KWPN: Vier generaties in de baan [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: KWPN: Vier generaties in de baan [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:09

Jep, maar goed, ik ging eigenlijk enkel in op MarlindeRoosz die beweerde dat de ongehoorzaamheid voort kwam uit niet buiten komen.. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:09

Tja je weet toch niet in hoeverre het beter had getoond en toch nog te handelen was geweest als die Krack bvb. voorgebracht was door iemand zoals de voorbrenger van United.

Dat was toch ook geen zacht snorrend poesje zeg maar, maar die mocht wel GAAN.
Ik vond het best lef hebben want ik zou daar toch ook al snel als een vlaggetje achteraan gaan :P

Maar zo kan die wel wat stoom afblazen en het toont ook veel beter dan zo'n omgevouwen en rondjes hopsend dier.

Maar ik kan die voorbrenger ook geen ongelijk geven verder, ik kan me voorstellen dat je liever je pensioen haalt door het dier geen vinger te geven dan dat je de gok maar waagt of je hem bijhoudt en niet in de weg staat als die alsnog ontploft :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:14

Ik hoorde ook dat Krack achter niet helemaal goed leek.

Bordeaux viel positief op begreep ik van meerderen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:17

sarabande schreef:
DePaardenman schreef:
Bordeaux en Ferdaux waren later op de avond gewoon onder het zadel te zien, en United is al heel lang geblesseerd dat is toch algemeen bekend.

Idee was leuk, uitvoering wat minder, kan gebeuren.

Exact en ik neem aan dat voor deze optie gekozen is om dat niet te veel te benadrukken. Alleen er had meteen iemand bij geroepen moeten worden om bij Krack te assisteren, die man kon dat niet aan en maakte er zo een gênante vertoning van
10 goedgekeurde zonen, 11 moeders van goedgekeurde zonen en steeds meer paarden in de hogere dressuur waar ook een lijst van was. En op deze keuring weer opvallend aanwezig in de pedigree van heel veel hengsten, maar de computer zegt dat hij geen predicaat mag hebben.
Wellicht dat Joop daarom dacht je ziet het maar ik draai het nummertje af want dat is nu eenmaal afgesproken en de 2 jongere hengsten waren er toch en verder je ziet het maar

O en Joop heeft paddoxen voor de hengsten hoor, voor de Bokkertjes die zich daar zorgen om maken

Dat zei ik ook al tegen een vriendin :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:19

pmarena schreef:
Tja je weet toch niet in hoeverre het beter had getoond en toch nog te handelen was geweest als die Krack bvb. voorgebracht was door iemand zoals de voorbrenger van United.

Dat was toch ook geen zacht snorrend poesje zeg maar, maar die mocht wel GAAN.
Ik vond het best lef hebben want ik zou daar toch ook al snel als een vlaggetje achteraan gaan :P

Maar zo kan die wel wat stoom afblazen en het toont ook veel beter dan zo'n omgevouwen en rondjes hopsend dier.

Maar ik kan die voorbrenger ook geen ongelijk geven verder, ik kan me voorstellen dat je liever je pensioen haalt door het dier geen vinger te geven dan dat je de gok maar waagt of je hem bijhoudt en niet in de weg staat als die alsnog ontploft :P

Voorbrenger had maar een pas verkeerd hoeven zetten en hij had op z'n minst een paar knappe blauwe plekken op z'n rug gehad ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:24

Van United?

Ik was ook blij voor hem dat het dier niet een beetje naar links kwam toen hij even een uitbarsting kwijt moest. Voorbrenger leek er toch niet enorm van onder de indruk te zijn en liet hem gewoon weer flink wegstampen, best stoer :j

En later met dat opstellen naast elkaar werd hij ook ingesloten op een manier dat je toch wel even moest slikken maar gelukkig gedraagden de heren zich nog heel redelijk, dat had veel slechter kunnen gaan :=

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:37

Jammer dat die mooie Krack zo word getoond, al kan ik mij voorstellen dat hij niet te houden was. Al een tijd niet mee geweest van wege pensioen en dan moet je ineens na lange tijd de drukte in. Had het zelf handiger gevonden hem met een bijzetje voor te brengen en lange lijnen eraan, andere 3 onder het zadel dat was denk ik leuker om te zien. Maarja meestal staan de beste stuurlui aan de kant en ik weet niet wat de gedachten is om ze op deze manier voor te brengen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:46

pmarena schreef:
Van United?

Ik was ook blij voor hem dat het dier niet een beetje naar links kwam toen hij even een uitbarsting kwijt moest. Voorbrenger leek er toch niet enorm van onder de indruk te zijn en liet hem gewoon weer flink wegstampen, best stoer :j

En later met dat opstellen naast elkaar werd hij ook ingesloten op een manier dat je toch wel even moest slikken maar gelukkig gedraagden de heren zich nog heel redelijk, dat had veel slechter kunnen gaan :=

Jep...

