen alle medische zorg die nodig is.
Ben het wel eens met het feit, dat veel paarden te makkelijk weggedaan worden.
Ook dat er veel rotte appels tussen zitten, die zeggen een paard te willen opvangen, en ze vervolgens
in de handel te sturen.
Neemt niet weg dat de gedupeerden van deze dame, graag willen weten waar hun paarden zijn gebleven.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:00

suggie schreef:
Niet iedereen over 1 kam scheren! Wij hebben 4 pensioenpaarden/pony's opgevangen.
De oude eigenaren zijn bij mij meer dan welkom.
Die oudjes verdienen ook een goede oude dag.
Krijgen bij ons ook de verzorging die ze nodig hebben.
We hebben een zware excemer die zijn medicijnen en benodigde dekens krijgt.
Een zwaar bevangen pony die dampig is.
Een artrosegeval en een met chronische peesblessure.
Ze worden allemaal liefdevol verzorgd en krijgen alle medische zorg die nodig is.
Ben het wel eens met het feit, dat veel paarden te makkelijk weggedaan worden.
Ook dat er veel rotte appels tussen zitten, die zeggen een paard te willen opvangen, en ze vervolgens
in de handel te sturen.
Neemt niet weg dat de gedupeerden van deze dame, graag willen weten waar hun paarden zijn gebleven.

Idd! dat zei ik dus ook al.Niet alles over 1 kam scheren.
Ik heb de laatste 2 paarden opgevangen om Privé redenen van eigenaar,heb een contract gemaakt,samen ondertekend.Staat in dat als ze hier weg moeten [om bep.reden] dat ze terug gaan naar de eigenaar,mits die dat wil.

Er zijn mensen hier geweest die stonden te janken omdat ze hun paard kwijt moesten.Zouden contact houden,zouden het paard komen opzoeken.Nooit meer iets van gehoord!
Er zijn dus ook mensen die hun paard gewoon Dumpen!

Sees

Re: Opvang Wapserveen verkoopt paarden door

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:34

Nou ja oké IK snap het dan gewoon niet zo goed geloof ik. Je hebt voor een paard gekozen en die doe je imo dan ook niet weg als hij niet meer kan waarvoor je hem in 1e instantie gekocht hebt. Waarom zou een ander het paard wel moeten bieden wat jij klaarblijkelijk niet meer wil.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:49

Heb ik ook gedaan Sees.... is m'n goed recht.
En ze heeft het daar nog steeds goed!

Tis niet aan jou om daarover te oordelen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:21

Zo zag ik op bokt mark kreupel paard te koop staan met foto's er bij waar die opgezadeld op stond :(
Kreupel en zieke paarden moet je niet willen verkopen. Of zelf zorgen dat weer beter wordt of naar de slacht.
Btw, ik vind zo wie zou gek om andere op kosten te jagen van je paard die kreupel of ziek is.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:29

Ik wil helemaal niets goedpraten aan dit zogenaamde 'opvang-adres'. Echt he-le-maal niets. Maar ik zit zelf wel in dezelfde 'markt', of hoe je het wilt noemen. Sinds ruim 20 jaar heb ik voor een deel paarden, die niet meer geschikt zijn voor 'regulier werk' op een manege of bij een particulier. Vaak oud of iets mankerend. Per maand zijn deze dieren, om ze goed te houden, een stuk duurder dan mijn jongere, 'gewone' schatjes. Ook bied ik sinds een paar jaar - tegen onkosten - pensionstalling met zorg aan, zodat die baasjes hun ponnie, ook als 'ie bejaard is, nog kunnen houden. Tot zo ver mijn achtergrond.

Momenteel hebben we er op die manier 5 stuks lopen. Die dus iig. veel tijd kosten, of daarnaast ook veel geld. Tsja, noem ons idealisten, maffies... Dit is overigens wel onze absolute max, qua beschikbaar geld en tijd.

Dan nu mijn punt. Sinds ik in 1992 het eerste Russische salami-paard onder mijn hoede nam (dat ik overigens 15 jaar heb gehad), ben ik opgehouden met het aantal paarden te tellen dat mij is aangeboden. Ik gok dat, als ik op alles 'ja' had gezegd, ik nu zeker op een stuk of 40 meer zou zitten dan de 11 die we nu hebben lopen. Zou ik daarbij ook nog commerciële bedoelingen hebben gehad, had ik er daarvan misschien 35 alweer kunnen doorverkopen. Waar door de jaren heen die andere 40 uiteindelijk zijn gebleven, weet ik overigens niet. Ik hoop echt, dat hun baasjes zelf de verantwoordelijkheid hebben genomen.

