Academy Bartels aangeklaagd voor dierenmishandeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:37

Tja het is een nare zaak dat is zeker en zonder iemand dan ook maar te veroordelen Bevreemd het mij dat er onderzoek is gedaan en dat daar bepaalde feiten aan het licht zijn gekomen die wijzen op , al dan niet opzettelijk, toegebrachte schade. Ik denk dat beide partijen geen reputatie schade willen en dat een advocaat niet zomaar mensen gaat aanklagen en dit in de publiciteit zullen brengen. Dat iemand leuke mailtjes stuurt en aardige dingen zegt wil niet zeggen dat uit onderzoek blijkt dat er dingen zijn gebeurt die schade hebben berokkend. Het paard is op een of andere manier daar weggehaald cq moest weg maar waarom? Dat zijn allemaal vragen die gesteld moeten worden. Ik ben benieuwd naar de rechtszaak en wat er boven water komt. Het is een interessante case zonder daarbij partij te trekken voor wie dan ook.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:37

Eerst maar eens zien, geloof er helemaal niets van, bij Bartels zal meer te halen zijn en Wensing mag graag in de spotlights staan, zo doet hij het meestal, heleboel blabla voordat alles uitgezocht is.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 20-03-14 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:40

Die beschuldiging is niet niks zeg... ben heel benieuwd hoe het af gaat lopen, zeker omdat er blijkbaar 2 instanties zijn die het paard hebben gecheckt. Het lijkt me sterk, maar zoiets ga je ook niet 100% verzinnen lijkt me?

bliver

Re: Academy Bartels aangeklaagd voor dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:51

Ik kan mij nog een artikel herinneren in een of ander paarden blad hoe fijn ze de samenwerking met bartels vond enz. Dat zij zo lekker haar werk kon combineren met haar paard en dat bartels het zo goed deed bla bla bla. Nu denk ik zelf dat bij geen enkele ruiter alles perfect volgens de regeltjes gaat. Maarja soms heeft een paard een tik of een schop nodig. Maar er zit een groot vesrchil tussen een keer hard zijn of dierenmishandeling. En als ze er pas mee komt als ze hem heeft weggehaald dan kan het natuurlijk heel goed door haar zelf gebeurt zijn.

En meneer Wensing........tja daar gaan we geen woorden aan vuil maken.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:55

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:57

Ik heb geen mening, maar ik ben ook wel eens over mensen van gedachte veranderd.
En sinds dit voor de bepaalde gebeurtenissen is, zegt het artikel niks.
Weet iemand wanneer de zitting begint?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:07

Juffrouw Engel dr biologisch organische moestuintje zal wel niet zoveel geld opleveren als ze gehoopt had...tja dan op zn Amerikaans maar aanklagen wat je aanklagen kan voor zoveel mogelijk geld he!
Als het er bij Bartels echt zo spartaans aan toeging waren er al veel eerder zaken aan het licht gekomen. Deze stal heeft een goede reputatie en zal zichzelf niet ten gronde richten door dit soort praktijken...

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:11

Babootje schreef:
Stephan Wensing (paardenadvocaat) begint niet aan een kansloze zaak schat ik zo in.

Als er publiciteit gezocht kan worden wel....
Hij heeft pas een grote zaak verloren, had hij ook op de voorpagina van de telegraaf mee gestaan..
Gelukkig heeft het recht gesproken.
Walgelijk is het...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:12

ronin37 schreef:
Kieferverletzungen
Kieferfraktur

Kieferfrakturen sind beim Pferd nicht selten, wobei der Unterkiefer häufiger bricht als der Oberkiefer.

Besonders schnell splittert der Unterkiefer an der zahnlosen Lücke (Lade). Dort liegt beim Reiten das Trensen- oder Kandarengebiss, gepolstert durch die Zunge, die sich breit über Knochen und Lade legt. An dieser Engstelle ist zwischen den beiden Unterkieferästen bei einem normal großen Warmblüter nur drei Zentimeter Platz, so dass gerade das Gelenk der Trense dazwischen passt.

Häufig ist der Kieferbruch offen, Knochensplitter bohren sich durch die Haut nach außen. Bei gedeckten oder geschlossenen Brüchen dagegen sind außen am Kopf höchstens ein Knubbel an der Bruchstelle oder eine vermehrte Beweglichkeit feststellbar.

In den ersten Tagen nach dem Bruch kann das Pferd Fieber bekommen. Die Bruchstelle schwillt diffus und schmerzhaft an. Um dem Schmerz auszuweichen, streckt das Pferd den Kopf vor. Aus dem leicht geöffneten Maul hängt die Zunge; Speichel fließt. Das Pferd hat üblen Mundgeruch. „Es kann nicht richtig kauen, frisst sehr langsam oder manchmal gar nicht mehr“, sagt Pferdezahnspezialist Privatdozent Dr. Claus Peter Bartmann aus Bad Reichenhall.

