Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

sarabande schreef:DePaardenman schreef:Bordeaux en Ferdaux waren later op de avond gewoon onder het zadel te zien, en United is al heel lang geblesseerd dat is toch algemeen bekend.
Idee was leuk, uitvoering wat minder, kan gebeuren.
Exact en ik neem aan dat voor deze optie gekozen is om dat niet te veel te benadrukken. Alleen er had meteen iemand bij geroepen moeten worden om bij Krack te assisteren, die man kon dat niet aan en maakte er zo een gênante vertoning van
10 goedgekeurde zonen, 11 moeders van goedgekeurde zonen en steeds meer paarden in de hogere dressuur waar ook een lijst van was. En op deze keuring weer opvallend aanwezig in de pedigree van heel veel hengsten, maar de computer zegt dat hij geen predicaat mag hebben.
Wellicht dat Joop daarom dacht je ziet het maar ik draai het nummertje af want dat is nu eenmaal afgesproken en de 2 jongere hengsten waren er toch en verder je ziet het maar
O en Joop heeft paddoxen voor de hengsten hoor, voor de Bokkertjes die zich daar zorgen om maken
pmarena schreef:Tja je weet toch niet in hoeverre het beter had getoond en toch nog te handelen was geweest als die Krack bvb. voorgebracht was door iemand zoals de voorbrenger van United.
Dat was toch ook geen zacht snorrend poesje zeg maar, maar die mocht wel GAAN.
Ik vond het best lef hebben want ik zou daar toch ook al snel als een vlaggetje achteraan gaan
Maar zo kan die wel wat stoom afblazen en het toont ook veel beter dan zo'n omgevouwen en rondjes hopsend dier.
Maar ik kan die voorbrenger ook geen ongelijk geven verder, ik kan me voorstellen dat je liever je pensioen haalt door het dier geen vinger te geven dan dat je de gok maar waagt of je hem bijhoudt en niet in de weg staat als die alsnog ontploft

pmarena schreef:Van United?
Ik was ook blij voor hem dat het dier niet een beetje naar links kwam toen hij even een uitbarsting kwijt moest. Voorbrenger leek er toch niet enorm van onder de indruk te zijn en liet hem gewoon weer flink wegstampen, best stoer
En later met dat opstellen naast elkaar werd hij ook ingesloten op een manier dat je toch wel even moest slikken maar gelukkig gedraagden de heren zich nog heel redelijk, dat had veel slechter kunnen gaan
pmarena schreef:Tja je weet toch niet in hoeverre het beter had getoond en toch nog te handelen was geweest als die Krack bvb. voorgebracht was door iemand zoals de voorbrenger van United.
Anoeska27 schreef:Wat ik echt niet begrijp is dat Krack C geen predikaat heeft gekregen. Hij heeft zich allang bewezen als vaderdier en ik vind dit een gemiste kans.
janderegelaa schreef:Nee, de reden is dat de nakomelingen bijna allemaal de grens overgaan en dan pas weer gaan meetellen in de index als ze GP lopen.
R12312 schreef:Anoeska27 schreef:Wat ik echt niet begrijp is dat Krack C geen predikaat heeft gekregen. Hij heeft zich allang bewezen als vaderdier en ik vind dit een gemiste kans.
Ik lees dat iedereen roepen op bokt.nl.............maar de werkelijke cijfers blijven uit. Meten is weten en blijkbaar valt het in de sport nogal tegen met de nakomelingen van Krack. En eerlijk, zodra ze de kwpn cyclus uit zijn vallen ze ook vreselijk tegen.
Er is toch een heel rijtje paarden/hengsten/nakomelingen te noemen die vooraan op de keuring/pavo liepen maar waar we nooit meer wat van gehoord hebben? Blijkbaar is er toch iets met die nakomelingen waardoor ze het in de sport niet doen.
En eerlijk, het gaat om de sport en om niets minder.
Anoeska27 schreef:Ik vind dat een hengst met 10 goedgekeurde zonen en 11 goedgekeurde kleinzonen zich lang en breed heeft bewezen als vaderdier. Maar dat is mijn mening, dat jij die niet deelt is prima.
R12312 schreef:Anoeska27 schreef:Ik vind dat een hengst met 10 goedgekeurde zonen en 11 goedgekeurde kleinzonen zich lang en breed heeft bewezen als vaderdier. Maar dat is mijn mening, dat jij die niet deelt is prima.
Waarom lopen die ggk zonen geen GP?
Een Emilion wordt in een ander topic afgezeken dat hij preferent werd, maar die heeft wel een hele zooi internationale paarden gegeven. Leuk hoor, dat er een stamboek gek is van de hengst er een zooitje goedkeurd, maar de keiharde cijfers van de sport tellen.

dems75 schreef:Mijn hemel wat een gepruts! Krack die dubbelgevouwen wordt, daarna wordt er heerlijk om en om in zijn mond gerukt en ondertussen praat iedereen het goed want ja, het is nou eenmaal een hete hengst…..?
Slofgebruik e.d. wordt ongenadig afgestraft, maar dit kan wel, want deze man "weet wat 'ie doet"? Gevalletje van heel erg beetje jammer mijns inziens…Maar ik ben "maar" een ijslanderruiter dus ja, ik heb er verder geen verstand van. Jammer alleen dat brute kracht voor "kunde" wordt aangezien. Dat dat paard heet is, hadden ze vantevoren ook wel kunnen bedenken. Stel hem dan onder het zadel of idd, aan de lange lijnen voor.