Nieuw licht op moord Larissa Dumont door "horrorhengst"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

julia444

Re: Nieuw licht op moord Larissa Dumont door "horrorhengst"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 19:50

Als er echt waar is wat in de telegraaf staat, (wat ik betwijfel, het is altijd minstens een beetje aangedikt)
Dan kunnen ze beter ook een onderzoek naar de politie starten. Zo raar dit, ik bedoel, hoe kan het dat de politie zo besluit dat dat de oorzaak is zonder ook maar te kijken naar de wonden waar je al uit had kunnen concluderen dat het raar is, en elk nadenkend mens (iedereen dus) kan toch wel begrijpen, vooral als je er onderzoek naar doet, dat een paar vegen op de neus van het paard onmogelijk past bij de grote beet in de hals waarbij zeker een paar slagaders zijn geraakt.
En ze hebben ook niet gekeken naar de rare kenmerken van haar kleding, en het raar zittende tuig van het paard? Hij had geeneens een zadel op en dat kan ieder mens zien, ook als je niks van paarden weet. Het hoofdstel zat raar, het paard had een zwaar bit in (en kon hierdoor de mond niet vergenoeg openen om zo'n wond aan te brengen) en haar kleding was amateuristisch aangedaan?
Bewijs genoeg dat beide genoemde scenario's niet van toepassing waren.
Sws vond ik het hele "horrorpaard" gedoe raar en hoe heeft een paard met een beet zo'n wond aan kunnen brengen? Ja paarden kunnen mensen vermoordden maar ik vind gewoon raar als ik bedenk wat voor een wond er was.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:31

Het had ook wel interessant geweest als men vastgesteld had hoe lang ze al overleden was en meer van dit soort dingen...

Als ze tijdens een ruzie o.i.d. omgebracht is en daarna in paniek dit scenario bedacht is van "ongeluk" tijdens het rijden, dan zit er waarschijnlijk toch nog best wat tijd tussen om de boel zo aan te kleden en neer te leggen dat het lijkt alsof het tijdens de training is gebeurd....

Maar wellicht is de situatie toch anders dan het nu lijkt, het zou wel heel bizar zijn anders... :(:)

Erg naar voor de nabestaanden dat alles zo weer opgerakeld wordt, en je vraagt je af wie dergelijke foto's naar de krant gaat versturen :?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:33

wake_up schreef:
renee16 schreef:
Vraag me meer af hoe ze toen ooit het politie onderzoek af hebben kunnen sluiten?! Zoiets wordt toch altijd goed uitgezocht voor het in de doofpot raakt?

Misschien dat meneer echtgenoot daar wat vriendjes/centjes heeft zitten?
Hopelijk komt de waarheid als nog aan het licht. Beter laat dan nooit

jeetje wat een gespeculeer.. niet zo netjes om maar dit soort ideeën te opperen zonder er bij
na te denken wat voor schade dit kan opleveren voor de desbetreffende persoon.

Onschuldig tot schuld bewezen is?
Niet op Bokt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:37

Pmarena iemand die wil dat het weer onderzocht word denk ik..

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:40

VivaLaVida schreef:
Ny lopen er 2 topics over.

Nooit geloofd dat jetalito dit gedaan heeft, het is mij een te raar verhaall wat van geen kant klopt. Wel bizar dat juist de telegraaf hier nu mee komt!

Telegraaf zoekt nu naar meer om opgeloste zaken. Om de krant interessant te houden denk ík.dus moet zo heel raar dat ze hier nu mee komen. Misschien een tip gehad of wat dan ook. Dus zo raar is dat niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:46

Stal nollie ik bedoelde bizar omdat zij juist ht hoogste woord hadden dat het paard dit gedaan had, destijds.

Ik las trouwens dit;

De familie heeft nooit iets te horen gekregen over de details van de dood van Larissa. “De politie liet ons geen foto’s zien en daarom gingen we altijd uit van een ongeluk. Nu blijkt het dat er wellicht sprake is van een misdrijf en wij vinden dat de politie alsnog onderzoek zou moeten instellen. Want als het moord was, loopt wel een dader vrij en onbestraft rond.”

Hoop zo voor de familie dat de waarheid boven tafel komt..

YlseKelders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:52

Wat een heel raar verhaal ik vind dat het van geen kant klopt !

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:59

Hoop dat de waarheid snel boven tafel komt!

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:04

Waarheid komt altijd wel bovendrijven. Ben op zn minst blij dat ze het paard niet hebben afgemaakt ervoor.

