JA: Dujardin wint wereldbekerkwalificatie Kür *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Johanna59

Re: JA: Dujardin wint wereldbekerkwalificatie Kür *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:49

Gast5428, als je geregeld bij Charlotte en Carl op stal komt, hoe durf je dan zo over ze te spreken! En met name over Charlotte. Had dan het lef om het haar daar dan ook te vertellen, wat je van haar manier van trainen vindt. Nu roddel je over hun, terwijl je geregeld daar bent.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:50

Johanna59 schreef:
Gast5428, als je geregeld bij Charlotte en Carl op stal komt, hoe durf je dan zo over ze te spreken! En met name over Charlotte. Had dan het lef om het haar daar dan ook te vertellen, wat je van haar manier van trainen vindt. Nu roddel je over hun, terwijl je geregeld daar bent.

Hoe weet jij dat ze daar onderling niet over praten? Gewoon een vraag, hé, geen aanval of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:12

Ik praat helemaal niet lelijk over Charlotte. ;) Beter lezen graag.
En zij maken er zelf al helemaal geen geheim van dat ze met slof trainen. Dus is het ook helemaal geen roddelen. Ik benoem gewoon de waarheid. Ik heb met Charlotte ook het slofgebruik besproken net als dat wij het samen over andere trainingsmethodes hebben. Een aantal hier voelen zich geloof ik persoonlijk aangesproken wanneer er iets over Charlotte wordt geschreven. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:17

Air schreef:
Misschien moet je eens accepteren dat er ook mensen zijn die verder kijken dan hun neus lang is maar niet hetzelfde zien als wat jij ziet.

Je weet ook dat er een andere bokker is die het tegenovergestelde zegt van wat jij beweert en gezien je geen bewijs hebt en wij alleen maar trainingsbeelden zien van een Valegro die op een simpele trens wordt getraind, maak je jezelf niet geloofwaardig. :+
En dan helemaal niet op het moment dat je beweert dat Valegro een valse knik heeft, en je dus niet weet wat dat inhoudt.

Dus jij ziet andere dingen dan een gevorderde dressuurruiter?
Net alle respect. Maar jij bent nog druk met je verzorgpony en dan denk ik je gewoon nog te weinig ervaring hebt om hier een heldere kijk op te hebben.
In plaats van je kont tegen de krib te gooien zou het beter zijn om te proberen te begrijpen wat meer ervaren ruiters te vertellen hebben.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:18

Anoniem schreef:
Ik praat helemaal niet lelijk over Charlotte. ;) Beter lezen graag.
En zij maken er zelf al helemaal geen geheim van dat ze met slof trainen. Dus is het ook helemaal geen roddelen. Ik benoem gewoon de waarheid. Ik heb met Charlotte ook het slofgebruik besproken net als dat wij het samen over andere trainingsmethodes hebben. Een aantal hier voelen zich geloof ik persoonlijk aangesproken wanneer er iets over Charlotte wordt geschreven. :+

Dat je met haar dingen bespreekt als je daar bent, kan ik begrijpen. Wat ik niet begrijp is, dat je het naar buiten brengt.
Bij mij was je nooit meer op stal gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:21

waarom niet Johanna. :?
Charlotte doet niet geheimzinnig over het slofgebruik. Het is geen geheim hoor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:21

Als ze er zelf geen geheim van maken, dat ze met slof trainen, dan brengt Gast5428 toch niets naar buiten?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:22

Johanna59 schreef:
Dat je met haar dingen bespreekt als je daar bent, kan ik begrijpen. Wat ik niet begrijp is, dat je het naar buiten brengt.
Bij mij was je nooit meer op stal gekomen.

Het is geen staatsgeheim dat ze met slof trainen...

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:25

Iemand komt bij Carl op stal en denkt alle wijsheid in pacht te hebben, grappig.

Als je over mijn paarden zo zou praten op een forum, dan was je bij mij ook niet meer welkom.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:27

Nou Gast5428, als we het dan toch over rijtechniek hebben met Charlotte, dan wil ik wel eens weten wat ze vinden van het feit dat Valegro in de piaffe zijn achterbenen iets naar de zijkant optilt?
Als je dan wil muggenziften, dan valt daar nog wel iets aan op te merken.
Ik ben dus een hele grote fan van Charlotte en Valegro en tja, ook zij scoren nog steeds geen 100 procent, dus er zal nog wel wat aan af te dingen zijn.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:31

Anoniem schreef:
Air schreef:
Misschien moet je eens accepteren dat er ook mensen zijn die verder kijken dan hun neus lang is maar niet hetzelfde zien als wat jij ziet.

Je weet ook dat er een andere bokker is die het tegenovergestelde zegt van wat jij beweert en gezien je geen bewijs hebt en wij alleen maar trainingsbeelden zien van een Valegro die op een simpele trens wordt getraind, maak je jezelf niet geloofwaardig. :+
En dan helemaal niet op het moment dat je beweert dat Valegro een valse knik heeft, en je dus niet weet wat dat inhoudt.

