Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
secricible schreef:En wat dacht je van een aardig zakcentje aan dekgeld? Of denk je dat totilassperma gratis is?
Dees schreef:Het is toch wel opvallend dat de berichtgeving over Totilas ieder jaar in het voorjaar piekt...
Zou het wellicht iets met het dekseizoen te maken hebben en het gezegde "uit het oog, uit het hart"?
Totilas zien we nooit weer terug op niveau.
Het is een mooie herinnering.
XxLiEsJuHhxX schreef:ZOOOOOO zonde van het paard..
kally schreef:Misschien wat anders, hij heeft meerdere paarden op stal rijdt hij daar wel wedstrijden mee...
Totilas is toch niet zijn enigste??
._Femkeeex schreef:XxLiEsJuHhxX schreef:ZOOOOOO zonde van het paard..
Zonde? Nee.... Ik vind het niet zonde. Ik hoopte hier stiekem al op. Paard kan nu genieten van zijn welverdiende rust en hoeft niet meer die veelste zware kunsten uit te voeren. Totilas mag van geluk spreken dat hij niet meer bij Edward staat (Niet vijandig naar Edward toe bedoeld). Anyway, ik hoop dat hij nooit meer terug komt en nu zijn leven mag slijten in de wei
. Onder leiding van Sjef Janssen nog wel, en die doet het niet voor 80% inzet. Cemlys schreef:Dees schreef:Het is toch wel opvallend dat de berichtgeving over Totilas ieder jaar in het voorjaar piekt...
Zou het wellicht iets met het dekseizoen te maken hebben en het gezegde "uit het oog, uit het hart"?
Totilas zien we nooit weer terug op niveau.
Het is een mooie herinnering.
maar denk je dat totilas dat nodig heeft? Om nog in de media te komen om zo dekkingen te krijgen. Hengst heeft zich zowiezo al bewezen in de sport, dat weet iedereen. Nu moeten zn nakomelingen wat gaan tonen, en moet hij zich vnl gaan bewijzen op fokgebied wat betreft dekkingen houden. volgens mij maakt het weinig meer uit of hij de ring nog inkomt, zat hengsten die zich bewezen hebben en niet meer de sport inkomen.
_Femkeeex schreef:Dat klopt. Maar Totilas hoeft niet meer (of tenminste nu niet) de stressvolle verre reizen naar wedstrijden te maken. Dat is imo al een groot pluspunt voor hem en gewoon trainen is minder zwaar dan trainen voor grote wedstrijden denk ik...
kimberley12 schreef:Ragdollcat schreef:Tuurlijk Tuurlijk Tuurlijk.
Het is gewoon ongeloofwaardig, men heeft het gewoon bewust zover laten komen.
Hij zou terug moeten gaan naar Edward Gal, wil het ooit weer kunnen schitteren.
Het is gewoon verleden tijd.
Denk niet dat dat nog zin heeft, aangezien hij kapot gereden is. Dan kan Edje er ook weinig meer
mee denk ik.
Kendra schreef:_Femkeeex schreef:Dat klopt. Maar Totilas hoeft niet meer (of tenminste nu niet) de stressvolle verre reizen naar wedstrijden te maken. Dat is imo al een groot pluspunt voor hem en gewoon trainen is minder zwaar dan trainen voor grote wedstrijden denk ik...
De laatste keren dat ik Totilas heb gezien met Rath oogde hij toch minder ontspannen dan bij Gal...

russel schreef:Waarom toch altijd Edward? Die rijdt ook niet altijd even vriendelijk, maar heeft Totilas, net als een nieuwe auto of vulpen, goed in kunnen rijden.
Nu is de finetuning zoek, andere ruiter, korter, ander gewicht, andere zithulp door lengte en gewicht en andere rijmentaliteit, weg. Dat weer goed geoilied te krijgen, kost tijd.
Het is geen hobbelpaard, ga zitten, muntje erin en gaan met die banaan..dat is de uitdaging, een dier met eigen karakter en wellicht zo gedresseerd dat hij ook de weg kwijt was...
Ga er maar aanstaan. Al die super paarden die verkocht worden, schitteren die meteen ook weer in de GP?
Een goed paard past zich aan aan de ruiter en kan het net ietsjes anders ook weer aanleren, maar dat kost tijd.
Ik vind het knap dat ze er toch voor gaan ondanks de bijtende en zure kritiek steeds, alsof her niet mag lukken...
liedjuh2 schreef:Akhal_Teke schreef:Zonde hoor.
Als eigenaar zou ik toch geprobeerd hebben de eerste ruiter te behouden.
Als de vermoedens kloppen dan hebben ze hem juist gekocht om hem weg te krijgen bij Edward omdat de combinatie die zij vormden een te grote concurrent was voor Duitsland.
russel schreef:Waarom toch altijd Edward? Die rijdt ook niet altijd even vriendelijk, maar heeft Totilas, net als een nieuwe auto of vulpen, goed in kunnen rijden.
Nu is de finetuning zoek, andere ruiter, korter, ander gewicht, andere zithulp door lengte en gewicht en andere rijmentaliteit, weg. Dat weer goed geoilied te krijgen, kost tijd.
Het is geen hobbelpaard, ga zitten, muntje erin en gaan met die banaan..dat is de uitdaging, een dier met eigen karakter en wellicht zo gedresseerd dat hij ook de weg kwijt was...
Ga er maar aanstaan. Al die super paarden die verkocht worden, schitteren die meteen ook weer in de GP?
Een goed paard past zich aan aan de ruiter en kan het net ietsjes anders ook weer aanleren, maar dat kost tijd.
Ik vind het knap dat ze er toch voor gaan ondanks de bijtende en zure kritiek steeds, alsof her niet mag lukken...