Rentree Totilas te laat voor deelname aan Wereldruiterspelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:44

Ik snap niet dat mensen hier nog willen dat hij terug gaat naar EG. Dat paard heeft al zoveel blessures gehad, zo'n paard wil je toch niet meer hebben. Het niveau wordt elke keer hoger, betere paarden worden gefokt.. als die terugkomt heb je er niks meer aan. OS haalt die toch al niet meer.

BigOne

Re: Rentree Totilas te laat voor deelname aan Wereldruiterspelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:18

Buiten alle commotie om, Totilas blijft natuurlijk wel een wereldknol. Dus laten we met z'n allen dat Duitsland/Nederland gedonder eens laten rusten en misschien kunnen we gewoon eens een keer blij zijn dat hij waarschijnlijk nog eens weer in de ring komt, wie er ook op zijn rug zit.

nietactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:44

Duitsland heeft nog aangeboden of ze Totilas terug wilden kopen. Maar dat heeft Nederland niet gedaan..

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:45

lucynoz schreef:
Duitsland heeft nog aangeboden of ze Totilas terug wilden kopen. Maar dat heeft Nederland niet gedaan..

Duitsland heeft em niet gekocht van Nederland, Schockemohle en Linsenhof hebben em gekocht van Visser...

tjongejonge...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:50

lucynoz schreef:

Wanneer?

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:24

Misschien wat anders, hij heeft meerdere paarden op stal rijdt hij daar wel wedstrijden mee...
Totilas is toch niet zijn enigste??

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:27

Ik hoop dat die Totilaszoon die nu bij EG staat iets wordt :)

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:45

secricible schreef:
En wat dacht je van een aardig zakcentje aan dekgeld? Of denk je dat totilassperma gratis is? :D

Ook dat zal aan inflatie onderhevig zijn.

Dat wij Edward graag zien is duidelijk, toch vind ik het jammer dat de combi Rath/Totilas de laatste 2 jaar uit het cirquit is geweest. Dat Rath niet kan tippen aan een aantal Nederlandse ruiters wil niet zeggen dat ik Totilas of Valegro niet wil zien. :)F :)F :)F

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:48

Urielle schreef:
Ik hoop dat die Totilaszoon die nu bij EG staat iets wordt :)

Dat hoop ik ook ja! Jammer genoeg is Rio voor hem nog te vroeg..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:50

Dees schreef:
Het is toch wel opvallend dat de berichtgeving over Totilas ieder jaar in het voorjaar piekt...
Zou het wellicht iets met het dekseizoen te maken hebben en het gezegde "uit het oog, uit het hart"?

Totilas zien we nooit weer terug op niveau.
Het is een mooie herinnering.

maar denk je dat totilas dat nodig heeft? Om nog in de media te komen om zo dekkingen te krijgen. Hengst heeft zich zowiezo al bewezen in de sport, dat weet iedereen. Nu moeten zn nakomelingen wat gaan tonen, en moet hij zich vnl gaan bewijzen op fokgebied wat betreft dekkingen houden. volgens mij maakt het weinig meer uit of hij de ring nog inkomt, zat hengsten die zich bewezen hebben en niet meer de sport inkomen.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:52

XxLiEsJuHhxX schreef:
ZOOOOOO zonde van het paard.. :(

Zonde? Nee.... Ik vind het niet zonde. Ik hoopte hier stiekem al op. Paard kan nu genieten van zijn welverdiende rust en hoeft niet meer die veelste zware kunsten uit te voeren. Totilas mag van geluk spreken dat hij niet meer bij Edward staat (Niet vijandig naar Edward toe bedoeld). Anyway, ik hoop dat hij nooit meer terug komt en nu zijn leven mag slijten in de wei :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:56

kally schreef:
Misschien wat anders, hij heeft meerdere paarden op stal rijdt hij daar wel wedstrijden mee...
Totilas is toch niet zijn enigste??

Nee. Hij heeft eind februari in Vidauban nog goed gereden met wat jonge dieren :).

