Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:47

Fabel! Als jij de kosten voor een paard betaald ben je niet gelijk na 6 maanden eigenaar

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:48

Janine1990 schreef:
milou123 schreef:
Dan hangt het er vanaf wat er op papier staat en wie de kosten betaalde denk ik.
Want is het niet zo dat als Tommie al die tijd de kosten betaald dat hij dan eigenlijk eigenaar is?

Volgens mij hoef je dat in de regel maar 3 of 6 maanden te kunnen aantonen.
Maargoed, ik weet niet of dat ook geldt voor paarden van dit kaliber. Dit is niet een paard in de prijsklasse €25.000+, ik denk eerder dat het naar tien keer dat bedrag plus gaat.

Dat kan alleen als argument gebruikt worden als het niet duidelijk is van wie het paard is. Het is absoluut niet zo dat als je een tijd alles voor een paard betaalt, dat het dier dan ook van jou wordt. Eigenaarschap van dit paard zal ongetwijfeld goed gedocumenteerd zijn, en dan is dat absoluut niet aan de orde.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:48

JorisDy schreef:
Fabel! Als jij de kosten voor een paard betaald ben je niet gelijk na 6 maanden eigenaar

Wanneer ben je dan wel de eigenaar? Want paspoort in je bezit is ook geen eigendomsbewijs.
Omdat er geen eigendomsregistratie is bij paarden, is dit de enige manier om te bewijzen dat jij eigenaar bent.

Hoeft in het geval van Tommie niet zo zijn, maar over die boeg kan een advocaat het wel gooien.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:49

Traiectum schreef:
Dat kan alleen als argument gebruikt worden als het niet duidelijk is van wie het paard is. Het is absoluut niet zo dat als je een tijd alles voor een paard betaalt, dat het dier dan ook van jou wordt. Eigenaarschap van dit paard zal ongetwijfeld goed gedocumenteerd zijn, en dan is dat absoluut niet aan de orde.

Ook voor dit paard kan geen officieel eigendomsbewijs aangedragen worden, omdat er in Nederland geen paarden/pony's worden geregistreerd.

YvonneV

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:54

Tommie Visser

Miranda ik rijd dat paard al 4 jaar en we hadden afspraken dus ala je er Niks vanaf weet jou je commentaar voor je!! En mijn vader mishandelen en meisje van stal met kettig bewerken..... Is niet normaal!

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:55

Janine1990 schreef:
Traiectum schreef:

Ook voor dit paard kan geen officieel eigendomsbewijs aangedragen worden, omdat er in Nederland geen paarden/pony's worden geregistreerd.

Natuurlijk wel. Geen paspoort of stamboekpapieren nee. Maar als er bij aankoop een verkoopcontract is opgesteld, waarin persoon X paard Y aan persoon Z verkoopt, dan is persoon Z de officiële nieuwe eigenaar. Een verkoopcontract is een officieel eigendomsbewijs.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:56

Maar iemand doet dat niet zomaar....even met een knokploeg een paard halen..

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:57

Janine1990 schreef:
JorisDy schreef:

Wanneer ben je dan wel de eigenaar? Want paspoort in je bezit is ook geen eigendomsbewijs.
Omdat er geen eigendomsregistratie is bij paarden, is dit de enige manier om te bewijzen dat jij eigenaar bent.

Hoeft in het geval van Tommie niet zo zijn, maar over die boeg kan een advocaat het wel gooien.

Het lijkt mij dat bij dergelijke paarden voor dergelijke bedragen die in het bezit zijn van meerdere personen, alles bij de notaris beschreven staat.

Edit; al zou die mevrouw in haar gelijk staan kan ze dat prima via advocaat regelen want dan zal ze altijd haar gelijk (en paard) krijgen zonder knokploeg netjes afgeleverd ;).
Laatst bijgewerkt door Ashley5760 op 03-04-14 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:59

pfff, heftig hee! Hoop dat het paard het goed heeft en die knokploeg niet in de buurt van het paard is geweest... Ben benieuwd hoe dit afloopt! :\

milou123

Vanaf wat voor bedrag denk jij dat het bij de notaris staat Ashley?
Ik denk dat het vaak niet zo is overigens, een enkeling maar bij lange na niet ieder paard, dat kan ik niet geloven.