Deze ervaring kan iets zeggen over de manier waarop wij voor onze dieren zorgen, maar zegt vooral iets over hoe graag paardenbaasjes van hun ouwetjes/kreupelen af willen, zonder zelf een knoop door te willen hakken mbt. de kwaliteit van leven van het dier. Ik ga dus, vanuit de ervaring vanuit onze praktijk, helemaal mee met de eerdere quote van Kiwiko die hier werd neergezet.

Wat de 'opvang' uit dit nieuwsbericht heeft gedaan, kan echt niet door de beugel. Maar ik hoop dat ik ook een beeld heb kunnen schetsen, van het gemak waarmee er door eigenaren afstand wordt gedaan van zo'n dier, zonder de verantwoordelijkheid voor een eventueel afscheid zelf te dragen. En dáár gaat het fout. Want zonder vraag geen aanbod, en al helemaal niet van zo'n malafide club als hierboven wordt omschreven. ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:22

Heel goed omschreven Sientje.
Als ik álle aangeboden paarden had genomen,had ik er nu minstens 100 staan.
Het ergste gevalletje was een hengst die stekeblind was,of ik daar plek voor had.Beestje liep overal tegen aan,kon dus niet buiten lopen,stond ook alleen maar op stal daar.Toen heb ik gezegd [wat ik anders nooit gauw zeg]:die moet je laten inslapen,dat dier heeft geen paardwaardig leven zo.Ik weet niet wat ze ermee gedaan hebben,maar het blijft me altijd bij.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:00

gohya schreef:
Heel goed omschreven Sientje.
Als ik álle aangeboden paarden had genomen,had ik er nu minstens 100 staan.
Het ergste gevalletje was een hengst die stekeblind was,of ik daar plek voor had.Beestje liep overal tegen aan,kon dus niet buiten lopen,stond ook alleen maar op stal daar.Toen heb ik gezegd [wat ik anders nooit gauw zeg]:die moet je laten inslapen,dat dier heeft geen paardwaardig leven zo.Ik weet niet wat ze ermee gedaan hebben,maar het blijft me altijd bij.

Lees veel gelijkenissen in je post ;) En zou een blinde hengst die overal tegenaan loopt, zeker niet in pension hebben genomen.
We hebben hier echter wel een blinde lopen, maar die is geen hengst, en weet prima z'n stapjes uit te tellen... bovendien was 'ie nog niet blind, toen we ons een jaar of 10 geleden over hem ontfermden. Hebben een van de andere 'opvangers'... een eigengereide merrie die eerst proef- en toen manegeponnie was, aan hem gekoppeld, en dat gaat eigenlijk allemaal best wel vlekkeloos. Al heeft het duo natuurlijk meer aandacht nodig dan gewone paarden. ;)

geetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:41

zulke mensen bezorgen de echte goed opvang adressen een slechte naam
het wordt steeds moeilijker om te bep wie wel of niet eerlijk en goed is

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:02

Was ook benaderd door deze dame
Gelukkig zag ik op tijd de oproep op facebook en dacht he Ik ben benaderd door ene Ellie
Ben wel door gaan mailen met haar en haar gegevens gevraagd voor als we eventueel een contract op wilde stellen
Ze gag me haar adres en telefoonnummer :-)

JH_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:40

Hoi Bokt,
Meestal ben ik niet zo van de berichtjes achterlaten, maar nu moet ik toch even reageren,
Na dit topic van de week gelezen te hebben, met alle medeleven voor de 'slachtoffers',
Vandaag opeens een berichtje tegen gekomen van mijn oude verzorgadres,
Dat toen mijn verzorgpaard verkocht werd, een jaar later zijn goede oude dag verdiende en verkocht is aan 'de' Ellie G. Toch wel even stil van om dat op facebook te zien staan!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:42

yentl2010 schreef:
Gelukkig zag ik op tijd de oproep op facebook en dacht he Ik ben benaderd door ene Ellie
Ben wel door gaan mailen met haar en haar gegevens gevraagd voor als we eventueel een contract op wilde stellen

Kijk, slim van je!
Wat bood Ellie je aan?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 00:34

yentl2010 schreef:

Als je een voor jou onbruikbaar paard hebt, en door een onbekende wordt benaderd, lijkt me dat sowieso een reden voor alarmbellen ;) De afgelopen dik 20 jaar, heb ik niemand benaderd... ben hooguit gevraagd.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 07:09

Rindin schreef:
yentl2010 schreef:

Kijk, slim van je!
Wat bood Ellie je aan?

Ik zocht een goed adresje voor onze Haf in bruikleen omdat mijn dochter er geen zin meer in had
Voor de verkoop vind ik haar te oud dus dacht ik als ik iemand gelukkig kan maken met nog een gezonde pony met een bruikleen contract
En ze krijgt het goed dan ga ik op zoek , Maar na dit alles zo te lezen blijft ze mooi op haar eigen stalletje staan daar heeft ze het goed en rij ik wel vaker langs
Ze zocht een pony voor haar dochter omdat haar vorige haf verkocht moest worden door toedoen van haar ex die nu in de gevangenis zit
Vond het zo,n raar verhaal en godzijdank kwam ik oproepen tegen op facebook

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:05

Happinez schreef:
Ze woont sowieso niet meer op het adres in Wapserveen. Daar is ze weg.

