Omgeving Amersfoort vreest voor paardenbeul

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 16:18

Rapido, dat idee is echt heel ziek, maar niet onwerkelijk.. Misschien een sekte oid?
Ik hoop maar dat ze de dader snel pakken..

Popstra

Re: Omgeving Amersfoort vreest voor paardenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 16:36

Ja ik zat ook te twijfelen of ik dat idee hier zou opschrijven omdat het nogal ziek is maar helemaal nu er meerdere verschillende verdachte de hoek om komen kijken en daar zelfs meerdere personen in 1 auto bij zitten (man en vrouw..)
vind ik het geen onwerkelijk idee

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 18:20

Ik houd het bij de man op de 3 foto's op FB.
Niet die man,man en vrouw in die auto.Ik houd het bij 1 dader.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 19:05

gohya schreef:

Die in meerdere landen op meerdere tijdstippen actief is? Nee hoor, er zijn meerdere daders. Dit kan geografisch gezien qua tijdstippen onmogelijk door dezelfde dader gedaan zijn.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 19:09

Maar de "dader" die op de foto's staat die nu rondgaan, is dat vrij zeker dat hij een van die gekken is? En in welke regio zijn de foto's genomen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 19:18

Niets is vrij zeker,maar als je de foto's bekijkt,kan het niet missen dat dit 'een' dader is.
Welke regio de foto's zijn? geen idee.

@Anoeska27
Is dat al uit gezocht dan w.b.t. de tijdstippen van de verschillende mishandelingen?
De politie denkt zelf ook dat het om 1 en dezelfde dader gaat.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 19:23

gohya schreef:
Niets is vrij zeker,maar als je de foto's bekijkt,kan het niet missen dat dit 'een' dader is.

Of het is iemand die even een staartriem goed doet...

Dan ben ik benieuwd wie jij bij de politie gesproken hebt. Want tot nu toe is er in de omgeving van Hoevelaken het signalement afgegeven van een oudere man die zich per fiets verplaatst. En het is niet logisch dat hij dan ook aan de andere kant van het land toeslaat.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 19:35

Ik vind het vooral interessant om te weten in welke regio deze foto's zijn gemaakt. De persoon op de foto's lijkt namelijk op iemand die ik ken uit het verleden. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het dezelfde persoon is, maar het is wel iemand hier uit de regio, die goed overweg kan met paarden.

Nu wil ik niemand vals beschuldigen, want de foto's zijn echt heel erg vaag en ik kan me ook niet voorstellen dat die persoon dat zou doen, maar toch...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 19:44

Ik heb niemand gesproken bij de politie,dit zeiden ze bij Opsporing Verzocht en ze zeiden het bij het nieuws.Er is eerder een foto rond gegaan van een oude man op de fiets die een halster bij zich had.Ook deze man zou de 'dader' kunnen zijn werd er toen gezegd.Ik denk dat de dader in een auto rijd en niet op de fiets.Zowat iedereen word nu verdacht die in de buurt van een weiland fietst,rijd of loopt.
Joyce2 waar je het niet van zou verwachten,zijn vaak de daders.Maar het is idd. lastig om iemand te verdenken/beschuldigen.

Enne een staartriem even goed doen? s'morgens rond 5 uur? en met een halster in zijn handen?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 19:49

gohya schreef:
Enne een staartriem even goed doen? s'morgens rond 5 uur? en met een halster in zijn handen?

Mijn man loopt ook om half 6 op stal, waarom zou dat niet kunnen? Die moet om 6 uur richting zijn werk en hij voert altijd voor hij weg gaat.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 19:50

Anoeska27 schreef:
gohya schreef:

Mijn man loopt ook om half 6 op stal, waarom zou dat niet kunnen? Die moet om 6 uur richting zijn werk en hij voert altijd voor hij weg gaat.

Maar als je een staartriem goed gaat doen,waarom loop je dan met een halster?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 19:55

Ik heb er ook eentje die ik vast moet zetten omdat ze anders steeds met haar neus in mijn zak staat. Je weet het niet. We moeten gewoon heel voorzichtig zijn met het beschuldigen van mensen. Als ze onschuldig zijn dan kunnen ze wel voor de rest van hun leven getekend zijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 20:12

Ik beschuldig niemand,ik zeg alleen wat ik van die foto's denk.
En de staartriem goed doen duurt toch geen half uur? die man is een half uur bij dat paard bezig.

Baksleep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 08:53

is er inmiddels al bekend uit welke regio de foto's afkomstig zijn ?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 08:58

Volgens mij zijn deze foto's afkomstig uit Duitsland,voor zover ik het eruit kan halen.Er stond n.l. een Duits geschreven bericht bij.

Baksleep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:00

ja ok, maar die van facebook ook ?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:59

natasjuh schreef:
ja ok, maar die van facebook ook ?

