Boeken over paardenmeisje Bianca gestopt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Boeken over paardenmeisje Bianca gestopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:16

K heb de eerste advertentie op bokt al gezien erover Caesar, als je op de bokt voorpagina kijkt en dan naar onder scrollt zie je ze al :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:17

Oooh wat zou ik deze allemaal graag nog eens willen lezen, heb daar aardig wat uurtjes mee op de bank gezeten. Heerlijk. Ik was altijd meer het type Pia, alleen dan niet verwend hahaha.

Toch eens kijken of ik langzaamaan ze allemaal via die site kan bestellen, 10 per keer ofzo en dan eens in de zoveel tijd. Mochten wij dan een meid krijgen kan ik haar ook dwingen om ze te lezen gna gna.

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:19

Ik vond Marise altijd geweldig. En zo leuk als de club van 6 + Marise weer bij elkaar waren!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:19

haha ooow ik heb al mijn bianca boekjes allemaal nog bij mijn ouders op de plank staan die zal ik wat afgelezen hebben... ze gingen overal mee naar toe op vakantie, thuis, naar school in mijn vrij uren.

ArianneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:20

Heerlijk, al 5 pagina's over het stoppen van een serie. En terecht! Ook hier staat een hele rij Biancaatjes. Op een gegeven moment wel mee gestopt en wat is het dan verleidelijk het nu tóch compleet te maken. Voor mijn dochter later. Of stiekem toch voor mezelf??? :D Gewoon lekker in de droomwereld waar alles kan.....

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:23

chelle_dora schreef:
K heb de eerste advertentie op bokt al gezien erover Caesar, als je op de bokt voorpagina kijkt en dan naar onder scrollt zie je ze al :)

Ja, maar zoek vooral de recentere. De oudere heb ik zelf ook allemaal. Wil het juist compleet maken nu.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:24

Wel slim trouwens om het in het nieuws te brengen, gaat iedereen nog die laatste boekjes kopen: zijn ze daar ook vanaf :+

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:26

Op bol.com zijn er ook nog een heleboel te krijgen. Inderdaad jeugdsentiment... Ik was ook fan van De Zilverhengst-serie :-)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:28

Arme Bianca.. ;(
Ik was fan, heb op een gegeven moment ook de bieb gevraagd of ze meer hadden, hebben ze de hele toenmalige collectie gekocht :D

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:31

Als paardengekke Bianca moest ik natuurlijk de Bianca boekjes hebben , heb ze 30 jaar later nog steeds :D en als ik ergens een tweedehandse zie neem ik ze nog gerust mee, onder het mom "is leuk voor mijn dochter hahahahaha" Leef nog altijd mee hoor :=

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:32

Ik was ook fan! :j Ik had ze altijd in een uur uit. :)) Ik vond het op den duur wel vervelend worden dat Bianca altijd alle paarden kon rijden, iedereen haar aardig vond en ze alles voor elkaar kreeg. :+

De serie over die meiden die voltige deden was toch ook van Yvonne Brill? De Akkerlanden? Of vergis ik me nu?

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:33

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:44

Ik hoop niet dat ze het ooit gaan verfilmen. Dat zou alleen maar tegenvallen want iedereen heeft zijn eigen voorstelling en beelden bij de boekjes. Ik ben bang dat ze er een soort van Penny Shadow geval van maken en dan is wat mij betreft alle magie in één klap weggeslagen.

Ik heb best veel delen liggen en lees ze van tijd tot tijd ook nog wel. Ik heb er een aantal tot ebook omgetoverd omdat ik veel liever op mijn e-reader lees. Het zijn dunne boekjes dus je bent best snel klaar.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:45

Ik heb er een stapel van die boekjes!
Op rommelmarkten, voor verjaardagen, echt altijd kreeg ik ze :).

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:47

Tazzey schreef:
Ik hoop niet dat ze het ooit gaan verfilmen. Dat zou alleen maar tegenvallen want iedereen heeft zijn eigen voorstelling en beelden bij de boekjes. Ik ben bang dat ze er een soort van Penny Shadow geval van maken en dan is wat mij betreft alle magie in één klap weggeslagen.

Ik heb best veel delen liggen en lees ze van tijd tot tijd ook nog wel. Ik heb er een aantal tot ebook omgetoverd omdat ik veel liever op mijn e-reader lees. Het zijn dunne boekjes dus je bent best snel klaar.

Hoe heb je die dan omgezet naar je ereader?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:56

Scannen en inladen in ABBYY finereader.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:22

@ Tazzey heb je toevallig 'nieuwere delen' digitaal? En zoja zou je die willen delen (evt. Tegen betaling)

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:24

Ohhh, wat jammer.... Helaas stopt de serie. Ik dacht dat ik ze compleet had totdat ik de linkjes van Lucifertje en Silly_woman zag. Denk toch dat ik nog die laatste deeltjes ga bestellen :o

Bianca, daar heb ik mijn paardenvirus ook aan te danken geloof ik _/-\o_

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:28

Een tv serie zou leuker zijn dan een film dan kan iedere boekje een aflevering zijn nog langer plezier als met een film ook.

Kunnen we mevr brill niet plat mailen of ze nog 1 laatste deel voor ons wil maken :D .

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:47

Met de Bianca boekjes is mijn paardenliefde begonnen. Echt jeugdsentiment.

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:48

Hier ook een fan!! Paar jaar geleden nog enkele boekjes via marktplaats gekocht. Liggen op de volgende lezer te wachten op zolder. heerlijk.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:03

;( een afscheid van een stukje jeugd... Ik heb ze niet allemaal gelezen, ik gok tot deel 40 oid, maar ieder boekje werd gekoesterd en met heel veel plezier gelezen en herlezen. De afgelopen jaren heb ik een aantal "penny" dromen waargemaakt, maar ik realiseer me nu dat er ook een paar 'Bianca" dromen tussen zaten :o Hopelijk blijven de boekjes nog lang gelezen worden. Zelf heb ik nog een andere verzameling staan en die is inmiddels ook een jaar of zestig oud en verveelt nog steeds niet (Arendsoog, mochten er nog mensen zijn die boeken hebben...), alhoewel ik er tegenwoordig wel erg snel doorheen ga.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:24

oh ja die boekjes <3

lovis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:40

wat jammer dat de serie stopt. Ik heb de serie bijna compleet, nog 4 geloof ik waarom deel 60.
Heb er in november nog een aantal in de supermarkt gekocht toen ik in Drenthe op vakantie was (mensen bij de kassa zullen ook wel gedacht hebben, op die leeftijd nog bianca boekjes kopen? ben 34. haha). Mede door de Bianca boeken ben ik Drenthe fan geworden denk ik. Lees ze trouwens nog regelmatig.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:42

Heerlijk jeugdsentiment <3 Jammer dat er een eind aan gebreid is. Mijn verzameling is nog niet compleet, maar ben een heel eind inmiddels. Ook ik heb een deel van mijn jeugddromen aan deze boekjes te danken :D

Heerlijk druilerige-middag-op-de-bank simpel leesvoer :z Dat het zwaar onrealistisch is geeft geen klap haha!