Jockey wint race zonder stijgbeugels [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:51

Martine_R schreef:
Dan laten we het hierbij. Ik zou toch moeten studeren op dit moment :evaw:

@kyrkelover: Engeland.

Ja al mijn vriendinnen ook en ook in belgie en Duitsland en Nederland en australie.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:54

Martine_R schreef:
Cassidy schreef:
Aha, websites van dierenrechtorganisaties...ik had het kunnen weten.
PETA lijkt me nu niet echt een bron voor betrouwbare statistieken :D

Ohja, inderdaad. Dierenrechtenorganisaties zijn ook eigenlijk maar belachelijke instituten :+
Maar ik kan je nog wel wat bronnen geven hoor? Of wil je ze allemaal afdoen als onbetrouwbaar?

Als je nu eens inging op mijn argumenten zou dat waardevoller zijn dan deze reactie..

@Jjane: Afgedankt? Als Anky een paard heeft dat niet geschikt is voor het hogere werk, kan ze die meestal alsnog voor een leuk prijsje verkopen hoor..

We zijn niet allemaal Anky en ook niet alle paarden die uit de dressuur topsport komen zijn geschikt voor een amateur. Zelf heb door de jaren heen diverse volbloeds gehad met een raceachtergrond. En allemaal zeer geschikt voor een tweede ronde als spring, dressuur of eventing paard. Dus ja wie zegt dat deze paarden geen goed leven krijgen?
Een racepaard wat gestopt is met koersen wordt omgeschoold en verkocht voor een ander doel. Een dressuur of springpaard wat het niet (meer) kan doen maar wat wel de papieren en het uiterlijk heeft wordt gewoon weer als sportpaard verkocht. Zodat de volgende het nog een keer met hem kan gaan proberen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:59

Care for a single horse can cost as much as $50,000 per year.(9) When popular racehorse Barbaro suffered a shattered ankle at the beginning of the 2006 Preakness, his owners spared no expense for his medical needs, but as The New York Timesreported, “[M]any in the business have noted that had Barbaro not been the winner of the Kentucky Derby, he might have been destroyed after being injured.”(10) Compare Barbaro’s story to that of Magic Man, who stepped into an uneven section of a track and broke both front legs during a race at Saratoga Race Course. His owner had bought him for $900,000, yet the horse hadn’t earned any money yet and—unproven on the track—wasn’t worth much as a stud, so he was euthanized

Even van de Peta website afgehaald, maar mensen die een paard laten inslapen met twee gebroken voorbenen moeten echt verboden worden :')

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:01

*zit op d'r handen.

Mag.. niets.. zeggen.. :x

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:03

Martine_R schreef:
@Jjane: Afgedankt? Als Anky een paard heeft dat niet geschikt is voor het hogere werk, kan ze die meestal alsnog voor een leuk prijsje verkopen hoor..

Zo ook met niet geschikte renpaarden.

Die worden ook verkocht. Sommige kunnen leuke eventers of springpaarden worden.

Cassidy

Re: Jockey wint race zonder stijgbeugels [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:10

Zullen we even ontopic blijven?

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:11

Cassidy schreef:
Zullen we even ontopic blijven?

Is niet nodig. Ik heb vanmorgen al getemd omdat ik het zo zonde vond van zo'n top prestatie. Maar blijkbaar vinden de mods het niet nodig :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:13

Had je al reactie op je TEM? De Moderators doen dit vrijwillig en zitten niet de hele dag achter de PC om te kijken of wij ons wel gedragen :D

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:19

Nee niks gehoord :roll:

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:20

Geef het de tijd. Dan zijn ze er nog niet aan toegekomen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:32

De mods grijpen niet (meer) direct in bij off-topic gaan. Dat is een beleidswijziging van een (paar?) jaar terug. Als TS het niet storend vindt en/of er voldoende zelfregulatie plaatsvindt worden off topic posts niet verwijderd. Hooguit komt er een modopmerking om iedereen er op te attenderen dat er (te) veel off topic wordt gegaan, maar die zelfregulatie gaat hier volgens mij wel prima. En ik zie ook geen posts die over de schreef zijn qua taalgebruik etc.

Kortom, je kunt uiteraard wel temmen, maar dat wil nog niet zeggen dat de mods a) binnen 5 minuten reageren en b) reageren zoals jij dat zou willen.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:54

kyrkelover schreef:
De schimmel in de video krijgt in totaal 2 klappen.....

Als ik naar een gemiddeld paardensport evenement ga zie ik heel wat meer geruk gepluk slaan en porren.

De schimmel krijgt op 2 minuten in het filmpje 3 klappen en op 2.15 minuten 6 (!) klappen. Dat is toch wel meer dan 2.......
Maar goed, ik heb er geen verstand van, daarom vroeg ik hoeveel klappen ze mogen geven.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:09

Ik doe het hem niet na, knap hoor.

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:13

even een positieve reactie!!

Ik vindt het bijzonder knap dat je een race zo uit kan rijden!! ik doe het niet na! :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:51

grace1989 schreef:
kyrkelover schreef:

Als ik naar een gemiddeld paardensport evenement ga zie ik heel wat meer geruk gepluk slaan en porren.

De schimmel krijgt op 2 minuten in het filmpje 3 klappen en op 2.15 minuten 6 (!) klappen. Dat is toch wel meer dan 2.......
Maar goed, ik heb er geen verstand van, daarom vroeg ik hoeveel klappen ze mogen geven.

Nee het zijn er 2.
Heb het filmpje in slomo gekeken.
Hij draait zijn zweep in het rond een klap ziet er heel anders uit.
Dat verschiel zien alleen vaak veel mensen niet.
Maar heb mijn paard zojuist vertelt dat hij erg zielig gevonden wordt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:53

kyrkelover schreef:
Maar heb mijn paard zojuist vertelt dat hij erg zielig gevonden wordt.

Hij kan er heus heel erg van schrikken hoor :+ :Y) :D

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:24

@kyrkelover:
Je lijkt je wel aangevallen te voelen.
Van de jocky vind ik het heel knap en vond het een mooi filmpje.
Ik vraag het omdat ik al aangeef niet te weten wat de regels zijn.
Ik heb jaren in de drafsport gezeten, maar van rensport weet ik niets.
Verder heb ik helemaal geen oordeel, maar heb gewoon vragen naar aanleiding van wat er te zien is op de film.
Blijkbaar bekijken wij een verschillend filmpje, maar het geeft niet.
Ik bespreek dit verder wel met iemand die wèl objectief is.
Dus laat ik het hierbij voor wat het is.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:45

Nee ik voel me helemaal niet aangevallen.
Overigens ben ik iemand die voor een groot deel tegen zweepgebruik is!!
Dus niet objectief nou dat weet ik niet.
Aan jou reactie zie je wel weer dat je tegen beter weten in TOCH zegt het paard krijgt meer klappen.
Kijk vraag je iemand die er tegen is zonder kennis of wat dan ook die zal zeggen dat hij misschien wel 20 klappen krijgt. Maar dat is gewoon niet zo hij draait met zijn zweep langs het lijf van het paard af.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:35

Ibbel schreef:
De mods grijpen niet (meer) direct in bij off-topic gaan. Dat is een beleidswijziging van een (paar?) jaar terug. Als TS het niet storend vindt en/of er voldoende zelfregulatie plaatsvindt worden off topic posts niet verwijderd. Hooguit komt er een modopmerking om iedereen er op te attenderen dat er (te) veel off topic wordt gegaan, maar die zelfregulatie gaat hier volgens mij wel prima. En ik zie ook geen posts die over de schreef zijn qua taalgebruik etc.

Kortom, je kunt uiteraard wel temmen, maar dat wil nog niet zeggen dat de mods a) binnen 5 minuten reageren en b) reageren zoals jij dat zou willen.

Nou dan zal het wel zo zijn als jij het zegt. Ik ben niet zo van de tem maar zag dit vanmorgen al gebeuren en vind het jammer van het topic.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:36

Ik vind de deze tak van de sport ook niet heel fijn. de paarden zijn meestal te jong. ik moest op school naar een filmpje kijken van een paardje van 2 op de baan. die rende al een beetje raar. zijn benen braken gewoon. en hij rende nog een tijdje door omdat hij zo'n rotvaart had.

maargoed, ik zie ook genoeg leed in de andere takken van de sport hoor. -O-

En ik ben geen zweefteef ofzo. maar ik probeer mijn sport wel zo zacht mogelijk uit te voeren. (waar dat kan)

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:24

femo schreef:
Ik vind de deze tak van de sport ook niet heel fijn. de paarden zijn meestal te jong. ik moest op school naar een filmpje kijken van een paardje van 2 op de baan. die rende al een beetje raar. zijn benen braken gewoon. en hij rende nog een tijdje door omdat hij zo'n rotvaart had.

maargoed, ik zie ook genoeg leed in de andere takken van de sport hoor. -O-

En ik ben geen zweefteef ofzo. maar ik probeer mijn sport wel zo zacht mogelijk uit te voeren. (waar dat kan)

dat het paard z'n benen breekt ligt er niet aan dat hij zo jong is. Een klein putje is al genoeg.

En als ze niet zo jong lopen brengen ze ook geen geld op.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:27

1 Hard gaan in een groep is het meest natuurlijke dat er is voor een paard. Ik wed dat de paarden het de fijnste sport vinden van allemaal....
2 Paarden breken ook benen in de wei.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:24

Nou dat zullen de breeze up sales geweestzijn.
En dan kan het wel degelijk doordat ze over hun kunnen gejaagd worden.
Gebeurt niet overal en persoonlijk vindt ik dat iers waar ik absoluut niet vrolijk van wordt.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:41

Herinner me ineens weer Bouhalem in Nederland die volgens mij vierde werd met Port Cullis zonder beugels. Correct me if I'm wrong. Dat paard kon die koers niet verliezen, maar vlak na de start verloor hij z'n ene beugel, schopte de andere uit en zat hem maar uit...Kon een week niet lopen die jongen ;)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:10

grace1989 schreef:
kyrkelover schreef:

Misschien (en al diegenen die hier roepen dat de schimmel zoveel geslagen word) eens een stukje terug spoelen waar de jockey niet met zn zweep zit te zwiepen (want ja dat is wat hij voornamelijk doet; erlangs/op zn laars zwiepen met de zweep) en kijk alleen naar dat gedeelte van het paardenlichaam waar jullie denken te zien dat de huid rimpelt etc; voila gebeurt precies hetzelfde, want zijn namelijk de spieren die je ziet bewegen. Zweep heeft er niks mee te maken.

En waar dat fabeltje vandaan komt dat iedere race een paard moet worden afgemaakt? Dat geloof je toch niet serieus he? Kost ook helemaal niks; zo'n volbloed in training en alle eigenaren zwemmen natuurlijk in veel en veel te veel geld dus ach paard meer of minder.......wat maakt het uit, niet??
Wat een gedachtegang zeg 8)7

Ontopic: wauw echt een fantastische prestatie en nog winnen ook _/-\o_