Mijn paardje heeft Jetalito als overgrootvader, was toch wel beetje geschokt om ineens dit soort nieuws over hem te vinden .. nooit geweten :(:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:10

Nieuwsverhalen neem ik vaak met een flinke korrel zout zeker als ze uit de Telegraaf komen. MOcht het inderdaad zo zijn dat er nieuw onderzoek komt vanwege mogelijkheid tot moord dan vind ik het heel erg sneu dat dit nu pas gebeurd en niet in het verleden is onderzocht. Het zal je moeder of je dochter/ zus maar zijn. Alle pijn van het verdriet wordt weer op gerakeld.
Mocht er sprake zijn van moord dan zijn er alleen maar verliezers. Inclusief de moordenaar. Sterkte voor de familie en haar dierbaren in deze moeilijke tijd. Dat er maar gauw eenduidige helderheid mag komen.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:56

Ik heb meerdere moordzaken bestudeerd en ik vind dit toch wel een van de meest bizarre.

Een paard kan niet te verwondingen aanbrengen die worden beschreven. En waarom hebben ze geen swab gedaan van de nekwond om uit te sluiten dat er paarden dna in zit. Dat met de sporen en de optoming van het paard klopt gewoon niet.

Als ze gevallen was had je dat kunnen zien in de bak, dit schreeuwt opgezet van alle kanten. Een paard wordt niet ineens helemaal gek om vervolgens rustig in de bak te gaan staan wachten op iemand.

En dan is er nog de man waarmee ze ruzie had, hij had motief want alle paarden die ze hadden staan waren wel wat geld waar niet te praten over de erfenis die hij kreeg, hij had gelegenheid ze waren daar alleen op een afgesloten terrein, Hij was niet handig met paarden maar hij kende het paard dus hij had hem makkelijk uit zijn stal kunnen halen en in de bak kunnen zetten. dit had op zijn minst onderzocht moeten worden.

Ik hoop voor de na bestaande dat er snel nieuws is en de moordenaar alsnog gepakt.

julia444

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:54

alice0cullen schreef:
Ik heb meerdere moordzaken bestudeerd en ik vind dit toch wel een van de meest bizarre.

Een paard kan niet te verwondingen aanbrengen die worden beschreven.En waarom hebben ze geen swab gedaan van de nekwond om uit te sluiten dat er paarden dna in zit. Dat met de sporen en de optoming van het paard klopt gewoon niet.

Als ze gevallen was had je dat kunnen zien in de bak, dit schreeuwt opgezet van alle kanten. Een paard wordt niet ineens helemaal gek om vervolgens rustig in de bak te gaan staan wachten op iemand.

En dan is er nog de man waarmee ze ruzie had, hij had motief want alle paarden die ze hadden staan waren wel wat geld waar niet te praten over de erfenis die hij kreeg, hij had gelegenheid ze waren daar alleen op een afgesloten terrein, Hij was niet handig met paarden maar hij kende het paard dus hij had hem makkelijk uit zijn stal kunnen halen en in de bak kunnen zetten. dit had op zijn minst onderzocht moeten worden.

Ik hoop voor de na bestaande dat er snel nieuws is en de moordenaar alsnog gepakt.

Dat dacht ik nou ook en het enige wat ik ervan weet heb ik geleerd uit een tv serie (waar je dus uit kan opmaken dat het niet veel is ;( )

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:52

ze hebben het er ook over dat zij eerst vermoord is en toen in de bak is neer gelegd. ze had sneakers aan met daar om sporen voor t paardrijden.
allemaal zo vaag..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:54

Nataschax schreef:
ze hebben het er ook over dat zij eerst vermoord is en toen in de bak is neer gelegd. ze had sneakers aan met daar om sporen voor t paardrijden.
allemaal zo vaag..

Dat lijkt me geen optie. Zoals de verwondingen omschreven zijn moet ze enorm gebloed hebben. Als ze elders vermoord was en verplaatst had dat zeker sporen gegeven.

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:00

ze vonden het vreemd dat ze bloed op haar schoenen had, nja ik heb de foto's niet gezien dus kan niet oordelen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:17

Hopelijk komt de waarheid aan het licht... ik heb het destijds al een vreemde zaak gevonden... Tenminste, met wat ik via de pers te weten ben gekomen.
Maar ja, journalisten kunnen een zaak behoorlijk verdraaid weergeven.
Wel heel bijzonder dat juist iemand van de Telegraaf met zoiets naar een forensisch onderzoeker stapt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:25

Caesar schreef:
Nataschax schreef:
allemaal zo vaag..

Dat lijkt me geen optie. Zoals de verwondingen omschreven zijn moet ze enorm gebloed hebben. Als ze elders vermoord was en verplaatst had dat zeker sporen gegeven.

Tja, stel dat het in huis gebeurd is..... je kleed het lichaam aan, wikkelt het ergens in, legt het in de bak, maakt het huis schoon, zet het paard soort van rijklaar erbij in de bak, smeert wat bloed op het paard en een steen waar ook nog over gesproken wordt, en belt de politie om te vertellen dat er een heel erg ongeluk gebeurd is.

