Woede om paardenmishandeling op YouTube

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Papegara

Re: Woede om paardenmishandeling op YouTube

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:50

Geerke waar slaat dat op. Niet omdat ik het leuk vind maar ik ben wel benieuwd hoe ernstig het is. Ik sluit mijn ogen niet voor al die zieke dingen in deze zieke wereld. Vind het net zo erg als de andere hier

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:51

geerke schreef:
EvelienKiss schreef:
Het is verwerpelijk dat bokt deze link aanbiedt. Zo krijgt de video meer aandacht en dat is de bedoeling van de maker. Ik tem.

eindelijk iemand die het begrijpt....

Ik zag het voorbij komen via horses.nl. Maar ik heb niet gekeken! Ik wil die dingen eigenlijk helemaal niet weten, laat staan dat ik kijk!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:01

Het staat al op de FB. Naar ik begreep, maar weet het niet zeker hoor, is dat gewoon een trainingsmethode om ze willoos te maken/ te onderwerpen. Dat het paard gewoon leeft, tja in wat voor toestand dan.

Nou dat vind ik dan heel naar en raar, dat is gewoon paard mishandelen en kapotmaken. Wat een stelletje achterlijke misselijke misbaksels zeg die er ook nog eens hartelijk om lachen ook.

Bah, ik hoop dan ook van harte dat deze 2 misbaksels gelyncht worden door de mensen die ze weten te vinden.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:05

Tsja, dit zijn maffies die er een sadistisch genoegen uit halen. Die heb je overal. De lach die luid klonk, ik kan het allemaal maar slecht snappen. Had het filmpje liever niet gezien. Aan de andere kant ook wel weer goed te weten dát het gebeurt, denk als trainingsmethode? Vraag me af of er in het land aldaar überhaupt een straf staat op het doen van zuks.. vrees van niet. :(

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:10

Hoezo is het goed om te weten dat het gebeurt? Mij doet het helemaal niet zo goed.

AppleDumplin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:16

Spruitjee schreef:
Volgens mij sterft dit paard daar gewoon ter plekke, dat kan bijna niet anders dan met zo een klap. En dan ook nog lachen..

Al moet ik wel zeggen, op deze manier worden konijnen en kippen ook verdoofd voor het slachten. De klap is zo hard dat ze niets meer mee krijgen. Maar daar hoor je nooit iemand over.

Aahh..nee..dat ga je niet menen -O- Ik heb 30 konijnen,omdat ik zielsveel van deze intelligente gevoelige beestjes hou,en kan me dan ook echt niet voorstellen hoe iemand het in zijn hoofd haalt om een dier te slaan,geen een soort dier.

calippe schreef:
Hier heb je een punt.
Mensen zulke verwensingen naar het hoofd slingeren vind ik not done.
Ik wel. Je bent mens en je hebt emoties. Ik vind het ook niet hetzelfde.
Ik vind het ene wezen echt wel meer waard dan het andere. En dat paard in dat filmpje (dat ik niet gezien heb want dat durf ik echt niet aan), is veel meer waard dan die misdadigers.
En ik vind een onschuldig mens ook veel meer waard dan een kwaadaardig mens. En een dier ook.

het rechtssysteem denkt daar misschien anders over maar het rechtssysteem is dan ook niet menselijk.

_/-\o_

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:16

Het is goed om te weten, nu wordt er naar deze misbaksels gezocht.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:21

calippe schreef:
Hoezo is het goed om te weten dat het gebeurt? Mij doet het helemaal niet zo goed.

Doet mij persoonlijk ook geen goed, Maar... als dingen dan toch gebeuren, kan er maar beter bekendheid aan gegeven worden, staan er misschien anderen op om eea in de toekomst te voorkomen, etc... ;)

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:33

Sientje schreef:
calippe schreef:

Doet mij persoonlijk ook geen goed, Maar... als dingen dan toch gebeuren, kan er maar beter bekendheid aan gegeven worden, staan er misschien anderen op om eea in de toekomst te voorkomen, etc... ;)

Nee, die ellende wordt al heel lang door "mensen" berokkend, en dat gebeurt nog altijd. En er wordt niets aan gedaan.

Zelfs na de joden uitroeiing in WO II riep men met z'n allen heel hard "dat mag nooit meer gebeuren". En het gebeurt nog steeds aan de lopende band.

Slechtheid zit in de mens, ofwel de mens neigt van nature naar het slechte. Want er gebeuren nu eenmaal veel slechte dingen.

Ik heb het daar heel moeilijk mee, ik hoor hier eigenlijk niet thuis in deze wereld, tussen die beesten.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:43

Ik vind het ook vreselijk van wat de mensen allemaal doen en uithalen met de andere mensen/ natuur en dieren.

Dat maakt mij ook woedend.

vjseegers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:56

Als "mensen" dit soort dingen doen, vallen ze voor mij in de categorie ongedierte, of eigenlijk nog minder.
Dieren kunnen wreed zijn naar elkaar, maar doen dat vrijwel nooit zomaar voor de lol.
De mens, zogenaamd het superieure wezen op deze planeet, doet dit soort dingen dus wel voor de lol en beseft ook nog 's heel goed WAT hij doet.
Als mens wens ik me niet te associeren met dit soort lui en ze mogen van mij, net als ongedierte, "geruimd" worden op passende wijze.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:57

calippe schreef:
Nee, die ellende wordt al heel lang door "mensen" berokkend, en dat gebeurt nog altijd. En er wordt niets aan gedaan.

Zelfs na de joden uitroeiing in WO II riep men met z'n allen heel hard "dat mag nooit meer gebeuren". En het gebeurt nog steeds aan de lopende band.

Slechtheid zit in de mens, ofwel de mens neigt van nature naar het slechte. Want er gebeuren nu eenmaal veel slechte dingen.

