Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:09

Wico is herstellende van een peesblessure, als je de da belt kun je er vast wel achterkomen hoe het met de blessure is. Kan een leuke koop zijn als hij bij iemand terecht komt die er deskundig mee omgaat, anders is het voor hem ook snel einde verhaal,, denk dat hij nu nog geen B proef kan lopen.

haflingertje

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:05

Iemand die de paarden kent heb ik gewezen op dit topic! Ze kan waarschijnlijk wel wat vragen beantwoorden...

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:06

haflingertje schreef:
Iemand die de paarden kent heb ik gewezen op dit topic! Ze kan waarschijnlijk wel wat vragen beantwoorden...

Dan ben in nog steeds wel erg benieuwd naar Guus :)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:14

Ik heb 2 jaar op de manege gewerkt en ben dus bekend met de paarden!

Ik heb het idee dat jullie Wedford en Wico door elkaar halen. Wico is blessure (paar keer met pezen stil gestaan) gevoelig en staat bokkig maar is nu niet geblesseerd. Wedford is niet goedgekeurd en is de zwarte.

Doortje Eva en Okkie (Oquendo) zijn enorm lieve paarden, altijd gebruikt voor lessen met mensen die een niet aangeboren hersen afwijking hebben.

Guus heeft enorme mok idd, maar dit is zeker te behandelen! Een hele tijd gedaan en was zo goed als weg. Toen het hele verhaal begonnen is wat zo breed in de pers is uitgemeten, is het gedonder weer begonnen. Laatste weken dat ik er was weer de behandeling op mogen pakken gelukkig en dit sloeg goed aan! (Ab voor inwendig en spul om te wassen en creme om in te smeren!)

Verder heb ik niet heel het topic door gelezen, omdat ik via mobiel online ben. Vanavond zal ik weer via de pc online zijn. Voor meer vragen mogen jullie PBen of deze hier stellen!

Overigens nog even dit: Ik ben zelf een paar weken niet meer op stal kunnen zijn, maar de paarden hebben er nooit schraal of slecht in de vacht bij gestaan. Ze zullen eerder richting overgewicht geweest zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:18

Tjongejonge, het is dat ik niet genoeg geld/energie heb maar er staan er wel een of twee tussen die ik maar wat graag een kans zou willen geven :=

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:24

Toen ik het las op mijn facebook van aanbod paarden, zei ik direct tegen mijn moeder aan de foon dat het mij zo vreemd leek zo'n paarden op een zorgboerderij plus een luxe paardenvrachtwagen etc... het leek mij teveel 'fokkerij' onder een zorgboerderij jasje.. wat sneu dat het zo moet lopen voor de mensen die zich hier voor ingezet hebben en een band met de dieren hadden.

@Sammyy, voor jou ook enorm sneu, het spijt me voor jou ten zeerste.
Frits lijkt mij stiekem heel erg leuk...wat is zijn stokmaat en is hij alleen aangespannen gereden of ook onder zadel te rijden? Hoe is zijn karakter?
alvast bedankt voor het antwoord :-)

ralphtdwJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:07

Ik ga ook zo even op de site kijken ben erg benieuwd.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:16

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:18

lieve mensen hebben jullie een goed hart en gunnen jullie een paard het beste? even een vraag

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:25

de ruiter van wico wilt hem dolgraag voor haar zelf en waarom.voor de sport zal hij niet meer geschikt zijn.hij staat niet voor niks weer vier maanden stil.paardje is zeer blessure gevoelig.en zij wilt hem een goed leven bieden.zij heeft veel van hem geleerd en nu wilt ze hem lekker in de watten leggen.ik gun haar dit paard van harte ik hoop van jullie ook.ze is heel ontdaan van dit hele gebeuren

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:27

ik kan jullie vertellen dat de vosmerrie van gribaldi een topper is in beweging en onder zadel.zeer werkwillig.en de hengst farfan heb ik zadelmak gemaakt alleen staat dat niet erbij.Ik heb foto's ervan datvdatvwel zo is.en de vosmerrie heb ik ook zadelmak gemaakt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:27

Tja net of alle mensen die interesse hebben op bokt zitten.. Denk dat merendeel van de paarden de handel in gaan. Kan ze beter met de bank/BVA gaan praten.

ralphtdwJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:29

een kennis van ons heeft ook een fries met het zelfde mok al guus toen deze fries kwam was het heel erg.
maar door goede verzorging is bijna alles al weg maar je moet wel eerst de tijd er in steken vooral in het begin, sommige paarden lijken hier ook echt rotzooi.
maar ja z'n jong paard had ik wel aan gedurft vooral als je eigen land had.
maar de mensen die wel bieden succes

ralphtdwJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:31

ik hoop dat de oude eigenaar dan het paard terug kan kopen,
maar misschien is het handig als je fotos heb van de andere paarden om ze hier te plaatsen of is dit niet mogelijk?
want misschien zijn er wel mensen op bokt die hierdoor wel belang hebben bij een paard.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:34

