Springpaard London verkocht voor 8,6 miljoen euro - update

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:16

Floor_x schreef:
Abacab schreef:

Wapenhandel? Daar kleeft leed en bloed aan. Daar zou iedereen zich verre van moeten houden. Maar het geld lonkt, er is heel veel mee te verdienen. Maar dat rechtvaardigd het produkt nog niet.

Ook de politie die ons beschermt doet gewoon mee aan die handel hoor. Ik zie niet in wat er verkeerd is aan wapenhandel... En al helemaal niet wat er mis mee is om een sponsorcontract met ze aan te gaan, het is nou niet zo dat Edward voor iedere wedstrijd een wapen moet verkopen aan iemand die van plan is z'n gezin overhoop te schieten.
Overdrijven is ook een vak

Dat was eigenlijk al wat ik dacht en wilde zeggen, maar niet wist hoe ik het moest verwoorden.
Enne, niet iedere persoon met een wapen is een idioot die iedereen neer wil schieten hoor, zitten meer normale mensen tussen dan je denkt :+

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:17

Joyce_R schreef:
Als je dan toch London al zou willen hebben en op zou hebben geboden voor zeg, 8 miljoen euro, en je hebt verloren. Is 't wel ideaal als je voor een 'schamele' 2 miljoen euro de rest van alle paarden er ook bij neemt in die combinatiekavel. Ben heel benieuwd!

precies mijn gedachte! Heb je london en alle andere paarden (die je vervolgens zo weer van de hand kunt doen).

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:17

Albert schreef:
Gentlegiant schreef:
Waarom is dat erg jammer? Glock is toch niet veel anders dan bv. Rolex?
Dat hij in wapens handelt wilt niet zeggen dat glock slecht is anders had hij allang die "goede" naam niet meer. ;)

Ik vind het behoorlijk anders, een Glock is enkel en alleen gemaakt om te doden of te verwonden, dat is nu eenmaal wat vuurwapens doen, ze dienen geen ander doel en liggen om die reden ook niet zomaar in de winkel.
Ik vind het slecht voor de reputatie van de sport welke de laatste tijd al steeds negatief in het nieuws komt, deze veiling ivm een miljoenenfraude, dierenmishandeling (zaak Engel/Bartels) en niet te vergeten de nieuwe Tommy Visser soap met knokploeg/schietpartij en hennepkwekerijen.
Een wapenhandelaar als hoofdsponsor geeft dan helemaal een raar beeld voor buitenstaanders.

Maar dat is een kalasjnikov ook...
Ik denk dat er meer gesponsord word door "rare" dingen voor buitenstaanders dan jij weet

Ben eens eerlijk als jij of jantje of Pietje een aanbod krijgt om een paard van 15mil te gaan rijden en ervoor betaalt krijgt van glock of weet ik wie
Zou jij dat ook doen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:18

Voor de oudere paarden hoop ik dat er geboden wordt op de combi. Sowieso is dat voor die paarden beter dan terecht komen bij één of andere malloot met +-750 euro te veel... Als ze in dat kavel verkocht worden, komen ze in elk geval bij iemand met verstand van paarden, die ze dan nog desnoods "waardig" naar de slacht kan doen i.p.v. dat ze ergens moeten verkommeren misschien.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:20

Iemand zal toch de ordediensten en het leger moeten voorzien van wapens. En de schietsport bijvoorbeeld. Het zijn geen illegale wapenhandelaren. Dat is heel wat anders.

Als Glock idd degene is die 'in principe' London gekocht heeft voor ruim 8 miljoen is dat misschien al wel een soort van zekerheidsstelling voor hun. Gaat het combinatiekavel niet over het bedrag heen, hebben ze London voor die prijs. Gaat er wel een bod overheen kunnen ze zelf toch ook altijd nog weer bieden. Ik hoop zeker dat Glock de nieuwe eigenaar is. Geloof niet dat je een betere sponsor kunt hebben.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:20

Gentlegiant schreef:
Albert schreef:
Ik vind het behoorlijk anders, een Glock is enkel en alleen gemaakt om te doden of te verwonden, dat is nu eenmaal wat vuurwapens doen, ze dienen geen ander doel en liggen om die reden ook niet zomaar in de winkel.
Ik vind het slecht voor de reputatie van de sport welke de laatste tijd al steeds negatief in het nieuws komt, deze veiling ivm een miljoenenfraude, dierenmishandeling (zaak Engel/Bartels) en niet te vergeten de nieuwe Tommy Visser soap met knokploeg/schietpartij en hennepkwekerijen.
Een wapenhandelaar als hoofdsponsor geeft dan helemaal een raar beeld voor buitenstaanders.

