Meer voorbeengebruik? Zo doet Tristan Tucker dat [video]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:57

Jeeeee, en de 10.000ste discussie over welke kant het bekken op kantelt...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:33

vur schreef:

_O- _O- en we komen elkaar ook allemaal weer tegen.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:38

Babootje schreef:
vur schreef:

_O- _O- en we komen elkaar ook allemaal weer tegen.

Dat kun je wel zeggen ja. :D

Anoniem

Re: Meer voorbeengebruik? Zo doet Tristan Tucker dat [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:48

Ik ben er helaas onbewust ingestroomd, mis ik iets? :+ Ik ga er overigens niet op antwoorden Arie aangezien ik echt niet zit te wachten op zo'n kansloze discussie.

easygoing

Re: Meer voorbeengebruik? Zo doet Tristan Tucker dat [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 21:02

Wij hebben het vandaag eens geprobeerd met onze meiden, natuurlijk is er geen illusie dat ze gaan piafferen maar gewoon eens om te kijken hoe of wat en ik moet zeggen dat beide dames er erg veel lol in hadden en ook zeer snel begrepen wat we nou precies wilden. Paardjes vonden het erg leuk en wij dus ook.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 21:52

Joolien schreef:
Ik ben er helaas onbewust ingestroomd, mis ik iets? :+ Ik ga er overigens niet op antwoorden Arie aangezien ik echt niet zit te wachten op zo'n kansloze discussie.

Dat doen mensen altijd als ze zelf maar wat leuteren en vervolgens werkelijke vragen over de biomechanica moeten beantwoorden.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 21:59

easygoing schreef:
Wij hebben het vandaag eens geprobeerd met onze meiden, natuurlijk is er geen illusie dat ze gaan piafferen maar gewoon eens om te kijken hoe of wat en ik moet zeggen dat beide dames er erg veel lol in hadden en ook zeer snel begrepen wat we nou precies wilden. Paardjes vonden het erg leuk en wij dus ook.

Hebben ze je dat ingefluisterd?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:02

mavantos schreef:
Edward heeft dit geleerd door fatsoenlijk terijden..... van achter maar voor en heeft talentvolle paarden

.... en de paardjes hebben goede schoenen aan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:05

arie53 schreef:
Joolien schreef:

Dat doen mensen altijd als ze zelf maar wat leuteren en vervolgens werkelijke vragen over de biomechanica moeten beantwoorden.

Nee, ik ga niet verder in discussie met iemand die zo respectloos reageert en die zonder enig tegen antwoord toch elk antwoord van mij doet klinken alsof ik achterlijk ben en niet zelf duidelijk maakt wat zijn inzicht hier in is maar er alleen klaarblijkelijk lol in ondervind anderen denigrerend tegen te spreken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:06

Joolien schreef:

hahaha joolien. het topic academisch vs klassiek. daar leer je je pappenheimers (of eigenheimers) wel kennen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:07

Babootje schreef:
Joolien schreef:

hahaha joolien. het topic academisch vs klassiek. daar leer je je pappenheimers (of eigenheimers) wel kennen :+

Nou ik hoef er niet voor naar dat topic _O-

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:08

waaaaar is nombrado? En Simpelman? Arie is er al dus dan zou je zeggen.... :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:11

Babootje schreef:

Ik ben ook een outsider... Komen ze altijd in drievoud? :7

Dan smeer ik 'm ook snel weer :')

Sowieso snap ik Arie nooit zo. Als zijn theorie zo kloppend is, waarom komt zijn stamboek dan niet van de grond? Zouden toch meer fokkers iets in moeten zien?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:12

mavantos schreef:
easygoing schreef:

Hebben ze je dat ingefluisterd?

Wat wil je nou precies zeggen? Beetje flauwe opmerking vind je zelf ook niet

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:14

Janine1990 schreef:
Babootje schreef:

Sowieso snap ik Arie nooit zo. Als zijn theorie zo kloppend is, waarom komt zijn stamboek dan niet van de grond? Zouden toch meer fokkers iets in moeten zien?