Ohh ik vind Wedford wat hebben! <3

Hopen dat ze allemaal een fijn plekje kunnen vinden.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:51

Zo, ik ben er weer, maar dan achter de pc! Ik heb een aantal vragen langs zien komen en ga proberen zo goed mogelijk hierop te antwoorden :)

Ik zag langs komen dat de paarden schraal lijken op de foto's. Persoonlijk ben ik sinds een maandje niet meer op stal geweest door de omstandigheden. Zoals ik net ook beschreef, stonden de paarden er toen bij lange na niet schraal bij! Ze kregen, en krijgen dat weet ik zeker, alle zorg die nodig is. Enkel de periode net na de inval van het FIOD hebben we een hele periode niet de nodige zorg mogen leveren door nieuw bestuur. Dit is echter van de baan en de paarden worden weer na behoren verzorgd.
Verder, het feit dat er dressuurpaarden tussen staan, komt doordat het een semi commercieel bedrijf was.
Wat betreft de zorg, hebben de cliënten (zelf ben ik ook als cliënt gestart voor ik er vrijwilliger werd) nooit iets te kort gehad. Sterker nog, toen er vanuit het CIZ en SGL uit geen cliënten meer naar de manege werden de mensen gedwongen om weg te gaan, terwijl zij dit helemaal niet wilde omdat ze zich er zo thuis voelde!

@Besje, jij vraagt naar Quess. Wat wil je precies weten? Het is een lief dier. Heeft totaal niet door dat hij hengst is of zo.

Over Sonja, de fries met wit om de ogen heen. Sonja is waarschijnlijk geen volle fries. De vlekken om haar ogen is puur gebrek aan pigment.

Frits, de Ardenner. Het is een flinke kerel! Hij zal zeker tegen de 1.70m gaan. Ik voelde me altijd erg klein naast hem haha! De stoffen extra full halsters op stal, pasten hem net. Maar zo groot als hij is, zo vriendelijk is hij ook. Zo ver ik weet is hij niet gereden, enkel voor de koets. Maar ik denk wel dat berijden geen probleem zal zijn indien hem dit met geduld geleerd wordt :)

En dan Doortje. Mijn lieveling :o Ik zelf heb Doortje (samen met Eva) het laatste half jaar gereden. Ze was met opstappen een beetje onrustig in het begin, maar met een beetje oefening bleef ze netjes staan. Verder loopt ze erg fijn aan de hulpen. Ze is niet heel gevoelig in de mond, maar wel met een dubbel gebroken bitje te rijden. Ze kan ook heel fijn galopperen.
Wel is ze niet heel soepel om het been. Toen ik haar reed begon ze fijn om mijn been heen te buigen, maar ik gok dat dit nu weer opnieuw opgepakt zal moeten worden.

Hier is een foto van haar onder het zadel:
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 6726_n.jpg

Indien er meer vragen zijn, stel ze gerust.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:52

Zitten aparte paardjes tussen, hoop dat ze een goed tehuis krijgen!

En idd als je mee gaat bieden: als jij de hoogste bieder bent, moet je 'm ook echt kopen!
Dus let ook op wanneer de ophaaldag etc. want dat is echt maar 1 dag!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:52

van die twee heb ik foto's ben alleen nu op de foon gaat nu niet.zodra ik thuis ben plaats ik zex

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:55

Nog een vraag de fries eva zou die geschikt zijn om mee dressuur te gaan starten? Zijn er sowieso paarden bij waarvan je zegt die is braaf en zou je dressuur mee in kunnen.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:55

sammy1 schreef:
de ruiter van wico wilt hem dolgraag voor haar zelf en waarom.voor de sport zal hij niet meer geschikt zijn.hij staat niet voor niks weer vier maanden stil.paardje is zeer blessure gevoelig.en zij wilt hem een goed leven bieden.zij heeft veel van hem geleerd en nu wilt ze hem lekker in de watten leggen.ik gun haar dit paard van harte ik hoop van jullie ook.ze is heel ontdaan van dit hele gebeuren

Voor een appel en twee eieren mag ze 'm van mij in de watten leggen. Voor appel en één ei gaat ie naar mij }:)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:57

ach als jij zo'n klein kind bent vooral doen ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:58

Aks hij niet meer biedt doet iemand anders het wel.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:59

Laat je niet stangen, ik bedoel het letterlijker dan je denkt ;)

ralphtdwJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:59

maar ik denk dat er veel meer mensen op dat paard gaan bieden,
want er zijn natuurlijk genoeg mensen in nederland of ergens anders vandaan die verder niks weten over het paard.
en ergens anders te koop zien staan over de + 40.000 euro en verder niet weten wat hij mankeert.
en daar gaan denk ik veel mensen op biede en denk dat het bedrag misschien nog wel hoog word

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:01

dat zou eens heel goed kunnen ind.totdat ze hem zadelen en erop klimmen wens ze veel plezier hihi