Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tess_84 schreef:Ik kan het alleen maar toejuichen.
Jammer genoeg is er in veel te weinig landen genoeg aandacht voor dieren(leed), Zwitserland neemt hier een heel mooi voorbeeld aan en ik hoop dat er spoedig veel landen zullen volgen.
Het gebruik van slipketting en anti-blafband bij honden is ronduit zielig. Imo kan het dan ook niet correct gebruikt worden, het moet gewoon NIET gebruikt worden. Met veel tijd, geduld en beloning krijg je echt immens veel gedaan van honden. Een correctie (= agressie) wekt alleen maar meer agressie op, al zal zich dat niet meteen steeds tegen de baas uiten, maar wel op andere manieren.
Lusitana schreef:En als je nou eens GOED leest zit ik die dus aan alle kanten schoon te praten van enige betrokkenheid in de discussie.Citaat:En Anky zelf heeft duidelijk geuit dat lang niet elk paard er geschikt voor is en dat ze paarden er naar selecteren, laat dat ook even in je achterhoofd meespelen....Daar ligt nl ook een probleem bij het naäpen. (Er vanuit gaande dat het voor die paarden wel goed zou zijn, ik probeer neutraal te zijn hier).Citaat:Daar ligt nou precies het probleem. Veel mensen doen dat dus wel. We hebben het niet over Anky, stap daar nou eens vanaf! stel zij doet het goed, stel haar paarden hebben er baat bij. Dat neemt niet weg dat andere paarden dat allemaal hebben. Omdat ten eerste, volgens Anky zelf niet elk paard er geschikt voor is en ten tweede heeft niet iedereen een trainer die het ontwikkeld heeft of er voorzichtig mee omgaat.....Citaat:Laten we eens gewoon voor het gemak er vanuitgaan dat die paarden er geschikt voor waren en zij het goed toepastte en dat ze helemaal geen tekenen van nadelen vertoonden...
Er lijden heel veel paarden wél aantoonbaar door dezelfde methode en daarom is het verboden.Citaat:Dat snap ik, maar ik probeer met man en macht te voorkomen dat het een discussie rond Anky wordt. Dat heeft ze verder niet verdiend, ze is er niet bij, en het is niet echt relevant of je nu voor of tegenstander bent.
Persoonlijk vind ik dus dat we daar correct mee om zijn gegaan.
En zij is ook niet meteen "de hele dressuurtop" die je dacht voorbij te zien komen.
Ga dit aub niet maken over ANKY!!!!
Het gaat nu even (deels) over rollkur in het byzonder en het verbod er op in Zwitserland omdat het schadelijk is en niet over alle andere dingen die schadelijk zijn door geknutsel.
Je kunt paardrijden niet afschaffen omdat sommigen niet correct met paarden omgaan, maar je kunt wel wat proberen te doen aan een trainingspraktijk die feitelijk onnodig is.
Het lijkt erop dat je gewoon zit te trollen?
Sizzle schreef:Ik krijg nu steeds reclame voor honderhouders cursussen onder inbeeld
(ook verplicht in zwitserland trouwens als je een hond aanschaft).
tess_84 schreef:Wauw zeg, daar gaan ze behoorlijk ver in, in Zwitserland. Ik kan dat alleen maar toejuichen!!
Het is inderdaad zo dat ongewenst gedrag van hondeneigenaars (of diereneigenaars in het algemeen) vaak samenhangt met onwetendheid. Dan kan zo'n verplichte hondencursus toch echt nuttig zijn, denk ik.
tess_84 schreef:Als je hier voor zo'n dingen naar de politie gaat, lachen ze je in je gezicht uit...
Sizzle schreef:tess_84 schreef:Als je hier voor zo'n dingen naar de politie gaat, lachen ze je in je gezicht uit...
Nadeel is dat als je een keer een ruig feestje hebt dat ze dan na de 3e waarschuwing zonder pardon je een boete van 150 frank geven en je stereo even 'lenen' voor de rest van de avond.![]()
Het pietlutterige met regeltjes heeft voor en nadelen
Sizzle schreef:tess_84 schreef:Als je hier voor zo'n dingen naar de politie gaat, lachen ze je in je gezicht uit...
Nadeel is dat als je een keer een ruig feestje hebt dat ze dan na de 3e waarschuwing zonder pardon je een boete van 150 frank geven en je stereo even 'lenen' voor de rest van de avond.![]()
Het pietlutterige met regeltjes heeft voor en nadelen
Lara_Silver schreef:Even off-topic, ik dacht wat praat ze over de munt, maar jij woont echt heel dicht bij mij.