Nederlandse paardenredders nu zelf in nood in Spanje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:02

Isegrim schreef:
Het zijn de eigenaars van die stichting die voor hun problemen weglopen in plaats van ze op te lossen. Ten kóste van die dieren. Ze houden die dieren niet in leven voor die dieren, dat doen ze omdat ze er zelf zo'n fijn warm gevoel aan overhouden. Ik gok dat het in hun geval een verslaving is.

Helemaal waar en door die verslaving(al vind ik t meer een soort penny verhaal over kijk mij ik red slacht paarden) kan men ook een hoarder worden.

Kan je de 90 paarden niet onderhouden breng ze dan gewoon weg.
Zodat je genoeg geld over houd om een aantal op te lappen en te verkopen
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 15-02-14 21:06, in het totaal 2 keer bewerkt

geerke

Re: Nederlandse paardenredders nu zelf in nood in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:04

waarom niet een groot gedeelte in laten slapen?Je kunt al die paarden toch nooit herplaatsen?Het zijn er veel te veel.En dan nog....komen ze weer bij z'on #$&**$$ spanjaard terecht.

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:05

zag deze actie ook al bij de eppeljeck staan..
snap ook niet helemaal waarom ze zoveel paarden laten lijden

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:09

Ach joh, bijna iedere maand gooit deze organisatie wel een 'sielugh, help ons!' bericht in de media om zieltjes te winnen. Bij de site waar ik voor werk krijgen we dit ook geregeld binnen. Het is gewoon ordinair bedelen en als je de verhalen mag geloven beland het geld ook niet waar het wezen moet.
Gewoon met een flinke vrachtwagen zout nemen dit verhaal en verder gaan met je leven :)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:12

Lees verhalen zat op bokt over paarden die in NL geslacht of geeutaniseerd worden met minder gezondsheidsproblemen dan paarden die bij sommige stichtingen staan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:31

Cayenne schreef:
Ach joh, bijna iedere maand gooit deze organisatie wel een 'sielugh, help ons!' bericht in de media om zieltjes te winnen. Bij de site waar ik voor werk krijgen we dit ook geregeld binnen. Het is gewoon ordinair bedelen en als je de verhalen mag geloven beland het geld ook niet waar het wezen moet.
Gewoon met een flinke vrachtwagen zout nemen dit verhaal en verder gaan met je leven :)

nou,ik geloof best wel dat er veel dierenleed is daar,en erg goed dat ze daar iets aan proberen te doen.
Maar daar hoort uit hun lijden helpen ook bij.Niet alles in leven willen houden,dat gaat gewoonweg niet.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:59

Ik zag laatst op fb een oproep om geld te doneren. Ze waren op weg naar een paard wat te zwak was om nog overeind te komen, om het dier vervolgens in een trailer te krijgen en 250 km of iets in die richting terug te rijden... Met een dier wat op sterven na dood is, hou toch op, waar ben je dan mee bezig. Zonde van de tijd, energie en benzine. Het komt bij mij niet over als een stichting die verstandige keuzes kan maken om zichzelf gezond te houden.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:10

Tessebes, belachelijk ja. dit soort dingen doen ze dus constant. en dan zeggen ze er het liefst ook nog bij : Ja, maar het paard voelt dat we hem gaan helpen.. hij voelt dat het goed komt nu.

hou toch op. het is lief bedoeld, maar ze gaan zoooo ver.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:49

Cayenne schreef:

Hoe grappig dat ik aldoor al dacht dat je een ander belang had of ergens bij betrokken bent (wat boeit me overigens niet), toch kan ik me niet voorstellen dat je zó vol haat zit tegen mensen die proberen goed te doen. Maar goed Cayenne, en dat is het laatste wat ik erover zeg: wat je uitstraalt krijg je terug. En dan ben ik liever positief en idealistisch, dan negatief en sarcastisch. Sorry hoor !

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 01:51

Lekker makkelijk om iedereen uit te maken voor azijnpisser, negatief en sarcastisch als ze een andere mening zijn toegedaan dan jij. Ik hoop dat je dat op anders plekken niet ook doet. Niet de ideale manier om begrip te kweken voor je standpunt.