Maar dat is een kalasjnikov ook...
Ik denk dat er meer gesponsord word door "rare" dingen voor buitenstaanders dan jij weet

Ben eens eerlijk als jij of jantje of Pietje een aanbod krijgt om een paard van 15mil te gaan rijden en ervoor betaalt krijgt van glock of weet ik wie
Zou jij dat ook doen

Rare sponsors heeft de paardensport al tijden:
Kennen jullie Gestion nog van Adri en Jet Strating?

http://krant.telegraaf.nl/krant/archief ... radri.html

Gentlegiant

Re: Springpaard London verkocht voor 8,6 miljoen euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:23

Dat bedoel ik dus....

Denk dat oa Rolex enz geen haar beter is...

Die mensen hebben allemaal veel geld en heus wel t een en ander aan wapens liggen
Hetzij legaal hetzij illegaal

Nebraska

albert schreef:

Daar heeft Albert toch wel een punt vind ik!!!

Helaas draait het weer om het geld en hoe daar aangekomen wordt is geen punt :n :n %) ?????????

Zo jammer......
Laatst bijgewerkt door Nebraska op 07-04-14 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Lotte_Wessel

Mousmous schreef:
Iemand zal toch de ordediensten en het leger moeten voorzien van wapens. En de schietsport bijvoorbeeld. Het zijn geen illegale wapenhandelaren. Dat is heel wat anders.

Als Glock idd degene is die 'in principe' London gekocht heeft voor ruim 8 miljoen is dat misschien al wel een soort van zekerheidsstelling voor hun. Gaat het combinatiekavel niet over het bedrag heen, hebben ze London voor die prijs. Gaat er wel een bod overheen kunnen ze zelf toch ook altijd nog weer bieden. Ik hoop zeker dat Glock de nieuwe eigenaar is. Geloof niet dat je een betere sponsor kunt hebben.

Er hoeft maar 1 iemand te zijn die op de combinatiekavel een bod plaatst en dan is London niet van diegene met het hoogste bod op de individuele veiling. Het openingsbod van de combinatiekavel is het bedrag van het maximale bod van alle paarden samen, dus je hoeft nergens "overheen" te bieden, aangezien 1 bod op de combinatiekavel al genoeg is om london + de rest van de paarden te bemachtigen.

Abacab

chelle_dora schreef:
Floor_x schreef:
Ook de politie die ons beschermt doet gewoon mee aan die handel hoor. Ik zie niet in wat er verkeerd is aan wapenhandel... En al helemaal niet wat er mis mee is om een sponsorcontract met ze aan te gaan, het is nou niet zo dat Edward voor iedere wedstrijd een wapen moet verkopen aan iemand die van plan is z'n gezin overhoop te schieten.
Overdrijven is ook een vak

Dat was eigenlijk al wat ik dacht en wilde zeggen, maar niet wist hoe ik het moest verwoorden.
Enne, niet iedere persoon met een wapen is een idioot die iedereen neer wil schieten hoor, zitten meer normale mensen tussen dan je denkt :+

Het is al triest genoeg dat er zulke wapens nodig zijn. Die wapens zijn ontwikkeld om mensen uit te schakelen en nergens anders voor. Niemand is blij met ruzie, oorlog en geweld maar dat is wel de contekst waarin deze wapens gebruikt worden.
Om je dan te laten sponsoren en vol trots met een pistool op je plastron rond te gaan rijden vind ik een gebrek aan normbesef.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:25

Het hele leven draait om geld...
Zonder een paar tonnen of een leuke sponsor kom je niet in de topsport

_xManadisx_

Maar jongens, ook al is glock de gene die de veiling heeft gewonnen, wie zegt dan dat zij gerco london laten rijden? Begrijp me niet verkeerd want ik hoop het echt voor gerco en het paard zelf, maar glock sponsort meerdere springruiters en omsat hij edward sponsort wil dat niet zeggen dat ze elke nederlander gaan sponsoren.

Joyce_R

Lotte_Wessel schreef:
Joyce_R schreef:
Als je dan toch London al zou willen hebben en op zou hebben geboden voor zeg, 8 miljoen euro, en je hebt verloren. Is 't wel ideaal als je voor een 'schamele' 2 miljoen euro de rest van alle paarden er ook bij neemt in die combinatiekavel. Ben heel benieuwd!

precies mijn gedachte! Heb je london en alle andere paarden (die je vervolgens zo weer van de hand kunt doen).

Als ik 't geld had gehad.... :)) :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:26

Och, we betalen ook belasting om defensie te voorzien van schepen, vliegtuigen en opleidingen, terwijl je weet dat onze militairen ook op reis moeten en daar, of ze het nou leuk vinden of niet, mede verantwoord kunnen zijn voor de dood van een ander. Maar betalen we allemaal aan mee, om veiligheid te garanderen.

Wat er al aangehaald wordt, op schietverenigingen (en dan heb ik het over sportschieten! dus richten op een doel, in veel gevallen een kartonnetje), of in de jacht wordt er ook geschoten, een wapen staat niet gelijk aan massamoord.

