Hengst doodt ander paard op het Schrepelpad

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: Hengst doodt ander paard op het Schrepelpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 08:32

Je moet naar beneden scrollen. Onderaan het artikel staan reakties en de eerste reaktie die je ziet is van de getuig en daar staan ook de links naar de foto's.

Die ene foto is echt eng... bbrrr dat oog van die bonte.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 08:36

Amaris schreef:
Je moet naar beneden scrollen. Onderaan het artikel staan reakties en de eerste reaktie die je ziet is van de getuig en daar staan ook de links naar de foto's.

Hier net zo, zijn geen reacties te vinden.....

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:17

ThreeFingers schreef:
Amaris schreef:

Hier net zo, zijn geen reacties te vinden.....

Heb je toevallig geen facebook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:32

heftig joh!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:21

Als ik de foto's zo zie vraag ik me af of er geen andere paarden in de buurt zijn geweest wat het gevecht heeft uitgelokt.
Ik zie een sloot zonder afrastering, als het paard had willen vluchten was hij daar wel in/door gegaan, een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Ik denk eerder dat ze beide echt voor de kill gingen of dat de een de ander heeft verrast en ineens zo fel was dat de ander gewoon geen kans heeft gehad.
Evengoed is het nooit verstandig paarden op een stuk te zetten waar ze elkaar in een hoek kunnen drijven.

Ik zie hierboven een link van de hoefslag, ga ik even bekijken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:40

Het zijn dus ruinen en de bonte viel de fries plots aan. De fries had zo te zien ook praktisch geen nekspieren dus dan kan je naar mijn weten ook sneller je nek breken... Triest verhaal

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:51

Jawel ik heb wel facebook. Best raar eigenlijk dat ik geen reacties kan zien...
Maar ja we zullen er wel nooit achter komen wat er precies gebeurd is.
Vraag me nog wel af hoe het met de bonte gaat en wat ze ermee gaan doen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 04:57

anneliesdj schreef:
Als ik de foto's zo zie vraag ik me af of er geen andere paarden in de buurt zijn geweest wat het gevecht heeft uitgelokt.
Ik zie een sloot zonder afrastering, als het paard had willen vluchten was hij daar wel in/door gegaan, een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Ik denk eerder dat ze beide echt voor de kill gingen of dat de een de ander heeft verrast en ineens zo fel was dat de ander gewoon geen kans heeft gehad.
Evengoed is het nooit verstandig paarden op een stuk te zetten waar ze elkaar in een hoek kunnen drijven.

Ik zie hierboven een link van de hoefslag, ga ik even bekijken.

Ja, er stonden paarden (ws merries) aan de overkant van het slootje, staat ook in een van de reacties van de getuige. De paarden stonden eerst rustig naar de andere paarden te kijken en toen begon de bonte op de ander in te bijten. Ook toen die al op de grond lag, waarschijnlijk op die manier ook zijn nek gebroken.