Dus jij ziet andere dingen dan een gevorderde dressuurruiter?
Net alle respect. Maar jij bent nog druk met je verzorgpony en dan denk ik je gewoon nog te weinig ervaring hebt om hier een heldere kijk op te hebben.
In plaats van je kont tegen de krib te gooien zou het beter zijn om te proberen te begrijpen wat meer ervaren ruiters te vertellen hebben.

Met alle respect, maar noem jij jezelf nou meer ervaren ruiter terwijl je niet weet wat een valse knik is?
Jij denkt wel meer wat niet klopt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:32

Ik denk dat ik meer ervaren ben dan jij @Air. :o

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:33

Anoniem schreef:

Wil je ook antwoord geven op mijn vraag, want ik ben erg benieuwd hoe dat zit.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:34

Dat laat dan mooi zien dat je wel meer paarden gereden kan hebben, maar dat je kennis dan nog niet groot hoeft te zijn. :+

Ik ken er meer hoor, die meer ervaring hebben. Heeft alleen zo weinig te maken met kennis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:47

vur schreef:
Nou Gast5428, als we het dan toch over rijtechniek hebben met Charlotte, dan wil ik wel eens weten wat ze vinden van het feit dat Valegro in de piaffe zijn achterbenen iets naar de zijkant optilt?
Als je dan wil muggenziften, dan valt daar nog wel iets aan op te merken.
Ik ben dus een hele grote fan van Charlotte en Valegro en tja, ook zij scoren nog steeds geen 100 procent, dus er zal nog wel wat aan af te dingen zijn.

Natuurlijk weten ze dat. Daarom wordt in de kur de plaats van de piaffe zorgvuldig uitgekozen(dus niet recht voor de jury's) en de piaffe wordt in pirouette uitgevoerd. Zo verdoezel je dat hij niet recht blijft.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:48

Ja, maar wat doen ze eraan om het te verbeteren, want in de GP moet ie toch op X en recht op de jury af. O ja en zover ik weet moet ie ook in de kür een keer op de plaats zonder pirouette getoond worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:51

Sterker maken, en het paard rechtgericht houden.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:57

Gast5428, ik word dan wel heel erg nieuwsgierig naar hun eigen verklaring voor het slofgebruik en of ze het met jou eens zijn over het verhaal ' te diep' hoe jij het noemt.
Niet aanvallend bedoelt, maar ik vind het wel interessant om te horen dat je dat soort dingen schijnbaar met ze bespreekt.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:00

Mmm, sterker maken oké, rechtgericht houden doet ze al wel, maar heeft kennelijk (nog) niet het gewenste resultaat. Valegro heeft een beetje de neiging om net zoals Bonfire zijn achterbenen zijwaarts op te tillen. Gelukkig doet Valegro het minder erg, maar bij Bonfire is het nooit echt verbeterd. Ik hoop dat ze het met Valegro wel voor elkaar krijgen. En dan ook nog echt op de plaats en iets actiever en ze is echt niet meer te verslaan. Maar ja, geen paard zo goed, of je hebt altijd nog iets te wensen om te verbeteren.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:02

Zelfs de beste heeft nog verbeterpunten he... Anders was er ook niets meer aan.. :P

vur

Def schreef:
Zelfs de beste heeft nog verbeterpunten he... Anders was er ook niets meer aan.. :P

Klopt. ;)

Anoniem

Def schreef:
Gast5428, ik word dan wel heel erg nieuwsgierig naar hun eigen verklaring voor het slofgebruik en of ze het met jou eens zijn over het verhaal ' te diep' hoe jij het noemt.
Niet aanvallend bedoelt, maar ik vind het wel interessant om te horen dat je dat soort dingen schijnbaar met ze bespreekt.

Slofgebruik om meer controle te krijgen, nageeflijkheid te verkrijgen enz.
Ik ben niet tegen een keer ronder in stellen maar door veelvuldig slofgebruik train je de verkeerde spieren waardoor je dus die valse knik in de derde halswervel krijgt. Zij vinden het geloof ik geen issue. Ze scoren er mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:06

vur schreef:
Mmm, sterker maken oké, rechtgericht houden doet ze al wel, maar heeft kennelijk (nog) niet het gewenste resultaat. Valegro heeft een beetje de neiging om net zoals Bonfire zijn achterbenen zijwaarts op te tillen. Gelukkig doet Valegro het minder erg, maar bij Bonfire is het nooit echt verbeterd. Ik hoop dat ze het met Valegro wel voor elkaar krijgen. En dan ook nog echt op de plaats en iets actiever en ze is echt niet meer te verslaan. Maar ja, geen paard zo goed, of je hebt altijd nog iets te wensen om te verbeteren.

Het zwabberen met de achterbenen in de piaffe is een gevolg van het op de voorhand gaan. Dit komt omdat het paard onvoldoende op het achterbeen gereden wordt en/of door onvoldoende kracht in de achterhand. Paarden die net met de passage en piaffe bezig zijn zwabberen ook vaak.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:06

Anoniem schreef:

Maar dan nog snap ik niet waar je het lef vandaan haalt om te beweren dat een olympisch kampioene "verkeerd traint".
Hoe "ervaren" je dan ook (volgens jezelf) mag zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:09

Niet meer lef of arrogantie dan andere de bokkers die wat anders beweren dan mij. 8-)
Ik vind slofgebruik ongewenst. Jij niet?