Paarden Eurocommerce toch ter veiling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyruss_

Re: Paarden Eurocommerce toch ter veiling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:35

Afschuwelijk dat deze toppers op een executieverkoop verkocht moeten worden... Rabosport, ja jaaa!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:41

En wat is daar afschuwelijk aan Cyruss?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 04:46

Het is jammer dat zo'n groot bedrijf niet gewoon de boel op orde had en er daardoor veel paarden voor de nederlandse topsport gaan vertrekken. Voor de paarden zelf zal het weinig uitmaken, als de voerbak maar gevuld blijft. Op dergelijke paarden komt echt geen amateur te zitten, dus kwa rijden zullen ze snel gewend zijn.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 08:13

Ik snap niet zo goed hoe een schuld van 40 miljoen zomaar even wordt kwijtgescholden.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:02

Akhal_Teke schreef:
Ik snap niet zo goed hoe een schuld van 40 miljoen zomaar even wordt kwijtgescholden.

dat word hij ook niet. dat hebben ze geprobeerd door de paarden te goedkoop over te hevelen naar gevi international. dat is dus teruggedraaid

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 13:46

Ik kan me de Rabobank goed voorstellen; sponser je jaren, stopt er veel geld in en dan wordt je zomaar voor miljoenen bedrogen!
Jammer dat hier een paar hele mooie nederlandse combinaties misschien uitelkaar gaan, maar daarvoor ligt de schuld bij de heer Visser sr, en ook jr. Beide wisten heel goed wat voor risico ze daar liepen door het overschrijven van de hele handel op jr!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 14:00

Ashley5760 schreef:
besita schreef:
BVA zal mooi aan verdienen ook :=
ben wel met schoentje eens , had niet BVA verwacht om de paarden te veilen , eigenlijk helemaal geen internetveiling

Inderdaad ik googelde voor de grap (toen t nog niet duidelijk was dat het via bva ging) eens op eurocommerce veiling....

Nou de ferrari's van mr visser staan er al op :+

die zijn toch al lang verkocht???

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:06

Onze merrie is gisteren nog geinsemineerd met Berlin ik hoop dat ze gelijk drachtig is.
Wij wilde zoiezo met berlin dekken maar het is nu in eerder dan verwacht.
Wij zijn niet van het vroeg dekken maar ik las donderdagavond over de veiling en heb toen gelijk contact opgenomen met de hengstenhouder waar hij nu staat.Onze merrie was al een paar dagen hengstig dus hebben we haar gisteren gelijk laten controleren en kon s'avonds gelijk geinsemineerd worden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:15

Wat ik las, is dat ze ook hengstensperma gaan veilen.

Zou wel mooi zijn voor fokkers, met een beetje geluk een rietje voor een redelijke prijs.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:54

Waarschijnlijk dan diepvries want vers lijkt me een beetje moeilijk

pennyputs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:16

paardje1983 schreef:
hoe willen ze de nederlandse paardensport kapot krijgen: nou zo dus...

Wie zijn "ze"???

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:22

frisiangirl schreef:
Ik kan me de Rabobank goed voorstellen; sponser je jaren, stopt er veel geld in en dan wordt je zomaar voor miljoenen bedrogen!
Jammer dat hier een paar hele mooie nederlandse combinaties misschien uitelkaar gaan, maar daarvoor ligt de schuld bij de heer Visser sr, en ook jr. Beide wisten heel goed wat voor risico ze daar liepen door het overschrijven van de hele handel op jr!

De sponsoring en de leningen tak van rabo die hebben totaal niks met elkaar te maken

n
urobi schreef:
Waarschijnlijk dan diepvries want vers lijkt me een beetje moeilijk

Ze zullen wel koelkast vol hebben van sporthengsten die niet met vers sperma dekken

FireFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 12:56

En Eurocommerce Milano dan?

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 13:22

Bimmerd schreef:
En Eurocommerce Milano dan?

Die is toch al lang verkocht

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:11

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:25

urobi schreef:
Onze merrie is gisteren nog geinsemineerd met Berlin ik hoop dat ze gelijk drachtig is.
.