Ik zie Edward ook niet 'vol trots met een pistool op zijn plastron' rondrijden hoor, hij rijdt vol trots omdat ie een rete gaaf paard onder z'n reet heeft, hij promoot zijn plastronspeld niet, hij promoot het paard wat hij rijdt, en gelijk heeft ie. Heeft niks te maken met normbesef of wat dan ook. Nogmaals, niet iedereen met een wapen is een volslagen idioot. En gelukkig zijn er buiten Glock nog véél meer wapenfabrikanten, dus ook al zou Glock besluiten om ermee te stoppen, voor hem nog 50 anderen, alleen die sponsoren alleen zichzelf en niet de paardensport.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-04-14 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:29

Abacab schreef:
chelle_dora schreef:

Het is al triest genoeg dat er zulke wapens nodig zijn. Die wapens zijn ontwikkeld om mensen uit te schakelen en nergens anders voor. Niemand is blij met ruzie, oorlog en geweld maar dat is wel de contekst waarin deze wapens gebruikt worden.
Om je dan te laten sponsoren en vol trots met een pistool op je plastron rond te gaan rijden vind ik een gebrek aan normbesef.

En wat als dat je hoofdsponsor is en je niet je (top) sport kunt uitoefenen zonder die sponsor
Zou je dan "alles" verloren laten gaan?

Een wapen is tegenwoordig helaas meer dan normaal geworden
En ik denk dat een groot deel van de Nederlandse grote bedrijven het een en ander in huis hebben liggen
Of dit nu een pistool, revolver, taser of weet ik wat is

Het is tegenwoordig helaas zelfs nodig als je z'n bedrijf hebt wil je jezelf kunnen beschermen kijk maar naar die juwelier in Deurne
Ik zeg niet dat ik het goedkeur hoor zeker niet
Maar waar ben je tegenwoordig nog veilig zonder een of ander wapen vooral als je heel veel geld bezit of waardevollen spullen enz

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:30

Ik hoop van harte dat het Glock is die London heeft gekocht, maar iedereen doet hier alsof het zeker is!

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:31

Lees net dat de 23 jarige Geneve verkocht is voor 2500 euro

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:32

_xManadisx_ schreef:
Maar jongens, ook al is glock de gene die de veiling heeft gewonnen, wie zegt dan dat zij gerco london laten rijden? Begrijp me niet verkeerd want ik hoop het echt voor gerco en het paard zelf, maar glock sponsort meerdere springruiters en omsat hij edward sponsort wil dat niet zeggen dat ze elke nederlander gaan sponsoren.

Inderdaad, en wie zegt, stel dat Glock de individuele veiling heeft gewonnen, hij niet wordt overboden door iemand die biedt op de combinatiekavel? Kan ook zo gebeuren en dan is Glock London alsnog kwijt. Ben wel erg benieuwd en hoop het van harte voor Gerco!

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:32

_xManadisx_ schreef:

Dat dacht ik ook al, hij heeft gewoon een Oostenrijks springteam. Maar hij had gezegd dat hij interesse had om London te behouden voor Gerco? Ik weet niet wat de bron is, maar dat las ik hier ergens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:33

Over iets meer dan anderhalf uur weten we het wel denk ik zo? Combinatiekavel gaat ook maar 15 min open.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:34

R12312 schreef:
Ik hoop van harte dat het Glock is die London heeft gekocht, maar iedereen doet hier alsof het zeker is!

Denk dat dat komt omdat de meeste mensen hopen dat het Glock is geweest die heeft geboden.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:34

@ Lotte Wessel, dat wist ik niet. Dacht dat dat ook per opbod ging. Ben benieuwd hoe het dan gaat aflopen.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:36

Mousmous schreef:
@ Lotte Wessel, dat wist ik niet. Dacht dat dat ook per opbod ging. Ben benieuwd hoe het dan gaat aflopen.

Ik ben ook zo benieuwd!!! Vind het ook wel een gek idee dat de toekomst van alle paarden alsnog kan afhangen van dat ene bod op de combinatiekavel. Erg spannend!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:39

Wat een bedragen!!! :wow: ik ben erg benieuwd naar wie hij toe gaat!

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:40

Ik denk niet dat er veel wordt geboden op die combinatiekavel hoor...
Dat zouden dan mensen zijn die er echt op uit zijn om ruim 30 paarden te kopen.
Het lijkt me stug dat men denkt, ik bied op de combinatie, dan heb ik London en nog 29 andere paarden!

Mensen die op London hadden willen bieden hebben daar gewoon tijd voor gehad, toen er iemand 8,6 bood was de veiling nog 5 minuten open. Als je London graag had gewild dan hadden ze dan 8,7 kunnen bieden, lijkt me raar dat ze dan maar wachten op de combinatie om daar 11 miljoen te bieden.