Vrouw overleden na val van paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:54

Het was een heftige middag.. Ik had vooral heel veel medelijden met de vrouw die erbij was, ze was zo vreselijk in paniek ;( ik hoop ook dat er goed voor haar gezorgd wordt.. Ik merk wat voor impact het op ons heeft, en ik heb alleen een hallo gehad.. Achteraf ben ik ook benieuwd hoe t met t paard is..

dolce_gucci

Re: Vrouw overleden na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:57

Jeetje.. Ik hoop niet dat het paard hierdoor word afgemaakt ofzoiets

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:04

Het paard is gister daar op stal gezet en zou daar eerst blijven. Dat was nog voordat bekend was dat de mevrouw overleden was. Wat een afschuwelijk ongeval en zo zie je maar weer hoe snel het kan lopen. Helaas was ook ik op de manege aanwezig gisteren. Heel veel sterkte voor de nabestaanden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:54

dolce_gucci schreef:

Waarom zouden ze dat doen?!
Ieder paard kan weleens steigeren of bokken. Dat de amazone van dit paard ongelukkig terecht is gekomen betekent niet dat bet beestje onhandelbaar of iets dergelijks is. Het feit dat het om een Z-combinatie gaat zegt genoeg over de combinatie en de kwaliteit/aard van het beestje.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:08

dolce_gucci schreef:

Lekkere reactie, daar gaat het nu toch helemaal niet om?

Wat een tragisch ongeval, heel veel sterkte aan de nabestaanden.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:17

Wat een vreselijk tragisch ongeval, ik wil iedereen die er op wat voor manier dan ook bij betrokken was heel veel sterkte wensen...

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:28

Een zeer tragisch ongeluk, heel veel sterkte en troost aan de nabestaanden en diegene die erbij waren.

De discussie over de evt. oorzaak vind ik wel goed. Niet om een schuldige aan te wijzen, maar om er van te leren. Ik vind dat een manege hier wel rekening mee moet houden. Als het in de wedstrijdbak of inrijbak te horen is, moet er niet gevoerd worden. Dieren worden overal onrustig als er gevoederd wordt.

Mijn dochters hebben wel eens een wedstrijd gereden bij een manege, de proeven werden binnen gereden en het losrijden moest buiten in de bak. Gaan ze, terwijl mijn dochters aan het los rijden waren (ze waren toen nog vrij klein en reden beiden nog in de B), de paarden naar binnen halen. De weides lagen naast de bak. Alle paarden die naar binnen gingen waren aan het rennen en druk aan het doen. De pony's in de bak natuurlijk ook allemaal aan de haal. Gelukkig zijn er toen geen ongelukken gebeurd. Wel vond ik dit een zeer slechte actie, vooral van een manege. Ze hadden op zijn minst even kunnen waarschuwen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:42

Benita, hier was bekend bij de ruiters dat er gevoerd zou worden. Doet niets af aan de tragedie die heeft plaatsgevonden. Misschien is het wel een waarschuwing voor iedereen die al jaren in het zadel zit, veel paarden heeft gereden, ook naar een hoger niveau zoals deze mevrouw, dat we altijd kwetsbaar blijven op een paardenrug. Hoe vaak/hoe veel en hoe goed je ook rijd, het is soms een kwestie van seconden en het is afgelopen.

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:56

bigone schreef:
Benita, hier was bekend bij de ruiters dat er gevoerd zou worden. Doet niets af aan de tragedie die heeft plaatsgevonden. Misschien is het wel een waarschuwing voor iedereen die al jaren in het zadel zit, veel paarden heeft gereden, ook naar een hoger niveau zoals deze mevrouw, dat we altijd kwetsbaar blijven op een paardenrug. Hoe vaak/hoe veel en hoe goed je ook rijd, het is soms een kwestie van seconden en het is afgelopen.