_Femkeeex schreef:
XxLiEsJuHhxX schreef:
ZOOOOOO zonde van het paard.. :(

Zonde? Nee.... Ik vind het niet zonde. Ik hoopte hier stiekem al op. Paard kan nu genieten van zijn welverdiende rust en hoeft niet meer die veelste zware kunsten uit te voeren. Totilas mag van geluk spreken dat hij niet meer bij Edward staat (Niet vijandig naar Edward toe bedoeld). Anyway, ik hoop dat hij nooit meer terug komt en nu zijn leven mag slijten in de wei :D

Totilas wordt nog gewoon getraind, hoor :)). Onder leiding van Sjef Janssen nog wel, en die doet het niet voor 80% inzet.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:02

Dat klopt. Maar Totilas hoeft niet meer (of tenminste nu niet) de stressvolle verre reizen naar wedstrijden te maken. Dat is imo al een groot pluspunt voor hem en gewoon trainen is minder zwaar dan trainen voor grote wedstrijden denk ik...

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:34

Cemlys schreef:
Dees schreef:
Het is toch wel opvallend dat de berichtgeving over Totilas ieder jaar in het voorjaar piekt...
Zou het wellicht iets met het dekseizoen te maken hebben en het gezegde "uit het oog, uit het hart"?

Totilas zien we nooit weer terug op niveau.
Het is een mooie herinnering.

maar denk je dat totilas dat nodig heeft? Om nog in de media te komen om zo dekkingen te krijgen. Hengst heeft zich zowiezo al bewezen in de sport, dat weet iedereen. Nu moeten zn nakomelingen wat gaan tonen, en moet hij zich vnl gaan bewijzen op fokgebied wat betreft dekkingen houden. volgens mij maakt het weinig meer uit of hij de ring nog inkomt, zat hengsten die zich bewezen hebben en niet meer de sport inkomen.

Dekken is ook emotie, dus als Schockemöhle wil dat de fokkers blijven komen zal hij toch echt wat reuring moeten maken. Als Gal 'em was blijven rijden had ie waarschijnlijk meer aan de dekkerij verdiend dan nu. (en andersom: als Totilas bij een amateurruiter was terechtgekomen was ie nooit weer voorgesteld bij het KWPN...).

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:35

_Femkeeex schreef:
Dat klopt. Maar Totilas hoeft niet meer (of tenminste nu niet) de stressvolle verre reizen naar wedstrijden te maken. Dat is imo al een groot pluspunt voor hem en gewoon trainen is minder zwaar dan trainen voor grote wedstrijden denk ik...

De laatste keren dat ik Totilas heb gezien met Rath oogde hij toch minder ontspannen dan bij Gal...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:38

kimberley12 schreef:
Ragdollcat schreef:
Tuurlijk Tuurlijk Tuurlijk.

Het is gewoon ongeloofwaardig, men heeft het gewoon bewust zover laten komen.

Hij zou terug moeten gaan naar Edward Gal, wil het ooit weer kunnen schitteren.

Het is gewoon verleden tijd.

Denk niet dat dat nog zin heeft, aangezien hij kapot gereden is. Dan kan Edje er ook weinig meer
mee denk ik.

Hij is denk ik niet kapot gereden hoor, hij wordt zo goed mogelijk verzorgd.
Wat wil je ook he, zoveel geld voor neergeteld.

Het is meer dat de berijder van Totilas weinig zelfvertrouwen heeft en het klikt gewoon niet tussen die twee, in ieder geval niet zoals het was tussen Totilas en Edward Gal.

Dus dat komt gewoon niet meer goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 07:46

Waarom toch altijd Edward? Die rijdt ook niet altijd even vriendelijk, maar heeft Totilas, net als een nieuwe auto of vulpen, goed in kunnen rijden.

Nu is de finetuning zoek, andere ruiter, korter, ander gewicht, andere zithulp door lengte en gewicht en andere rijmentaliteit, weg. Dat weer goed geoilied te krijgen, kost tijd.

Het is geen hobbelpaard, ga zitten, muntje erin en gaan met die banaan..dat is de uitdaging, een dier met eigen karakter en wellicht zo gedresseerd dat hij ook de weg kwijt was...

Ga er maar aanstaan. Al die super paarden die verkocht worden, schitteren die meteen ook weer in de GP?

Een goed paard past zich aan aan de ruiter en kan het net ietsjes anders ook weer aanleren, maar dat kost tijd.

Ik vind het knap dat ze er toch voor gaan ondanks de bijtende en zure kritiek steeds, alsof her niet mag lukken...

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:09

Kendra schreef:
_Femkeeex schreef:

De laatste keren dat ik Totilas heb gezien met Rath oogde hij toch minder ontspannen dan bij Gal...