Kom nou, wees even realistisch, als er hier zo'n paard uit een stal wordt getrokken zoals er daar bik liepen ziet 'ie de volgende dag het licht niet meer.. Omdat het Spanje is is het opeens allemaal anders? Nee.

Waar ik heel stellig in ben is dat mensen het over het algemeen doen voor een 'good feeling'. Als jij ergens geld voor geeft voel je je daar achteraf goed door. Het is over het algemeen puur het 'zo, nu heb ik ergens aan meegeholpen en de wereld beter gemaakt.'
Is dat wel zo dan?

In dit geval niet. Als jij continu de touwtjes niet aan elkaar kunt knopen en daardoor je stichting moet laten voortbestaan uit het geld van onwetende mensen... Dan ben je als stichting op geen enkele manier goed bezig.

Jouw intenties moeten goed zijn, zeker als 'charity' en 90 paarden houden terwijl je moet bedelen omdat je daar de financiële middelen niet voor hebt is op geen enkele wijze te relateren aan het begrip 'goede intentie'. Dat is ongefundeerd aanmodderen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 06:38

Netje schreef:
Cayenne schreef:

Hoe grappig dat ik aldoor al dacht dat je een ander belang had of ergens bij betrokken bent (wat boeit me overigens niet), toch kan ik me niet voorstellen dat je zó vol haat zit tegen mensen die proberen goed te doen. Maar goed Cayenne, en dat is het laatste wat ik erover zeg: wat je uitstraalt krijg je terug. En dan ben ik liever positief en idealistisch, dan negatief en sarcastisch. Sorry hoor !

Nounou Netje, vol haat??

Cayenne heeft, wat mij betreft, een gezonde kijk op hoe je met wrakvee om hoort te gaan.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 07:30

Alle stichtingen bedelen om geld. De een is er nou net iets geraffineerde in dan de ander. Laatst was er nog een topic. Staatsbosbeheer wil geld van ruiters om zogenaamd de ruiterpaden te onderhouden. Ook dat is bedelen.
Sterker nog geld inzamelen is de hoogste prioriteit van al die stichtingen. En ze hebben het allemaal moeilijk om de touwtjes aan elkaar te knopen. Alleen laat de een het iets meer blijken dan de ander. Maar zonder geld is het moeilijk paarden/ezeltjes/zeehondjes/natuur redden.
Bijna alle beschuldigingen en verwijten die in dit topic al zijn geuit zijn aannames. Wie is er nu werkelijk geweest? Wie heeft met deze vrouw recent gesproken? Wie heeft er een paard via hun geadopteerd? Wie heeft nou werkelijk de crisis, zoals die in Spanje is kunnen voelen?

In plaats van respect te hebben voor de inzet om een dier te helpen, om elke dag met de wanhoop en frustratie te dealen, wordt hier alleen maar over dood maken gesproken. Want het is kansloos. Het is makkelijk een mening vormen als je niet echt weet waar je het over hebt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 08:41

Dus JJane, kort gezegd: jij wil dat al die levende lijken daar in leven gehouden worden terwijl er nooit een thuis voor gevonden kan worden en jij vindt het ok dat ze daarvoor hier geld komen vragen?
Dus jij vindt het ok als ik nu het vliegtuig naar Griekenland neem, daar als een kip zonder kop allemaal straathonden bijeen ga scharrelen, laat ons zeggen een stuk of 150. En dat ik dan een berichtje de wereld in stuur: kijk eens mensen wat ik doe, stort geld op XXX.

Daar zie jij geen problemen in?