Ik heb het daar heel moeilijk mee, ik hoor hier eigenlijk niet thuis in deze wereld, tussen die beesten.

Ik vind dat je er nu wel heel veel bij haalt. ;) En dit lijkt me niet het topic om het te hebben over Joden vs Palestijnen of de rest van de wereld. ;)
Maar wil wel op je post in gaan, als je in die termen denkt: 'Wir haben es nicht gewußt...' Kan in dit geval niet van toepassing zijn als er wereldwijd een filmpje in de rondte gaat. Daarom zeg ik 'goed om te weten'.

MareVeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:08

:r Die zwakkelingen zijn bezeten, anders haal je zoiets niet in je botte kop. Bohhh hier kan ik me toch zo over opfokken he.. Moge zij t zelfde overkomen.. |o Ik zou ze graag een dagje of 3 voor mij alleen willen hebben..... ~~}>

Odatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:13

Zag het ook voorbij komen op facebook!
bah echt zo verschrikkelijk! :(
dat zulke mensen op deze wereld mogen rondlopen walgelijk

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:43

calippe schreef:
TinekeHorses schreef:
Hier heb je een punt.
Mensen zulke verwensingen naar het hoofd slingeren vind ik not done.

Ik wel. Je bent mens en je hebt emoties. Ik vind het ook niet hetzelfde.

Ik vind het ene wezen echt wel meer waard dan het andere. En dat paard in dat filmpje (dat ik niet gezien heb want dat durf ik echt niet aan), is veel meer waard dan die misdadigers.
En ik vind een onschuldig mens ook veel meer waard dan een kwaadaardig mens. En een dier ook.

het rechtssysteem denkt daar misschien anders over maar het rechtssysteem is dan ook niet menselijk.

Daar ben ik het niet mee eens.
Ieder mens vind ik evenveel waard. Of het nou die ene moordenaar is of mijn buurman.

Ik laat deze discussie verder ter zijde, is niet helemaal waar het onderwerp over gaat.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 09:18

[Wilke93"]Ik hoop diep in mijn hart dat ze deze mannen vinden, zijn ballen om een lantaarnpaal knopen, een harde klap op z'n kop geven waardoor die onderuit zakt en z'n ballen afscheuren. May he rest in hell.

Sorry voor de omschrijving, maar echt. Dit kan toch niet..[/quote]
Inderdaad

diep triest dit -O-

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:41

Wat die gast deed is nog vele malen triester. Dit was nou eenmaal mijn tweede reactie. Daar word je gewoon boos van.. Heb spijt dat ik t filmpje heb aangeklikt.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:47

deze persoon is helemaal niks waard en zeker niet evenveel als iemand die gewoon goed in zijn kop is

SaphiraR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:50

Ik heb het filmpje gekeken en stond echt met tranen in mijn ogen. Kan hier zo slecht tegen.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 12:57

Sientje schreef:
Ik vind dat je er nu wel heel veel bij haalt. ;) En dit lijkt me niet het topic om het te hebben over Joden vs Palestijnen of de rest van de wereld. ;)
Maar wil wel op je post in gaan, als je in die termen denkt: 'Wir haben es nicht gewußt...' Kan in dit geval niet van toepassing zijn als er wereldwijd een filmpje in de rondte gaat. Daarom zeg ik 'goed om te weten'.

Als het een nog steeds kan gebeuren, dan het ander ook.
Als er met de mensheid al niet zorgvuldig omgesprongen wordt, waarom dan wel met dieren? en vice versa.

Ik haal er niet van alles bij, ik trek vergelijkingen. En er zíjn nu eenmaal vergelijkingen.

Sjit gebeurt. Waarom? omdat het kan!

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 12:58

TinekeHorses schreef:
Daar ben ik het niet mee eens.
Ieder mens vind ik evenveel waard. Of het nou die ene moordenaar is of mijn buurman.

Ik laat deze discussie verder ter zijde, is niet helemaal waar het onderwerp over gaat.

Ik denk dat je in dit topic in de minderheid verkeert.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:09

Verschrikkelijk dit, zo iemand zou je toch gewoon willen martelen? :n -:(-

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:13

Ik heb al heel wat gruwelijke filmpjes voorbij zien komen, maar van deze sprongen de tranen me gelijk in de ogen. Heel ziek.

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:24

Citaat:
Ik hoop diep in mijn hart dat ze deze mannen vinden, zijn ballen om een lantaarnpaal knopen, een harde klap op z'n kop geven waardoor die onderuit zakt en z'n ballen afscheuren. May he rest in hell.

Zou best eens kunnen zijn dat dat precies is wat de Sjeik met ze doet als ie ze te pakken krijgt. Of gewoon beide handjes eraf dan kan ie niets meer doen...Goed dat hij zich ermee bemoeit want Sjeiks zijn daar toch de baas... lijkt me een goed signaal voor de rest om vooral niet dit soort onzin uit te halen...
Heb het filmpje niet gekeken, ik kan me er iets bij voorstellen maar dat blijft echt in mijn hoofd rondspoken....heb een keer een filmpje gezien van een Chinese vrouw die haar ezel afmaakt door een paar klappen op zijn hoofd...was genoeg voor 1 keer...
Youtube kan soms wel mensen aanzetten om dit soort dingen te doen, het te filmen en dan heeeel bekend te worden op facebook....beetje een eng medium vind ik en er staan inderdaad de meest vreselijke fimpjes op...

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:26

Ik durf het niet aan om het te bekijken maar vreselijk dat mensen zulke dingen kunnen doen echt.
Het haalt echt emotie naar boven ... maar ik houd het maar in bedwang en zal het netjes houden.
Hopen dat hij opgepakt kan worden