Protest tegen afmaken wilde hengst bij Geeuwenbrug

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:47

saskiaojan schreef:
Ik volg het verhaal al met verbazing en nu val ik helemaal van mijn stoel...
Laten we de held spelen en de hengst redden en dan vervolgens donaties gaan vragen om het te kunnen castreren ed .... Juist vraag me werkelijk af waar het mis gaat in dit verhaal..

*gaat ook op zoek naar zielig paard en opent rekeningnummer

Inderdaad, hiermee is alles gezegd... Als je het geld niet hebt om een dier te redden moet je het laten gebeuren. Het gaat hier niet om een ingevallen paard dat geen eten krijgt en als hij niet gekocht werd zou hij nog meer lijden. Dit paard is niet gered, je hebt gewoon een onbeleerde hengst gekocht en daar horen kosten bij. Kun je die niet ophoesten, moet je dat niet doen.

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:58

secricible schreef:
saskiaojan schreef:
Laten we de held spelen en de hengst redden en dan vervolgens donaties gaan vragen om het te kunnen castreren ed .... Juist vraag me werkelijk af waar het mis gaat in dit verhaal..

Inderdaad, hiermee is alles gezegd... Als je het geld niet hebt om een dier te redden moet je het laten gebeuren. Het gaat hier niet om een ingevallen paard dat geen eten krijgt en als hij niet gekocht werd zou hij nog meer lijden. Dit paard is niet gered, je hebt gewoon een onbeleerde hengst gekocht en daar horen kosten bij. Kun je die niet ophoesten, moet je dat niet doen.

mee eens

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:29

Benice het is nooit goed!

Fijn dat je of jullie de hengst hebben gered van de slacht.
Zo een jong paard verdiend zeker een 2e kans.

Heel veel plezier en succes met het paard.
Ben ook heel benieuwd hoe het verder verloopt.

friendly

Re: Protest tegen afmaken wilde hengst bij Geeuwenbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:07

Dat het paard gered is vind ik alleen maar goed. Maar de vraag om donaties....nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:13

saskiaojan schreef:

_/-\o_

Het woord redden alleen al..
Nee, je hebt hem gekocht omdat je hem graag wilde hebben, en ja hij zou anders geslacht worden, zo ken ik er nog wel een paar honderd..
Fijn dat hij bij jou een goed thuis heeft, maar jezelf een veer geven en dan om geld vragen vind ik niet op z'n plaats.
Als je het onderhoud of de castratie niet kan betalen dan vraag ik me af of het wel verstandig is om er een paard bij te nemen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:16

BeniceCC schreef:
Gelukkig snappen genoeg mensen dat we niet schaamteloos om geld vragen en zeggen dat elke donatie welkom is. Wij hebben een paard gered en wel te verstaan een paard die nooit voor de slacht bedoelt was. Wij weten hoe t zit en t maakt me niet uit wat anderen denken. Ik ben blij dat er meer mensen zijn die voor zijn dan tegen. En mensen die gedoneerd hebben heel erg bedankt! En t is niet zomaar een koop van "hey" ik wil een paard kopen, het is geheel onverwachts gekomen, vandaar dat wij zeggen elke kleine donatie is welkom. Dus vergis je er niet in wat jullie zeggen. Dit is tevens mijn laatste bericht.

als je er het geld niet voor had, had je hem moeten laten gaan.
Je hebt gewoon een niet handmakke 2 jarige hengst gekocht. Blijkbaar was ie wel voor de slacht bedoelt gezien de vorige eigenaar dat besloot.

