Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
manubres schreef:Ach, ik snap ook heus wel dat niet alle paarden goed genoeg blijken te zijn...hoeft helemaal niet aan een bepaalde methode te liggen. Een Anky en Edward willen alleen echte toppers en niet elk paard is dat natuurlijk.......
dus zie ik het maar zo... listiglistje schreef:manubres schreef:Ach, ik snap ook heus wel dat niet alle paarden goed genoeg blijken te zijn...hoeft helemaal niet aan een bepaalde methode te liggen. Een Anky en Edward willen alleen echte toppers en niet elk paard is dat natuurlijk.......
ieder huwelijk gaat ook niet goed, 1 op de 3 huwelijken strandendus zie ik het maar zo...
Ik heb fjorden gereden volgens het skala, friezen, haflingers en KWPN paarden, geen probleem. Het is zo breed dat je het altijd toe kan passen. Het is juist niet star, het geeft enkel een een richtlijn in je training om je paard correct dressuurmatig te kunnen rijden en op te kunnen leiden zonder dat het er mentaal of fysiek onder te lijden heeft. Lante schreef:Het skala past bij elk gezond paard Elisa; het is enkel de basis van dressuur.Ik heb fjorden gereden volgens het skala, friezen, haflingers en KWPN paarden, geen probleem. Het is zo breed dat je het altijd toe kan passen. Het is juist niet star, het geeft enkel een een richtlijn in je training om je paard correct dressuurmatig te kunnen rijden en op te kunnen leiden zonder dat het er mentaal of fysiek onder te lijden heeft.
Elisa2 schreef:Lante schreef:Het skala past bij elk gezond paard Elisa; het is enkel de basis van dressuur.Ik heb fjorden gereden volgens het skala, friezen, haflingers en KWPN paarden, geen probleem. Het is zo breed dat je het altijd toe kan passen. Het is juist niet star, het geeft enkel een een richtlijn in je training om je paard correct dressuurmatig te kunnen rijden en op te kunnen leiden zonder dat het er mentaal of fysiek onder te lijden heeft.
Maar dat vindt ik ook, ik zeg alleen hoe Anky dat bedoelt in mijn ogen. Ik geloof ook in het skala als basis van de dressuur. Alleen doe je bij het skala ook weleens het een met het ander omwisselen..dat bedoel ik met niet te star zijn in een systeem.