Het rijden kan kloppen, maar ik bedoel nu hij niet meer aan grotere wedstrijden -zoals de de olympische spelen- meedoet, hoeft hij niet meer naar de andere kan van de wereld te reizen. En ik zie liever dan ze wat later terug komen (of zelfs nooit) dan dat ze eerder terugkomen. Ze kunnen over een maand meedoen aan bv de olympische spelen, maar dan als een gespanne combi of ze kunnen wat langer wachten en als goede, ontspannen combi terugkomen in de sport.. Alles heeft zijn tijd nodig en heb nooit een filmpje gezien waarin die duitser op Toti rijdt, maar kom op, zo'n paard rijdt je echt niet meteen vlekkeloos rond. Edward heeft er tenminste ook jaaaàren over gedaan om Tot tot dit nivo te brengen. :)

Ik blijf bij mijn mening, ik hoop dat hij nooit meer terug in de sport komt, maar komt hij dan toch terug? Dan liever wat later..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:47

russel schreef:
Waarom toch altijd Edward? Die rijdt ook niet altijd even vriendelijk, maar heeft Totilas, net als een nieuwe auto of vulpen, goed in kunnen rijden.

Nu is de finetuning zoek, andere ruiter, korter, ander gewicht, andere zithulp door lengte en gewicht en andere rijmentaliteit, weg. Dat weer goed geoilied te krijgen, kost tijd.

Het is geen hobbelpaard, ga zitten, muntje erin en gaan met die banaan..dat is de uitdaging, een dier met eigen karakter en wellicht zo gedresseerd dat hij ook de weg kwijt was...

Ga er maar aanstaan. Al die super paarden die verkocht worden, schitteren die meteen ook weer in de GP?

Een goed paard past zich aan aan de ruiter en kan het net ietsjes anders ook weer aanleren, maar dat kost tijd.

Ik vind het knap dat ze er toch voor gaan ondanks de bijtende en zure kritiek steeds, alsof her niet mag lukken...

Eens behalve één opmerking, een goed paard past zich niet aan maar een goede ruiter past zich aan.

ArmaWhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 09:25

liedjuh2 schreef:
Akhal_Teke schreef:
Zonde hoor.
Als eigenaar zou ik toch geprobeerd hebben de eerste ruiter te behouden.

Als de vermoedens kloppen dan hebben ze hem juist gekocht om hem weg te krijgen bij Edward omdat de combinatie die zij vormden een te grote concurrent was voor Duitsland.

Kijk daar heb je het.. al die jaloersie Bah ;(

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 09:35

Die zien we nooit meer terug.... -O- Blijft eeuwig zonde!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 09:50

russel schreef:

Ik ben het grotendeels met je eens, ware het niet dat zij zelf degene waren die riepen het klusje wel even te klaren. De eerste maanden werd er zo verschrikkelijk hoog van de toren geblazen door Team Schockemohle/Linsenhoff/Rath, dat de verwachtingen dan automatisch hoog (gehouden) worden. Daar zit ook de meeste bitterheid bij mensen denk ik.

Ik ben zelf wel heel blij dat ze het nu sinds enige tijd over een andere boeg gooien en inderdaad de tijd nemen. Nu nog gewoon pas weer berichten naar buiten brengen als er daadwerkelijk gestart wordt ipv aankondigen en afmelden elke keer. Geloof ik zelf nog dat de puzzelstukjes op zijn plek gaan vallen en ze op hoog niveau terug gaan komen? Eerlijk gezegd niet, maar ik laat me graag verrassen! :D

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:31

Het gaat wat mij betreft ook niet om Gal, maar om het paard. zondermeer van wereldklasse en echt jammer dat die niet meer te zien is. En verder helemaal eens met @mylittlejoy...

misskrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:56

Ik ga wel mee in de post over Anky, er word alleen maar gesproken over hoe 'Duitsland iets van Nederland heeft afgenomen' maar Upido die 'van Duitsland was' heb ik ook nooit meer gezien of iets van gehoord sinds hij bij Anky staat. Wat mij eigenlijk ook niet verbaasd en Totilas heb ik in de ring nooit taktzuiver gezien.
of zeg ik nu hele vreemde dingen en word ik compleet afgebrand? ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:06

Afgebrand niet, maar persoonlijk kan ik er niet zo goed tegen dat de 'bokt-jury's' zoveel dingen zien die er zouden mankeren aan een paard terwijl het dier constant boven de 90% loopt bij verschillende juryleden met meer ervaring dan wij allemaal bij elkaar.