Pony's gered uit ondergelopen weiland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siepie

Re: Pony's gered uit ondergelopen weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:40

Als de waterschappen het land niet vol hadden laten lopen, dan nog was het land niet geschikt om dieren op te laten lopen. Het was bekend dat het water hoog stond en dat er overstromingen zouden komen. Het was te voorspellen dus hij had best eerder actie kunnen ondernemen.

Maar dat is mijn mening, met de achtergrondinformatie dat ik heb. :)

En 'het er niet mee eens zijn' met de omgang dat ligt even iets anders, ik denk dat hier op bokt niemand het er mee eens is. Maar zoals ik al zei, dat ga ik niet openbaar zetten.
1 voorbeeld wat toch al openbaar staat: pinto_1 @ [SMP] Broodfokkers van shetlanders?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:46

Waterschap heeft alle eigenaren bericht gestuurd, de eigenaar van deze pony's is officieel niet de eigenaar maar huurt het land, dus de verhuurder had moeten melden aan de eigenaar dat er hoogwaterrisico was.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:14

Sorry Laura maar dat is niet waar...
Dat land is prima geschikt en was zonder die sluizen nooit ondergelopen en ik ben er geweest... Ik woon er nota bene.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:16

Ik zeg niet dat het ondergelopen zou zijn, het zou alleen wel heel erg nat zijn. Hier in het land hadden ze geen enkel droog stuk om te liggen. Nu is nog steeds niet alles droog.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:19

Ommen ligt een stuk hoger. :)

Maar goed ik heb pony's in de wei "er naast" ooit verzorgd dus ik weet hoe die weilanden er uit zien. Ze zullen wel niet heel droog zijn maar wel leefbaar.

Misschien eerst eens een een kijkje nemen.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:24

berdien85 schreef:
elineXpooh schreef:
Waar hangt de eigenaar uit op dat moment?
Gelukkig zijn ze eruit gehaald :)

fijn met zn allen in dat kleine trailer ding :n

Beter dat dan ze daar langer laten staan om een andere trailer te zoeken..

Tja... ik denk niet dat ze bij de hulpdienst maar 1 trailertje hebben en als ik daar zou zijn en daar horen dat het 35 ponys zijn zou ik er niet maar een mee nemen :')

maar indd, gelukkig zijn ze eruit

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:24

Jammer dat de discussie nu over deze inhoud gaat terwijl ik in eerste instantie alleen maar zei dat ik het lachwekkend vond hoe desbetreffende meneer zich voordoet op tv. Volgens mij weet jij net zo goed over welke pony's het gaat en hebben wij wel eens bij de wei gestaan waar een pony met bloed en heel mager heel zielig in een hoekje stond en op de terugweg nog steeds.

Maar oke, ik ga er verder niet meer op in.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:33

Ja dat weet ik, maar baseer je oordelen op feiten want wat hier gebeurd is heel onredelijk naar de eigenaar toe.

Die pony's hebben geen luxe leven denk ik. En hij zal wel steken laten vallen. Ik snap wel wat je bedoeld met overdreven doen hoor. :P maar wie laat zijn slechte kant nou zien op TV? :P