myk_en_shant schreef:Jaloers zijn en jaloers doen zit wel verschil in. Natuurlijk ben ik ook jaloers op mensen die net iets beter voor elkaar hebben dan mij, maar dit betekend niet dat ik ze dat niet gun.
Mijn ervaring is in de paarden, dat voornamenlijk in de dressuur de meerste afgunst en jaloers gedaan wordt.
A krijgt een leuke dressuurpony cadeau, nog geen week later krijgt B ook eentje die duurder en beter is dan die van A.
Bbbbrrrr, vreselijke dingen die ik van dichtbij heb meegemaakt.
B haar vader koopt een nieuwe trailer en ja hoor, je raad het al....
Deze mensen waren altijd zo jaloers op elkaar, bah. Kost klauwen vol geld, geeft een slecht voorbeeld aan je kinderen.
Gelukkig gebeurt dat niet alleen in de paardenwereld.
Pffff... Zo'n vriendinnetje had ik. Wat ik moest, moest zij ook. En dan nog klagen dat ik mooier, leuker, knapper, slimmer, intelligenter, noem maar op.. Ohja, on top of it all: Ik kon ook veeeel beter rijden.
Leuk joh, verafgood worden door een vriendin.
En dat had niets met de paardensport te maken, er op na dat we beide reden. Reden inderdaad... Door haar onzekerheid ten opzichte van mij is ze gestopt volgens mij. Ondanks dat haar ouders haar hebben gepusht tot zeker haar 16e toe. Zij had eigen paarden (meerdere), ik heb er nog altijd niet één
En zo hebben we ook buren die er wat van konden. Wij een nieuwe keuken, zij een nieuwe keuken. Wij de keuken blauw met wit, zij uiteraard ook.
Onze schuur werd opgeknapt, nieuw dak etc. Die van hun ook...
Wij kregen spotjes in de overkap (een meter) van de schuur... Je raadt het al.
Begon op te vallen toen wij onze badkamer gingen verbouwen, en zij dat ook deden. Zelfde kleuren. Enige verschil was dat zij geen ruimte hadden voor een bad en wij wel.
die laat ik ook graag een poepie ruiken....
ene oor in andere oor uit...

Nee dat denk ik niet hoor, dat zou ook best triest zijn.