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 08:50

Wij weten niet of het levende lijken zijn. Dat denken wij. Wij weten ook niet of ze ze aan de straat stenen niet kwijt kan. Ik zeg dat wij dus eigenlijk helemaal niet weten waar wij over praten.
Maar iedereen is vrij om geld over te maken als die dat wil. Iedereen is ook vrij om een dier te ,proberen helpen, als hij of zij dat wil. Of iedereen dat even handig doet is maar de vraag.
Misschien doet ze er beter aan om een programma op te zetten wat financieel mensen ondersteund om dieren netjes in te laten slapen. Misschien is dat een volgende stap. Nogmaals wij weten eigenlijk helemaal niks.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 08:53

Ik mag toch aannemen dat dat het geval is. Met sommigen van die adoptiepaarden wordt al een half jaar geleurd..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 08:59

Euhm JJane, dat zegt de ze toch helemaal zelf met uitspraken als het is hier een slagveld, de mensen hebben gewoon he-le-maal geen geld meer, paarden sterven een hongersdood, we zien zeer vaak uitgemergelde paarden, als we komen zijn we vaak al te laat.

Ik weet niet welke conclusies jij trekt uit deze quotes?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 09:05

Die quotes zie ik al vier jaar langskomen. Ze zijn niet verandert, ik heb moeite om daaruit op te maken dat het nu vaker voorkomt of erger wordt.

Filmpje van 4 jaar geleden. Als deze hengst al jaren zo loopt, meteen laten afmaken, niet proberen te redden. Dit is geen simpele hoefzweer, hier is meer aan de hand.

http://www.youtube.com/watch?v=MiAd3hJSFMY

Edit

Paard is ingeslapen. Maar is dat ter plekke gebeurd of hebben ze hem nog meegenomen....<

http://www.youtube.com/watch?v=_vfEhQeAz6U
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 16-02-14 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 09:10

Ik heb deze stichting op fb soms zie ik goede dingen voorbij komen
Maar het gros is toch wel dat ik denk moet je dit nou wel echt willen idd de merrie met die verschrikkelijke huid hier hadden we gezegt weg ermee het paard lijd en ik heb altijd geleerd dat als een paard geen paardwaardig bestaan meer heeft moet het opgeruimd worden.

Verder denk ik dat we hier zelf al genoeg ellende in nederland hebben kijk is op mp hoeveel paarden, honden ,katten etc. te koop staan /gratis af te halen zijn.

Moeten we dan echt massaal doneren aan een paard 1000den km verder?
Ze verhuisden naar een groter object zodat ze meer paarden konden helpen maar ik krijg er nu zo langzaam aan de kriebels van.

waarom 500km reizen met een doodziek paard??
veearts mee en hoppa spuit erin

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 09:11

Ik ben het upendo eens

Als een organisatie niet alle touwtjes in handen heeft, dan heeft het ook geen zin om die paarden te helpen. Of hou het klein, minder paarden (met grotere overlevingskans) die betere zorg kunnen krijgen en waarvoor mensen misschien wel juist iets meer voor willen neerleggen.

Nu heeft de organisatie ca 90paarden die veel zorg nodig hebben, die niet ter adoptie staan waar hoge kosten voor zijn, Die niet meer haalbaar zijn.

Of het klinlt lullig, maar red/knap dan de paarden op waarvan je weet dat die nog iets gaan opleveren. Niet elk dier kun je redden.. Maar er zijn gemoeg manieren om het dier snel en makkelijk uit zn lijden te halen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 09:23

Aankomst van een aantal paarden afkomstig van een horrormelding. Ze zijn schraal, maar niet overdreven mager. Is dit echt een noodgeval geweest?

http://www.youtube.com/watch?v=LBv98aju58w

Oproep voor ondersteuning van de verhuizing omdat ze uit hun jasje waren gegroeid. Financiering van een verhuizing valt bij mij niet onder het redden van op dat moment verwaarloosde dieren.

http://www.youtube.com/watch?v=LSxpeYdpqD8

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 09:38

Ik heb hun ook een poos gevolgd op fb maar eraf gegooid omdat ik het niet eens ben met hun handelen.
leuke paarden willen ze niet weg doen maar zelf houden, ook bijv een veulen. 3jaar die wij mogen betalen.
Ze verdienen ook geld met toerisme, je kunt daar paardrijden en ik dacht ook overnachten.

denk als de ellende daar echt zo groot is, ze beter alleen paarden kunnen aannemen die gedoneerd worden en niet meer moeten kopen.
en idd de echte slechte netjes in laten slapen en de nog gezondere paarden een kans geven.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 09:40