Klopt. Die 3 van FB gaat om dezelfde man. (

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:05

Anoeska27 schreef:
gohya schreef:

Die in meerdere landen op meerdere tijdstippen actief is? Nee hoor, er zijn meerdere daders. Dit kan geografisch gezien qua tijdstippen onmogelijk door dezelfde dader gedaan zijn.

Mee eens.....dit zijn meerdere daders denk ik.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:09

Anoeska27 schreef:
Ik heb er ook eentje die ik vast moet zetten omdat ze anders steeds met haar neus in mijn zak staat. Je weet het niet. We moeten gewoon heel voorzichtig zijn met het beschuldigen van mensen. Als ze onschuldig zijn dan kunnen ze wel voor de rest van hun leven getekend zijn.

Ook mee eens. Heel voorzichtig mee zijn.Deze foto's zeggen mij nog heel weinig.

Ik zou dergelijke foto's ook pas als aanwijzing gebruiken als ze door de politie zijn vrij gegeven.

geetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:20

theorie hier over zijn er genoeg maar ik doe er nog eentje bij
profiel een reizend beroep
op de fiets waarschijnlijk
een steel van een bezem/schrobber
er is een kaart waarop de plaatsen staan aangegeven waar de beul actief geweest is
bietenpulp gevonden

mijn theorie : een schipper
als je namelijk de plaatsen /steden naast de watervaarwegen kaart legt zie je dat het heel aannemelijk is dat de dader via vaarwater in de buurt van deze plaatsen kan komen ..ook die in duitsland en belgie . een schipper heeft een fiets aan boord want hij moet zich daar waar hij aanmeert ook kunnen verplaatsen
het verklaard ook waarom het vaak dezelfde plaatsen/omgeving zijn
vanuit texel wordt er door noordholland heen bieten vervoert over water richting duitsland en belgie maar ook van uit limburg naar duitsland en belgie
een schipper heeft ook dek schrobbers nodig
iemand die lang in de binnenvaart gezeten heeft kent de waterwegen
en je kan binnen een paar uur over water sneller en verder reizen dan over de snelweg
mischien een gepensioneerd of ontslagen persoon maar net zo goed nog in binnenvaart aan het werk zijnde .
Afbeelding
Afbeelding

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:39

geetje1 je bent met een auto sneller dan met een boot hoor.Je moet ook door sluizen heen en daar heb je soms lange wachttijden.Wij vaarden van Swifterbant naar Zeewolde en deden er ruim 5 uur over incl.3 sluizen.
Die foto's op FB zijn met een camera gemaakt van de eigenaresse van dat paard! die man is geen eens eigenaar van dat paard.Denk je dat een eigenaar zijn eigen foto's gaat maken/opnemen en op FB gaat zetten?

Op het kaartje staat Ermelo niet eens bij.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:43

Precies, zowel de vaarkaart als de kaart met plaatsen geeft niet eens routes/plekken hier in de búúrt aan.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:45

Ik dacht eerst, misschien zou iemand die koerier of (vrachtwagen)chauffeur is zoiets ook wel kunnen doen. Die komen ook op de raarste tijdstippen door heel het land en rijden soms zelfs ook in andere landen. Maar dan is de vraag weer, zouden mensen zo'n risico nemen als je met zo'n opvallende bedrijfswagen door het land rijdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:53

Mijn man is vrachtwagenchauffeur en die heeft daar echt geen tijd voor. Bovendien wordt elke centimeter die ze rijden geregistreerd evenals wanneer en waar en hoe lang ze stil staan. Van de route afwijken is dus bijna niet mogelijk en op de meestal afgelegen plekken heb je met een vrachtwagen niets te zoeken dus dat zou dan al gauw opvallen.

geetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:55

ik zei ook het is een theorie
dat niet alle plaatsen er op staan klopt dit kaartje is gemaakt en helaas daarna zijn er nog plaatsen bij gekomen dit plaatje van die plaatsen is de geen die bij opsporing verzocht werd getoond . dus dt er plaatsen niet op staan kan ik niets aan doen
ik zeg absoluut niet dat ik gelijk heb het is een theorie net zoals vele mensen die hebben gemaakt
over de foto;s van die man heb ik het niet gehad gohya maar ook dat is ondanks het feit dat het niet de eigenaar is en hij daar niet thuis hoort een theorie gebaseerd op die foto
als ik gelijk zou kunnen hebben verklaard het gezien de waterwegen waarom er rondom mijn regio
het minste gebeurd (in mijn theorie dan)

heb ik gelijk of een ander ? ik weet het niet . maar ik heb mijn theorie wel met de politie gedeeld
omdat ik vind dat ik dat moet doen
ik hoop dat ze hem pakken en door welke tip of theorie dat gebeurt intereseerd me niet