Nieuw systeem voorkomt vallen tijdens het rijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:49

nog steeds de zelfde mening als voor k de filmpjes zag

verder is het op de filmpjes allemaal ''gemaakt'' en te verwachten een paard wat opgejaagd word en een paard wat heb ''leren'' vallen

wie o wie meld zich aan om zo een ding te gebruiken ? ik heb nog een onbeleerd paard klaar staan hihi
nope niet mijn ding.. lekker zandhappen op zn tijd hihi

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:50

Shabacca schreef:
Eerste wat in me opkomt, levensgevaarlijk.

bij mij ook.. vind t helemaal niks..
Lekker als je paard aan de haal gaat en jij zit er nog op de rit lang..
En door elkaar geschut en wel en uiteindelijk knal je met paard en al tegen de boom of bakrand of auto die in de weg stond..
Ik liet me op zo'n punt vallen dat ik wist dat t midden in ergens was waar geen bakrand zat of obstakels waar ik me kon bezeren behalve de grond.

44Myrthe44

Re: Nieuw systeem voorkomt vallen tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:53

Mij lijkt het eigenlijk best handig.
Maar zo te zien ben ik de enige, hahaha.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:53

Ik weet niet of dat handig is. Wat als je paard in volle paniek recht op een hek af rent..

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:58

44Myrthe44 schreef:
Mij lijkt het eigenlijk best handig.
Maar zo te zien ben ik de enige, hahaha.

Je bent niet de enige hoor. Als het systeem goed getest is en echt onder alle omstandigheden veilig blijkt te zijn kan het denk ik veel narigheid voorkomen.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:02

Kan niet wachten tot Gert van 't hof dit uit gaat testen. :') :+

Mova

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:05

Super vernuftig - hoogtechnologisch systeem? Je kan je net zo goed met een koord vasthangen aan je paard :+ Wat daar vernuftig en veilig aan is..

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:05

En wat als je paard een rondje gaat rennen, over de vangrail springt en voor een paar vrachtwagens terecht komt?
Dan toch liever zonder dat ik aan m vast zit hoor _O-

Horseylovah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:07

omg wat een stom ding, naast autogordels ook paardengordels. daarom ben ik gaan paardrijden, omdat je geen gordel om moet.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:07

Ik kan me nog wel voorstellen dat hij bij volwassen beginners een uitkomst kan zijn. Deze hebben toch aanzienlijk meer tijd nodig om hun balans goed te vinden dan kinderen, en de gevolgen als ze vallen zijn vaak ook groter. Ik ken bijvoorbeeld een volwassene die er bij haar eerste galopje aan de longe vanaf stortte, simpelweg omdat ze in de nieuwe bewegingen van de galop haar balans eventjes kwijt raakte, ook al had ze inmiddels in draf wel een goed evenwicht. Ze heeft twee wervels beschadigd. Als je zo'n tuigje om hebt val je er niet meer af door stomweg je eigen evenwicht te verliezen, en met bokken, steigeren en wegrennen zal het bij een doorgewinterd braaf manegepaard in een bak ook wel loslopen. Het zelfde kan ik me voorstellen bij gehandicapte ruiters.
Een ruiter die wel zijn eigen evenwicht en balans goed kan bewaren zou ik het tuigje ook minder snel omhangen, inderdaad vanwege de gevolgen op de rug en nek bij een flinke bokpartij, of het aan de zijkant meegesleurd worden. Juist omdat er meer nodig is om je uit balans te halen, zijn de klappen die je krijgt als het tuigje echt nodig wordt ook groter.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:11

Wat is er dan nog aan de sport? (misschien een beetje grof gezegd want het is super)
Maar zonder de gevaren om er eens af te vallen vind ik er ook weinig aan..

Francii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:12

Zo af en toe zal het best handig zijn,

Maar zo'n ding houdt je pas tegen als je al naast het paard hangt .. probeer dan je paard maar eens rustig te krijgen, terwijl jij het zadel helemaal scheef aan het trekken bent omdat je er weer in probeert te komen.
Ik vrees dan mijn paarden uit angst net zo lang doorrennen tot ik er alsnog af val, misschien val ik harder, misschien minder hard, maar ik heb mijn paard dan wel een nare ervaring bezorgd. Dus liever niet :D

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:13

Een betrouwbaar anti-valsysteem zou angstige ruiters meer zelfvertrouwen kunnen geven!

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:17

In eerste instantie dacht ik top.mag ik ook weer rijden van manlief nu paarden worden uitgerust met gordels :Y)

Maar na het zien van het filmpje geloof ik er niet zo in.

