Lyon: Charlotte Dujardin rijdt record,Edward Gal derde

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

thembi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:25

rien10 schreef:
En niemand die dat handje -tak-tak-tak- van Dujardin verschrikkelijk vind? Bij iedere stap TAK TAK TAK hand naar achteren. En dan bij Gal spreken van Spanning? Hier ook hoor, alleen niet zo netjes opgelost vind ik .

Ik zie het ook, ze houdt haar armen te recht waardoor er veel spanning is in haar onderarmen en zo teveel spanning krijgt in haar handen. Met name in de draf zie je dat bij haar en dat stoort mij ook al tijden, verder heeft ze terecht gewonnen.
Ik krijg alleen geen "wauw gevoel" bij deze combinatie

rien10

Re: Lyon: Charlotte Dujardin rijdt record,Edward Gal derde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:38

Ja, "te stille hand" is misschien beter verwoord thembi dan Tak Tak Tak.
Te rechte arm, te hoge hand. Nogmaals; ik doe het haar niet na. Maar ben stiekem wel trots om mijn dochter die heel, heel serieus met haar dressuur bezig is en dit filmpje ziet "mam, moet je eens kijken, als ik dat doe dan is M. niet blij met me (instructrice). Toch kan je zo aan de wereld top eerste worden." Dochterlief komt er wel met haar pony. 8-)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:59

rien10 schreef:
Te rechte arm, te hoge hand. Nogmaals; ik doe het haar niet na. Maar ben stiekem wel trots om mijn dochter die heel, heel serieus met haar dressuur bezig is en dit filmpje ziet "mam, moet je eens kijken, als ik dat doe dan is M. niet blij met me (instructrice). Toch kan je zo aan de wereld top eerste worden." Dochterlief komt er wel met haar pony. 8-)

God... :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:09

Ha ha ja net Pasen geweest he?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:13

rien10 schreef:

Ipv trots te zijn dat ze dat zegt zou je haar ook kunnen leren dat zij waarschijnlijk niet precies hetzelfde doet als Charlotte en dat ze nog een hééééléboel bij te leren heeft voor ze daar überhaupt commentaar op moet gaan leveren.
Als je echt wil dat ze er wel komt, dan is dat een hele wijze les die ze moet leren om succesvol te worden.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:43

Mee eens horseyfries!

Even een uitstapje van dit onderwerp, ik meende vorig jaar gelezen te hebben dat de wereldbeker ook het doel was van de heren Schokkemole en Rath?

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:13

M3lisss schreef:
Helaas niet. Ik heb van de week een Paypal-account aangemaakt, speciaal voor dit weekend, maar ik kan hem nog niet gebruiken omdat de verificatie nog niet rond is ;(

Guess what? Mijn verificatie is rond. FML :')

Dan maar dit weekend Rolex-Kentucky.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:17

M3lisss schreef:
M3lisss schreef:
Helaas niet. Ik heb van de week een Paypal-account aangemaakt, speciaal voor dit weekend, maar ik kan hem nog niet gebruiken omdat de verificatie nog niet rond is ;(

Guess what? Mijn verificatie is rond. FML :')

Dan maar dit weekend Rolex-Kentucky.

:))

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:24

:D

Ik keek net in het video-archief en werd helemaal gelukkig van al het materiaal wat daarin zit en ik kan kijken!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:30

Ohhh ja. Overtuiging dat dochterlief nog heel heel veel te leren heeft is duidelijk. En dat zo nooit zo ver zal komen is ook duidelijk. Maar ik zeg ook niet dat ze "zo goed is". Ik zeg dat ik er trots op ben dat ze altijd serieus dressuurt als ze dressuur (als ze niet springt of buiten rijdt). Dat bedoel ik te zeggen. Dus niet rukken en plukken, eerst " lopen" dan "goed lopen" en dan komt de rest ook wel. En dat "ze er wel komt".... Ach wie weet. Blijft t bij de L. Wordt het M of Z? Weet ik veel. Wel weet ik dat ze serieus en eerlijk met haar pony bezig is. Basis basis basis. Maar ja. Dit komt als geschreven tekst misschien niet zo goed over. Wellicht bedoelen we alletwee t zelfde. En ik vind oprecht dat m'n dochter n stel goede ogen in d'r koppie heeft die kritisch kunnen kijken. Gelukkig kijkt ze ook kritisch naar zichzelf. En naar mij

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:15

Dat ze nooit zover zal komen weet je niet! Dream big!
Maar ze komt er zeker niet door tijd te verdoen met kritiek te geven op anderen, ze zou er meer van leren als ze ging kijken wat Charlotte zo goed doet! En dat is soms ook even duidelijk inkomen met een ophouding als dat nodig is op een bepaald moment, om daarna gelijk weer los te kunnen laten.

Ik bedoel dit echt positief ook al komt het misschien over als kritiek, maar het zou zonde zijn als zo'n serieus dressurend meisje uiteindelijk weer één van de vele mensen wordt die beter zijn in kritiek geven op anderen, dan het zelf super te doen. Het is een keuze of je je tijd besteed aan beter willen worden en te kijken om te leren, of om je beter te willen voelen en te kijken om kritiek te leveren.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:36

Ha ha. Ja, idd bedoelen we t zelfde. Ik zie t! "Mam, niet zo critisch! Weet je wel hoe jong die pony van L. Is en wat voor basis opleiding hij heeft gehad. Ik vind het top wat L. Met m presteert ". Dat is de strekking van 99% van onze gesprekken. Mam kan nog n hoop leren van dochter. Zucht.

Ps. Pony is er een met een willetje (en daarom ook zo super leuk). Dochter of ik moeten ook echt wel eens doorkomen "nee meneer, tot hier en niet verder". En dan weer klaar. Moet eerlijk bekennen dat dochter consequenter is dan ik. Zeker met grondwerk. Ik heb wel meer ervaring met rijden, maar zij is meer van t type volhouden , consequent zijn, dan komt t goed.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:42

Maar goed, al met al zitten we behoorlijk op een lijn, en blijf ik Dujardin niet prettig in de hand vinden. Maar ik vind dat meningen hierover mogen verschillen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:18

Meningen kunnen idd verschillen, feit is dat zij Olympisch kampioen is en wereldrecords rijdt ;) En dat haal je niet met slecht rijden, en ook niet met niet prettig handwerk.
Ze is mijn voorbeeld en ik rijd zelf Grand Prix. Maar denk dat je soms pas met die ervaring kunt beoordelen hoe iemand rijdt, eerlijk gezegd, omdat je dan pas weet wat er nodig is voor bepaalde oefeningen, wat er allemaal fout kan gaan, en dat je dan veel beter gaat kunnen inschatten of iets bewust gedaan wordt door de ruiter en of het een correctie is die noodzakelijk was en niet anders kon.
Ik riep toen ik Z reed ook altijd dat ik dat wel kon zien, feit is dat ik nu veel meer begrijp en kan zien dan toen door de ervaring die ik intussen heb opgebouwd. Maar dat zie je altijd pas achteraf in ;)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:21

Iets kunnen zien en iets kunnen "waarderen/beoordelen" is idd wat anders. En , zoals ik al zei; t is nogal n paard wat ze onder zich heeft. Ik doe het haar niet na hoor.