Ik denk dat ze het drukker hebben met de entourage dan met elkaar. Al zag je op het laatst een van de twee jongsten nog wel een pootje optillen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:53

Ja dat was ook nog een heel beschaafd pootje eigenlijk.

Ik vond het best even spannend, toch zonde als daar ineens voor een paar ton in elkaar gestampt wordt voor zo'n rubriekje :=

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:44

[quote="Joolien"]Ik zie een nieuw onderdeel aankomen bij ter land, ter zee en in de lucht: Geef hem een hengst! Iedere deelnemer krijgt een ggk dekhengst en moeten 200 meter aan de hand volmaken zonder ongelukken, kijken wie het verst komt :D :D

_/-\o_ Ja die is leuk :D

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:45

Respect voor de voorbrengers! :j Je moet het maar kunnen. Sommige hengsten kunnen nogal rare onverwachte sprongen maken.

Voor mij viel Bordeaux positief op. Vond ik de fijnste qua type en beweging.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:53

pmarena schreef:

Ik denk dat als die 2 van hengst hadden geruild, dat United los was gekomen en dan waren er ongelukken gebeurd.

Ik weet niet waarom Joop deze keuze heeft gemaakt, maar er zal vast een goede reden achter zitten. Het is niet aan mij om iemand met zoveel ervaring te bekritiseren. Ik heb hem al vaker voorbrengers zien corrigeren als dat nodig was en hij is echt een pietje precies in dat soort dingen. Als er een mogelijkheid was geweest om hem in een andere gang dan stap en eventueel aan de lange lijnen te tonen, dan had hij dat vast gedaan.

Ik snap ook best dat de 2 jonge dieren aan de hand werden getoond. Die moesten zich immers ook onder het zadel laten zien en 2x in zo'n drukke omgeving presteren is (in mijn ogen) wat veel gevraagd.

Wat ik echt niet begrijp is dat Krack C geen predikaat heeft gekregen. Hij heeft zich allang bewezen als vaderdier en ik vind dit een gemiste kans.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 00:06

Anoeska27 schreef:
Wat ik echt niet begrijp is dat Krack C geen predikaat heeft gekregen. Hij heeft zich allang bewezen als vaderdier en ik vind dit een gemiste kans.

Ik lees dat iedereen roepen op bokt.nl.............maar de werkelijke cijfers blijven uit. Meten is weten en blijkbaar valt het in de sport nogal tegen met de nakomelingen van Krack. En eerlijk, zodra ze de kwpn cyclus uit zijn vallen ze ook vreselijk tegen.
Er is toch een heel rijtje paarden/hengsten/nakomelingen te noemen die vooraan op de keuring/pavo liepen maar waar we nooit meer wat van gehoord hebben? Blijkbaar is er toch iets met die nakomelingen waardoor ze het in de sport niet doen.

En eerlijk, het gaat om de sport en om niets minder.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 00:09

Nee, de reden is dat de nakomelingen bijna allemaal de grens overgaan en dan pas weer gaan meetellen in de index als ze GP lopen.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 00:12

janderegelaa schreef:
Nee, de reden is dat de nakomelingen bijna allemaal de grens overgaan en dan pas weer gaan meetellen in de index als ze GP lopen.

Met de hoeveelheid die hij gedekt heeft, zou hij allang een fijn stel GP paarden moeten hebben gefokt. Het aantal is bedroevend.

Overigens kan ik een heel rijtje opnoemen die gewoon nog in Nederland zijn, maar die niet op nivo ( of wel door blessureleed) mee zijn gaan doen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 00:14

R12312 schreef:
Anoeska27 schreef:

Ik lees dat iedereen roepen op bokt.nl.............maar de werkelijke cijfers blijven uit. Meten is weten en blijkbaar valt het in de sport nogal tegen met de nakomelingen van Krack. En eerlijk, zodra ze de kwpn cyclus uit zijn vallen ze ook vreselijk tegen.
Er is toch een heel rijtje paarden/hengsten/nakomelingen te noemen die vooraan op de keuring/pavo liepen maar waar we nooit meer wat van gehoord hebben? Blijkbaar is er toch iets met die nakomelingen waardoor ze het in de sport niet doen.

En eerlijk, het gaat om de sport en om niets minder.

Ik vind dat een hengst met 10 goedgekeurde zonen en 11 goedgekeurde kleinzonen zich lang en breed heeft bewezen als vaderdier. Maar dat is mijn mening, dat jij die niet deelt is prima.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 00:17

Ik vroeg mij ook al af watvoor voorbrenger daar met Krack bezig was, dat leek toch helemaal nergens naar.
Eerst dubbelgevouwen de ring binnenkomen, jezelf steeds over de hekjes laten duwen door het paard, dan het paard over en in de hekjes en daarna maar rondjes draven aan een touwtje van een meter?
En toen er een rozetje moest komen kon hij hem niet eens stilkrijgen en greep die kerel hem uiteindelijk zelf maar beet om dat rozetje eraan te frunniken.
Was een betere show geweest zonder hem, hij heeft geen mooie pas laten zien, was meer een walk of shame.