Nu maar wachten op de volgende uitvinding met magneten bij de knieeen voor een vaste zit.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:31

MayDayParade schreef:
Kan niet wachten tot Gert van 't hof dit uit gaat testen. :') :+

Die valt nooit, dus dan weet je nog niet of het werkt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:34

czarina schreef:
In eerste instantie dacht ik top.mag ik ook weer rijden van manlief nu paarden worden uitgerust met gordels :Y)

Maar na het zien van het filmpje geloof ik er niet zo in.

Nu maar wachten op de volgende uitvinding met magneten bij de knieeen voor een vaste zit.

Of rails aan't plafond/dak, mocht je vallen blijf je hangen :')

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:38

heb de filmpjes gezien en wil hem wel uittesten met de rodeo paarden, maar dan heb ik wel een sponsor nodig die het voor mij wil aanschaffen
Laatst bijgewerkt door paardje1983 op 23-01-14 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:38

ik heb een keer op een groot paard gezeten die er in galop vandoor ging in het bos.. richting een heel laag hangende dikke tak.. moet er niet aan denken dat ik dan dat ding had gehad..

dan zou dat harnas ding nog uitsteken hang je aan die dikke tak of weet ik veel wat er gebeurd.

spring er dan liever af dan wel tegen zon dikke tak te worden geplet..hangend aan een of andere tuigje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:42

Mischien moeten sommigen die reageren dat je geheid onder je paard komt ,eerst de filmpjes eens kijken.

a3a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:44

Ik vraag me af in hoeverre dit de goede ligging van mijn zadel teniet zal doen. Ik zie de nodige paarden met rugklachten in het verschiet.

Hmm. Als ik de filmpjes bekijk vraag ik me af in hoeverre dat bokkende paard niet juist bokt omdat het zadel hem irriteert.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:47

Natuurlijk kunnen er wel afspringen, knopje indrukken en we zijn los, maar vind dat knopje maar als die laaghangende tak snel op je afkomt, ja, remmen, dat gaat dan nog sneller.
Nee, ik zou het niet willen gebruiken alleen al, omdat ik weet dat vernuftige snufjes, nog wel eens de neiging hebben stuk te gaan of gewoon dienst weigeren. Om vervolgens het weer gewoon te doen bij controle. Mijn pony is betrouwbaarder. Als ze er vandoor wil of wil gaan bokken, weet ik dat ongeveer 2 seconde ervoor, dat is genoeg om me schrap te zetten en klaar te zijn om haar weer in het gareel te zetten. En mijn kinderen, die op dezelfde pony rijden, die mogen dat zelf ontdekken. Maar die hebben ook hun eerste bokjes en racepartijen al uitgezeten, dus ook die hebben dit soort systemen niet nodig.

Annee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:51

Wat een eng ding zeg! Nee geef mij maar gewoon de ruimte om zelf te beslissen wat het veiligste voor mij is. Vallen of zitten.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:54

caboclo schreef:
nog steeds de zelfde mening als voor k de filmpjes zag

verder is het op de filmpjes allemaal ''gemaakt'' en te verwachten een paard wat opgejaagd word en een paard wat heb ''leren'' vallen

wie o wie meld zich aan om zo een ding te gebruiken ? ik heb nog een onbeleerd paard klaar staan hihi
nope niet mijn ding.. lekker zandhappen op zn tijd hihi

als jij het koopt wil ik het wel voor jou uittesten op een paard die zadelmak gemaakt moet worden.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:57

Helmoni schreef:
Mischien moeten sommigen die reageren dat je geheid onder je paard komt ,eerst de filmpjes eens kijken.

Ja, dat heb ik. En ik zie niets overtuigends. Alleen een paard dat vrij gecontroleerd heel kort rent en vervolgens wat huppen maakt. Dat is zowat de enige situatie, samen met een noodstop of een weigering voor een sprong, waarin het echt wat zou helpen. Alle andere mogelijkheden om van je paard te vliegen tellen ze niet mee.
En aangeleerd omtrekken vind ik niet echt geloofwaardig. Er komen nu al zoveel mensen onder hun paard terecht zonder vast te zitten met een riempje. Als je vlak voordat het dier valt, of tijdens de val ook nog vast zit kan je het eronder raken nog minder voorkomen en dat is nu al niet eenvoudig.

boerderij14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:02

ik zou me totaal niet veilig voelen.. en op het 2de filmpje zie je niet echt wat de 'gordel' met je doet.