Ik ben benieuwd of die hierboven wel degelijk van haar dochter is.
Gezien het eigen account van mevrouw permanent geband is, wel toeval dat die hierboven zo kort nog maar actief is.

Mevr heeft zelf weer een account banjer12 daar ben ik door benaderd

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:10

Als mensen nu eens lekker ZELF de verantwoording nemen om voor het hun oude paard of het paard dat ze zelf kapot hebben gereden te zorgen !

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:18

Mist schreef:
dat een paard oud(er) wordt is geen onvoorziene omstandigheid. Meestal moet het "trouwe maatje, de soulmate" wijken voor een jonger exemplaar :r Op boktmarkt zie je dit ook , walgelijk vind ik dit persoonlijk.

Juist.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 14:10

farahdiba46 schreef:
Als mensen nu eens lekker ZELF de verantwoording nemen om voor het hun oude paard of het paard dat ze zelf kapot hebben gereden te zorgen !

En wat als de mensen hun baan hebben verloren en het niet meer kunnen betalen? dan móeten ze toch wel hun oudere paard weg doen,die verder kern gezond is.
Je weet helemaal niet wat voor reden iemand heeft.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:08

farahdiba46 schreef:

Belachelijk dat jij zoiets durft te zeggen, volgens mij weet jij punt 1 niet waarom ze hem weg doen en dat je nog gaat zeggen dat ze hem zelf kapot hebben gereden.
Misselijkmakend, zegt meer over jou dan over de andere....

Laat lekker iedereen in hun eigen waarde, en als jij je paard tot zijn dood houd hoef je de andere nog niet op te leggen dat hun dat ook doen...
Iedereen moet zelf weten of ze een paard weg doen of niet, ziek of gezond, jong of oud.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:16

Paintlinger, ik heb daar een mening over en dan mag gelukkig ook ;). Ik snap best dat het voor sommige mensen even slikken is maar zo denk ik er over. Ik vind het nog wat anders als je een ouder maar GEZOND paard nog wil doorverkopen maar een oud (of jong) paard met (ongeneeslijke) gebreken :n. En al helemáál niet als je daarna vrolijk weer een nieuw paard koopt. Maar goed zoals ik al zei IK steek zo niet in elkaar en zou ook echt niet begrijpen waarom je zoiets zou willen. Als je zelf niet meer voor je oudere dier met een gebrek wil zorgen, neem dan je verantwoording en laat hem inslapen. Voor het dier maakt het niets uit, die wéét immers niet beter...

NienSchaap, waarom zou je een ander opzadelen met jouw 'kapotte' paard?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:30

Ik heb een oud paard 26.
Met chronische bevangenheid,een gekanteld hoefbeen, peesblessure en artrose..
Krijgt speciaal (duur) beslag, krijgt supplementen voor artrose (150 euro een emmertje) en supplment voor zijn voeten. Zonder ijzers en glucosamine kán hij gewoon niet.
Ik rij hem nog dagelijks en als dat niet meer lukt mag ie bij mij met pensioen.
Mocht dat niet lukken , hetzij omdat het te duur wordtvoor mij hetzij om een andere reden.... dan gaat ie gewoon naar de slacht.
Ik ga pertinent NIET mijn oude vriend aan een "goed tehuis"" weggeven... praktijk wijst uit dat men tóch gaat kijken of hij niet op blote voetjes kan of tóch niet zonder supplementen kan.... gooien hem tóch op een groene volle wei... en dan heeft ie nog even ellende de rest van zijn leventje.
Hij heeft een best leven gehad en dat eindigt ook bij mij.
Ook als dat inhoudt dat ik even geen ander paard heb om te rijden....

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:32

ElCamino, nou ja dat dus. Ik snap gewoon niet zo goed waarom een ouder dier met een gebrek per se nog een paar jaar door moet leven, het dier heeft toch een mooi leven gehad?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:02

Sees, dat moet lekker iedereen zelf weten, ik ga niet oordelen wat een ander met zijn paard doe.
Ik heb ook een oudje van een vriendin gekregen en ik ben er heel wijs mee.

Als je iemand kunt vinden die de juiste plek heeft voor "mijn kapotte" paard zou ik er blij mee zijn. Iedereen kijkt maar een kant op en roept dat je zelf je verantwoordelijk moet nemen.
Soms kan iemand anders wel de juiste zorg voor zo'n dier geven dan de eigenaar zelf in zijn bereik heeft.

Plus daarnaast ligt het begrip "kapotte paarden" nog steeds heel breed.
Iedereen zal daar zijn eigen mening/fisie op hebben.