Tigra_ schreef:Er zit nog heel wat tussen 2/3 uur buiten en 24 uur buiten.
ach, ik maak me niet druk ze loopt nog altijd met haar oortjes naar voren, en ze glimt dus ik maak me niet druk haha

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joelleollie schreef:Tigra_ schreef:Er zit nog heel wat tussen 2/3 uur buiten en 24 uur buiten.
ach, ik maak me niet druk ze loopt nog altijd met haar oortjes naar voren, en ze glimt dus ik maak me niet druk haha
joelleollie schreef:Tigra_ schreef:Er zit nog heel wat tussen 2/3 uur buiten en 24 uur buiten.
Poess91 schreef:Het is niet fout, jij vind het fout
Sette schreef:Poess91 schreef:Het is niet fout, jij vind het fout
het gaat niet over goed of fout, maar de natuurlijke behoeften van een paard. En ja ik denk wel dat de meeste paardeneigenaren hun best doen om het zo prettig mogelijk te maken voor hun paard.
Sinds dit voorjaar staat mijn paard in een box met uitloop in de winter en weidegang in de zomer. In een klein koppel. Ik geniet ervan als ik mijn paard zie genieten en ben blij dat ik dit in de Randstad heb kunnen vinden.
Tigra_ schreef:joelleollie schreef:
Dat moet je zelf weten maar waarom trek je dan gelijk die vergelijking. Er zijn geen stallen die 24/7 weidegang aanbieden of ze zitten vol zeg je. Net of daar niets tussen in zit.
Dat is waar ik me het meest aan erger dat mensen altijd maar denken dat er niets anders is dan 2 uur buiten of 24 uur buiten.
Giolli schreef:Vind het zo erg dat mensen zeggen dat ze geen keuze hebben omdat ze in de randstad wonen of wat dan ook voor flauwe smoes.
JIJ koopt een paard, dus dan ben jij ook verantwoordelijk hoe het gehouden word.
Mensen die hier vragen of ze fout bezig zijn omdat hun paard 2 uur naar buiten gaat, (1 uur rijden, 1 uur paddock) JA. Ik vind dat je fout bezig bent.
Dat betekent dat paard alsnog 22 uur binnen staat en ik vind het echt egoïstisch dat mensen zeggen dat ze niet anders kunnen omdat er geen stal in de buurt is die dit anders aan bied.
Ik persoonlijk had nooit een paard gekocht als ik het niet kon bieden wat het nodig heeft.
Giolli schreef:Vind het zo erg dat mensen zeggen dat ze geen keuze hebben omdat ze in de randstad wonen of wat dan ook voor flauwe smoes.
JIJ koopt een paard, dus dan ben jij ook verantwoordelijk hoe het gehouden word.
Mensen die hier vragen of ze fout bezig zijn omdat hun paard 2 uur naar buiten gaat, (1 uur rijden, 1 uur paddock) JA. Ik vind dat je fout bezig bent.
Dat betekent dat paard alsnog 22 uur binnen staat en ik vind het echt egoïstisch dat mensen zeggen dat ze niet anders kunnen omdat er geen stal in de buurt is die dit anders aan bied.
Ik persoonlijk had nooit een paard gekocht als ik het niet kon bieden wat het nodig heeft.
knollentuin schreef:Klopt het is een mening, ik vond het fout, de fout is in het denken van de mensen dat het wel kan want het paard glimt en is gezond, dus dan is het wel ok...
Paarden passen zich erg snel aan aan situaties waarin ze gehouden worden, ze kunnen zelf de keus niet maken- en ja ik weet hoe lastig het is zeker in de randstad, om een stal te zoeken waar paarden met elkaar langere tijd in een ruime paddock mogen lopen. er is niet veel in de aanbieding , ik woon er zelf ook - de kracht voor verandering zit bij de paardeneigenaren, zij zullen zich sterk moeten maken voor de verandering voor hun paard. Anders gebeurd er weinig vrees ik( hoeveel onderzoek ook...
mlO_uu schreef:Paarden hebben van nature niet het dag en nacht ritme zoals wij dat hebben. Ik merkte aan mijn paard echt heel erg dat ze graag op haar tijden lekker wilde ravotten in het land. Ze stond bij de koeien op stal en overdag bij de koeien in t land naast haar buurpaard. Sinds enkele maanden 24/7 buiten met mijn pony's samen. Wel een grote schuilstal. Ik heb een compleet ander paard gekregen!
Nu heeft natuurlijk niet iedereen de mogelijkheid hiervoor, maar als je kunt raad ik het zeker aan! Ik kreeg van iedereen commentaar dat ze snachts niet op stal ging, maar had haar nog nooit zo vrolijk gezien als nu!
Giolli schreef:Dat zeg ik helemaal niet.
Tuurlijk vind ie het prima, zolang ie maar zijn vreten krijgt.
Zet jij de staldeur maar eens open en kijk maar eens wat hij zelf kiest.
Jou sluiten ze toch ook niet 22 uur per dag op in de wc omdat het anders te duur wordt of omdat het buiten anders zo vies word?
Je kunt me aanbieden wat je wilt, maar ik vind dat het niet goed te praten is. Mij maak je niet wijs dat een paard gelukkig kan zijn zo lang op stal.
goldenjagger schreef:mijn opa heeft een paard en een ezel en die hebben een stalletje zodat ze zelf kunnen kiezen of ze in de stal, wei of het zandgedeelte willen staan. ze hele goede vriendjes van elkaar. zo goed dat de ezel altijd pogingen doet om over het hek te springen als het paard een lang ritje maakt voor de kar.
Delphi2 schreef:Knert schreef:Dat daar een professor voor nodig was.
Gezien de manier van paardenhouden op veel maneges en pensionstallen wel ja...