Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
quera schreef:Ik zeg ook niet dat dit altijd luktmaar de behandeling is er. En gelukkig maar want ik heb er mensen positief door zien veranderen
![]()
En kanker kan ook vaak wel worden genezenen hoe komt dat. Juist door de behandeling.
En ik vind dat als er maar enig kans is op herstel dmv van behandeling je daar voor zou moeten gaan.
quera schreef:silvana84 schreef:Heel sneu voor de pony. Ik hoop echt dat deze jongen heel goed inde gaten gehouden word als hij ooit vrij komt.
Hoe sneu het ook is sommige mensen zijn gewoon vanaf heel jong al gevaarlijk, en tuurlijk kan het getriggerd worden door de thuis situatie maar helaas komt het ook voor dat kinderen gewoon een ander soort verbinding in de hersens hebben, heel zielig maar ook heel gevaarlijk en je kan bij deze gevallen behandelen wat je wilt maar de persoon zal niet veranderen, hooguit de indruk wekken veranderd te zijn. Erg moeilijk.
Je kan dit wel degelijk behandelen. Anders zou ik namelijk geen werk meer hebben.
little_king schreef:quera schreef:Ik zeg ook niet dat dit altijd luktmaar de behandeling is er. En gelukkig maar want ik heb er mensen positief door zien veranderen
![]()
En kanker kan ook vaak wel worden genezenen hoe komt dat. Juist door de behandeling.
En ik vind dat als er maar enig kans is op herstel dmv van behandeling je daar voor zou moeten gaan.
Ben ik met je eens.
Maar als die behandeling niet aan slaat mag zo iemand nooit meer los komen, wat zijn leeftijd ook is.
Maar dat is hier niet het geval, over 7 jaar kan hij weer moorden als zijn behandeling niet aan heeft geslagen.
quera schreef:hier is zo'n type
belle_boef schreef:little_king schreef:Er loopt anders meer gespuis rond dan dat er vast zit.
Dat doet het sowiso. Het percentage dat gepakt wordt is vele malen kleiner dan het percentage dat ongestraft misdaden pleegt.
Politie ziet enkel het topje van de ijsberg.
little_king schreef:Maar als die behandeling niet aan slaat mag zo iemand nooit meer los komen, wat zijn leeftijd ook is.
Maar dat is hier niet het geval, over 7 jaar kan hij weer moorden als zijn behandeling niet aan heeft geslagen.
pniekepnak schreef:quera schreef:hier is zo'n type
Hier nog één.
Ik schrik van de reacties. Het is duidelijk dat er maar heel weinig mensen in dit topic weten waar ze over praten. Jij weet dat duidelijk wel, maar volgens mij doe jij ook hetzelfde werk als ik dus da's logisch.![]()
Ik schrik toch iedere keer weer van de kortzichtigheid van mensen, en het gebrek aan inzicht. Niet verder kijken dan je neus lang blijft populair, kennelijk.
naomi_g1998 schreef:nicolanca schreef:Wat een geruststelling.De behandeling duurt maximaal 7 jaar, daarna komt hij vrij, genezen of niet. Dus duimen dat hij te behandelen is, want anders vallen er weer slachtoffers.Waarom is dat dan zo geregeld? Omdat het anders te veel geld kost? Of omdat die huizen dan vol zitten of zo? Dit is trouwens een oprechte vraag.
nicolanca schreef:Omdat hij minderjarig is kan hij geen gewone tbs krijgen die in theorie onbeperkt kan zijn
belle_boef schreef:little_king schreef:En als je het mij vraagt is het topje wat dan gepakt wordt ook veel te gemakkelijk weer in de samenleving.
En waar baseer jij dat op? Heb je cijfers?
BobbieLover schreef:Maakt mij dat nou uit, hij brengt iets levends om het leven?
Ja lekker zit die in een inrichting met hulp allemaal leuk en aardig zo komt hij der wel makkelijk van af
vuurneon schreef:BobbieLover schreef:Maakt mij dat nou uit, hij brengt iets levends om het leven?
Ja lekker zit die in een inrichting met hulp allemaal leuk en aardig zo komt hij der wel makkelijk van af
Makkelijk? T is geen Disneyland
vuurneon schreef:Littleking; kan ik je geruststellen; zo werkt het dus niet. Bedoeling is inderdaad dat het traject wel binnen 6 jaar wordt afgerond... Maar dat wil niet zeggen dat het zo is. Indien de samenleving in gevaar is, patiënt zich niet laat behandelen of de behandeling echt niet werkt dan kunnen ze het absoluut verlengen of zorgen voor een gesloten woonomgeving. Niet elke tbs'er keert terug in de samenleving en niet elke behandeling is gericht op die terugkeer omdat het soms gewoonweg niet mogelijk is.