Ketaki

Cayenne schreef:
Is alles wat op FB staat automatisch de waarheid? :') Als ik neerzet dat ik Salinero bezit, is dat ook meteen waar :j

woorden kunnen snel verdraaid worden, maar hoop voor beiden dat het snel en zonder de media verder, achter gesloten deuren netjes afgehandeld kan worden :) :)

Jolien87

Janine1990 schreef:
milou123 schreef:
Dan hangt het er vanaf wat er op papier staat en wie de kosten betaalde denk ik.
Want is het niet zo dat als Tommie al die tijd de kosten betaald dat hij dan eigenlijk eigenaar is?

Volgens mij hoef je dat in de regel maar 3 of 6 maanden te kunnen aantonen.
Maargoed, ik weet niet of dat ook geldt voor paarden van dit kaliber. Dit is niet een paard in de prijsklasse €25.000+, ik denk eerder dat het naar tien keer dat bedrag plus gaat.

Oh dear, gaan we nu weer een topic krijgen vol met lulverhalen over wanneer iemand eigenaar van een paard is? _-:(

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:00

ThreeFingers schreef:
Maar iemand doet dat niet zomaar....even met een knokploeg een paard halen..

Een mens kan zomaar knappen.
Maar we hebben geen idee wat er allemaal gebeurd is natuurlijk.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:01

Raar verhaal, zal van beide kanten wel niet helemaal goed gegaan zijn. Maar zonde van de combinatie zeg!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:01

ik ben eigenlijk heel benieuwd naar de andere kant van het verhaal. :j :j :j

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:02

Ketaki schreef:

Ik ook, heel erg benieuwd.

NoekAa_

hoe meer ik erover lees, hoe minder ik er van snap. Heeeeeeeeel raar allemaal.

laughterline

Ketaki schreef:

Ik ook wel idd! Al vind ik die knokploeg etc echt belachelijk! :n

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:03

update op horses.nl

De dressuurruiter beschuldigt de mannen ervan zijn vader en een stalmedewerkster te hebben mishandeld, terwijl mede-eigenaresse Margriet van Beelen inmiddels aangifte heeft gedaan, omdat ze beschoten zouden zijn door de vader van Tommie Visser.

milou123

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:05

Het wordt steeds gekker. :oo :=

Ashley5760

milou123 schreef:
Vanaf wat voor bedrag denk jij dat het bij de notaris staat Ashley?
Ik denk dat het vaak niet zo is overigens, een enkeling maar bij lange na niet ieder paard, dat kan ik niet geloven.

Als je slim bent en je paard wil behouden (op dergelijk niveau) we hebben het niet over het eerste beste paard namelijk. Is het beschreven. Of het nu om 5000 of 50.000 gaat. Bovendien is hij opgenomen in olympisch kader als ik me goed herriner en is het niet een paard dat hij "even" rijdt om te verkopen. In die gevallen zou ik het altijd laten beschrijven, sowieso als er meerdere partijen zijn.
Maargoed geen idee hoe zij het hebben gedaan ;)

elainelouise

Net gtst :')

nee ik hoop dat dit allemaal opgelost word voor alle partijen. :j

Ashley5760

yvonnedv schreef:
update op horses.nl

De dressuurruiter beschuldigt de mannen ervan zijn vader en een stalmedewerkster te hebben mishandeld, terwijl mede-eigenaresse Margriet van Beelen inmiddels aangifte heeft gedaan, omdat ze beschoten zouden zijn door de vader van Tommie Visser.

Het is een beetje wild west...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:06

er word op horses beweerd dat de vader van tommie als eerste heeft geschoten.

dus ja, het word nog veel vreemder

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:06

Juist dat las ik ook! Schijnbaar heeft dhr SR Visser geschoten, en ook dat is niet correct! Het verhaal zal 2 kanten bezitten, en is speculeren gewoon gokken.