Mousmous schreef:Meiske1577, je mag ook hier geen Grand Prix rijden op een trens. Het is hier toegestaan t/m ZZ-Zwaar, daarna verplicht stang en trens.
Ik snap alleen niet waarom meteen alle professionele ruiters over een kam geschoren worden. Deze sukkel is echt niet de graadmeter voor anderen, ook al zal hij de enige niet zijn. En hij komt er al zeker langer mee weg, dat is zo jammer, Matine is ook echt niet vriendelijk gereden, daar heeft hij ook al een keer een waarschuwing mee gekregen tijdens het losrijden.
En wat hij er hier voor bitten in heeft hangen daar hoeft hij op wedstrijd niet mee aan te komen, dat kan hij hier op zo'n demonstratiedag dan weer wel flikken.
Maar op wedstrijd is bloed, meteen uitsluiting. Adelinde heeft dat ook al meegemaakt. Bloed in de mond wat kwam doordat Parzival op zijn lip had gebeten en het plekje amper te zien was. Maar meteen uitsluiting.
En iedereen die hier zegt zoveel op wedstrijden te zien qua doorgespoorde paarden, waarom ga je dan niet meteen naar de federatievertegenwoordiger om een klacht in te dienen tegen die persoon. Daar ligt ook een verantwoordelijkheid. Zelf heb ik dat al wel een keer gedaan bij een fiks doorgespoord paard waar het bloed te zien was. Maar op wat ruk en plukwerk na, heb ik op maar weinig wedstrijden doorgespoorde paarden gezien.
Nombrado, staartgezwiep is ook niet altijd een graadmeter, alleen in combinatie met spanning. Merries kunnen nu eenmaal al wat gevoeliger zijn en wat sneller gepikeerd, neem aan dat jij dat ook wel weet. Ik heb er zelf zo een op stal staan, schat van een dier, wil flink voor me werken, maar een echt kruidje roer me niet, zij zwiept ook een beetje met haar staart, maar wel in combinatie met een ontspannen uitdrukking. Matine was wel een ander geval, dat was net een helikopter met die staart van haar.
en terecht! Uitsluiting.
Adelinde maakt zich er zeker ook zeer schuldig aan. Mond open, veel druk en kracht op de teugels en snokken in de mond. Lijkt meer op surfen dan op mooi harmonieus ontspannen rijden.
Ik zou de kaak van Parcival wel eens willen zien op de xray
verder heb ik nergens iets genoemd over staartzwiep ???
Wel over open mond...ism kinketting, stang en trens en retestrakke neusriem aangenoerd? en dan nog die mond open? of lipje getuit naar voren om toch maar een manier te vinden onder de pijn en druk uit te komen? Dierenmishandeling!
Topsport of niet...het paard heeft niet gevraagd om topsport. Het moet wel dierwaardig blijven.
Dressuur is bedoeld om een paard zijn eigen aanleg en talent meer tot uitdrukking te brengen en te vervolmaken. Niet om het paard te pijnigen en af te branden.
Geen goed woord voor over!
Als men zich eerst eens duidelijk aan de reglementen houd in de FEI? dan zijn er nog maar heeeeeel weinig ruiters die top scoren.
Daar zijn de nederlandse ruiters (meeste) mede schuldig aan