Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
zou oneerlijk zijn! goed dat dit gezegd word. 
) onderhoud kost natuurlijk wel geld.
bestekhaha schreef:helemaal eens met wat die ruiters in het artikel zeggen, waarom zouden ruiters wel gaan betalen als wandelaars niet hoeven te betalen?zou oneerlijk zijn! goed dat dit gezegd word.
Brainless schreef:bestekhaha schreef:helemaal eens met wat die ruiters in het artikel zeggen, waarom zouden ruiters wel gaan betalen als wandelaars niet hoeven te betalen?zou oneerlijk zijn! goed dat dit gezegd word.
Dat was ook mijn eerste reactie.
Maar voor de openbare weg geldt het ook dat auto's en motoren wegenbelasting betalen en de rest van de weggebruikers niet.
Dus in die zin is dat blijkbaar niet iets raars.
eigenlijk zouden ruiters ''wegbelasting'' moeten betalen haha, word wel heel erg ingewikkeld
Kala schreef:Ik snap deze discussie niet helemaal... Dit systeem bestaat allang en het juist fijn EN veilig om ieder een eigen pad te hebben. Rondom Arnhem (Veluwe) en rondom 's Heerenberg (Montferland) bestaan deze passen allang. Zowel mountainbikers als ruiters betalen hun bijdragen voor een jaar.
MTB'ers krijgen een sticker en ruiters krijgen een leren label die je aan het zadel kunt hangen. Van dat geld wordt onderhoud aan de paden verricht. Nou moet ik wel zeggen dat Montferland BEDUIDEND beter onderhouden wordt dan rondom Arnhem. Dus als ik ervoor betaal, wil ik ook het onderhoud zien...
De aparte paden is ook een stukje veiligheid. Een galopperend paard en een fietser die elkaar niet zien, kunnen lelijk met elkaar in botsing komen, bijvoorbeeld... Ik vind het érg prettig om aparte paden te hebben zodat je elkaar ook niet in de weg loopt. Er zijn ook zat wandelaars en fietsers die doodsbang zijn voor paarden en op deze manier kunnen ook zij genieten.
Dus ik ben absoluut voor eigen paden en een eigen bijdrage (mits de paden dan ook daadwerkelijk onderhouden worden...).
En wie het gaat controleren...? Dat doet de boswachter, maak je maar geen zorgen.

Lusitana schreef:Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind dat veel nederlandse ruiters teveel snot in de neus hebben gekregen.
Ze mogen blij zijn dat ze in bepaalde gebieden toegelaten worden, maar ipv van dank komen ze met een eisenpakket.
Wel vind ik dat het de spuigaten uit loopt met crossfietsen en motoren en quads. Daar mag best wel wat strakker op gelet worden en bekeurd en voorgelicht.
Ik vind sowieso dat motoren en quads niet in de natuur thuishoren. Dat soort "recreëren" doen ze maar op aangelegde banen of op eigen terrein. In natuur- en recreatie gebieden hoort naar mijn inziens STILTE te heersen. Anders kun je wel in de stad blijven als je zo op je herrie gesteld bent.
little_king schreef:Eens.
Maar heel veel crossbanen zijn de laatste jaren gesloten.
Eerst lagen die vrij, sommige al 50 jaar. Maar door het uitbreiden van dorpen liggen ze niet meer vrij en moeten weg voor de geluidsoverlast en krijgen niets terug.
Ik praat niet goed dat de crossers dan maar door het bos gaan rijden, maar begrijpen doe ik het wel.
Die willen ook ergens hun hobby uit voeren.

NatasjavE schreef:Ja bij stal Kroes.
Mijn man komt uit Beek.
little_king schreef:Dat schrijf ik toch niet dat ze daar horen.
Maar als er geen gelegenheid geboden wordt en zelfs weggenomen worden kun je niets anders verwachten dat er wild crossers komen.
Zo simpel werkt het dan gewoon.
Verplaats de crossbaan of maak goede geluidswallen en je hebt de helft minder wildcrossers.
Maar maak dat mensen in de gemeente maar wijs
Lusitana schreef:Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind dat veel nederlandse ruiters teveel snot in de neus hebben gekregen.
Ze mogen blij zijn dat ze in bepaalde gebieden toegelaten worden, maar ipv van dank komen ze met een eisenpakket.
Wel vind ik dat het de spuigaten uit loopt met crossfietsen en motoren en quads. Daar mag best wel wat strakker op gelet worden en bekeurd en voorgelicht.
Ik vind sowieso dat motoren en quads niet in de natuur thuishoren. Dat soort "recreëren" doen ze maar op aangelegde banen of op eigen terrein. In natuur- en recreatie gebieden hoort naar mijn inziens STILTE te heersen. Anders kun je wel in de stad blijven als je zo op je herrie gesteld bent.
.
.
maar ik was in de veronderstelling dat deze alleen op de daarvoor bestemde terreinen mogen komen indien ze een vergunning hebben (kan best zijn dat deze gebieden in het bos zijn). Dat is mij iig altijd verteld door familieleden die wedstrijden rijden.
.