KWPN hengst Bon Bravour naar Anky van Grunsven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dresjoepie

Re: KWPN hengst Bon Bravour naar Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:32

Super leuk voor Anky !!!

Volgens mij is Bonfire er 30 mee geworden met de Sjef methoden

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:34

Volgens mij sta jij altijd bij het losrijden en langs de ring te kijken Lante :7 je weet er zoveel van....

Hengsten zijn misschien wel voor de fun, doortrainen voor Tom of Anky's russische lesklanten weet jij veel :P

Er staat nergens dat het de bedoeling is dat ze in de ring verschijnen met Anky erop!

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:03

Ach, ik snap ook heus wel dat niet alle paarden goed genoeg blijken te zijn...hoeft helemaal niet aan een bepaalde methode te liggen. Een Anky en Edward willen alleen echte toppers en niet elk paard is dat natuurlijk.......

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:09

Leuk voor Anky dat ze weer nieuwe paarden te trainen heeft!

Niet elke methode is voor ieder paard geschikt. Ook bij ruiters die totaal anders trainen dan het systeem van Sjef gaan er vast zat door de achterdeur naar buiten omdat hun systeem niet werkt.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:48

manubres schreef:
Ach, ik snap ook heus wel dat niet alle paarden goed genoeg blijken te zijn...hoeft helemaal niet aan een bepaalde methode te liggen. Een Anky en Edward willen alleen echte toppers en niet elk paard is dat natuurlijk.......

ieder huwelijk gaat ook niet goed, 1 op de 3 huwelijken stranden :7 dus zie ik het maar zo...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:00

listiglistje schreef:
manubres schreef:

ieder huwelijk gaat ook niet goed, 1 op de 3 huwelijken stranden :7 dus zie ik het maar zo...

Maar die mensen vinden weer een nieuwe partner en het is niet dat de omgeving zich opeens afvraagt van "goh, waar is die of die gebleven" }>

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 09:07

Volgens mij ben je als ruiter sowieso niet helemaal goed bezig als je je vasthoudt aan een systeem waar het paard in moet passen. Volgens mij moet ie andersom en moet de ruiter zich aan passen aan het paard..en dat is in feite ook wat Anky zegt wbt het skala.

Toch wordt ik ook niet blij van wat ik zie bij het losrijden op de rollkur manier..ik houdt niet van dat "systeem" en dan vooral met name de hyperflexie vindt ik afschuwelijk. Anky en Edward hebben een hoop gevoel en talent en ik super veel respect voor beide en wat ze bereikt hebben. Helaas zie je toch vooral bij sommige van hun leerlingen en mensen die het nadoen wel regelmatig behoorlijk wat fout gaan.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 09:59

Het skala past bij elk gezond paard Elisa; het is enkel de basis van dressuur. ;) Ik heb fjorden gereden volgens het skala, friezen, haflingers en KWPN paarden, geen probleem. Het is zo breed dat je het altijd toe kan passen. Het is juist niet star, het geeft enkel een een richtlijn in je training om je paard correct dressuurmatig te kunnen rijden en op te kunnen leiden zonder dat het er mentaal of fysiek onder te lijden heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:02

Wat een geneuzel. Wie topsport wil bedrijven op dat niveau komt er niet met aardig aan z'n paard te vragen of ie alsjeblieft in passage de baan rond wil.

Leuk voor Anky, en leuk voor de fokster. Dat lijkt me nog eens een eer voor je fokproduct!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:29

Lante schreef:
Het skala past bij elk gezond paard Elisa; het is enkel de basis van dressuur. ;) Ik heb fjorden gereden volgens het skala, friezen, haflingers en KWPN paarden, geen probleem. Het is zo breed dat je het altijd toe kan passen. Het is juist niet star, het geeft enkel een een richtlijn in je training om je paard correct dressuurmatig te kunnen rijden en op te kunnen leiden zonder dat het er mentaal of fysiek onder te lijden heeft.

Maar dat vindt ik ook, ik zeg alleen hoe Anky dat bedoelt in mijn ogen. Ik geloof ook in het skala als basis van de dressuur. Alleen doe je bij het skala ook weleens het een met het ander omwisselen..dat bedoel ik met niet te star zijn in een systeem.

ivdh_warrior

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:08

Wat leuk! Benieuwd hoe ze het gaan doen

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:12

Elisa2 schreef:
Lante schreef:

Maar dat vindt ik ook, ik zeg alleen hoe Anky dat bedoelt in mijn ogen. Ik geloof ook in het skala als basis van de dressuur. Alleen doe je bij het skala ook weleens het een met het ander omwisselen..dat bedoel ik met niet te star zijn in een systeem.

O zo, bedankt. :)