Im Bereich des Oberkiefers brechen meistens ein oder mehrere Zahnfächer (Alveolen) der Schneidezähne, was als Zahnfachfraktur bezeichnet wird. Dann stehen die Schneidezähne schief oder wackeln, Blut läuft aus dem Maul, der Oberkiefer schwillt an.

Der Tierarzt spült vor der Untersuchung die Maulhöhle mit Wasser, um Futterreste aus offenen Brüchen zu entfernen. Danach öffnet er das Maul sehr vorsichtig, betrachtet die Maulhöhle samt Gebiss und röntgt den Kiefer in verschiedenen Ebenen. Auf den Bildern erkennt er die Bruchlinien und Verlagerungen von Knochen oder Zähnen.

http://www.cavallo.de/pferde-medizin/ko ... tm?skip=10

Dit raakt kant noch wal. Het is een feit dat een kaakbreuk bij paarden behoorlijk vaak voorkomt, maar dat ligt meestal niet aan het bit.
Ik heb het meegemaakt met mijn 2 jarige ruin. De onderkaak. Hij heeft gespeeld met het neerklapbare hekje van een box. Toen is hij vast komen te zitten en heeft in paniek z'n hoofd teruggetrokken. Onderkaak gebroken. In Emmeloord werd verteld dat ze wekelijks een paard hadden met zo'n soort breuk die aan een soortgelijk neerklapbaar hekje is blijven haken of vast is komen te zitten tussen de spijlen van een moderne box.
Dit heeft dus niets met rijden of een bit te maken, want het paard had nog nooit een bit ingehad.
Na de operatie is alles weer netjes hersteld zonder enig probleem.

Ik kan me wel voorstellen dat te ruig met de hand rijden voor botwoekeringen kan zorgen in de mond.
Maar we wachten eerst maar af, ik kan me niet voorstellen dat ze bij Bartels of dat Micha Koot een paard met wonden in de flanken van de sporen en een kapotte kaak nog rijdt, of zo ruig er mee omgaat dat dit gebeurt

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:21

de reactie van Bartels is duidelijk genoeg denk ik zo. Als hij indd nog helemaal gechecked is voor ze hem mee nam naar een andere stal en dan pas gaat zeuren dan riekt het naar smaad

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:29

youngster schreef:
Babootje schreef:
Stephan Wensing (paardenadvocaat) begint niet aan een kansloze zaak schat ik zo in.

Als er publiciteit gezocht kan worden wel....
Hij heeft pas een grote zaak verloren, had hij ook op de voorpagina van de telegraaf mee gestaan..
Gelukkig heeft het recht gesproken.
Walgelijk is het...

Als je op rechtspraak.nl zoekt dan vind je niet veel gewonnen zaken van deze advocaat, hij is beter bekend het het hoog van de toren blazen in de media dan door zijn gewonnen zaken....

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:38

Netje schreef:
denk toch dat ze ergens de centjes vandaan moet blijven halen :D

Ze had 'm natuurlijk ook gewoon kunnen verkopen. Paard dat op dat niveau loopt brengt vast meer op dan een krat pils fles biologisch dynamisch groetesap en een bosje bloemen.

Voor aanhangers van een complottheorie: Stel nu eens dat er een paard is dat sprekend op U2 lijkt. Ziet er niet zo best uit, heeft een bepaald niet nette ruiter gehad maar echt, als je niet dagelijks in de stal komt zou je zweren dat 't 'm is......

En als de eigenaar dan met paard komt, ik zou niet weten waar ik meer op zou letten, het topmodel of de chiplezer :+

ceasario

Citaat:
Imke en Tineke Bartels zijn erg upset over deze gang van zaken. “Wij hebben het paard zelf nooit getraind, altijd alleen maar complimenten gekregen over de verzorging, en we krijgen nu iets over ons heen dat compleet haaks staat op alles wat wij hier doen. We zijn verbijsterd dat dit zo maar kan en dat een krant dit publiceert. Advocaat Wensing staat wel bekend om deze manier van werken, hij zoekt graag de publiciteit. Wij hebben een top naam qua training en diervriendelijkheid. Daarom valt deze gang van zaken ons zo zwaar op de maag”. Stal Bartels overweegt juridische stappen.

Citaat:
We zijn verbijsterd dat dit zo maar kan en dat een krant dit publiceert. Advocaat Wensing staat wel bekend om deze manier van werken, hij zoekt graag de publiciteit.

Wat is dit dan...???
Laatst bijgewerkt door ceasario op 20-03-14 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloemmeke

Wat een zaak zeg! Dit ga ik zeker volgen. Ben benieuwd hoe het af loopt!

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:43

Gewoon grote onzin. Vind het verschrikkelijk dat zo'n Miep in korte tijd een goede naam kan vernielen, moest niet mogen! Stal Bartels, succes gewenst. Hoop dat jullie naam gezuiverd wordt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:44

Ik heb zowel Mischa als Tineke en Imke ook diverse keren zien trainen en als het er ergens vriendelijk aan toe gaat, dan is het wel op Academy Bartels. Heb zelfs jaren geleden gezien hoe Tineke op hoge poten de bak binnen kwam om een hartig woordje te spreken met iemand die haar paard flink aanpakte.
Ik geloof hier weinig van. Er zijn nog foto's waarop het paard eind januari een sprong nam. Dan zal het met de verwondingen wel ernstig meegevallen zijn.
En Stephan Wensing is imo een ontzettend mediageile advocaat die eigenlijk weinig kaas gegeven heeft van een aantal zaken. Kan me zijn eigen wraaktocht over zijn pony nog herinneren :') Die man is niet serieus te nemen.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:55

Jeetje ik schrik wel van de speculaties en zelfs ongegeneerde uitspraken in dit topic zeg! Zolang het niet duidelijk is wat er is gebeurd met het paard en wanneer het is gebeurt is het zinloos om beschuldigingen te gaan rondgooien of schuld te ontkennen.

Als het dier gecheckt is toen deze stal Bartels verliet dan zal er toch wel heel snel aan het licht komen of hij toen in dergelijke staat was, of dat dit later is gebeurt.

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:07

Foto's zeggen meer dan 1000 woorden. Niets aan de hand met dat dier, zo te zien !!

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Adrian op 20-03-14 14:45, in het totaal 4 keer bewerkt

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:12

Paard met een ontwrichte kaak kun je denk ik niet zomaar een bit in hangen hoor? Heel raar verhaal dit.

PENNYnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:15

Academy Bartels is in De Telegraaf van 20 maart op een akelige manier in opspraak gebracht door de beschuldigingen van model Lonneke Engel.

Holco Publications, uitgever van jeugdpaardentijdschrift Penny, werkt al jaren op een hele prettige manier samen met Academy Bartels. Hun bedrijfsonderdeel Academy Events organiseert hippische evenementen. In samenwerking met Academy Events brengt Penny meerdere evenementen zoals Penny in de Bak. Zij nemen een vooraanstaande positie in de (top)sport in als het gaat om het inslaan van nieuwe wegen om de sport en het paardenwelzijn op een hoger plan te brengen. Uiteraard hebben zij paardvriendelijkheid hoog in het vaandel staan.

Ook Penny wil de jeugd middels educatie en entertainment bijbrengen respectvol met paarden om te gaan en daarop sluit de filosofie van Academy Bartels naadloos aan. 

Wij zijn blij met deze organisatie te kunnen samenwerken en hebben geen enkele reden om aan te nemen dat de beschuldigingen van Lonneke Engel op waarheid berusten.

Hoofdredacteur Saskia Ven, namens Penny, Holco Publications

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:17

In ieder geval blijft het paard (want er zal wel iets mis zijn) en de onschuldige partij de dupe.
Laatst bijgewerkt door Furrow op 20-03-14 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:21

2 maanden terug, bijschrift: Lonnke Engel: ❤️ my horse U2! (with rider @daniellemellink & @dressagehorseu2) http://instagram.com/p/i3XWUNJXxB/

Ik zie geen bebloedde flanken en al geen helemaal geen mishandeld of verwaarloosd paard.

Mevrouw heeft geld nodig?? -O-

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:23

Adrian schreef:
Foto's zeggen meer dan 1000 woorden. Niets aan de hand met dat dier, zo te zien !! Hier staat hij al op zijn nieuwe stal.

[ Afbeelding ]

Nee hoor, dit is nog gewoon bij Bartels (zie de hal die erachter staat) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:30

Wat een gespeculeer. Niemand was erbij, niemand weet hoe de gezondheidstoestand van het paard is en wie dat eventueel heeft veroorzaakt. Om nu maar te roepen dat Engel geld nodig heeft vind ik ook een beetje triest.
Wacht gewoon af, het krijgt nog wel een staartje :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:32

PENNYnl schreef:
*knip*

Goed om te horen dat de Penny achter Bartels blijft staan. *D