Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
merrylegs schreef:NatasjavE schreef:Ik snap inderdaad niet dat je in deze tijd als dierenarts nog een staart amputeert zonder medische noodzaak.
Je hebt toch geleerd om dieren te genezen en te helpen...niet om ze onnodig te verminken.
![]()
![]()
NatasjavE schreef:Ik snap inderdaad niet dat je in deze tijd als dierenarts nog een staart amputeert zonder medische noodzaak.
Je hebt toch geleerd om dieren te genezen en te helpen...niet om ze onnodig te verminken.
) mogelijk ook veroorzaakt wordt door pijnen/irritaties van beschadigde zenuwen!
Citaat:- Het blokstaarten bij paarden is eveneens verboden sinds 1 oktober 2001.
Zoolgangster schreef:Isegrim schreef:Dat zou misschien wel een goede strategie zijn.
Op zich wel, maar stel je er niet te veel van voor: zo zijn er gevallen van fraude geweest bij slachthuizen waarbij valse verklaringen van dierenartsen een rol speelden.

yvje86 schreef:Couperen is echt niet tegen de mijt, en al die andere smoesjes.
Men coupeert omdat men het mooi vindt en/of omdat men het bij het ras vindt horen.
LadyKantje schreef:http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/archief/article/detail/2490143/2001/07/28/Alleen-met-een-knot-is-het-een-trekpaard.dhtml
Al is het een artikel van een paar jaar oud (2001) het toont wel aan hoe menig fokker er over denkt.
Onzin van de bovenste plank als je het mij vraagt