Vaak wel ja _O-

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:52

Ik wil er mee zeggen dat zodra een paard iets braaf uitvoert ze dit niet gelijk leuk vinden. Dat als ze iets doen voor wat lekkers, hoog stemmetje of een aai over de bol dit niet betekent dat e paarden dit echt leuk vinden.

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:53

Het is rijKUNST, denk daar maar over na :D
maar echt waarom je paard zo trainen?
Ik vind het een kunstje leren op een niet zo vriendelijke manier,
ieder zijn mening natuurlijk.......punt haha
slofteugel grrrrrrrrrrrrr is andere discussie }:)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:14

mavantos schreef:
Ik wil er mee zeggen dat zodra een paard iets braaf uitvoert ze dit niet gelijk leuk vinden. Dat als ze iets doen voor wat lekkers, hoog stemmetje of een aai over de bol dit niet betekent dat e paarden dit echt leuk vinden.

Ach weet jeik ken de dames door en door en daar komt dan nog bij dat ze beide nogal een uigesproken karakter hebben. Kan je dus verzekeren dat als ze het niet leuk hadden gevonden ik echt heeeeeeeeeel wat meer moeite had moeten doen om ook maar een fractie van de door hun getoonde reactie te krijgen.
Godzijdank zijn het geen karakterloze volgers.

Soms is out of the box denken en doen helemaal niet zo'n vreselijk drama als sommige denken.

Verandering van spijs doet eten en ik ben er dan ook van overtuigd dat de meiden veel meer lol in het dagelijkse werk hebben als ze ook eens wat anders kunnen en vooral mogen doen dan het alleen maar door de baan gestuurd worden omwille van de ruiter.

Nog even als aanvulling een vraag; zouden paarden dan niet alles wat wij ze leren puur voor die dat snoepje, hoge stemmetje of die aai doen? Neem alleen maar simpel voetje geven om uit te krabbelen, dat is voor iedereen hier een heel normaal iets maar elk paard heeft dat moeten leren dus dat zou dan heel onvriendelijk zijn toch?
Laatst bijgewerkt door easygoing op 19-02-14 00:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:17

Gordy18 schreef:

Wat precies is niet zo vriendelijk? Noem eens een paar momenten uit het filmpje, ik heb zomaar zo het idee dat je het filmpje überhaupt niet hebt gekeken...

nietactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:19

Haha, meteen toen ik dit filmpje zag op Facebook dacht ik dit wordt weer een rel op Bokt :')

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 01:14

Gordy18 schreef:

En met een ruiter op de rug wordt een 'kunstje' ineens wél vriendelijk???

De basis van rijkunst is het gymnastiseren van het paard; dat kan mét ruiter... soms beter zónder een ruiter met een niet perfecte motoriek (en dat zijn de meesten van ons).

Maar goed... ik heb me weer laten verleiden tot een discussie waar geen eind aan komt.
Als er ooit een dressuurtopic komt waarin de meningen hetzelfde zijn, mag Bart 'm inlijsten :)

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:35

Janine1990 schreef:
Babootje schreef:

Omdat er teveel mensen zoals jou zijn.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:38

arie53 schreef:
Joolien schreef:

Citaat:
Nee, ik ga niet verder in discussie met iemand die zo respectloos reageert en die zonder enig tegen antwoord toch elk antwoord van mij doet klinken alsof ik achterlijk ben en niet zelf duidelijk maakt wat zijn inzicht hier in is maar er alleen klaarblijkelijk lol in ondervind anderen denigrerend tegen te spreken.

Je hebt het kennelijk over jezelf. Niks mis mee. Klopt precies. En als je toch meent dit aan mij te moeten toeschrijven dan graag met feiten onderbouwen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:53

arie53 schreef:

Ik zou nu echt Bizzybijtje moeten quoten... _O-

Maar dan moet ik die quote weer opzoeken. :')
In ieder geval iets met als de goede argumenten ophouden, komen de dooddoeners ofzo :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:56

Janine1990 schreef:
arie53 schreef:

Ik zou nu echt Bizzybijtje moeten quoten... _O-

Maar dan moet ik die quote weer opzoeken. :')
In ieder geval iets met als de goede argumenten ophouden, komen de dooddoeners ofzo :')

*schraapt keel*

"Als de goede argumenten ophouden komen de standaardargumenten".

*Flies away*