Als ze inderdaad gewaarschuwd hebben, dan valt er hun niets te verwijten. Het blijft inderdaad tragisch. Laat het voor iedereen een leermoment zijn.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:04

Mijn gedachten gaan uit naar dr nabestaanden.
Heel veel sterkte!
Veel sterkte ook voor iedereen die erbij was.
dit bericht drukt je toch met je neus op de feiten dat paardrijden gewoon heel gevaarlijk kan zijn...

pretparkpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:05

Tragisch zeg! Sterkte voor de nabestaanden en iedereen die er bij betrokken was.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:47

Het is wel zo dat als er gevoerd wordt je onrust krijgt. En vaak gaat het om een kwartiertje pauze. Als jij net als eerste na die pauze moet rijden, dan moet je wel losrijden tijdens het voeren. Ze gaan vast niet 1 uur en een kwartier pauze houden (15 minuten voor voeren, en dan een uur om de mensen fatsoenlijk los te laten rijden die net na de voerpauze moeten, ja ik had altijd een uur nodig om los te rijden. Heel veel stap, concentratie bij mezelf).
Ik heb ooit gehad dat ze de bakken gingen slepen. Dus ook de losrijhal. Dit was wel aangegeven, maar ik moest direct hierna. Dus ook niet uit de bak gegaan toen de tractor erin kwam om te slepen. Tja, ik had dat kwartiertje nog nodig als voorbereiding en gelukkig een paard wat zich niets aantrekt van groot landbouwverkeer in de bak.

het is overigens wel flink balen dat het zo erg misgaat. Sterkte aan de betrokkenen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:54

Afschuwelijk ongeval...
Heel veel sterkte aan alle omstanders, getuigen, familieleden, vrienden en kennissen

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:56

Mistral_Bink schreef:
Het was een heftige middag.. Ik had vooral heel veel medelijden met de vrouw die erbij was, ze was zo vreselijk in paniek ;( ik hoop ook dat er goed voor haar gezorgd wordt.. Ik merk wat voor impact het op ons heeft, en ik heb alleen een hallo gehad.. Achteraf ben ik ook benieuwd hoe t met t paard is

Ik hoorde net dat dat haar moeder was die voor het gebeuren vertelde dat haar man pas is overleden en dat ze nu met haar dochter mee ging om wat afleiding te hebben.

Ik wens haar heel heel veel sterkte.

albersyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:59

Sterkte aan de nabestaanden en betrokkenen.

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:09

Veel sterkte aan familie, vrienden en betrokkenen. :( Zo zie je maar weer dat een ongeluk in ene klein hoekje zit.. erg tragisch dat dit zo heeft moeten aflopen.

Erres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:09

yvonnedv schreef:
Mistral_Bink schreef:
Het was een heftige middag.. Ik had vooral heel veel medelijden met de vrouw die erbij was, ze was zo vreselijk in paniek ;( ik hoop ook dat er goed voor haar gezorgd wordt.. Ik merk wat voor impact het op ons heeft, en ik heb alleen een hallo gehad.. Achteraf ben ik ook benieuwd hoe t met t paard is

Ik hoorde net dat dat haar moeder was die voor het gebeuren vertelde dat haar man pas is overleden en dat ze nu met haar dochter mee ging om wat afleiding te hebben.

Ik wens haar heel heel veel sterkte.

Wat is dat erg voor haar moeder! Gebeurt er zoiets ;(
Ik wens haar ook veel sterkte!

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:11

Moeder was ook volledig van de wereld. Echt afschuwelijk, hoe zij eraan toe was staat echt nog op mijn netvlies gebrand. Heb zoveel medelijden met haar.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:15

Oh wat erg voor die vrouw, die dus haar moeder is.

Heel veel sterkte, dit is dan niet te bevatten zo zwaar voor haar,

Y;(

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:21

Wat verschrikkelijk tragisch .... ;(

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:29

Wat verschrikkelijk..
Echt niet te bevatten.
Zet toch maar iedereen die het leest weer even aan het denken, wat voor gevaren het allemaal met zich meebrengt..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:20

He gatsie wat naar, en zeker voor die moeder echt zo erg ik wil niet weten hoe je je dan voelt Y;(

Echt heel veel sterkte voor de na bestaande :(:)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:53

Het is wel iets om bij stil te staan dat je dus zodanig kan vallen dat je komt te overlijden.
Gelukkig is dit iets wat niet vaak voor komt, maar het toch een risico van de sport blijft.

Het stukje over het voeren kan ik me niet zo in vinden. Paarden zijn dat toch wel gewend en wat onrustig worden moet te overzien zijn. Er kan ook iemand langs komen met een paraplu, een helikopter kan overvliegen... Zo kan je overal de schuld wel aangeven.

Deze vrouw heeft een verschrikkelijk ongeluk gehad en de reden dat het gebeurt doet er niet toe. Mijn gedachten zijn bij de nabestaanden.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:07

Heel veel sterkte voor de nabestaanden. Ik kende haar maar oppervlakkig en schrik van t bericht!
Wat heftig zeg!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:16

Wat vreselijk... :(:)

Was het een bokker?