Kijk maar uit dat de Rabo geen claim op je toekomstig veulen neemt. :D

Citaat:
Staut wint GP Indoor Brabant

Kevin Staut heeft in Den Bosch de grand prix voor springruiters van Indoor Brabant gewonnen. De Fransman troefde in de barrage op Silvana Mariuo Kutcher (Cristallo) uit Duitsland op eenhonderdste af. Stauts landgenote Penelope Leprevost (Nice) werd derde.

De Nederlanders stelden teleur in eigen land. Albert Voorn eindigde met Toballo als beste Nederlander op de twaalfde plaats, vlak voor Jur Vrieling (Zirocco Blue) op plaats dertien.

Sjaak Sleiderink met Zhivago (17), Albert Zoer met Wollie Bollie (23) en Wout-Jan van der Schans met Capet (28) eindigden buiten de topvijftien.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:33

ceasario schreef:
urobi schreef:
.

Kijk maar uit dat de Rabo geen claim op je toekomstig veulen neemt. :D

Citaat:
Staut wint GP Indoor Brabant

Kevin Staut heeft in Den Bosch de grand prix voor springruiters van Indoor Brabant gewonnen. De Fransman troefde in de barrage op Silvana Mariuo Kutcher (Cristallo) uit Duitsland op eenhonderdste af. Stauts landgenote Penelope Leprevost (Nice) werd derde.

De Nederlanders stelden teleur in eigen land. Albert Voorn eindigde met Toballo als beste Nederlander op de twaalfde plaats, vlak voor Jur Vrieling (Zirocco Blue) op plaats dertien.

Sjaak Sleiderink met Zhivago (17), Albert Zoer met Wollie Bollie (23) en Wout-Jan van der Schans met Capet (28) eindigden buiten de topvijftien.

Ik snap echt niet wat dat citaat met de rabobank en een claim op het veulen te maken heeft :').

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:52

San87@ Is maar als grap bedoelt van ceasario vandaar dat er een smile bij staat.Wij hebben extra nagevraagt of de hengst nog wel mocht dekken.Ik hoop dat ze drachtig is zo niet dan hebben we pech mocht hij vertrekken naar een nieuwe eigenaar.

maximebailey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:53

Eurocommerce Boston is van ons ^^

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:54

maximebailey schreef:

Die hengst ken ik niet :o

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:06

urobi schreef:
San87@ Is maar als grap bedoelt van ceasario vandaar dat er een smile bij staat.Wij hebben extra nagevraagt of de hengst nog wel mocht dekken.Ik hoop dat ze drachtig is zo niet dan hebben we pech mocht hij vertrekken naar een nieuwe eigenaar.

Er liggen vast nog wel wat rietjes van Berlin in de vriezer hoor ;)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:13

bliver schreef:
Wat ik me trouwens afvraag. Ger visser ging toch in beroep tegen de uitspraak. Mag rabobank dan gewoon die paarden en spullen veilen terwijl die zaak nog niet klaar is

Dat mag als het vonnis uitvoerbaar bij voorraad is verklaard. Anders zorgt het instellen van een rechtsmiddel ervoor dat de executie geschorst wordt.
Het zou dus wel een giga probleem opleveren voor de rabo als Visser alsnog in zijn gelijk wordt gesteld en de paarden zijn allemaal verkocht.
Maar goed dat gebeurd toch niet aangezien Visser zich aan meerdere punten schuldig heeft gemaakt.

Ben het overigens met schoentje eens dat het zo zonde is dat ze niet een goede veiling organiseren!
Samen met een internationaal cc wat plaats vindt in Nederland. Heb je al meer buitenlanders die er zijn. En dan een goede ambiance, goede veilingmeester er bij. Bloemen, champagne, leuke contractenloopsters, fotograven, moet je die kopers dan eens gelukkig zien wezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:30

urobi schreef:
maximebailey schreef:

Iets met Marco Borsato denk ik :')
Edit; valt wel mee, is een nakomeling van Vancouver zie ik :P

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 08:30

urobi schreef:
maximebailey schreef:

blijkbaar speciaal een bokt-account aangemaakt om dit te melden

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:02

Zo het werd me gisteren tijdens de Rolex prijs op Indoor Brabant wel weer duidelijk hoeveel impact dit zal hebben. echt een stuk of 3 paarden zag ik voorbij komen. Hoop echt dat er een aantal lekker in Nederland blijven! Kan het Nederland springpaardenfonds niet wat doen?