Bordeaux spetterde er wel uit trouwens, die kan heel best lopen!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 00:30

Anoeska27 schreef:
Ik vind dat een hengst met 10 goedgekeurde zonen en 11 goedgekeurde kleinzonen zich lang en breed heeft bewezen als vaderdier. Maar dat is mijn mening, dat jij die niet deelt is prima.

Waarom lopen die ggk zonen geen GP?

Een Emilion wordt in een ander topic afgezeken dat hij preferent werd, maar die heeft wel een hele zooi internationale paarden gegeven. Leuk hoor, dat er een stamboek gek is van de hengst er een zooitje goedkeurd, maar de keiharde cijfers van de sport tellen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 01:11

R12312 schreef:
Anoeska27 schreef:

Waarom lopen die ggk zonen geen GP?

Een Emilion wordt in een ander topic afgezeken dat hij preferent werd, maar die heeft wel een hele zooi internationale paarden gegeven. Leuk hoor, dat er een stamboek gek is van de hengst er een zooitje goedkeurd, maar de keiharde cijfers van de sport tellen.

Omdat sport en fokkerij nu eenmaal lastig te combineren is. Ze lopen wel vrijwel allemaal Lichte Tour op degenen die naar het buitenland verkocht zijn en Dorado die gewoon nog te jong is na.

En nogmaals, het is mijn mening en daar hoef je het niet mee eens te zijn. Ik heb Emilion nergens afgezeken, sterker nog... ik heb weinig tot geen kennis van springhengsten en zal me dus niet snel wagen aan een uitspraak daarover.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 04:45

Het is niet zo dat alleen het KWPN zijn zonen en kleinzonen goedkeurt. In Duitsland worden ze ook aan de lopende band goedgekeurd. Een paard als Krack C is gewoon een stempelhengst in de fokkerij.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 07:14

Mijn hemel wat een gepruts! Krack die dubbelgevouwen wordt, daarna wordt er heerlijk om en om in zijn mond gerukt en ondertussen praat iedereen het goed want ja, het is nou eenmaal een hete hengst…..?
Slofgebruik e.d. wordt ongenadig afgestraft, maar dit kan wel, want deze man "weet wat 'ie doet"? Gevalletje van heel erg beetje jammer mijns inziens…Maar ik ben "maar" een ijslanderruiter dus ja, ik heb er verder geen verstand van. Jammer alleen dat brute kracht voor "kunde" wordt aangezien. Dat dat paard heet is, hadden ze vantevoren ook wel kunnen bedenken. Stel hem dan onder het zadel of idd, aan de lange lijnen voor.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 07:26

Wat ik begrepen heb hadden ze geen andere keuze dan hem zo te tonen. Hij was achter niet goed dus draven zat er niet in. Lange lijnen dus ook niet. Dus of hij werd niet getoond, of op deze manier.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 07:46

tsja….dan liever niet dan zo...

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 09:46

Als hij inderdaad gedwongen moest stappen is dat nog niet makkelijk in zo'n entourage, je kunt het dan niet naar voren oplossen zoals met United werd gedaan.

Ik vond het ook geen fraai gezicht hoor, maar alle respect voor die man die hem toch maar onder die omstandigheden mee nam de ring in.

Onder toeziend oog van al het publiek en Bokt :D

Sowieso respect voor die voorbrengers, wat kunnen die lopen zeg!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 11:24

dems75 schreef:
Mijn hemel wat een gepruts! Krack die dubbelgevouwen wordt, daarna wordt er heerlijk om en om in zijn mond gerukt en ondertussen praat iedereen het goed want ja, het is nou eenmaal een hete hengst…..?
Slofgebruik e.d. wordt ongenadig afgestraft, maar dit kan wel, want deze man "weet wat 'ie doet"? Gevalletje van heel erg beetje jammer mijns inziens…Maar ik ben "maar" een ijslanderruiter dus ja, ik heb er verder geen verstand van. Jammer alleen dat brute kracht voor "kunde" wordt aangezien. Dat dat paard heet is, hadden ze vantevoren ook wel kunnen bedenken. Stel hem dan onder het zadel of idd, aan de lange lijnen voor.

Das wel een hele algemenisering van Bokt he...
En heeft natuurlijk niets met dit onderwerp van doen :')

Daarnaast denk ik dat menigeen die hier in jouw ogen deze manier van voorstellen goedpraat, niets tegen het gebruik van een slof heeft.