Perl-Borg: Rath met Totilas naar 85.180 procent

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sunlover1

Re: Perl-Borg: Rath met Totilas naar 85.180 procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 10:03

Ben voor paard en ruiter gewoon heel blij dat ze kennelijk steeds meer een fijne combinatie samen worden ipv alleen maar last te hebben het niet kunnen halen van de extreem hoge verwachtingen. Denk dat Sjef hierin ook een groot aandeel heeft gehad om de combinatie de juiste tools te geven en weer op te bouwen!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:50

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:09

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:05

Dus geen risico's nemen bij de prijsuitreiking en op een ander paard de ereronde rijden, Totilas kan volgens mij prima ererondes lopen.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:09

Ayasha schreef:
Neuh is niet nieuw, was bij de vorige ruiter met dit paard ook al zo. :D

Amen!

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 07:54

R12312 schreef:
LBLGypsyCobs schreef:
Wat gaat dat dier onregelmatig zeg, vooral de laatste lijn lijkt ie zich steeds op 1 been te gooien en dat hoofd zo knikken.

Ik kon het met de beste wil van de wereld niet negeren en vraag me af hoe de jury dat wel kan.

Ik zou zeggen, lees je eigen onderschrift eens!

Top gedaan! Een score die Totilas in de GP nog nooit heeft gelopen!

_/-\o_ haha mee eens !!!

Het is ze gegund !!! En vind het er super uitzien .... Hier weet iedereen altijd alles beter maar er is niemand die 85 procent in de kür rijd met Totilas... Dus ja kritiek hebben kan maar kom op zeg zouden jullie het zoveel beter doen?!

Respect voor Rath dat hij überhaupt met zo n paard wilde rijden ... Want zeg nou zelf ... Alles wat fout gaat ligt aan Rath en alles wat goed gaat ligt aan Totilas ;)....

Tuurlijk jammer dat Edward en Totilas geen combi meer zijn maar gaan we daar nou echt eeuwen over zeuren ?!
Ik ben fan van Rath &Totilas !

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 08:59

Zoals ik al eerder schreef, voordat de opmerking over mijn onderschrift gepapegaaid werd:

Ik gun die kerel al het goeds van de wereld.
Maakt me ook niks uit dat hij Totilas nu rijdt.

Maar ik gun het het paard niet zo door de ring te moeten gaan.
Een paard toont niet snel ongemak, als er zo'n onregelmatigheid is te zien, is er wat mis.
Het paard kan stuk zijn of de ruiter hindert hem.

Maar blijkbaar mag je er geen kritische blik op na houden, je mag alleen mee juichen met de massa.
Als Totilas dat magere endurance paard was geweest, moesten we dan ook ons mond houden?

Ach er was ook ooit iemand die tegen de massa in ging en zei dat de aarde rond was.
En er was ooit iemand die zei dat de aarde rond de zon draait en niet andersom en dat er nog meer zonnestelsels zijn.
Die man werd bespot, gevangen gezet en levend verbrand om zijn ideeën.

Het is niet meer dan menselijk om datgene eruit te pikken wat afwijkt.
Danwel om een afwijkende mening, danwel om een afwijkende draf en passage.

En dat staat helemaal los van iemand iets niet gunnen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:06

Totilas bewoog ook bij edward al zo. Het kan dus óók gewoon de beweging van het paard zijn. Vrijwel geen 1 paard is volledig gelijk in de voorbenen. Maar totilas loopt zo hectisch en daarom valt het veel meer op.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:11

Ik vind dat echt zo'n kulargument; dat je geen kritiek zou mogen leveren omdat je het ze zelf niet nadoet.
Ten eerste: eenzijdig want als je het zelf niet na kunt doen dan zou je helemaal niet mogen oordelen, ook niet positief want ten slotte heb je net gezegd dat je onkundig/niet net zo kundig bent.
Ten tweede het is niet (per se) waar: de trainers van de bekende ruiters brengen hun tijd vaak ook naast het paard door dus zijn die dan ineens ook onkundig? Nicole Werner heeft wel op hoog niveau gereden maar nooit zo in de spotlights gestaan als EG. Desondanks traint zij deze combinatie al jaren met succes. Dit voorbeeld laat dus zien dat soms de beste raadgevers (niet zijn stuurlui) wel aan wal kunnen staan.
Ten derde, maakt het feit dat je iets niet na/beter kunt doen, je ineens onwetend? Ik denk dat het pas onterecht zou zijn als je veronderstelt dat je het zelf beter zou doen maar dat heb ik nog niemand zien suggereren hier in dit topic.
Het is echt een argument waarmee een interessante discussie de das om wordt gedaan imo. De discussie die hier gevoerd wordt is nog steeds (en al jaren), is dit een goede combinatie, was het een fijne proef, haalt MAR eruit wat erin zit, en zijn de punten terecht.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:20

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Special fijner vond ogen dan de GP.

En vergeleken hoe ie bij Edward liep, heb ik het idee dat ie meer ruimte krijgt en ik heb het idee een paard te zien en geen machine.
Kan goed dat daardoor dat ongelijke voorbeen meer opvalt, dat ie nu wat meer vast-los-vast-los loopt en dat ie bij Edward meer werd vast gehouden.
Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen :D

Maar het was voor mij weer die laatste lijn die er qua onregelmatigheid enorm uitspringt.
Hij lijkt ook steeds te vroeg te willen stoppen, waardoor Rath hem weer in z'n vooruit moet zetten.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:22

Inderdaad..Dromenlies : alsof al die échte jury-leden ook allemaal GP reden.. beoordelen kun je leren, rijden lang niet altijd.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:25

Ik ken er genoeg die zelf niet super rijden, maar wel een goed oog hebben en het goed kunnen uitleggen, maar ken er ook die super rijden, maar het niet kunnen overbrengen.

Theorie en praktijk blijven nu eenmaal 2 verschillende dingen.
Maar als het 1 slecht is, kan het andere best goed zijn.

Ik ken mensen die de verkeersregels zowat kunnen dromen, maar waarbij je echt niet in een auto wil zitten.