Op die manier zou ik ook voor 3 van de 5 paarden donaties moeten krijgen. :+

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:56

Ik vind het fantastisch dat het beestje naar een fijnbaasje gaat. Dit is toch een forum voor de PaardenLIEFHEBBER? I k merk van dat liefhebben maar weinig hier.....Iedereen die zijn best doet om iets goeds te doen, wordt hier direct de grond ingeboort want een dier "redden" is zielig? Volgens mij is dit gewoon een onverzorgd hengsje van een of andere boer die er nooit naar om keek en nu hopelijk kan meemaken dat mensen ook goed kunnen zijn. Je zal maar in handen komen van zo' boer als dier......je hele leven preventief voor de kop gerost worden omdat je hengst bent en komop hier iedereen weet dat het zo gaat met"waardeloze" jonge hengsten en de enige reden waarom hij er nu nog is, is omdat de eigenaar hem niet te pakken kreeg om de wagen in te rammen voor verkoop in utrecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:13

BeniceCC schreef:
Gelukkig snappen genoeg mensen dat we niet schaamteloos om geld vragen en zeggen dat elke donatie welkom is. Wij hebben een paard gered en wel te verstaan een paard die nooit voor de slacht bedoelt was. Wij weten hoe t zit en t maakt me niet uit wat anderen denken. Ik ben blij dat er meer mensen zijn die voor zijn dan tegen. En mensen die gedoneerd hebben heel erg bedankt! En t is niet zomaar een koop van "hey" ik wil een paard kopen, het is geheel onverwachts gekomen, vandaar dat wij zeggen elke kleine donatie is welkom. Dus vergis je er niet in wat jullie zeggen. Dit is tevens mijn laatste bericht.

Niet rot bedoelt, maar 'elke donatie is welkom' klinkt toch anders dan 'we gaan inzamelingsactie houden' (zoals het op de facebook staat).... Voor de zoveelste hengst die gecastreerd moet worden?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben hartstikke blij dat niet iedereen zomaar een dier hengst laat 'want dat is zo mooi'.. Maar je kon van tevoren toch ook al zien dat die ballen eraan zaten.. :+

Van wie is het paard gekocht überhaupt aangezien het volgens de berichtgeving om een 'wilde hengst' ging.. Had je dan niet beter kunnen bemiddelen om het paard kosteloos over te mogen nemen? Dan had je in ieder geval de castratie kunnen betalen, scheelt weer een 'inzamelingsactie'.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-08-14 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:20

Een dergelijk paard voor 250 euro mogen kopen is een mazzeltje.
Een paard houden kost je zeker 100 euro in de maand.
BerniceCC geeft aan nog geen 150 euro aan contact geld hebt om de castratie van te betalen, dan vraag ik me af of er dan ook donaties nodig zijn om überhaupt in het onderhoud te kunnen voorzien....

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:27

Zolang je eigenaar bent van een paard ben je vrij om de toekomst van dat paard te bepalen, of dat nou een lang en gelukkig leven of een enkeltje slachthuis is. Of een paard 'bedoeld is voor' de slacht kan alleen de eigenaar bepalen. Dat kun je vervelend vinden, maar zo zit de wereld op dit moment nou eenmaal in elkaar. Natuurlijk zijn er grenzen en moet je zorgen dat je paard de nodige verzorging krijgt. Ik ken de precieze situatie niet, maar deze hengst kwam uit een natuurgebied en ik kan mij slechtere plekken voorstellen om te verblijven als 2-jarige hengst. Als je als eigenaar je paard te wild en gevaarlijk vindt valt er naar mijn idee wel wat voor te zeggen om je verantwoordelijkheid te nemen en het dier te laten slachten. Beter dat dan dat er later iemand mee verongelukt. Als je van zoiets hoort en je kunt daar niet mee leven dan staat het je altijd vrij om een bod te doen op het dier (al moet je je dan wel afvragen waar het stopt, want anders heb je binnen de kortste keren een hele stal vol paarden). Het verbaasde mij dan ook niets toen bleek dat het dier verkocht is. Hopelijk kan de nieuwe eigenaar er wél iets mee beginnen.

Ik sluit mij wel aan bij een aantal andere bokkers dat ik het nogal vreemd vind dat er om sponsorgeld gevraagd wordt. Op de opmerking van een radioreporter dat hij niet wist dat er een ranch was in Drenthe wordt gezegd dat het 'zelfs een heel grote ranch' is. Als eigenaar van zo'n grote ranch lig je toch niet wakker van die paar rotcenten? Want de hoofdprijs hebben ze vast niet betaald. Ik kan mij niet anders voorstellen dan dat ze de aankoopprijs er aan reclame zelfs al weer dubbel en dwars uit hebben. Ik kan het niet helpen, maar als er wordt gesproken over paardenliefhebber zijn of niet, dan vraag ik me af of dat nou hetgeen is waar het hier om draait. Ik ken de mensen niet, dus ik wil er niet over oordelen, maar zo komt het niet over in elk geval.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:30

Elisa2 schreef:
Deze hengst is pas 2 jaar...als hij inderdaad in de natuur opgefokt is..geen wonder dat hij dan gevaarlijk is. Dat is iedere schuwe 2 jarige hengst..kwestie van castreren en rustig laten wennen aan mensen. Ik ben blij dat ie verkocht is.

Wat een onzin, juist een hengst die is grootgebracht in een natuurlijke kudde, waar ik bij dit paardje ernstig aan twijfel, is beter te hanteren dan eentje die door mensen is opgevoed. Iedereen gooit toch jonge paarden in opfok omdat "dat zo goed voor ze is?" * ben ik het ook niet mee eens, kleuters kunnen elkaar niet opvoeden. Een gemengde kudde kan dat wel.Maar laten we vooral blijven roepen dat hengsten gevaarlijk zijn, dat helpt!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:00

Ik blijf het ook na de uitleg, absurd en inderdaad schaamteloos vinden om geld te vragen want eigenlijk was dat geld voor de bruiloft bedoelt. Jullie hebben zélf bewust de keuze gemaakt om dit dier te kopen en wisten dat deze kosten erbij komen en kozen ervoor het doen van het geld voor de bruiloft. T zou mijn eer te na zijn om mijn handje op te houden. Dan maar gratis trouwen op een maandag ipv een dergelijke oproep te plaatsen.

Maar goed, dit zorgt ook weer voor gratis reclame uiteraard dus naast dat jullie een tof dier hebben gekocht is het wellicht voor de marketing van het bedrijf ook een slimme zet geweest!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:10

Ach het staat een ieder vrij te doen en te laten wat hij/zij wil.
Ik heb nooit een donatie gevraagd voor de operatie van een onzijdig konijn dat we gered hebben, het was eerlijk gezegd niet in me opgekomen.
Maar als iemand geld probeert los te peuteren met een zielig verhaal, het staat zo'n persoon vrij...
Net zo goed als het een ieder vrij staat geen cent te geven. ;)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:12

Zoolgangster schreef:
Ik heb nooit een donatie gevraagd voor de operatie van een onzijdig konijn dat we gered hebben, het was eerlijk gezegd niet in me opgekomen.

Sorry, maar ik vind dat je deze anekdote niet kunt gebruiken zonder op zijn minst te vertellen wat 'het' is geworden. :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:13

Fijn dat het paard 'gered' is (al vind ik niets mis met slachten.
Maar nu om donaties te gaan vragen? Ronduit schaamtelijk! Had het dier dan niet gekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:16

farahdiba46 schreef:
Ik vind het fantastisch dat het beestje naar een fijnbaasje gaat. Dit is toch een forum voor de PaardenLIEFHEBBER? I k merk van dat liefhebben maar weinig hier.....Iedereen die zijn best doet om iets goeds te doen, wordt hier direct de grond ingeboort want een dier "redden" is zielig? Volgens mij is dit gewoon een onverzorgd hengsje van een of andere boer die er nooit naar om keek en nu hopelijk kan meemaken dat mensen ook goed kunnen zijn. Je zal maar in handen komen van zo' boer als dier......je hele leven preventief voor de kop gerost worden omdat je hengst bent en komop hier iedereen weet dat het zo gaat met"waardeloze" jonge hengsten en de enige reden waarom hij er nu nog is, is omdat de eigenaar hem niet te pakken kreeg om de wagen in te rammen voor verkoop in utrecht.

