Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LuckyLuna schreef:Peof...
Lees veel dingen als. 'wat is er mis met een enkeltje slagerij'
Echt hoe ondankbaar kun je zijn.
Die paardje hebben gewerkt op een zorg boederij.
Die gaat failliet dus moetenbde beesten mischien naar de slager..
Is het zelfde als dat het bedrijf waar je vader werkt failliet gaat.
Ach Jha hij was toch al oud kan die net zo goed ook na de slager.
Ieder hard werkend wezen verdient een pesion. Niet alleen mensen.
Bha wat kunnen mensen echowistish zijn en alleen maar aan geld denken.. bha
muis_lover schreef:Vind het een beetje raar om te zeggen dat het voor paarden beter is om naar het slachthuis te gaan dan naar een handelaar. Iedereen denkt nu aan een stereotype handelaar maar er zijn ook genoeg handelaren die wel normaal met paarden omgaan.
Denk trouwens dat dit heel interessant kan zijn voor maneges helemaal omdat dit paarden zijn die met gehandicapte hebben gewerkt en ze niet duur zullen zijn.
Ollientje86 schreef:liever naar de slager, dan van handelaar naar handelaar etc.
Ik vindt het heel sneu voor de paardjes en de mensen daarom heen. Maar helaas kan niet elk dier gered worden
bigone schreef:PvdD is hier wel heer verkeerd bezig, stelletje onbenullen, een trekpaard voor een beginner, sportpaarden met afwijkingen en blessures. Als je het dan toch over argeloze kopers hebt, zo zet je ze wel aan om een paard daar te kopen zonder kennis en kunde. Ze schreeuwen altijd hard maar als ze zich nu eerst eens op de hoogte lieten brengen door kenners, ze hebben waarschijnlijk nog nooit een paard in de kont gekeken.
boerderij14 schreef:het feit dat ze zegt dat je niet weet of het paard het goed krijgt moeten ze maar een spuitje..
zo word er toch ook niet met de mens omgegaan.
van ooh die krijgt het toch niet goed, die is niets waard hop spuitje ?

_San87_ schreef:Vegetariër zijn is wel wat anders dan veganist zijn, Margee. Ik ben ook vegetariër, maar mijn zadel en hoofdstel zijn wel van leer, oooeeeh, shocker.
En ik ben niet tegen slachten. Oooeh, even bigger shock.
Ragdollcat schreef:Ollientje86 schreef:liever naar de slager, dan van handelaar naar handelaar etc.
Ik vindt het heel sneu voor de paardjes en de mensen daarom heen. Maar helaas kan niet elk dier gered worden
Als men gewoon het dier naar de slacht brengt in NL is het niet zo erg, voor het dier zelf.
Inderdaad beter dan van handelaar naar handelaar.
In dit geval is het wel erg, want de handelaren azen erop en dan gaat ie naar het buitenland en dan begint het paardenleed pas echt, want er valt daar zeker 400 euro op te verdienen. Zoveel krijg je echt niet voor paardenvlees in NL.
JoyCiej007 schreef:Chimello; wat moeten 'we' dan? Jij praat overigens ook zo lekker met 'jullie dit en jullie dat'. Een dier merkt echt niet dat het geslacht wordt hoor. Poef en 't is dood. En dan kan 'ie daarna best nog lekker smaken ja, heeft hij ook ná zijn dood nog een doel. Doel tijdens leven = ons plezieren en ons geld opvreten, doel na 't leven = functioneel door opgegeten te kunnen worden.
Waarom zou je niet én paardenliefhebber kunnen zijn én voor het slachten van paarden?? Moeten we al die kapotte, niet plaatsbare paarden die je overal gratis kan afhalen tegenwoordig maar allemaal 'ergens een goed plekje gunnen'? Dat ze ingespoten, gesedeerd kunnen worden en dan als 'rijpaard' aan leken verkocht kunnen worden? Of ze laten verhongeren op een weitje omdat 'we' ze hebben 'gered van de slacht'?
Maargoed, volgens mij gaat dit een beetje te ver offtopic, en wordt dit weer de welbekende flauwe discussie voor/tegen paardenslacht.
groot verschil.JoyCiej007 schreef:boerderij14 schreef:dus als wees kindjes/adoptie kindjes naar een nieuw gezin moeten maar vooraf niet weten of ze het goed krijgen moeten 'wij' maar beslissen dat ze ook maar een spuitje krijgen ? om ze zo uit hun lijden te verlossen
hoezo hypocriet ?? wat maakt jouw een beter mens om maar te zeggen dat een paard enkeltje slacht moet geven?
Pfff alsjeblieft zeg, mensen met dieren vergelijken, ga toch ff een end heen zeg! Daar ga ik niet eens meer serieus op reageren, op mensen die een dergelijke kortzichtige en simpele denkwijze bezigen....
Ik heb geen idee van jou leeftijd, boerderij14, en dat hoeft ook niet, maar heb zo wel mijn vermoedens.
En als die kloppenwees niet bang, dan ligt het aan je leeftijd
![]()
(wereld)wijsheid komt met de jaren, zeggen ze wel eens.......
boerderij14 schreef:niet iedereen is hetzelfde he:)
Margee schreef:_San87_ schreef:Vegetariër zijn is wel wat anders dan veganist zijn, Margee. Ik ben ook vegetariër, maar mijn zadel en hoofdstel zijn wel van leer, oooeeeh, shocker.
En ik ben niet tegen slachten. Oooeh, even bigger shock.
Ik kom niet onder een steen vandaar, mevrouwtje hatelijk.....
Mij stoort het dat mensen het aanhalen dat ze het zijn als het over dieren gaat, zie je eigen opmerking dus.....
.