Als men dat verhaal vervolgens slikt als zoete koek en geen verder onderzoek doet..... dan vallen weggewerkte sporen ook niet op :(:)

Maar ik blijf het te bizar voor woorden vinden dat niemand argwaan zou krijgen en kan eigenlijk niet geloven dat dit gebeurd zou zijn -O-

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:34

"Op verzoek van deze krant bestudeerde forensisch patholoog Danny Spendlove de schokkende beelden. Zijn oordeel: „In Larissa’s hals waren er meerdere scherprandige en diepe verwondingen, van oor tot oor. Nergens zijn paardentandafdrukken te zien. Dit zijn klassieke snijwonden, vrijwel zeker toegebracht met een mes. Dit is honderd procent een misdrijf.”

Je kan zeggen Telegraaf dit en dat.. Maar een forensisch patholoog doet niet zo maar dit soort uitspraken.

Ik hoop dat de waarheid boven tafel komt!

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:03

Ik heb gezocht -aanval van een hengst:
In dit geval doodt een hengst een krippel veulen (rond 1.30):
http://www.liveleak.com/view?i=363_1358390800

en van een forum over gevaarlijke hengsten pik ik deze - vond ik leuk - uit:

A friend of mine, an unbelievable study of equine behavior, kind of a "profiler" of sorts, was asked to come down to Fla to help with a stallion that a breeder had just bought, a world champion, that had previously killed a handler and injured quite a few more. When that stallion arrived, he was in a steel cage with 2 handlers on each side leading him with 8 foot long poles and another guy walking behind him with another long bat and a loaded pistol. The stallion was wearing the same halter he had been wearing for more than 5 years, he had worn places in his face from never having the halter removed. He was just too dangerous to approach without the halter, the handlers used hooks on the poles to attach to the sides of his halter so they did not have to approach him unprotected. Marshal told them to take the halter off when they put him in the stall.

Marshal just sat in front of the stall for 3 days studying that stallion's behavior, watching him watch other people in the barn and other horses being lead up and down the barn hall. On the 3rd day he walked into his stall carrying just a leather halter and a lead rope. That stallion swelled up to twice his size and Marshal just stood there, speaking quietly, not looking him in the eye, and in about 10 minutes the stallion walked over to him and ALLOWED Marshal to put the halter on him. That horse was never aggressive again. I asked Marshal how he knew when he was ready, Marshal never answered me other than to say, "he invited me in".
This is an example of abuse making the monster, I own a daughter of this stallion's and she and her babies are the sweetest ever.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:14

Hoe komen jullie er in vredesnaam bij dat een hengst geen zeer ernstige verwondingen met de mond kan aanbrengen? Dat is echt lulkoek.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:21

gekvanfleur schreef:
Hoe komen jullie er in vredesnaam bij dat een hengst geen zeer ernstige verwondingen met de mond kan aanbrengen? Dat is echt lulkoek.

Dat zei die patholoog ( zie bron hier eerder) vanwege het dikke bit en neusriem die het paard droeg was het onmogelijk om zijn mond ver genoeg te openen.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:23

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:27

[***] schreef:
Nessah schreef:

Dat zei die patholoog ( zie bron hier eerder) vanwege het dikke bit en neusriem die het paard droeg was het onmogelijk om zijn mond ver genoeg te openen.

plus de leeftijd van het dier op dat moment (slijting tanden) . ik geloof ook niet dat de hengst zulke ernstige verwondingen zoals beschreven toe kan brengen met 1 beet.

Wie zegt dat hij een keer gebeten heeft? Bit zegt niets, eventueel neusriem kan, maar hoeft absoluut niet..patholoog kan dat soort uitspraken niet doen zonder onderzoek betreffende bit e.d.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:28

En deze mensen (ik ga er toch vanuit dat zij meer kennis hebben van dit als de gemiddelde bokker, ze hebben niet voor niets gestudeerd := ) hebben gezien dat er geen tandafdrukken of bijtwonden waren.
Daarbij klopt het bloedpatroon op het hoofd van de hengst niet.

Ik snap niet dat mensen nog kunnen volhouden dat de hengst dit heeft gedaan, terwijl alles erop wijst dat het niet zo is...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:30

gekvanfleur schreef:
Wie zegt dat hij een keer gebeten heeft? Bit zegt niets, eventueel neusriem kan, maar hoeft absoluut niet..patholoog kan dat soort uitspraken niet doen zonder onderzoek betreffende bit e.d.

Ik denk dat een patholoog dit soort zaken prima kan onderbouwen, echter na het onderzoek pas uitspraken doet. Een patholoog gaat niet zo maar dingen roepen hoor, zeker niet onder naam en toe naam.