Ik vind het feit al dat ze de paarden moeten kopen niet correct. Als een spaans gezin echt niet meer te eten heeft en het dier daardoor niet meer kan onderhouden, dan sta zonder aankoop af, dan kan het geld van donateurs gebruikt worden voor eten, smid, en dierenarts. En als je bang bent dan alleen maar de kneusjes te krijgen zonder enige toekomst, dan heb je de kosten niet van eten en de smid, en alleen de kosten van DA voor inslapen van de dieren. En als je dan wel een dier kunt herplaatsen, doe dat dan tegen betaling, ook dat is dan een bron van inkomsten.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 09:49

Ik zou eerder mn geld investeren in die paardenvan dat filmpje dan die paarden dan die paarden die op sterven na dood zijn.

Die paarden uit het filmpje zijn nog goed op te knappen en wss vinden ze daar wel mensen voor die ze willen kopen.

Maar bedenk eens, hoeveel geld, honderden misschien wel duizenden euro's er wel niet in paarden zijn gestoken die uiteindelijk toch dood zijn gegaan. Als orginisatie vind ik dat niet kunen, en zeker niet naar de donateurs toe.

Als donateur zou ik een uitkomst willenzien, resultaat! Ondertussen zie im nog steeds geen resultaat, en dat vind ik nou zo jammer

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 10:09

Ik heb zelf ook een opvang voor verwaarloosde paarden.Voorheen nam ik ook alles aan,dus paarden die niet verwaarloosd waren,maar die gered moesten worden van de slacht.Ook paarden die men kwijt moest omdat de paarden geen wedstrijden meer konden lopen.Ik kreeg er steeds meer en meer aangeboden,en toen dacht ik: ik stop hiermee,ik ben geen opvang voor 'gezonde' paarden die men kwijt moet.Het begon meer op een dumpplek te worden.Ook ben ik drastisch gaan minderen in het opvangen van een paard,alleen als een paard echt verwaarloosd is,neem ik die aan.Ik heb er nu maar 2 staan,maar deze 2 kan ik geven wat ze nodig hebben.Ik ga geen vele paarden opnemen omdat ze anders naar de slacht gaan.Dit is financieel niet op te brengen,doe je dit wel,dan kom je in de problemen.
Ik zeg soms zelf tegen iemand: laat dit paard inslapen,dan is die beter af.Een v.b. iemand bood me een hengst aan die blind was aan beide ogen.Beestje stond alleen maar op stal,sorry maar zo'n dier heeft toch geen waardig bestaan meer?
Hier is nu alleen nog een verwaarloosd paard welkom.Hoe erg ik het ook vind dat een paard naar de slacht moet als die niet bij mij kan komen,maar hier worden geen paarden meer 'gedumpt'.
Ik bemiddel wel als mensen een pony kwijt moeten vanwege de financiën,scheiding of ander probleem.

Net als iemand hier al zegt in dit topic,je kán gewoon niet elk paard redden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 10:10

Jadeleigh263 schreef:
Ik zou eerder mn geld investeren in die paardenvan dat filmpje dan die paarden dan die paarden die op sterven na dood zijn.

Natuurlijk, zou ik ook doen. Maar als ik de conditie van die paarden zie, dan is het echt niet zo dramatisch geweest als het dat op dat moment wil laten geloven.

Als ik vergelijk met stichtingen in bijv. Engeland, dan worden de paarden opgevangen, herplaatst en blijven hun leven lang van de stichting. Die bij een veranderde situatie op de plek waar de geredde paarden warden geplaatst, deze ook weer terugnemen. Er wordt een evaluatie gedaan van het paard en een match gezocht en mocht deze niet kloppen kan het paard ook weer terug.

Zoek de verschillen in aanpak tussen Paard in Nood Spanje, en World Horse Welfare

http://www.youtube.com/watch?v=E8vJd89Y ... D5F2FEB861

http://www.youtube.com/watch?v=Akt_N7ZJ ... D5F2FEB861
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 16-02-14 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt