Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kir_Ples schreef:Ja zeker mag dat wel, maar een paardenstal vaak beetje buitenaf dus niet midden in de stad etc daar hoort toch geen tempel? Ik vind een tempel echt iets voor in een stad/dorp ik vind een plek van een paardenstal gewoon raar om een tempel te plaatsen. Ik hoop dat je het een beetje begrijpt.
Kir_Ples schreef:Nu is een paardenstal wel iets totaal anders als een tempel dat vind ik gewoon raar. Net zoals van een kledingwinkel een crematorium maken dat is net zo goed raar. Dat laatste is even een voorbeeld van de gedachten gang.

Citaat:We komen al bijna 20 jaar bijeen in een verbouwde garage aan de Gaslaan. Straks in een prachtige nieuwbouw Tempel.

. Kir_Ples schreef:Uhm wacht even een stal midden in een woonwijk??
Ik heb niet het hele topic door gelezen maar heb nu google maps even bekeken.
Voor die mensen die dat dan een fijne stal vinden is het natuurlijk vervelend dat ze weg moeten, maar in dit geval op zich geen rare plek voor tempel....
Mijn excuus voor mijn foute conclusie dan.

Citaat:We hebben bewust gekozen voor een ontwerp dat niet afsteekt ten opzichte van de omgeving, maar toch typische kenmerken heeft van ons geloof.
Voor ons hindoes is het zeer belangrijk dat de buren meedoen met onze activiteiten die we in de Tempel willen starten, zoals yoga, meditatie oefeningen en koffieochtenden voor ouderen. We streven naar harmonie met onze omgeving. We zijn ook druk bezig met het inzamelen van financiën en dat doen we op een heel originele wijze. We zetten een oer Hollandse draaiorgel in met Hindoestaanse nummers op braderieën en festivals. Dat wordt erg gewaardeerd en ontvangen zo giften van alle Hagenaars.
Citaat:Zelf ben ik moslim, maar ik vind het prachtig en geweldig dat er een hindoetempel komt.
Ben erg blij dat de hindoes ook hun rituelen in hun eigen tempel mogen uitvoeren, ik gun het ze. Laat Nederland multiculturele schittering teweegbrengen.
Gefeliciteerd met jullie tempel
minikatje schreef:ik mag die hindoe's welCitaat:We hebben bewust gekozen voor een ontwerp dat niet afsteekt ten opzichte van de omgeving, maar toch typische kenmerken heeft van ons geloof.
Voor ons hindoes is het zeer belangrijk dat de buren meedoen met onze activiteiten die we in de Tempel willen starten, zoals yoga, meditatie oefeningen en koffieochtenden voor ouderen. We streven naar harmonie met onze omgeving. We zijn ook druk bezig met het inzamelen van financiën en dat doen we op een heel originele wijze. We zetten een oer Hollandse draaiorgel in met Hindoestaanse nummers op braderieën en festivals. Dat wordt erg gewaardeerd en ontvangen zo giften van alle Hagenaars.
volgensmij is het oude gebouw waar ze nu bijeen komen ook een cultureel centrum, dus niet eens zozeer een kerk maar meer een ontmoetingsplek.
Ninx schreef:Kir_Ples schreef:Uhm wacht even een stal midden in een woonwijk??
Ik heb niet het hele topic door gelezen maar heb nu google maps even bekeken.
Voor die mensen die dat dan een fijne stal vinden is het natuurlijk vervelend dat ze weg moeten, maar in dit geval op zich geen rare plek voor tempel....
Mijn excuus voor mijn foute conclusie dan.
Je hebt dus nu een aantal zaken heel hard geroepen terwijl je het topic niet goed hebt gelezen.
Kun je je voorstellen dat het zomaar roepen van kwetsende zaken die bovendien niet kloppen heel erg pijnlijk kan zijn?
Het feit dat heel veel mensen dit doen, en dat dit met de komst als mensen zoals Fortuyn en Wilders een gewoonte lijkt te zijn geworden, is knap gevaarlijk. Je zet een toon, schept een sfeer die voor anderen uitermate verdrietig en pijnlijk kan zijn.
Denk na voor je iets roept of neem de moeite je eens echt te verdiepen in hetgeen je roept! Wat dat is namelijk ECHT Nederlands! We zijn een 'kennis' economie... Wanneer je echt Nederlands wilt zijn ga je kennis vergaren en geen haat zaaien of mensen buitensluiten.

)
. Het zal best wel opvallen, meer echter niet.Diedelo schreef:het is dat ik niet racistisch ben anders had ik even een lelijke opmerking geplaatst.
maar dit kan niet en zeker niet zonder in overleg te gaan met de inwoners.
Ook fijn om zo'n weldenkende gemeente te hebben die in plaats van een oplossing te zoeken aangeeft de dieren maar naar de slacht te laten brengen.
bibstertje schreef:franka75 schreef:Het gaat toch zeker volgens mij bij de ene stal om zon 10 paarden ook kleintjes. En ze nemen al zon weinig ruimte in er staan meerdere paarden volgens mij in die straat. Maar weet ook niet allemaal waar en een kleine manege die allemaal een algemene bak gebruiken. Vind dit echt heel erg hoe gemeen de gemeente dit weer aanpakt.manege zit een paar straten verder.
bedoel jij die bak van klep en co?
Norrit schreef:Er zijn in Den Haag heel veel kleine stalletjes in de bebouwde kom, tussen de huizen in gewone straten met woonhuizen. als je het niet weet zie je ze ook niet..
Klep en Co hoort daar niet bij en is een soort manege http://www.klep-en-co.nl/
(niet erg paardvriendelijk vind ik maar dat is mijn mening)
Vjestagirl schreef:Kir_Ples schreef:Het is toch belachelijk dat een paardenstal weg moet voor een tempel? Sorry dat ik het zeg maar in dat soort landen zul je écht écht écht heel écht geen Nederlandse kerken gaan vinden. Dit slaat echt nergens meer op.
Ik ben absoluut geen racist oid, maar ik vind wel dat hier in Nederland geen dingen gesloopt hoeven te worden voor buitenlandse tempels/moskee's etc, ik bedoel we leven altijd nog in Nederland.
En als er een Zweedse Ikea of Amerikaanse MacDonalds zou komen zou je wel met alle liefde weg gaan, of alleen als het een oer-Hollandse AppieHappie zou worden?
Daarbij is Hindoeïsme een geloof, en zijn er ook zat autochtone Nederlands Hindoe.
En als je jouw mening hebt: gefeliciteerd: je bent racist.