Wat een vooroordelen.. Deze hengst stond in een natuurgebied, dus tenzij de boer elke week langs kwam om hem 'voor z'n kop te rossen' lijkt me dit sterk overdreven.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:22

ik vraag me dan wel af waar al die buurtbewoners nu zij die in protest waren. Die vonden het allemaal toch zo zielig dan willen die vast wat doneren.

SannieHorse7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:27

xSogno schreef:
En vinden het niet kunnen dat er een gezond beest wordt afgemaakt? Maar 'S avonds wel een biefstukje eten zeker?! Gaan ze alle koeien en varkens ook proberen te redden.
Zo typisch dit. Zodra mensen weten wat voor dier het is is het sielug maar al die anonieme varkens en koeien maken ze zich niet druk om zeker.

helaas,ik wel.Ik ben nauwelijks 12 en eet al een jaar geen vlees meer.

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:31

Wauw lees vol verbazing mee. Ken de betreffende ranch. Geld zat zou ik zeggen?? Vind het ook niet kunnen dat er om donatie word gevraagd. Zo duur is een castratie toch niet. Onderhoud is duurder hoor.

Volgende keer nadenken voor je ergens aan begint zou ik zeggen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:45

Ook ik vind het niet kunnen nu om geld te gaan vragen.
Als je graag iets wilt maar je hebt er het geld niet voor dan kan het dus gewoon niet. Hoe jammer dat misschien ook is zowel voor het paard als de betrokkenen die er energie in gestoken hebben.

Een castratie hoeft helemaal niet zo duur te zijn en je kunt altijd overleggen met de DA om bijvoorbeeld in twee keer te betalen.
Ik vraag me af wat er gebeurd als dit paard of een ander paard van de eigenaar ineens een kostbare operatie moet ondergaan. Blijkbaar is daar dan geen potje oid voor. Jammer want dat lijkt me een voorwaarde als je dieren hebt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:51

Vind het ook apart, als je een groot paardenbedrijf hebt hoef je toch niet te gaan.bedelen om de kosten van de castratie? Als je het paard daarna vijftien jaar kunt gebruiken heb je die kosten er zo weer uit..

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:52

Alja schreef:
Vind het ook apart, als je een groot paardenbedrijf hebt hoef je toch niet te gaan.bedelen om de kosten van de castratie? Als je het paard daarna vijftien jaar kunt gebruiken heb je die kosten er zo weer uit..

Dit inderdaad, zeer vreemd.. Wellicht gewoon gehaaid om de media aandacht rondom dit paard te gebruiken voor wat extra centjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:53

friendly schreef:
Dat het paard gered is vind ik alleen maar goed. Maar de vraag om donaties....nee.

Inderdaad. En dan vraag ik me af, als het paard over een paar jaar verkocht wordt met een mooie winst, krijgt iedereen zijn donatie dan weer terug?

smurf_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:55

YOURLOVER schreef:
xSogno schreef:
En vinden het niet kunnen dat er een gezond beest wordt afgemaakt? Maar 'S avonds wel een biefstukje eten zeker?! Gaan ze alle koeien en varkens ook proberen te redden.
Zo typisch dit. Zodra mensen weten wat voor dier het is is het sielug maar al die anonieme varkens en koeien maken ze zich niet druk om zeker.

Hier wil ik even mijn mening over geven.
Vleesvarkens en -koeien worden over het algemeen geproduceerd voor
de vleesproductie. Paarden daarin tegen zijn, zo ver als ik begrijp, hobbydieren.

Hierin zit een groot onderscheid, dus ik vind jou mening onterecht.

En die norm bepaal jij? Je weet dat er ook paarden gefokt worden voor vlees? Er zijn ook zoveel mensen die koeien en varkens voor de hobby houden. Wat maakt het ene dier meer waard dan het andere dan? Dat jij je kont op een paard parkeert?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:59

Idd want trouwen kun je zo duur maken als je zelf wilt en ik weet niet wat castreren kost maar das met 200 euro toch wel betaald lijkt me?